Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mi.v #84176:
veď tak som aj spomínal,že do centra mesta sa snažím využívať mhd, ale sú miesta kde človek cestuje pol hodiny a viac. Už len príklad že z terasy na ťahanovce (SOŠA-Bruselská) ide bus 21 minút v špičke aj viac, s autom aj v špičke to je max. 12 minút. Pohovor čo som zmeškal na Opátskom cesta oficiálne 20 minút,ale stačí že neprišla 54-ka od pavilónu,52-ka medzitým odišla a s prestupom na 31-ku v centre som sa tam dostal po hodine.

Takže sumár- chápem že chcú uprednostniť ľudí s predplatným cestovným ale potom to chce lepšie intervaly a prestupy. A ľudí na kratšie občasné cesty skôr odrádzajú.

Mimochodom od apríla začínajú v meste zdieľané elektrické kolobežky od boltu a myslím že aj antik sa k tomu chystá ( a taká zaujímavosť- chystajú aj zdieľanie kajakov 😆 )
Reply on: S499.1023 #84175:
romeo je z kategórie,že potrebuje auto a z platu už veľa na mhd neostáva..ak by mal romeo prácu niekde v centre, lepšiu mzdu a potreboval by každodenné využitie mhd tak by si kúpil mesačník. Pri príležítostných cestách do centra sa snaží zariadiť tak,aby si nabil bčk na 10 eur a s tým vydržal tak mesiac 🙃
Reply on: S499.1023 #84175:
To nie 🙂 On zdraženie spomína (asi na to ste reagovali s vŕtaním kolena) no nie ho ako hlavný dôvod, ktorý ho odradil.
Inak neviem, či to nepojal nadmieru čierne, veď pri jazdení autom prerobí totálne na nákladoch aj na zabitom čase, ktorý mu nikto nevráti. (Píšem to ako človek, ktorý má vlastné parkovacie miesto pred domom (lokalita Jazero/Krásna), rezervované státie na pracovisku v meste, aktuálne palivové náklady v meste 0,071€/km (dávnejšie spomínaný CNG motor, 150 koní) a predsa auto neberiem takmer nikdy, lebo mi opakovane vychádza, že s MHD oproti nemu výrazne šetrím peniaze, svoj čas a psychickú energiu.) Vysvetlím hlavnú úsporu – čas: pri jazde autom medzi domom a pracoviskom mám door-to-door asi 22 minút (ak nie sú zápchy). Pri jazde MHD 33 minút. Lenže v MHD mám 25 minút pre seba, takže čas, kedy sa nemôžem venovať žiadnym svojim veciam (vybavovanie, čítanie) je pri MHD asi 8 minút, pri aute asi 22 minút. Denne MHD 16 minút, auto na rovnakej trase 44 minút neustálej koncentrácie. Vodiči často zabúdajú na to, že idú síce autom, ale šoféra si robia sami, so všetkou záťažou a stratami, ktoré k tomu patria.
Reply on: mi.v #84172:
A romeo bude z takejto kategórie?
Reply on: 110mat110 #84173:
"nemam 700€ v cistom" – nie je celkom jasné, či si pod tým mám predstaviť viac alebo menej. 🙂 Samozrejme, všetko závisí od režimu dochádzania. Napríklad ja sa na každé obdobie rozhodujem, či sa oplatia lístky alebo mesačník. Sú mesiace, kedy idem na pracovisko 3x mesačne aby sa nepovedalo a ostatné dni pracujem z domu → elektronická peňaženka. Po iné mesiace na pracovisko chodím denne → mesačník. Inokedy si program usporiadam tak, že raz za týždeň vybavím všetko v meste → celodenný lístok za 3,20€ šetrí peniaze na jazdách, ktoré by inak stáli 5-8€.
Hranica mesačníka bola pred zdražovaním pri 7 cestách týždenne. (Nechce sa mi teraz hľadať Excel, kde mám aktualizované výpočty na nové ceny.) A lacný ročný lístok na Antik bicykle tiež trochu mieša karty v spôsobe cestovania.

