Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #1993:
Ak by bola konečná tejto linky pri Štadióne Lokomotívy (asi jediné východisko z problému), nevidím dôvod prečo by takáto linka nemohla vzniknúť. Ale L5 by som určite nerušil.
Práve včera som sa o prestojoch bavil na DPMK. Chcel som vedieť, ako to u vás chodí a bolo mi povedané, že za čakanie na spoj je vodič platený na 60%.

Re #1994 spank: ...zvlášť keď je to KT-čko 🙂
Reply on: Sarko #1989:
Ale inak, nemusi byt len chyba v cestujucich, co sa tyka toho, ze ci je L5 platena alebo nie, pretoze uz nie raz sa stalo, ze na L5 bola bricka, ktora bola predchadzajuci den na niektorej Rke, a kedze na Rkach je nastup s jednorazovym cestovnym listkom len cez predne dvere a ostatne stikatka su zablokovane, tak rano ked vyjde na L5, tak vyjde len s jednym funkcnym stikatkom, a to len predtym. Cize vacsina cestakov si mysli, ze ked sa neda cvaknut listok, tak linka je zdarma. Maloktoreho napadne vyskusat vsetky stikatka...
~> Vladimir - a keby sa konecna tej futuristickej linky presunula na Stadion Lokomotivy, vyriesilo by sa nieco? (rozmyslam ... 🙂 asi nie). Inac vodici su plateni za to co skutocne odjazdia, nie ze prestoja napr. 30 min - za to nedostanu ani korunu. Mam kamarata vodica, a ten ked vidi, ze bude zaloha, radsej vyberie volno (ak sa da) sice ani za jedno nedostane patricnu odmenu, ale cas ktory by musel stravit na zalohe, vyuzije efektivnejsie. Alebo uz to neplati (to s tym neplatenim prestavok)?
Inak, ak niekto náhodou nečíta MD.sk, tak vo fóre zaznela správa od kol. pete-a o tom, že dnes v Prešove videl 3003-ku na ceste do Košíc. Takže už je doma.
Reply on: Sarko #1980:
Čo sa ja pamätám, o Optime som sa dozvedal ešte len v kancelárii z výkresu na ktorom bol náčrt okolia obchodného centra a už bola na svete požiadavka na zapracovanie koľajového obratiska do projektu. Optima však dala projekt na posúdenie a vyjadrenie, ale prakticky už žiaden argument vopred nebola ochotná prijať. Prakticky dala na vyjadrenie už nezmeniteľnú vec. Ale otočka bola na pretrase ešte skôr ako sa v priestore budúceho OC zjavil prvý robotník.

Re #1989 Sarko: Prečo píšeš, že sa oznamy "objavili"? Ja som do Košíč prišiel po prvý raz po sviatkoch 13.1. a už tam tie oznamy boli. Usudzujem, že sú tam od počitaku prevádzky linky.

Z toho, čo som včera na DPMK zachytil ja je zrejmé, že sa dosť s veľkou nevôľou pozerajú na obsadenosť L5. Ja som argumentoval, že ak ide L5 tri minúty po L6, musí byť logicky poloprázdna. Chcel som navrhnúť systém, pri ktorom by v úseku Žel. stanica - SOU dopravné L5+6+R1 vytvárali v oboch smeroch dokonalý 10 min. interval, ale stroskotalo to na tom, že vozidlá by museli prechádzať z R1 na 5 a opačne. Vraj prejazdy robiť nemôžu. No keď nemôžu, tak nemôžu, radšej budeme platiť vodiča za polhodinové ničnerobenie na stanici 😕

To o linke na Maratón je stopercentná kačica, platí to, čo som včera napísal. DPMK nezriadi električkovú linku na trase Optima - Nám. MM, pretože ani jedna konečná nie je vhodná na trávenie prestávky. Keď sa raz nedá, tak sa nedá!

