Reply on: Vladimír #2095:
Ja v tom nevidím žiaden problém. Otvorím najprv pravé dvere a keď je vozidlo poloprázdne, až následne otvorím ľavé. Má to dvojaký účinok, vystupujúci sú zrhomaždení a vystupujú v priestore dverí vpravo a súčasne po následnom otvorení ľavých dverí umožním nastupujúcim bezproblémový vstup. Tento princíp som si nevymyslel, ale som ho vysledoval napr. v Debrecene, kde to tak bežne funguje...
K poslednému odstavcu. Nemýliš si ma s niekým? Ja som totiž reagoval na príspevok od BM. '-)
Sarko
Ohľadne otvárania ľavých dverí na KT8 som si overil informácie a zistil som, že vodič sa žiadneho priestupku nedopúšťa. Cestujúci aj keď vystúpi štandardne vpravo, aj tak prechádza cez dráhové teleso, takže to je to isté, ako keď vystúpi vľavo a prejde najkratšou cestou na chodník. Vypúšťať ľudí vľavo dokonca nie je ani zakázané, ale údajne ak by si niekto ublížil, vodič by z toho problém mať mohol. Vodiči, ktorí tak robia, si toto riziko uvedomujú a preto napr. neotvárajú dvere pri príchode oprotiidúcej električky (konkrétne na OC Važec) a takisto v zime, keď je sneh a ľad.