Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mi.v #83077:
Dnes som to zachytil podrobnejšie, cestujúci je pripravovaný na zmenu linky postupne 🙂 Červená číslica sa zmení neskôr, na začiatku hlásenia pri vjazde do zastávky Astória.

Na NO už boli otázky "To je šestka?". Jedna pani vystúpila, aby si pozrela číslo z vonku a iný cestujúci sa išiel spýtať vodiča.
Reply on: Bjorn #83076:
Jo. V tomto prípade je zmena medzi Astóriou a NO.
Reply on: mi.v #83074:
Stačilo by jednu zastávku pred tým na medzizastávkovom úseku ohlásiť niečo ako "Zo zastávky Stará radnica pokračuje tento spoj ako linka číslo 6 v smere Amfiteáter - DPMK."
Tak na Spolocaku nskoniec bude postavena zdruzena zastavka.
Škoda, že počítač samočinne nehlási aj prejazdy medzi linkami. Keď sa napríklad mení spoj rannej L7 na L6. Keby tu bol pražský systém (nasledujúca zastávka sa hlási hneď po súčasnej), cestujúci by možno mal väčšiu šancu zareagovať (hoci ani tpo by nebola výhra). Teraz môže sedieť v sedmičke niekde od Ryby a za Radnicou starého mesta si už len vypočuť že Nasledujúca zastávka - Next stop - Amfiteáter.
Reply on: Bjorn #83072:
Ty nechceš mať z Košíc Európske hlavné mesto semaforov? ? Veď takýto titul sme ešte nemali.
Reply on: reparil #83070:
"V rámci svojho programu sa chce 38-ročný Lesňák opierať o viacerých spolupracovníkov. V oblasti dopravy je to Pavel Titl,"

Ďalej ani nečítam.
Reply on: reparil #83070:
To je údel každého kandidáta, že za ním chodia všelijakí exoti.
co poviete na tohto kandidata na primatora? ma ist ako nezavisly a chce najviac investovat do dopravy v meste ci uz mhd ci inej formy dopravy, ale jeho nosnym programom bude doprava v meste v akejkolvek forme.. http://www.teraz.sk/regiony/kosice-kandidaturu-na-primatora-mesta/330728-clanok.html ehm, no ..ked schvali nakup 5 clankovych brik caf urbos 3 namiesto terajsich dosluhujucich KT8, a vrati trolejbusovu dopravu do mesta + nakupi aspon zo 15 novych dlhych solaris trollino, plus spravi nejake nove cyklotrasy vramci mesta- napr dokonci aspon dlhoocakavany chodnik cermel alpinka udolim vlacika, tak ho beriem vsetkymi piatimi! ? ? pojdem za nim a asi mu to vsetko aj osobne navrhnem ? ?
Reply on: Patricio #83064:
Nie, nehlás sa tam.
Reply on: Dispecer #83067:
Povolený nadbeh 2 minúty je napísaný akurát tak na CP kvôli tomu, aby boli cestujúci na zastávke včas.
Reply on: rpopo #83065:
Ak sa niečo nezmenilo, v Prešove by stále mali mať toleranciu +- 2 minúty... Len podľa mňa akceptovať nadbeh až 2 minúty je na MHD veľa.
Reply on: romeo #83061:
Práveže ak sa majú plošne rozširovať zastávky na znamenie, akékoľvek výnimky budú kontraproduktívne a zmätočné.
Kto a na základe akého kľúča od stola určí, ktorá prestupná zastávka je ešte dosť veľká a ktorá už nie?
Kto a ako ľuďom vysvetlí, že majú zvoniť všade, ale niekde vlastne nie, lebo šofér sa bude hnevať?
Kto a načo bude k takémuto dualizmu vymýšľať, ohlasovať a strážiť odstavce neprirodzených pravidiel?
Čomu to vôbec prospeje, že by neboli na znamenie? Veď keď bude dopyt, zastaví. Na tom hádam nie je žiadne negatívum, že tam nezastaví 77% ale 97% spojov. Tá zastavka kvôli zvoneniu ani nevymrie, ani nezanikne, ani nič iné zlé sa jej nestane. Takže nerozumiem, načo si komplikovať život.
Reply on: Dead #83062:
Neviem ako to je teraz ale myslím že pred pár rokmi mali v Prešove napísané v CP niečo o tolerancii jednej minúty, môžem sa mýliť ale tuším som to tam kedysi videl. Ja by som bol za zavedenie tolerancie, ale netýkalo by sa to spojov po 19tej a nočákov, eventuelne to obmedziť na konkrétne zastávky (napríklad, žiadne také, že nadbeh z konečnej alebo nadbeh z prestupného uzla), ale maximálne minútový. No tu sa už naskytá otázka, či by to nebolo pre ľudí zmätočné a nebolo by jednoduchšie proste skrátiť časy, a pri najhoršom by autobusy tú danú minútu meškali. To sa vždy dá skôr vysvetliť. Ale keď autobus odíde zo zástavky skôr o pol minútu, aby tie ostatné obslúžil načas, to sa ešte dá akceptovať (napr. zastávka Mier smer centrum, tam to je tak)

