Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: rpopo #83060:
K zastavkam na znamenie - ja som predsa pisal, ze som za, ale podla mojho nazoru by si ludia tazko zvykali a mohli by byt konflikty, mozno sa mylim, kazdopadne ja osobne som ZA ? , takze nema zmysel sa o tom bavit.

K nadbehom - NIE a NIE ❗ Ani minuta, ani polminuta nie je obhajitelna! Aj keby vodic usetril 4 minuty, pokial CESTUJUCI zmeska spoj ktory ide kazdych 30 min., 60 min., v zlom pocasi, alebo dokonca kvoli tomu zmeska vlak a dalsi pojde na druhy den, tak ako toto moze byt obhajitelne ❓

K tomu busu co preletel okolo PRVEJ zastavky o minutu skor, bola to 19ka, nasledne stal o par metrov dalej na cervenej tak 2-3 minuty - to sa mi stalo viackrat, odchod skor a nasledne stoji na cervenej nedaleko zastavky.

Par sekundovy nadbeh by tieze nemal byt akceptovatelny, oficialne, no beriem ze ak ma vodic dobry vyhlad a nevidi nikoho, tak dobre, aj ked neviem ci sa mu to vazne oplati.

Co ta CERVENA? Viem ze autobus je tazke zabrzdit, takze 1-2 sek. na cervenu z oranzovej sa moze obhajit, aj ked v dnesnej dobe ked blika aj zelena... Ale ked je cervena a vodic si mysli ze bude oranzova, tak sa pustit cez krizovatku..
Ja by som bol za to,aby veľké prestupné zastávky boli ako sú,tam aj tak stále niekto vystupuje nastupuje a menšie na znamenie. Ale aj zjednotiť tlačidlá na znamenie a zaškoliť vodičov, lebo napríklad prvé dni keď jazdila Veronika, som sedel blízko sedadiel pre ztp a pri nich bolo tlačidlo na znamenie výstupu,ja to stlačil pred zastávkou a pozerám vodič si ide veselo ďalej. Idem za ním prečo nezastavil a on že nik nestál pri dverách a mal som stlačiť to tlačidlo dopytového otvárania..A nezabudol dodať že šak zastaví na ďalšej zastávke a sa prejdem. Takže ak by mali byť takí vodiči v dpmk tak súhlasím že by mohli sa vyskytnúť problémy. Za normálnych okolností som za zastávky na znamenie
Reply on: Dead #83055:
Tak to si musí prejsť teda obrovskou zmenou ?

Nie, prepáč. Neexistuje jeden jediný argument, prečo čo nezaviesť, alebo prečo meniť ku starému terajší stav. Môžeš mi potom vysvetliť, prečo v Prešove po zavedení dopytu sa to ľudia naučili ? V živote som tam nezažil potyčku medzi cestujúcim a vodičom kvôli dverám. Zastávky na znamenie ale majú dlho. A ešte je nutné podotknúť že na veľkej časti vozového parku tie tlačidlá ani nie sú. Ako to dokázali ?

Ďalší príklad je Spišská Nová Ves, kde dopyt oficiálne zavedený ani nebol. Len sa to ľudia tak nejako naučili používať aj bez toho aby muselo byť 20 oznamov po autobuse, aby si otvorili dvere tlačidlom. Tak isto som tam v živote nevidel niekoho vrieskať alebo zbesilo pobehovať po autobuse hľadajúc východ....

Jednoducho zhrnuté, problém je v tom, že národ košický je príliš pohodlnný nato, aby niečo musel. A to nie len v MHD, ale v hociktorej inej sfére. Ja by som na toto žiadne ohľady nebral, nikde neberú.

