Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #2002:
Prekladanie s L6 by aj tak bolo minimálne, pretože Optima si vymyslela pre električku interval 40 minút.

Prestávka na odpočinok je povinná, ak trvá služba viac ako 6 hodín. Prestávka na odpočinok je v dĺžke minimálne 30 minút a môže byť delená, minimálne však po 15 minútach a súčasne nesmie byť na začiatku ani na konci služby.
Na presné pravidlá pre bezpečnostnú prestávku si teraz nespomínam. Mám ten dojem, že v Prešove sa berie na jednu hodinu BP 10 minút, pričom sa tieto môžu skladať a vyčerpať neskôr a naraz. Toto si ale ešte overím, nemám istotu. Každopádne sa však PO s BP môžu prekrývať a to sa hojne využíva práve v Prešove, kedy jedna prestávka je zároveň jedným i druhým typom.
Reply on: Vladimír #2001:

No údajne je PO niekde rozdelená na 3 časti. Chcelo by to mrknúť na služobné CP.

Ohľadne OC Corvinius, ani ja nepredpokladám, že sa DP podarí presadiť vlastné návrhy. Je to škoda, lebo po výstavbe je už následné prerábanie finančne oveľa náročnejšie.

V prípade posledného odstavca Ťa len poopravím. Moja veta "Smerodajné bude to, čo sa dozvieme z ODS" je myslená všeobecne.

Akákoľvek električková linka zriadená po Tr. SNP bude pri navrhovanej novej trase Optima busu zbytočným luxusom a preklady intervalov s L6 a 9 budú zbytočne komplikované. Najlepšie riešenie by spočívalo v posilnení intervalu na existujúcich linkách a cestujúci v smere od NMMM prestúpia z L6 a 9 na zastávke Poliklinika Západ a v smere z NO/Jazera na zastávke Spoločenský pavilón.
Reply on: Sarko #1999:
Doplním Ťa. Prestávka na odpočinok môže byť delená tak, že minimálny čas započítaný ako prestávka na odpočinok musí byť 15 min. Ak je teda nárok na 30 min. prestávku, nemôže byť v tomto prípade rozdelená na 3 časti.

Hmm... OC Corvinius. Myslím, že je jasné, že žiadna otočka nebude. Cheli pri Cassovii, nedostali, chceli pri Optime, nedostali... A ani tu nebude.

O linke Optima - NMM sa minimálne premýšľa? Smerodajné bude to, čo sa dozvieme z ODS? Tak ešte raz --> z ODS sme sa dozvedeli, že v tejto trase určite žiadna električková linka nebude, pretože je to dopravne nezmyselná linka nakoľko niet kde prestávkovať. Jedine ak Optima navrhne inú trasu (trebárs po Lokomotívu).
Reply on: Vladimír #1991:

Iste, ale ja som uvádzal len argument, že v prípade navrhovania obratiska pri OC Optima DPMK jeho výstavbu nijako nepodmieňoval. Proste to bol len jeden z návrhov. Rovnako je to aj teraz, pri plánovanej výstavbe OC Corvinius. DPMK už má predstavu o vybudovaní novej konečnej zastávky električiek, ale jej výstavbu určite nebudú, nemajú prečo a čím podmieňovať.

Čo sa týka oznamov, je to tak, že sa znova "objavili", pretože po začatí prevádzky L5 ich "niekto" v krátom čase postŕhal a dnes som ich opäť všade videl visieť.

O linke OC Optima - NMMM som predsa písal, že sa to povráva v kuloároch DPMK, čím som dal jasne najavo, že je to neoficiálna informácia. Je vidieť, že sa o tom minimálne premýšľa. Smerodajné bude to, čo sa dozvieme z ODS.

To isté platí aj v prípade návrhu začlenenia spojov L5 do LR1. Uviedol som len ironicky, že návrh by som "dal z fleku". T.j., aby si DPMK uvedomil, že trasa L5 je súbežná s trasou LR1 a že ich spoje je potrebné vzájomne zosynchronizovať.
Reply on: Sarko #1997:

Poopravím svoje tvrdenie o bezpečnostnej prestávke, ktorá je v trvaní od cca 15 min. až 30 min. Ak ma vodič na konečnej dlhší prestoj (celkovo dajme tomu 50 minút), tak 15 min. je hradených na 100% (BP) a zvyšných 35 min. na 60%. Pri prestávke na odpočinok je to pri službe, ktorá trvá do 9 hod. súhrnne 30 min. a nad 9 hod. 45 min., pričom sú tieto počas služby rozdelené na 2 až 3 časti.
Reply on: spank #1994:

To je absolútna blbosť s tým mýlením si konkrétnych električiek z L5 na LR1. Typ KT8D5 premáva na všetkých možných linkách, takže vôbec nie je dôvod na nejaké mýlenie sa. Bežný cestujúci do OC Optima jednotlivé typy ani nevie rozlíšiť. Minulý týždeň, keď som sa viezol na otočku s L5, tak som si nechctiac vypočul rozhovor manželského páru, kde muž vysvetľoval žene, že nevedel, ako sa tie električky otáčajú a že až práve si všimol, že to má kabínu vodiča aj na opačnej strane...