Ak ste niekedy zažili obdobie chudoby, čo nikomu príliš neprajem zažiť, tak viete, že cena 1 cesty sa počíta a rozdiel medzi 70 a 90 centami zaváži. A mesačník neznamená vždy úsporu. Ale to len tak na okraj pôvodných úvah, či je 80 centov málo alebo veľa.
Reply on: mi.v #84172:
Predstav si, nemam 700€ v cistom... A nie som tak bohaty, aby som si kupoval listky. Pri pravidelnom dochadzani proste mesacnik.
Reply on: S499.1023 #84170:
Ľudí s luxusnými 700€ čistého sa to asi netýka. Ťažké je to (napriek 50% zľave) hlavne pre skupinu dôchodcov, ktorí sú už na dôchodku, ale ešte nemajú nárok na bezplatné cestovanie (po novom od 70 rokov, doteraz bolo 68). Ak sú pri spodnej hranici výšky dôchodku, sú sami a nemajú vdovské, nebodaj nie sú dosť zdraví a potrebujú lieky, tak tam sa naozaj ráta každý cent. Dane z bytov idú po rozhodnutí magistrátu tohoto roku hore na cca 250% minuloročných, takže good luck. (Ešte som nespomenul tohtoročný nárast cien energií atď.) Ak po zaplatení bývania niekomu ostane napr. 230€ mesačne (cca 7,50€ denne), je to ťažké.
Reply on: S499.1023 #84170:
Mohol sa tento lístok pretransformovať na 10 minútový. S tým, že by sa cena zdvihla napr. na 70 centov.
Reply on: 110mat110 #84169:
Tak keď si niekto nechá pre 86 centov vŕtať koleno, nech ide pešo.
Reply on: romeo #84164:
Tak pod sa prejst "moje" 4 zastavky. Kovalska - Moldavska OC. 😎
Reply on: Vladimír #84165:
Tak v podstate pre mňa to je dôležité, ale súvisí to aj s inými vecami v mhd- kým nebudú spoľahlivé intervaly, optimálne prestupy a spoľahlivosť vozidiel, tak do tej doby budem len občasný zákazník DP aj napriek tomu že vždy som preferoval verejnú dopravu pred individuálnou. No keď sa za tie roky nič nezmenilo som skeptický voči tomu že sa niečo zmení. A odkedy som raz nestihol pohovor aj keď som šiel s dostatočným predstihom no vynechal mi spoj a s prestupom a hroznými intervalmi na niektorých linkách mi to trvalo hodinu presunúť sa v rámci mesta, tak odvtedy ak niečo súrne potrebujem alebo potrebujem navštíviť viac miest tak idem už len autom. MHD som používal už len pri ceste do centra či stanicu no ale pri zrušení tohto lístka mi cesta zdražela takmer raz toľko.

Ten lístok by ani nemusel byť v papierovej forme úplne by stačilo formou ep a možno by viacerí ľudia presedlali z áut naspäť do mhd.

Veteran- tak ja som prezentácie ostatných nevidel, nemal som čas na to pozerať,toto bola jediná krátka časť ktorú som z tohto výberu videl
Reply on: veteran #84166:
Tí ostatní dvaja (mimo súčasného GR) tam boli zúfalí.
Reply on: romeo #84164:
Ja by som sa skôr zameral na iné veci, o ktorých hovoril. A najmä ako to hovoril.

Je na jednej strane pravda, že mal akú-takú výhodu, keďže je v súčasnosti direktor. Ale sorry jako, ale žeby sa jeden kandidát nevedel vyjadriť na otázku, koľko má DPMK garáží a ešte potom zadrie, že to pre riaditeľa nie je relevantný údaj?

