Reply on: Sarko #1999:
Doplním Ťa. Prestávka na odpočinok môže byť delená tak, že minimálny čas započítaný ako prestávka na odpočinok musí byť 15 min. Ak je teda nárok na 30 min. prestávku, nemôže byť v tomto prípade rozdelená na 3 časti.Hmm... OC Corvinius. Myslím, že je jasné, že žiadna otočka nebude. Cheli pri Cassovii, nedostali, chceli pri Optime, nedostali... A ani tu nebude.
O linke Optima - NMM sa minimálne premýšľa? Smerodajné bude to, čo sa dozvieme z ODS? Tak ešte raz --> z ODS sme sa dozvedeli, že v tejto trase určite žiadna električková linka nebude, pretože je to dopravne nezmyselná linka nakoľko niet kde prestávkovať. Jedine ak Optima navrhne inú trasu (trebárs po Lokomotívu).
Sarko
Rozlišujeme 3 druhy prestávok, bežná (prestoj), prestávka na odpočinok (PO) a bezpečnostná prestávka (BP). Počas prestoja, t.j. bežné čakanie na konečnej je platené 60% zo mzdy. Prestávka na odpočinok nie je platená vôbec, avšak väčšinou ide napr. o 2x10 min., čo je zanedbateľný čas. Bezpečnostná prestávka je platená na 100% a je to od pol hodiny až cca hodinu (podľa druhu služby). Dispozičná záloha je platená zo 60%, prípadné nahradenie spoja je už platené na 100%. Záloha sa však u každého vodiča vyskytne len raz za čas, takže vôbec tu nie je dôvod na špekulácie a vyberanie si voľna. Vedúci výpravy si väčšinou presne eviduje, kto kedy robil zálohu a ak zistí, že vodič dlho zálohu nemal, pridelí mu ju v krátkom čase znova.