Reply on: monoblok #85123:
No, v tomto prípade je to podľa mňa mix problémov a kým tie sa nezačnú priebežne komplexne riešiť - a nielen hasiť, tak sa to bude vracať minimálne cyklicky:1. Základ toho, prečo sa toto deje je, že sa tu začalo od začiatku storočia nakupovať skôr nárazovo, než priebežne, čomu klinec po hlavičke dal ten veľký nákup v 2013 (o 2 roky budú tie vozy po životnosti). U starších vozidiel máš z pochopiteľných príčin vyššiu poruchovosť (najmä ak veľkú časť svojej životnosti sa na nich podpíšu problémy nižšie). V 2023 to bude oveľa väčší prúser (to už začnú odchádzať pravidelne všetky), ak sa dovtedy nenakúpi viac vozov.
2. Slabá kontrola techniky jazdy u vodičov (a z toho vyplývajúci jav, že ak sa pridelený voz presunie k inej partii vodičov, tak do pár dní je odstavený - viď #85116).
3. Slabá kontrola udržiavania kultúry pracoviska (myslím tým kabínu vodiča a podobne).
4. Poddimenzovaná starostlivosť o vozidlá v servise. Tu si nie som istý, či to je nízkou kvalifikáciou mechanikov (lebo lepších nevie DP zaplatiť), ich nízkym počtom (a nestíhajú) alebo inde. Zrejme mix.
Zas, ja som skoro ráno videl presúvať sa nejaký malý SOR na 54 smerom na KVP...
Dispecer
Ekonomicky efektívnejšie by bolo zlepšiť údržbu a vodičov naučiť sa starať o každý jeden autobus, ktorý sa im dostane pod ruky ako o svoj - vďaka čomu môžu očakávať viac-menej rovnaký komfort nezávisle na vozidle. (Viem, že to nie je také jednoduché, ako sa to hovorí.)