a opat raz zas mozme len tisko zavidiet Bratislave.. okrem mnozstva poriadnych nizkopodlaznych elektriciek na urovni 21 storocia(uz realne dodane skody, u nas stale len vo hviezdach a utopia kvoli nepodarenemu tendru) teraz dalsia progresivna investicia https://www.youtube.com/watch?v=wh9ov79NcEU
Male vozidla jazdia namiesto dlhych preto, lebo uz par rokov neexistuje adekvatna rezerva dlhych vozidiel, donedavna bola nejaka rezerva Citelisov, v sucasnosti je vsak pojazdnych klbakov menej ako je ich potreba do vypravy. Ak vypadne klbak, tak sa da nahradit jedine kratsim autobusom. Alebo presunut klbak z inej sluzby, kde ho nahradi tiez len maly bus. Ak je proste v stave dajme tomu 90 klbakov a do vypravy je potrebnych 95, tak tych 5 proste bude kazdy den kratkych. To iste ak ma cez den klbak poruchu, a oprava potrva dlhsie, nahrada je jedine kratky voz.
Kazdopadne je to problem ja dufam ze sa situacie zlepsi prichodom dalsich klbakov buduci rok, a tiez som pocul ze sa opravuju Citelisy alebo take cosi aby mohlo viac vozidiel zasiahnut do premavky.
Lebo keď na dvore stojí viacero malých vozidiel, ktoré slúžia ako dispozičná záloha, tak je jednoduchšie poslať vodiča po jeden z týchto vozov ako sťahovať nejaké kĺbové vozidlo z "nenosnej" linky a vymeniť ho. Napr. udalosť z minulého týždňa, keď po nehode bral vodič zo 4723 malé vozidlo (tuším 5759).
Stavím sa, že najmä v špičke nie je v garáži ani jeden voľný "klbák", mimo údržb a opráv.
nejde o to ze by sa surne mali skrat na 12stke klbaky..15metraky coskoro pojdu do kytek a ostanu len 18 m a 12m. Logicky na 12stku pojdu 12m vozidlá..ja len nechapem preco sttale na nosných linkách ako je 19, 36, 71 ci 72 jazdia male vozidlá, a ked viem ze je problem s vypravou tak sa t snaqzim urobit tak ako bol aky taky komfoet zachovany aj pre cestujucich.
"Myslím si, že v situácií, keď sme radi, že tu má kto jazdiť, treba nechať vodičom istý komfort."
Ekonomicky efektívnejšie by bolo zlepšiť údržbu a vodičov naučiť sa starať o každý jeden autobus, ktorý sa im dostane pod ruky ako o svoj - vďaka čomu môžu očakávať viac-menej rovnaký komfort nezávisle na vozidle. (Viem, že to nie je také jednoduché, ako sa to hovorí.)
Nikde som nenapísal, že na 71/72 treba vypravovať malé vozy.
Len problém vidím v súčasnom systéme, kde sú vodičom pridelené určité vozidlá a ak ich vypadáva z 71/72 viac ako 12, tak sa nebudú presúvať inam. Myslím si, že v situácií, keď sme radi, že tu má kto jazdiť, treba nechať vodičom istý komfort. Ak sú na svoje vozidlá zvyknutí, tak brať im ich nasilu nevidím ako riešenie. Zároveň však píšem, že ak by sa aj klbáky škrtli na 12ke, problém to nevyrieši, nakoľko súčasná trasa spôsobuje to, že v špičkách sú tie vozidlá plné.
Ale ako píšem, malý SOR, resp. elektrobus (ako tomu bolo minulý týždeň niekoľkokrát) nemá čo robiť na takej nosnej linke.
Kamo 12 a 72 ci 71 sa porovnat nedaju na 71 a 72 nema co robit maly voz tobôž ked vidim pravidelne poloprazdne klbaky na linke 12 ved to je hluposť. 17stka je tiez klbova povacsine tam je to v pohode.
no jo ibaze realita je uplne ina...bezna vec dnes strenut maly voz na týchto linkách,,ako aj 36 či 19..ale hlavne ze na tej sprostej 12stke klbáky behaju pravidelne..fakt nechapem logike DPMK....
Napisal som to aj preto, ze zohnat dnes cloveka na elektricku nie je problem, staci vodicak B, co ma v dnesnej dobe dost ludi a potom urobit kurz. Urcite je to menej narocne ako urobit vodicak D, kde este musis urobit C a mat nieco odjazdene (pokial uz neplati ta vynimka, co sa planovala). Dalsia vec je ta otvorena kabina, kde nie je vodic od zvysku izolovany do takej miery, ako to je u vodicov tram.
xdobo