Reply on: monoblok #86177:
Skôr elektropohon z batérií bez možnosti dobíjania za jazdy (z trolejí) je prežité riešenie, než zemný plyn. Zlyhal na základnom očakávaní môcť použiť elektrické autobusy na ľubovoľné linky. Vozí naftovú nádrž. Ani pomyslieť, čo s nabíjaním, keby bolo tých autobusov viac. Kým sa energia dostane na kolesá, zostane koľko percent pôvodne vloženej energie (na výrobu elektriny, z ktorej zoberú prenosy, transformácie, účinnosť nabíjania)? Ak batérie začnú horieť, sú bežnými spôsobmi neuhasiteľné. Plyn hrá tretie husle vďaka súčasným ideológiám (green deal, klimatický alarmizmus, elektromobilita je všeliek, oddelenie Európy od lacných energií z východu) ale dokáže sa vrátiť vyššie, keď EÚ vytriezvie.
Dispecer
Sú tu však nejaké limity na železnici, tie sú ešte predmetom rokovaní, takže o nich v tejto chvíli rozprávať nemôžem.