Zemny plyn uz je prezite riesenie, ale rozumiem, ze v Kosiciach este moderna doba nedorazila- podobne, ako priebezna udrzba, viacere reko useky uz by potrebovali nejake opravy, ale nic sa nerobi.
Že vraj sa plánovalo nakúpiť až 50 vozidiel na zemný plyn, zatiaľ koncom novembra uvidíme 3 a zvyšné netuším, asi ku koncu roka 2024 lebo opakujem - ďalšie verejné obstarávania majú byť až začiatkom roka 2024
ked budu chciet vyhlasit nejake VO nech idu najskor na nejake skolenie do BA aby videli ako to ma vyzerat.Ticha zavist ako to tam napreduje nove T-busy,busy,briky predlzenie trate do Petrzalky.Tam sa da vsetko ked maju schopnych ludi,a tu v 2 najvacsom meste doprava stagnuje.Aspon ze sme sa dozili MET1,IKD a aspon tych Varii,teraz reko vozovne.
Na električky netuším lebo raz povedali že ďalšie verejné obstarávanie bude možné až o pár rokov či kedy ale polaček tvrdí že už čoskoro každopádne teraz by ma veľmi zaujímalo či sa dodrží stratégia dopravy ktorá hovorí, že do roku 2024 by sme už mohli mať zelektrifikovanú linku 71 a desiatku parciálnych trolejbusov tak som veľmi zvedavý čo z toho sa stane skutočným lebo verejné obstarávanie a výroba vozidiel niečo trvá a niekde som čítal, že DPMK plánuje ďalšie verejné obstarávanie až začiatkom roku 2024.
Pozdravujem Vás všetkých, mám otazku..v najbližšej nejakej dobe sa planuju nejake reko trate? Tá Alejova je ale ze v totalne katastrofalnom stave, ja sa čudujem že este nechaju po nej jazdiť električky. Viete mi neikto povedat priblížne v akom štadiu je riešenie nejakých reko trati ak vobec? Dalsia otazka sa tyka autobusov, prípadne trolejbusov...planuje sa nejaky vašči nakup ale tri vozy a dosť? dakujem za odpovede.
Tak nejake zrychlene vlaky, ktore by poberali ludi z Cane,Sene, Kechneca, Valalik a okolia mali jazdit uz davno, postavit ta zachytne parkoviska a ludia budu jazdit do KE vlakom, ved casovo su v meste za par minut, urcite za menej, nez kolko stravia v zapchach teraz- ci uz kvoli VSS alebo dalsim komplikaciam.
No, vzhľadom na to, že VIP bude priamo pri železničnej trati Košice - Hidasnémeti (a pomerne blízko je aj trať Košice - Zvolen, či širokorozchodná trať na UA) a očakávame (na základe skúseností samospráv z okolia automobiliek v blízkosti Nitry, Trnavy a Žiliny), že väčšina ľudí do VIP bude dochádzať z pomerne širokého okolia než z najbližšieho veľkého mesta a obcí v blízkosti, naša snaha je, aby gro dochádzky zamestnancov pokryla železnica (namiesto zvážania zamestnancov autobusmi objednávanými priamo automobilkou - viď Kia a jej autobusové linky: https://imhd.sk/za/doc/sk/20710/V%C5%A1eobecn%C3%A9-inform%C3%A1cie-o-zmluvnej-doprave-KIA ). Tie doplní ešte systém regionálnych a mestských autobusov na tých reláciách, kde použitie vlaku nie je možné (príp. nedáva zmysel).
Sú tu však nejaké limity na železnici, tie sú ešte predmetom rokovaní, takže o nich v tejto chvíli rozprávať nemôžem.
+1. Z pohľadu mojich vedomostí vám neušlo nič Takže základná predstava mesta a kraja pre dopravnú obsluhu sú IAD/autá a VHD/autobusy, keď som dobre pochopil. Naťaháme nejaké cesty k parku, dostavia sa R2 (červená na mapke https://ndsas.sk/storage/pdf-linky/dialnicna-siet/mapa-siet-dialnic-a-rychlostnych-ciest-na-slovensku-na-stiahnutie-115-mb.pdf ) a to bude nateraz stačiť. Nejaké bývanie v tých poliach sa zatiaľ asi moc nerieši, hlavne keď podľa novinových titulkov z tohoto týždňa narástlo jedno nepríjemné číslo: 25% Slovákov už nemá žiadne úspory.
No, ja mám k téme ohľadom Valaliky Industrial Park veľmi blízko, ale neevidujem žiaden významnejší zámer na území mesta v blízkosti ciest alebo železnice smerujúcej týmto smerom... Preto sa na to v #86156 a #86158 pýtam, že či mi niečo neušlo.
Každopádne, jediný "rozvoj" električkovej dopravy týmto smerom zatiaľ by mal byť spojený len s MET2 (v príprave). Do veľmi vzdialenej budúcnosti je tu úvaha o predĺžení električkovej trate k príp. prestupnému uzlu VLAK-MHD-PAD v okolí dnešného premostenia železničnej trate do Zvolena ponad I/17 pri južnom konci MČ Barca (tu nás čaká však ešte veľmi dlhá cesta, lokálny ÚPN-Z s tým však viac-menej ráta už dnes).
OK, nech je ako myslíte. Riešiť tie fádne rovinaté pláne juhu ma až tak nebaví, priznám sa. Ak je lepšia lanovka zo stanice, nech sa tam postaví lanovka. Oveľa zaujímavejšie bude, keď sem prispeje niekto, kto sa o to zaujíma a ja teraz pri tejto téme prechádzam do roly pasívneho pozorovateľa prípadne sa k nejakým zaujímavým príspevkom neskôr niečo opýtam.
Potencial, aby sa uzivila elektricka, ktora by odviezla 3000 ludi za hodinu? Ak by sa vo Valalikoch sekli primestske linky a vsetko by sa nahnalo na prestup na elektricku, neviem ci by to nebolo stale malo.
Pardon, automaticky som odpovedal to, čo je pre mňa zaujímavejšie. K otázke "kde za mestom" ste tu už písali odpovede predtým, tiež viem iba o nich. Môžem dohľadať, ak sa podarí. Osobne ma tá téma zaujíma len málo.
Doplnené: nedarí sa mi dohľadať. Ako tak blízky príspevok je #85579 ale asi to nebude on. Išlo tam aj o to že tá časť má prirodzene lepšie podmienky na novú výstavbu, než sever alebo západ mesta.
Diskutujúci sa pýtajú, kde "za mestom v smere na Valaliky je potenciál Košíc na obytnú zástavbu"... A nie po akých pozemkoch má viesť električka na letisko.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
monoblok