Napokon si dovolím nesúhlasiť s návrhom začlenenia spojov L5 do LR1. Už len samotné písmeno R symbolizuje rýchlodráhu. Väčšina železiarov na bočnú tabuľu nepozerá, stačí eRko a všetci vieme, že nech to ide akokoľvek, musí to do železiarní dôjsť. Ak by niektoré R-ky končili pri Optime, bolo by to balamutenie cestujúceho.
Reply on: Sarko #1989:
Niektorych ludi ozaj nepochopim, oni boli v tom, ze to je zadarmo, Jezis Maria 🙂

Ked ste sa tu bavili o CP zo Stadiona VSZ, i na Valcovni je to tiez pekne popisane napr.: 5h: 34 - 42, alebo "kazdu minutu" 🙂
Na zastávkach po trase linky č. 5 sa objavili oznamy o tom, že verejná električková linka je riadne tarifikovaná. Zrejme dochádza k nedorozumeniam medzi revízormi a cestujúcimi, ktorí si myslia, že bezplatný Optima bus nahradila L5.

Podľa najnovšej info sa v kuloároch DPMK povráva, že sa uvažuje o zrušení linky č. 5... Dúfam len, že je to kačica a že DPMK vysleduje minimálne mesačnú štatistiku po ukončení skúškového obdobia vysokoškolákov. Údajne by L5 mala nahradiť novozriadená verejná električková linka v trase OC Optima - Tr. SNP - Nám. MMM.

DPMK by som z fleku dal návrh na prečíslovanie súčasnej L5 na vetvu linky R1, aby si v tých hlavách na podniku konečne uvedomili, že spoje L5 sú vlastne skrátenou vetvou linky R1 v úseku Žel. stanica - OC Optima. Nepravidelný interval v tomto úseku nemá čo robiť.
T3 #414 bola odstavená od 12.1. po tom, ako do súpravy 361+414 ráno medzi 6"-7" narazila Škoda Fabia do pravého boku #414. Stalo sa to po tom, ako sa súprava pohla zo zastávky SOU dopravné a tesne pred kruhovým objazdom uvedené auto dostalo šmyk.

T3 #337 ešte určite nebola von a ako to tu spomínal Diggi, pravdepodobne doško k preklepu za iné ev.č.

Ikarus #4094 práve stojí odstavený na zastávke Dom umenia v smere na Nám. osloboditeľov a s dielenským vozidlom sa ho snažia oživiť.
Reply on: Esicko #1986:

To bola linka 31 (tá ma konečnú na Lingove) a len asi vodič zle naprogramoval BUSE, že mu zobrazilo č. 311.
Prave idem po Gemerskej a isiel bus c.311 smer Lingov. Sto eto?
Reply on: Isidor #1982:
dik za chyby ale prosim problemy a nedostatky na ke@imhd.sk . DIK

ADD linka 14, je dobre napisana.
Reply on: Vladimír #1696:
Taketo srandovné nariadenia asi robili takí ktorí nemajú a robote vodice Busu ani sajn
Reply on: Dopravák #1728:
Preco by mali byt vo farbách mesta len trolejbusy
BM> chyby v CP na stranke:
L14 smer pri hati - posl.zast. HM tesco ???
L17 smer zel. stanica - zly smer (lingov)
L23 smer zel.stanica - zly smer (dzungla)
Reply on: Papyr #1977:

No až tak dávno to zase nie je. Pražské T6 sú predsa len o generáciu novšie a modernejšie vybavené. Ak by pražský DP nezavrhol dodávku prvých T6 už v roku 1991, tak súčasné bratislavské a košické T6 by dnes premávali práve tam. Tak ako vraví Vlado, aj ja tvrdím, že medzi BA a KE v tomto smere veľké rozdiely nie sú.
Reply on: Vladimír #1979:

