Toto sa da vyriesit tak, ze si bud vozy objednas v opcii, ktoru casom uplatnis alebo si rovno rozdelis dodavku, povedzme kazde tri roky mi dajte 30 novych vozov. Zase neockovam, ze vsetky SORy pojdu prec v roku 2023, jedine zeby sa opat urobila podobne velka obmena.
2. Pokial viem, setrit motory u CNG Citelisov mal nariadit niekto z DPMK, coho vysledkom boli prave lenive motory. Ale toto by vedeli skor samotni vodici povedat.
3. Ak pridelis konkretny voz konkretnej skupine, tak sa to da ocakavat, ale maju to tak aj v inych DP. Toto by sa malo komplexne riesit s bodom 2.
4. No kvalitnych ludi musis aj zaplatit, dalsia vec je, zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat. Ono zase ked necha DPMk jazdit roky autobusy po rozbitej ceste Jana Pavla II, tak sa necudujem, ze tie autobusy za chvilu skoncia.
No, v tomto prípade je to podľa mňa mix problémov a kým tie sa nezačnú priebežne komplexne riešiť - a nielen hasiť, tak sa to bude vracať minimálne cyklicky:
1. Základ toho, prečo sa toto deje je, že sa tu začalo od začiatku storočia nakupovať skôr nárazovo, než priebežne, čomu klinec po hlavičke dal ten veľký nákup v 2013 (o 2 roky budú tie vozy po životnosti). U starších vozidiel máš z pochopiteľných príčin vyššiu poruchovosť (najmä ak veľkú časť svojej životnosti sa na nich podpíšu problémy nižšie). V 2023 to bude oveľa väčší prúser (to už začnú odchádzať pravidelne všetky), ak sa dovtedy nenakúpi viac vozov.
2. Slabá kontrola techniky jazdy u vodičov (a z toho vyplývajúci jav, že ak sa pridelený voz presunie k inej partii vodičov, tak do pár dní je odstavený - viď #85116).
3. Slabá kontrola udržiavania kultúry pracoviska (myslím tým kabínu vodiča a podobne).
4. Poddimenzovaná starostlivosť o vozidlá v servise. Tu si nie som istý, či to je nízkou kvalifikáciou mechanikov (lebo lepších nevie DP zaplatiť), ich nízkym počtom (a nestíhajú) alebo inde. Zrejme mix.
Zas, ja som skoro ráno videl presúvať sa nejaký malý SOR na 54 smerom na KVP...
Zase ked vidis 15m voz na linke 54 a 5118 na 36, tak si povies, ze radsej 15m na 36 a kratky na 54, ale beriem, ze to uz moze byt prilis flexibilne. Osobne povazujem pridelovanie vozov konkretnym vodicom za nezmysel, mozno pri zabehavani by som na to bral ohlad, ale neskor je to blbost, ktora je v CS priestore dost rozsirena.
Skor ma zaujima filozofia, ako to chce riesit DPMK, nie je predsa mozne, aby sa kazdych x rokoch objavovali nedostatky vozov a problemy pri vyprave. Bud je nespolahlivy servis, alebo treba nieco urobit s kvalitou ciest, po ktorych jazdi MHD resp neviedia vodici obsluhovat techniku. Evidentne niekde problem je a treba to vyriesit.
Caute, chcel by som sa len opytat. Nevie niekto v akom stadiu je modernizacia vozovne na Bardejovskej? Zhotovitel je znamy len nejako ticho ohladom tej 1 etapy.
V systeme bez pridelenych vozidiel jednoduche riesenie, cize v KE nie. A 2 z 5 sluzieb linky 12 prejazduju na RA a 23, kde treba klbak, jeden 12 kovy autobus je odstaveny, ok, v momentalnej situacii ziskas DVA vozy. A po tyzdni behania z ruky do ruky sa pridaju medzi odstavene
a opat raz zas mozme len tisko zavidiet Bratislave.. okrem mnozstva poriadnych nizkopodlaznych elektriciek na urovni 21 storocia(uz realne dodane skody, u nas stale len vo hviezdach a utopia kvoli nepodarenemu tendru) teraz dalsia progresivna investicia https://www.youtube.com/watch?v=wh9ov79NcEU
Male vozidla jazdia namiesto dlhych preto, lebo uz par rokov neexistuje adekvatna rezerva dlhych vozidiel, donedavna bola nejaka rezerva Citelisov, v sucasnosti je vsak pojazdnych klbakov menej ako je ich potreba do vypravy. Ak vypadne klbak, tak sa da nahradit jedine kratsim autobusom. Alebo presunut klbak z inej sluzby, kde ho nahradi tiez len maly bus. Ak je proste v stave dajme tomu 90 klbakov a do vypravy je potrebnych 95, tak tych 5 proste bude kazdy den kratkych. To iste ak ma cez den klbak poruchu, a oprava potrva dlhsie, nahrada je jedine kratky voz.
Kazdopadne je to problem ja dufam ze sa situacie zlepsi prichodom dalsich klbakov buduci rok, a tiez som pocul ze sa opravuju Citelisy alebo take cosi aby mohlo viac vozidiel zasiahnut do premavky.
Lebo keď na dvore stojí viacero malých vozidiel, ktoré slúžia ako dispozičná záloha, tak je jednoduchšie poslať vodiča po jeden z týchto vozov ako sťahovať nejaké kĺbové vozidlo z "nenosnej" linky a vymeniť ho. Napr. udalosť z minulého týždňa, keď po nehode bral vodič zo 4723 malé vozidlo (tuším 5759).
Stavím sa, že najmä v špičke nie je v garáži ani jeden voľný "klbák", mimo údržb a opráv.
nejde o to ze by sa surne mali skrat na 12stke klbaky..15metraky coskoro pojdu do kytek a ostanu len 18 m a 12m. Logicky na 12stku pojdu 12m vozidlá..ja len nechapem preco sttale na nosných linkách ako je 19, 36, 71 ci 72 jazdia male vozidlá, a ked viem ze je problem s vypravou tak sa t snaqzim urobit tak ako bol aky taky komfoet zachovany aj pre cestujucich.
"Myslím si, že v situácií, keď sme radi, že tu má kto jazdiť, treba nechať vodičom istý komfort."
Ekonomicky efektívnejšie by bolo zlepšiť údržbu a vodičov naučiť sa starať o každý jeden autobus, ktorý sa im dostane pod ruky ako o svoj - vďaka čomu môžu očakávať viac-menej rovnaký komfort nezávisle na vozidle. (Viem, že to nie je také jednoduché, ako sa to hovorí.)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
Ekonomicky efektívnejšie by bolo zlepšiť údržbu a vodičov naučiť sa starať o každý jeden autobus, ktorý sa im dostane pod ruky ako o svoj - vďaka čomu môžu očakávať viac-menej rovnaký komfort nezávisle na vozidle. (Viem, že to nie je také jednoduché, ako sa to hovorí.)