Pri nástupe s jednorazovým cestovným lístkom je to presne naopak. Vodiči pre krátkosť času nestíhajú zakladať pliešky do znehodnocovačov, preto na to mnohí kašlú (podľa mňa právom, keď napr. na prevzatie vozidla alebo prečíslovanie linky majú ten istý čas ako predtým, než sa tento systém zaviedol). Na linke 5 sa bezpečne ani jedenkrát nestalo, aby vozidlo vyšlo na linku len s jedným funkčným znehodnocovačom. Tebou spomínaný problém s myslením si cestujúceho, že je linka zdarma môže nastať práve na linkách R, určite však nie na linke č. 5.

Okrem toho, na linkách R majú byť funkčné znehodnocovače vždy 2. Avšak vezmem jed na to, že viac ako 50% vodičov pri prejazde na/z R-liniek neblokuje ani ostatné znehodnocovače.
Reply on: eMareq #1993:

Rozlišujeme 3 druhy prestávok, bežná (prestoj), prestávka na odpočinok (PO) a bezpečnostná prestávka (BP). Počas prestoja, t.j. bežné čakanie na konečnej je platené 60% zo mzdy. Prestávka na odpočinok nie je platená vôbec, avšak väčšinou ide napr. o 2x10 min., čo je zanedbateľný čas. Bezpečnostná prestávka je platená na 100% a je to od pol hodiny až cca hodinu (podľa druhu služby). Dispozičná záloha je platená zo 60%, prípadné nahradenie spoja je už platené na 100%. Záloha sa však u každého vodiča vyskytne len raz za čas, takže vôbec tu nie je dôvod na špekulácie a vyberanie si voľna. Vedúci výpravy si väčšinou presne eviduje, kto kedy robil zálohu a ak zistí, že vodič dlho zálohu nemal, pridelí mu ju v krátkom čase znova.
Reply on: Vladimír #1995:
tak vies asi ako sa chce chodit cestakom cez cely voz 🙂 a hlavne tym s pomocnymi kolieskami 🙂
Reply on: eMareq #1993:
Ak by bola konečná tejto linky pri Štadióne Lokomotívy (asi jediné východisko z problému), nevidím dôvod prečo by takáto linka nemohla vzniknúť. Ale L5 by som určite nerušil.
Práve včera som sa o prestojoch bavil na DPMK. Chcel som vedieť, ako to u vás chodí a bolo mi povedané, že za čakanie na spoj je vodič platený na 60%.

Re #1994 spank: ...zvlášť keď je to KT-čko 🙂
Reply on: Sarko #1989:
Ale inak, nemusi byt len chyba v cestujucich, co sa tyka toho, ze ci je L5 platena alebo nie, pretoze uz nie raz sa stalo, ze na L5 bola bricka, ktora bola predchadzajuci den na niektorej Rke, a kedze na Rkach je nastup s jednorazovym cestovnym listkom len cez predne dvere a ostatne stikatka su zablokovane, tak rano ked vyjde na L5, tak vyjde len s jednym funkcnym stikatkom, a to len predtym. Cize vacsina cestakov si mysli, ze ked sa neda cvaknut listok, tak linka je zdarma. Maloktoreho napadne vyskusat vsetky stikatka...
~> Vladimir - a keby sa konecna tej futuristickej linky presunula na Stadion Lokomotivy, vyriesilo by sa nieco? (rozmyslam ... 🙂 asi nie). Inac vodici su plateni za to co skutocne odjazdia, nie ze prestoja napr. 30 min - za to nedostanu ani korunu. Mam kamarata vodica, a ten ked vidi, ze bude zaloha, radsej vyberie volno (ak sa da) sice ani za jedno nedostane patricnu odmenu, ale cas ktory by musel stravit na zalohe, vyuzije efektivnejsie. Alebo uz to neplati (to s tym neplatenim prestavok)?
Inak, ak niekto náhodou nečíta MD.sk, tak vo fóre zaznela správa od kol. pete-a o tom, že dnes v Prešove videl 3003-ku na ceste do Košíc. Takže už je doma.
Reply on: Sarko #1980:
Čo sa ja pamätám, o Optime som sa dozvedal ešte len v kancelárii z výkresu na ktorom bol náčrt okolia obchodného centra a už bola na svete požiadavka na zapracovanie koľajového obratiska do projektu. Optima však dala projekt na posúdenie a vyjadrenie, ale prakticky už žiaden argument vopred nebola ochotná prijať. Prakticky dala na vyjadrenie už nezmeniteľnú vec. Ale otočka bola na pretrase ešte skôr ako sa v priestore budúceho OC zjavil prvý robotník.