DPMK určite nič nepodmieňoval a ani by si to nemohol dovoliť. DPMK podľa mojich vedomostí najprv ponúkol električkovú linku, ktorá bola zamietnutá z dôvodu požiadavky prepravy zákazníka až ku vchodu. Až následne DPMK navrhol variantne riešenie výstavbou obratiska. Samozrejme sa dalo čakať, že niečo také nie je reálne. Zákazník nemá problém prejsť pešo o 50 m viac a vzdialenejší vchod využívajú takmer výlučne iba zákazníci vlastnaci automobil.
Reply on: Sarko #1967:
Ak ma pamäť neklame, DPMK už v roku 2001 chcel k Optime poslať električku, ale podmieňoval to vybudovaním koľajového obratiska. Optima vtedy vyhlásila, že bude mať svoj Optima bus, pretože zákazník SA MUSÍ dostať až pred vchod OC a nemôže ísť peši zo zastávky električky a že oni o električku nemajú záujem. Až človeka zaráža, ako sa doba mení.

Re #1969 J: Dúfam, že to niekto v BA s tou električkou do Petržalky myslí aj vážne.

Re #1977 Papyr: Praha má síce určite údržbu na vysokej úrovni, ale v porovnaní s Bartislavou si ozaj myslím, že ako cestujúci rozdiel v údržbe električiek medzi KE a BA nevnímam.
Reply on: spank #1962:
Viem si to živo predstaviť. V Žiline sa najprv zo všetkých asi 90 vozidiel vymontuje plne funkčný systém R&G Mielec a ako náhrada sa osadí systém BUSE do asi pätnástich vozidiel. Hlásiť zastávky sa prestanú.
Namiesto L4 Solinky - Vlčince sa v rámci unifikácie intervalov namiesto 8 a 12 min. intervalu zavedie interval 15 min. v špičke ráno, 20 min. v špičke popoludní a 30 min. v sedle. Zároveň sa L4 rozdelí na dve linky. L3 sa rozdelí na 3 linky, aby cestujúci zo Soliniek mohli priamo cestovať aj do Mojšovej Lúčky...
Po krátkej dobe sa pokazí software na tvorbu zastávkových CP. Z východu začnú dodávky písacích strojov a pár služobných ciest vykoná personál DPMK tieto stroje obsluhjúci, za účelom školenia o obsluhe písacieho stroja. V ďalšej etape žilinský závod DPMK zakúpi vo väčšom množstve milimetrový papier a ceruzky grafikony sa začnú kresliť ručne.
Prvú verejnú súťaž na dodávku autobusov náhodne vyhrá Solaris.
Na L99 k Tescu sa zavedie v úseku od Tesca po Veľkú Okružnú iba výstup cestujúcich, nástup sa zakáže. V úseku od Veľkej Okružnej po Tesco sa zavedie povinný nástup cez predné dvere s tým, že výstup je na konečnej zastávke HM TESCO.
Miesto 6 štandardných generálok ročne sa urobia len dve, ale dokonalé, s dosadením BUSE, čalúnených sedačiek a pod. takže sa životnosť 15 ročnej Karosy predĺži o ďalších 10 rokov.
V trasách kapacitných trolejbusových liniek na Hájik sa zavedú autobusové expresy, ktoré na celej trase vynechajú tri zastávky.
😃 😃 😃
Asi tak nejak by to bolo...
Sarko, dávno si sa neviezol pražskou T6A5, že si dovolíš napísať, že tie košické nie sú v dezolátnom stave 🙂
Málokto však vie, že pred 20-timi rokmi sa plánoval nákup len 10 ks KT8D5 v roku 1991 a výhľadovo 10 ks RT6N v roku 1995. Typ T6A5 mal byť zastúpený iba počtom 20 ks a aj to s dodávkami po 10 ks v rokoch 1994 a 1995. Z tohto pohľadu je teda veľkým prekvapením, že do KE sa už v rokoch 1989 až 1992 dostalo 40 ks KT8D5 a 30 ks T6A5. Medzičasom sa opäť uvažovalo aj o nákupe 3 ks RT6N1, ale našťastie sa vedenie DP podarilo presvedčiť, že kúpa týchto vozidiel by boli zbytočne vyhodené peniaze. Odstavené vozidlá oi 4 ks v Brne a Prahe to len potvrdili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.