Inak zažil som si niečo podobné ako píšeš, v priebehu týždňa som chcel ísť do USS R1tkou na obed od Zimáku. Neviem kde ten psychopat bol, ale čakal som dve minúty pred odchodom na zastávke, a že niečo nehraje som si všimol, až keď prišla X6 ktorá mala ísť minútu za ním. Potom pozerám na mape, že autobus si už veselo odbočuje ku kauflandu od DP, s meškaním jedna minúta (čiže ak k tomu prirátam tie 4 až 5 minút v kolóne predtým, tak sa mi tie časy celkom doplnia). Vravím, ja by som to postihoval, oni sa dovtedy nenaučia chodiť presne.
Reply on: S499.1023 #83059:
Ďakujem, budem na to myslieť keď sa budem hlásiť do kurzu.
Slovenská mentalita je všetko ľuďom vyslovene prikazovať alebo rovno robiť zákony, ktoré zasahujú človeku do súkromia nad rámec únosnosti.

Zastávky na znamenie by vôbec nemuseli byť. Sedliacky rozum.

Som vodič: Mám plný autobus a blížim sa do ľubovoľnej zastávky v centre, tak zastavím.
Som cestujúci: Som na frekventovanej zastávke v centre počas dňa. Stojím na nej, vodič ma vidí, vidí zrejme aj ďalších ľudí, takže pokiaľ má v hlave všetko v poriadku, zastaví.
Som cestujúci: Je plný bus, chcem vystúpiť na málo frekventovanej zastávke. Stlačím gombík, vodič vie, že má zastaviť.

Zložité? Nemyslím si.

Ad gombíky: Možno je s tým v Košiciach problém preto, lebo čo voz, to iný systém. Niekde to je na dverách obojstranne, elektrošity to majú len zvonka a treba stláčať červený gombík (mne to evokuje núdzovú STOPku), Tedomy majú modrý gombík, Solarisy ani neviem (každý dačo iné, niektoré nemajú pri predných dverách nič).

Ad "nie je to ľahká robota". Bez toho aby som sa chcel niekoho dotknúť, nech sa páči, výpoveď sa dá napísať za 15 min., treba dve kópie, jednu odovzdáš zamestnávateľovi a druhá je pre teba. Úrad práce sa na teba bude tešiť. Treba možno skúsiť robiť jadrového fyzika, tam človek veľmi neprichádza do styku s ľuďmi, klídeček, pohodička. Uvidíme, či to bude ľahká robota, už keď sa máme znížiť ku tomuto druhu kádrovania.
Reply on: rpopo #83060:
K zastavkam na znamenie - ja som predsa pisal, ze som za, ale podla mojho nazoru by si ludia tazko zvykali a mohli by byt konflikty, mozno sa mylim, kazdopadne ja osobne som ZA ? , takze nema zmysel sa o tom bavit.