A k nadbehom zo zastávok... Ja vždy vravím, že meškanie JE OBHÁJITEĽNÉ. Ale nadbeh si NEOBHÁJIŠ nijako. Do minúty by to mohlo byť tolerované v opodstatnených prípadoch, pretože ak kvôli minúte čo postojí na zastávke nestihne semafór, vďaka ktorému ich nestihne ďalších 5 a bude v konečnom dôsledku meškať aj 4-5 minút, tak to kvôli pár sekundám do odchodu zato nestojí. Ale nad minútu proste postihovať, postihovať, postihovať.
Reply on: Patricio #83056:
Tak tú prácu nerob. Podľa príspevku sa na ňu nehodíš.
Reply on: Patricio #83056:
Nie, vobec nie som ten co musi vsetko riesit, ale tie skore odchody sa deju uz dlho, viackrat som musel cakat 20 aj 30 minut na dalsi spoj, v horucavach, vetre alebo mraze, alebo som musel oznacit dalsi listok. Budes namietat ze mam prist na zastavku skor, ale ked predosly spoj meska 5 aj 10 min, tak ani 8 min. rezerva niekedy nestaci, ak dalsi pojde o 2 min. skor. Nedavno odisiel spoj o minutu skor z PRVEJ zastavky, ani tam nezastal, ja som bol na druhej strane cesty a on prefrcal okolo.

To k internetu, ja som podobnu skusenost mal tiez, takze to nie je len internet a vobec som ja nebol agresivny, vodic spravil chybu, ja som slusne vysvetlil problem a on po mne zacal ziapat, vulgarne nadavat. Nehnevaj sa, ale take nieco sa mi nestalo pri ziadnom inom kontakte so zamestnancom.

To ze to nie je lahka praca, suhlasim, no nie je ani najtazsia, su ovela narocnejsie prace a to aj fyzicky, aj psychicky. Ano, v aute ludia casto pouzivaju vulgarizmy, ale nie na svojich klientov, zakaznikov.
Reply on: Dead #83055:
Zaviedli to v Nitre. Žiadna agresivita ani konflikty sa tam nevystupňovali.
Funguje to takmer všade v západnej Európe. Žiadna agresivita ani konflikty vo velkom sa tam nekonajú.
Žeby ste vy v Košiciach boli niečo extra?
Reply on: Dead #83055:
Prosim Ta, same skandaly , agresivita a neviem co. Kde? Nie je to prvy krat co sa nieco take stalo, teraz sa to akurat viac zmedializovalo. Ale ludia budu stale rovnaki a je jedno ci je teraz situacia taka alebo taka. Za chvilu si vodic prdne a uz bude pred komisiou, lebo prepac, ale taki ako ty, musia vsetko riesit. Nie je to lahka robota, obzvlast v dnesnej dobe, kde si kazdy mysli, ze zjedli mudrost sveta. Teraz neobhajujem tieto vypadky vodicov, ale cestujuci tomu nepomahaju.

PS: Tiez netreba verit vsetkemu co sa docitas na internete, lebo kazda minca ma dve strany.
Reply on: rpopo #83054:
Vidno ze si optimista, keby, keby, boli by sme v nebi.

1. Sledujes tie kauzy s vodicmi MHD, par odkazov som tu sem dal sam, vazne si myslis, ze v tomto case je toto spravny krok? Agresivita a konflikny by sa vystupnovali na maximum.

3. Tlacidla na dverach sa mi nepacia vobec, cestujuci je povinny sa drzat a ked chcem stlacit tlacidlo na dverach, tak by som musel robit akrobaciu aby som to zvladol, som vyssi a preto musim ist blizsie k dveram alebo sa zohnut a natiahnut - a este ked ma clovek nakup a chce stlacit to tlacidlo rychlo, tukne do dveri, skla - nie, cele zle su tie tlacidla na dverach. Ja som za jedno tlacidlo pre znamenie aj otvorenie, ale pri kazdej strane dveri, minimalne - ak by teda mali byt vsetky zastavky na znamenie.

4. Nadbehy 1-2 min. som nahlasoval uz velakrat, vsimol som si ze obcas uz niektori vodici cakaju, ale v style, 2 zastavky 1 min. skor a potom pocka pol minuty na "dolezitejsej" zastavke. Stale niektori ale odchadzaju skor. Je zaujimave ze niekedy sa to casom upravi a dokonca meskaju, takze za to moze aj zly cestovny poriadok, aj o tom som tu uz pisal, stacilo by posunut par zastavok a 1-2 min., na prvych zastavkach by mozno minutu meskali casto, ale neskor uz nie.

