Reply on: Sarko #2080:
Ak si myslíš, že cestujúci budú disciplinovane vystupovať vpravo, napriek tomu, že Optima je vľavo, si prinajmenšom Optimista Re #2081 Peter:
1) študenti: Sm za - ale zo stanice k intrákom musí byť zabezpečený iný spoj s intervalom kratším ako 60 min.
2) Optima: No prepáč... ale kvôli komerčným záležitostiam jedného centra obmedzovať špičkový interval na polovicu na veľmi vyťaženom úseku Mikovíniho - Ferrocentrum sa mi zdá nezmyselné. Optima keď hľadala lokalitu vedela, aké bude mať dopravné spojenie.
Re #2082 balky: Ohľadne reakcie na Sarka - súhlas. Ohľadne návrhu zachádzky busov - nesúhlas. L5 nevnímam len ako Optimácku linku. Je to aj obsluha zastávok Plynárne a Zimný štadión. Spomínané linky smerom na Pereš premávajú v približne roznakých časoch, preto by sa zmysluplný interval nedocielil. A napokon, PREČO by na komerčné ciele nali doplácať cestujúci z MČ Šaca, Poľov, Lorinčík a Pereš?
Re #2086 Esicko: Skutočne som to nemyslel tak, že by som Ťa chcel poučovať. Ak to tak vyznelo, ospravedlňujem sa. Poslednej vete však nerozumiem, na akej opačnej konečnej? Nám. Maratónu mieru? A vyčkávanie? Tam skutočne nie je vhodné umiestniť prestávku pre žiadneho vodiča. Obratisko po takejto stránke nie je nijako vybavené.
Re #2093 Sarko: "Neviem kde vidíš, že by som písal o púšťaní cestujúcich cez ľavé dvere." Žartuješ? A čom celý čas píšeš???
Sarko
Čo sa týka bezpečnosti, na zastávke medzi koľajami by bolo zábradlie tak, aby v prípade príchodu nejakej R-linky od USS neboli čakajúci ohrození. Pre uvedenú zastávku by som žiadne predpisy, ani nariadenia nestanovoval. Mám osobné skúseností s otváraním dverí do oboch strán napr. na konečnej OC Važec. Ľudia vždy inštinktívne vystupovali vpravo a vystúpiť vľavo sa "odvážila" menšina, a to aj napriek tomu, že obytná časť sa nachádza práve vľavo. Napokon, z väčšej časti to vie ovplyvniť aj sám vodič. Najprv otvorí dvere vpravo, cestujúci sa automaticky zhromaždia a začnú vystupovať dverami vpravo a až po chvíli otvorí aj ľavé dvere. Predpokladám takisto, že aj keď niekoho napadne vystupovať z ľavej strany, že ho od tohto kroku odradia cestujúci čakajúci na nástup a sťažený prechod cez také nástupište, ktorý trval dlhšie ako štandardnou cestou. A tých pár najnedisciplinovanejších jedincov nedonúti k poslušnosti žiadne nariadenie. Ak by sa na takej linke použili vozidlá, do ktorých by sa nainštaloval informačný systém, nebol by problém pred zastavením vozidla zahlásiť "OC Optima, konečná zastávka. Vystupujte, prosím, vpravo v smere jazdy."
Čo sa týka vôbec linky ako takej k OC Optima, malo by platiť pravidlo, všade, kam sa dostane električka, treba prioritne ťahať ju. Autobusy by mali byť len doplnkovým systémom. Ale ak hovoríme o súčasnosti, L22 alebo 25 by sa po zájdení ku OC Optima nevedela otočiť o 180° a aj tak by musela ísť až na parkovisko, otočiť sa na OC Optima-konečná. Bola by to rovnako nepríjemná zachádzka ako v prípade rozoberaných liniek 6 a 9. O L23 by som pritom vôbec neuvažoval, 120' interval nie je ako vhodne zahustiť a pre priame spojenie letiska s centrom a žel. stanicou na to linka nie je vhodná. Iné by to bolo možno v prípade zriadenia nových stanovíšť priamo na Moldavskej ceste. Ale ako som už povedal, bol by nezmysel ťahať autobusovú linku po trase električky.