K nadbehom - NIE a NIE ❗ Ani minuta, ani polminuta nie je obhajitelna! Aj keby vodic usetril 4 minuty, pokial CESTUJUCI zmeska spoj ktory ide kazdych 30 min., 60 min., v zlom pocasi, alebo dokonca kvoli tomu zmeska vlak a dalsi pojde na druhy den, tak ako toto moze byt obhajitelne ❓

K tomu busu co preletel okolo PRVEJ zastavky o minutu skor, bola to 19ka, nasledne stal o par metrov dalej na cervenej tak 2-3 minuty - to sa mi stalo viackrat, odchod skor a nasledne stoji na cervenej nedaleko zastavky.

Par sekundovy nadbeh by tieze nemal byt akceptovatelny, oficialne, no beriem ze ak ma vodic dobry vyhlad a nevidi nikoho, tak dobre, aj ked neviem ci sa mu to vazne oplati.

Co ta CERVENA? Viem ze autobus je tazke zabrzdit, takze 1-2 sek. na cervenu z oranzovej sa moze obhajit, aj ked v dnesnej dobe ked blika aj zelena... Ale ked je cervena a vodic si mysli ze bude oranzova, tak sa pustit cez krizovatku..
Ja by som bol za to,aby veľké prestupné zastávky boli ako sú,tam aj tak stále niekto vystupuje nastupuje a menšie na znamenie. Ale aj zjednotiť tlačidlá na znamenie a zaškoliť vodičov, lebo napríklad prvé dni keď jazdila Veronika, som sedel blízko sedadiel pre ztp a pri nich bolo tlačidlo na znamenie výstupu,ja to stlačil pred zastávkou a pozerám vodič si ide veselo ďalej. Idem za ním prečo nezastavil a on že nik nestál pri dverách a mal som stlačiť to tlačidlo dopytového otvárania..A nezabudol dodať že šak zastaví na ďalšej zastávke a sa prejdem. Takže ak by mali byť takí vodiči v dpmk tak súhlasím že by mohli sa vyskytnúť problémy. Za normálnych okolností som za zastávky na znamenie
Reply on: Dead #83055:
Tak to si musí prejsť teda obrovskou zmenou ?

Nie, prepáč. Neexistuje jeden jediný argument, prečo čo nezaviesť, alebo prečo meniť ku starému terajší stav. Môžeš mi potom vysvetliť, prečo v Prešove po zavedení dopytu sa to ľudia naučili ? V živote som tam nezažil potyčku medzi cestujúcim a vodičom kvôli dverám. Zastávky na znamenie ale majú dlho. A ešte je nutné podotknúť že na veľkej časti vozového parku tie tlačidlá ani nie sú. Ako to dokázali ?

Ďalší príklad je Spišská Nová Ves, kde dopyt oficiálne zavedený ani nebol. Len sa to ľudia tak nejako naučili používať aj bez toho aby muselo byť 20 oznamov po autobuse, aby si otvorili dvere tlačidlom. Tak isto som tam v živote nevidel niekoho vrieskať alebo zbesilo pobehovať po autobuse hľadajúc východ....

Jednoducho zhrnuté, problém je v tom, že národ košický je príliš pohodlnný nato, aby niečo musel. A to nie len v MHD, ale v hociktorej inej sfére. Ja by som na toto žiadne ohľady nebral, nikde neberú.

A k nadbehom zo zastávok... Ja vždy vravím, že meškanie JE OBHÁJITEĽNÉ. Ale nadbeh si NEOBHÁJIŠ nijako. Do minúty by to mohlo byť tolerované v opodstatnených prípadoch, pretože ak kvôli minúte čo postojí na zastávke nestihne semafór, vďaka ktorému ich nestihne ďalších 5 a bude v konečnom dôsledku meškať aj 4-5 minút, tak to kvôli pár sekundám do odchodu zato nestojí. Ale nad minútu proste postihovať, postihovať, postihovať.
Reply on: Patricio #83056:
Tak tú prácu nerob. Podľa príspevku sa na ňu nehodíš.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.