Postihy nebudu, lebo ludia nebudu absolvovat tu torturu okolo oficialneho nahlasenia kvoli 1-2 min jedenkrat - po dalsom pripade musia podavat novu oficialnu staznost a ako to dokazu, postavia ho pred toho vodica, budu skumat kamery??

Po tych skandaloch s agresivnymi vodicmi si asi ziadny cestujuci tymto nebude prechadzat.
Reply on: Dead #83048:
Prvy bod je neopodstatneny. Proste to zavediem a hotovo. Neboj, keby vedeli že im bus nezastavi, naučili by sa tie tlačidla stlačať.

Druhy bod, toto som nezažil dávno. Bežné pribrzdenie áno, ale nie zastavenie.

Tretí bod je práve to, čo sa mi páči.... Koľko stopiek a dopytových tlačidiel vidíš v Ikaruse ? A koľko z nich je dostupných ? Takže opäť neopodstatnené, DÁ SA TO. Ja by som osobne navrhoval každý bus urobiť ako majú SORky stopky a tlačídka na dverách. Ale nie je to nevyhnutnosť.

A ku štvrtému bodu, keby sa nadbehy značne postihovali, garantujem ti, že by neboli. Ja by som navrhoval taxu za zastávku a za minútu. Keby niekoho 4 zastávky po dvoch minútach stáli 50€ tak si nabudúce dobre rozmyslí, či toto bude robiť. A časy upraviť, v zmysle skrátiť, je vždy menší problém.
Reply on: Dispecer #83050:
Nie, bolo to na opacnej strane, nalavo od McDonaldu, kde maju busy samostatnu odbocku, auta tam ani nesmu. Vsimol som si uz, ze niektori vodici to maju vypocitane a podhnu sa tesne pred naskocenim oranzovej, robia to niekedy ked tam su 3 busy, casto aj ten posledny prejde na cervenu, ale to je sekunda.

Tentokrat tam bol iba 1 bus a isiel uplne na cervenu, ta 15ka stala este na cervenej z Palackeho, mal som dobry vyhlad, zrejme sa prepocital a cuvat sa mu uz nechcelo.
Reply on: Dispecer #83051:
4. Lenze prave to by sa stavalo, pokial ani dnes nedokazu pockat, ako by to fungovalo keby na par zastavkach nezastavil... To k bodu 2, oni zastavia a hned sa pohnu, takze necakaju, naopak ini kludne preletia aj ked maju nadbeh 2 min.
Reply on: Dead #83048:
K tvojím ALE:
4. To, že je nejaká zastávka na znamenie neznamená, že vodiči majú jazdiť s nadbehom voči cestovnému poriadku - a práve preto možno pozoruješ situáciu z tvojho bodu 2.
Reply on: Dispecer #83049:
Lebo tá "červená" totiž mohla vyzerať takto:
https://imhd.sk/ke/galeria-media/galerie-vyhladavanie/164781/6906-linka-20L-Namestie-osloboditelov-Palackeho-ulica

