Pražské "dvojkoľajné" slučky s protismernými koľajami mi pripadajú ako momotina aj z hľadiska cestujúcich - prečo majú prebiehať medzi perónmi, ak chcú cestovať v spoločnom úseku? Našťastie to už pochopili aj v Prahe a takéto slučky sú pred vyhubením.
Ale na Boženy Němcovej by sa problém miesta vonkajších nástupných ostrovčekov takto nevyriešil. A navyše treba dvojnásobok nástupných/výstupných ostrovčekov, ak sú v slučke a nie pred ňou – viď linka vyššie.
Mne sa aktuálne použité riešenie vidí asi najlepšie možné na tom mieste. Navyše, doteraz som nepochopil, na čo sú dobré uzatvorené slučky. Klasické sa mi vidia praktickejšie.
@KVKV – zaujímalo by ma, na čom sa návštevníci z DPP zabávali v prípade NMM.
Existuje iný spôsob na skapacitnenie obratiska aby sa nič nezbúralo a/alebo aby sa nijako nezasahovalo do šírky Watsonovej ulice (ani neviem, či je to vôbec ešte možné)?
Aj ked to má zdanlivú logiku, je to hlúpe a nevhodné riešenie. Ako keby tie kolajové riešenia v Košiciach navrhoval niekto, kto niečo také nikdy nerobil a nevidel. Dokonca aj pražáci* sa prišli pozrieť na niektoré "čudá" , hlavne sa bavili na križovatke NMM a smyčke pri žst.
*/odborníci z dpp cez rekonštrukcie tratí.
Lebo na "vnútornej" strane obratiska v stiesnených podmienkach jednoduchšie nakreslíš nástupné ostrovčeky. Tým pádom môžeš koľaje umiestniť až na okraj pozemku a tým zväčšíš polomery oblúkov. Stačí trochu logicky myslieť
Príspevok bol o tom, že toť nedávno sa v médiách nejaký súdruh z magoriátu bil v prsia, že nedovolí ani meter novej rozkopávky na tratiach, kým nebude spojazdnená križovatka VSS. A predsa oni majú vždy pravdu,či...?