Pochopím, že nevie, koľko voltov je v sieti – to bola úplne nepodstatná otázka. Ale kandidovať na direktora a nepoznať počet a polohu tej jednej garáže a nevedieť sa vyjadriť, aké výhody/nevýhody táto situácia má... Alebo počty vozidiel. Ako potom koncipuje stratégiu, keď ani nevie, koľko čoho je?

Naproti tomu Padyšák po roku vo funkcii vyzerá, že zhruba tuší, čomu šéfuje (alebo to mal minimálne na verejnú časť pohovoru veľmi dobre natrénované). Vie, že sa rieši odstavovanie busov aj na inom mieste, než GaHor, vie, že trhanári tam nechávajú vozy na medzidiel a je tam možnosť umývania vozidla, vedel, aké problémy spôsobilo zrušenie VŠA a dokonca to vedel vyčísliť. Takisto sa vedel vyjadriť na tému vozkm/vlkm/miestkm. Žiadne splietanie somarín o električke na letisko, žiadne science fiction o autonómnych vozidlách alebo rojčenie o busoch na vodíkový pohon.

K transparentnosti výberu: Tu je jedno veľké, veľmi veľké mínus. Ani nevieme, kto každý sa prihlásil a na základe čoho sa komisia v prvej časti rozhodovala. To je taká polovičatá robota, ktorá len vnáša pochybnosti.
Reply on: romeo #84164:
Ani po rokoch ma neprestáva prekvapovať, akou silnou témou je v Košiciach 4-zastávkový alebo 10 minútový lístok. Totálne marginálny produkt, ktorý reálne môžu využiť tak možno 2-3% cestujúcich, a ktorý v mnohých porovnateľných mestách ani neexistuje, je dlhodobo tak silno živenou témou, až má človek pocit, že naň cestovala väčšina cestujúcich.

Kto toto ešte stále reálne rieši? Pravidelný cestujúci taký lístok nepotrebuje a občasnému sa to riešiť neoplatí. Je na to nejaké logické vysvetlenie? Boli časy, keď som si z toho robil srandu, ale už sa to preklápa do roviny, že ma to normálne zaujíma z vedeckého hľadiska.
Reply on: reparil #84163:
Ja som si to na chvíľu zapol a akurát som zastihol otázky na Padyšáka. Dostal otázku že ak bol zrušený 4 zastávkový lístok, či by nebola dobrá náhrada 10 minútový alebo podobný lístok. A odpovedal že 4 zastávkový sa zneužíval ale neodpovedal prečo by nebola dobrá iná náhrada,odpovedi sa proste vyhol. Takže on za mňa nie. Síce asi môžem poďakovať DP že žijem aspoň zdravšie a tie 4 zastávky sa radšej prejdem 😎
a ide do toheho aj ohladom volby noveho sefa dpmk https://kosice.korzar.sme.sk/c/22329068/kosice-vyberu-sefa-dopravneho-podniku-spomedzi-troch-kandidatov.html# koho tipujete? kto by bol z nich naj odbornik?
Reply on: romeo #84161:
no huraaa, depo uz malo stat kde su vlastne tie eurofondy co boli na modernizaciu depa urcene? co ich rasi rozkradol? alebo preco sa vlastne nezacalo pred tymi 3 rokmi staviat a modernizovat popri MET, vie mi to niekto logicky vysvetlit? prebehlo obstaravanie, vitaz bol znamy tak kde bol problem, preco to zaviazlo?
TIP NA VÝLET
"SVÁTEK VŠECH ŠOTOUŠŮ"
V prahe, 22.2.20 prvá predvádzacia jazda rekonštruovanej súpravy T2.
Akcia potrvá asi dve hodiny, vela zaujímavých fotozastávok.
Odjazd o 13:00 h zo střešovickej vozovne.
Súprava má byť potom nasadená do pravidelnej dopravy na retrolinku 23.
Reply on: Terepin #84158:
nie

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.