Ty vidíš červenú, ale pre autobusy v BUS pruhu, ktorý tam končí, je určená signalizácia, ktorú vidno hlavne na električkových tratiach (na fotke napravo od klasického semaforu; "tie dve oranžové svetielka). A je to naschvál urobené tak, aby autobusy mohli sa skôr zaradiť na nasledujúcej križovatke do pruhu a neboli zbytočne zdržiavané vodičmi vozidiel z ostatných pruhov.
Reply on: Dead #83048:
OT: Kde stála tá dvadsiatka?
Reply on: rpopo #83045:
Suhlasil by som aby boli vsetky zastavky na znamenie, ALE!
1. Kym by si ludia zvykli, tak by to urcite zrusili a medzitym by bolo vela zbytocnych konfliktov.
2. Niektori vodici este dnes zastavuju na zastavkach na znamenie, aj ked nikto neda znamenie.
3. V niektorych busoch je malo tlacidiel, niekde je 1, niekde 2 pre znamenie a otvorenie, nemaju rovnaku farbu, mne to nevadi, ale starsich ludi, este s plnymi taskami by bol problem, postavit sa a hladat tlacidlo - este pri style jazdy niektorych vodicov.
4. Tazko by sa dodrziaval cestovny poriadok - uz dnes odchadzaju spoje casto o 1-2 min skor, toto by sa este zhorsilo, alebo by preleteli 3 zastavky, aspon 1 cestujucu by nestihol vystupit a nasledne by 2 min. cakal na zastavke.

OT Dnes pred NO pozeram z 15ky, je CERVENA, 20ka sa pohne, uz je cela za semaforom a len vtedy nabehne oranzova, ked nabehne zelena, uz je daleko, usetril par sekund, za nim nebol iny bus. To ze prepne cervena po oranzovej a par sekund po tom prejde je bezne, ale ze niekto vidi do buducnosti, to je mi novinka. Inak nie je za CERVENU odobratie vodicaku?
Reply on: Mat123 #83046:
Skôr by ma zaujímalo, keď teda možno budú aj ďalšie nové električky, či už dovtedy budú mať aj adekvátne zmodernizované zázemie. Kedy sa vlastne začne s modernizáciou Bardejovskej ❓
Vyzerá to tak, že v DPMK sa plánuje nákup nových električiek. Minimálne tomu napovedá táto zákazka: "Poradenské služby v oblasti verejného obstarávania na určený predmet zákazky v zmysle zákona č. 343/2015 Z.z. - "Obnova vozového parku električiek v Košiciach - 2. časť" https://www.dpmk.sk/zakazky-s-nizkymi-hodnotami
Reply on: marba #83044:
Keby to bolo na mne, zaviedol by som tu každú zastávku na znamenie ako to je v Budapešti. Bohovsky to zrýchľuje dopravu a ešte som nezažil, aby sa tam niekto hádal s vodičom, lebo nezastavil. Dáš znamenie, zastaví. Ak sú ľudia na zastávke tak stojí automaticky... To len pre tento zdementnelý národ komunistický je neuveriteľný problém sa za 10 rokov naučiť stlačiť jedno posraté tlačidlo, aby sa otvorili dvere alebo dať znamenie. Ono nie je to len vodič, čo niečo MUSÍ. Aj cestujúci majú povinnosti, ktoré sú napísané v prepravnom poriadku.
Katastrofa vodici dnesna doba. Pamatam 2000te roky, same Karosy a Ikarusy s manualnou prevodovkou, povinne zastavovanie v kazdej zastavke, ziadne otvaranie dveri cestujucimi. A pohoda. Dneska sa vozia na automatoch, je dopytove otvaranie a chytaju amok lebo nahodou musi zastavit na zastavke na znamenie a nahodou musi sofer otvorit dvere...
Reply on: romeo #83041:
TO je presne to zlo, KORUPCIA, taky lekar by si zasluzil 10 rokov basy. Ked da peciatku cloveku, ktory ma jednat casto s jedincami ktori su pod vplyvom alkoholu ci drog, ako to moze skoncit, nejaky mlady chalan sa prvykrat poriadne opije, nezvlada to, vyprovokuje takeho cloveka a moze sa to skoncit aj tragicky. Prip. vodic ktory by zlyhal za volantom, ak by viezol plny autobus a nieco by sa stalo? V tom pripade by mal ten lekar velky podiel viny, aj ked by mu realne hrozil iba trest za korupciu, ktory mu aj tak nedokazu.

Ludia su ale na to zvyknuti, casto korupciu prehliadaju, akceptuju alebo prevadzkuju, ved to nikomu neublizi, no neuvedomuju si, ako velke nasledky moze mat aj zdanlivo nevinna korupcia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.