"Deti od 10 do 16 rokov nárok na zľavnené cestovné lístky preukazujú niektorým z týchto spôsobov:
- BČK DPMK a. s.,
- kmeňovým listom DPMK a. s.,
- prípadne akýmkoľvek vlastným hodnoverným dokladom s aktuálnou fotografiou (preukazom totožnosti, preukazom na zľavu niektorého z dopravných podnikov SR, SAD, ZSSK, preukazom športovca a pod.), ktorý je vystavený na meno a vek držiteľa."
Zdravím neviem či to sem patrí ale všade na internete som hľadala aký lístok je potrebné kúpiť školopovinnému dieťaťu vo veku 12 rokov pokiaľ nemá žiaden preukaz čo sa týka MHD alebo SAD ale nic som nenašla? Ďakujem
To čo chcú vyradzovať ? Solarisy a Tedomy?
Inak super, obnovovať len vozidlový park a zvyšok nič... Len je sranda,že trolejbusy nahradiť nebolo treba, autobusy okamžite.
Druhé T3 mali svojho vodiča na obsluhu dverí, rozhodne nie na záťahy do vozovne. Musíš si uvedomiť, kedy sa v Prahe začalo jazdiť mnohočlenne. Vtedy sa už nič neodpájalo.
A keby si sa chcel hádať, popíš mi, aké výhody by pre túto technológiu mala protismerná slučka.
Rád by som adresoval názory na slučky, ktoré tu odzneli.
Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.
Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.
Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
V 50tych rokoch este T3 ani nejazdili, ale obratiska uz existovali. S tym odpajanim nemas pravdu, odpojovalo sa to aj v obratiskach alebo v zastavkach pred vozovnou, kam sa nasledne T3 odpratali, na zaciatku mala kazda T3 svojho vodica a par ich bolo aj v pohotovosti vo vozovniach prave na to odstupovanie druhych voznov do vozovne, ale ani zdaleka vsetky ta nesli.
Čo to vykladáš za bludy? Ako by dvojkoľajné obratisko s protismernými koľajami zjednodušilo odstavovanie vlečniakov? A T3 v ČSSR NIKDY s vlečniakmi nejazdili. Ak "vlečniakom" nazývaš druhý voz súpravy, tak tie sa odpájali a pripájali výhradne pri vozovniach, kde bol k dispozícii manipulačný vodič, mechanik na zapojenie kábla mnohočlenu a hlavne bezpečný priestor na odstavenie vozňa.
Máš to v mojom príspevku nižšie vysvetlené, v čase po špičke sa mali vlecnaky odpojovat a jazdili by len sóla, pred špičkou by zase prišli cuvli po vlecnak a jazdili v súpravách cez špičku. Krátky čas sa to s T3 aj robilo, ale zrušilo sa to po krátkom čase.
To by pridalo možnosť jazdenia v protismere. Akú by to pridalo výhodu? Píšete, že sa čudujete, že to nikomu pri projektovaní nenapadlo, ale ja ani teraz, po pochopení schémy koľají neviem, načo by to bolo dobré.
Nie, myslel som klasické obratiská s výjazdom na obe koľaje. Resp. na protismernú a následne spojkou na druhú koľaj. Obojsmerné sú naozaj zbytočné a nepraktické.
mi.v
Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.
Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.
Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
Keď sa slučka obratiska prekreslí, jej pochopenie sa zjednoduší