Re #1989 Sarko: Prečo píšeš, že sa oznamy "objavili"? Ja som do Košíč prišiel po prvý raz po sviatkoch 13.1. a už tam tie oznamy boli. Usudzujem, že sú tam od počitaku prevádzky linky.

Z toho, čo som včera na DPMK zachytil ja je zrejmé, že sa dosť s veľkou nevôľou pozerajú na obsadenosť L5. Ja som argumentoval, že ak ide L5 tri minúty po L6, musí byť logicky poloprázdna. Chcel som navrhnúť systém, pri ktorom by v úseku Žel. stanica - SOU dopravné L5+6+R1 vytvárali v oboch smeroch dokonalý 10 min. interval, ale stroskotalo to na tom, že vozidlá by museli prechádzať z R1 na 5 a opačne. Vraj prejazdy robiť nemôžu. No keď nemôžu, tak nemôžu, radšej budeme platiť vodiča za polhodinové ničnerobenie na stanici 😕

To o linke na Maratón je stopercentná kačica, platí to, čo som včera napísal. DPMK nezriadi električkovú linku na trase Optima - Nám. MM, pretože ani jedna konečná nie je vhodná na trávenie prestávky. Keď sa raz nedá, tak sa nedá!

Napokon si dovolím nesúhlasiť s návrhom začlenenia spojov L5 do LR1. Už len samotné písmeno R symbolizuje rýchlodráhu. Väčšina železiarov na bočnú tabuľu nepozerá, stačí eRko a všetci vieme, že nech to ide akokoľvek, musí to do železiarní dôjsť. Ak by niektoré R-ky končili pri Optime, bolo by to balamutenie cestujúceho.
Reply on: Sarko #1989:
Niektorych ludi ozaj nepochopim, oni boli v tom, ze to je zadarmo, Jezis Maria 🙂

Ked ste sa tu bavili o CP zo Stadiona VSZ, i na Valcovni je to tiez pekne popisane napr.: 5h: 34 - 42, alebo "kazdu minutu" 🙂
Na zastávkach po trase linky č. 5 sa objavili oznamy o tom, že verejná električková linka je riadne tarifikovaná. Zrejme dochádza k nedorozumeniam medzi revízormi a cestujúcimi, ktorí si myslia, že bezplatný Optima bus nahradila L5.

Podľa najnovšej info sa v kuloároch DPMK povráva, že sa uvažuje o zrušení linky č. 5... Dúfam len, že je to kačica a že DPMK vysleduje minimálne mesačnú štatistiku po ukončení skúškového obdobia vysokoškolákov. Údajne by L5 mala nahradiť novozriadená verejná električková linka v trase OC Optima - Tr. SNP - Nám. MMM.

DPMK by som z fleku dal návrh na prečíslovanie súčasnej L5 na vetvu linky R1, aby si v tých hlavách na podniku konečne uvedomili, že spoje L5 sú vlastne skrátenou vetvou linky R1 v úseku Žel. stanica - OC Optima. Nepravidelný interval v tomto úseku nemá čo robiť.
T3 #414 bola odstavená od 12.1. po tom, ako do súpravy 361+414 ráno medzi 6"-7" narazila Škoda Fabia do pravého boku #414. Stalo sa to po tom, ako sa súprava pohla zo zastávky SOU dopravné a tesne pred kruhovým objazdom uvedené auto dostalo šmyk.

T3 #337 ešte určite nebola von a ako to tu spomínal Diggi, pravdepodobne doško k preklepu za iné ev.č.

Ikarus #4094 práve stojí odstavený na zastávke Dom umenia v smere na Nám. osloboditeľov a s dielenským vozidlom sa ho snažia oživiť.
Reply on: Esicko #1986:

To bola linka 31 (tá ma konečnú na Lingove) a len asi vodič zle naprogramoval BUSE, že mu zobrazilo č. 311.
Prave idem po Gemerskej a isiel bus c.311 smer Lingov. Sto eto?
Reply on: Isidor #1982:
dik za chyby ale prosim problemy a nedostatky na ke@imhd.sk . DIK

ADD linka 14, je dobre napisana.
Reply on: Vladimír #1696:
Taketo srandovné nariadenia asi robili takí ktorí nemajú a robote vodice Busu ani sajn

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.