Reply on: Bjorn #78579:
Sa uvidí po voľbách. Pokiaľ pripustím konšpiráciu, že existuje nejaký "tajný strategický plán" privatizácie košickej AD, tak už ide len o časovú postupnosť krokov prispôsobenú momentálnemu vývoju situácie. A to nemusí vypáliť, prvý pokus s Eurobusom skapal, druhý pokus o získanie garáží pre Bluebird skapal, najskôr asi len preto lebo sa to dostalo von medzi ľudí a niektorí začali do toho rýpať. Ono všeobecne takí ako Labaš, Rovinský a iní mne známi aktivisti, ktorých tu nebudem menovať, sú nebezpeční, nežiadúci a hlavne pomerne ťažko umlčateľní, keďže nie sme (zatiaľ) totalitný štát! Už len tým, že si dajú námahu, zistia, pýtajú sa, dožadujú sa a potom sa verejnosť dozvie cez nich to, čo nesmie vedieť.
A ak je pravda, že pozemky pod garážami sú založené v prospech banky a DPMK má na krku megazadĺženosť, čo aj má, tak je to tiež možná stratégia ako ich "nenápadne" uliať do súkromných rúk...
Dimi
Od piatka nevysvetlili, prečo nebola jazdná skúška trolejbusu. Zato po článkoch Korzára ho v utorok konečne nechali prejsť trať. Šofér na jednom mieste prehadzoval zberače ručne.
KOŠICE. Hrobové mlčanie župy, mesta aj dopravného podniku od piatku preťala až v utorok neskoro večer jazdná skúška trolejbusu na zrekonštruovaných električkových tratiach.
Predčasná kolaudácia?
Korzár sa viackrát pýtal kompetentných na to, či súčasťou kolaudačného konania malo byť okrem preverenia obnovených tratí električkou aj otestovanie trakcie trolejbusom.
Jej výmena bola totiž na Štúrovej a pri Sennom trhu takisto súčasťou stavby, financovanej z eurofondov.
Otázniky vyvoláva, ako mohol Košický samosprávny kraj (KSK) ako Špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy vydať kolaudačné rozhodnutie na stavbu Modernizácia električkových uzlov (MEU) bez takejto jazdy na krížení električkovej (Južná trieda) a trolejbusovej (Štúrova) trate na Námestí osloboditeľov.
Na otázky neodpovedal ani včera.
Až keď Korzár včera zverejnil, že podľa ministerstva dopravy je jazdná skúška trolejbusu pri kolaudácii takej stavby povinná, Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) pustil trolejbus na jazdu neskoro večer. DPMK nekomentoval, či má vozidlo urobenú povinnú technickú kontrolu, povinné zmluvné poistenie a tlakové skúšky vzduchojemov
Prečo jazdu neurobili ešte pred piatkovým zverejnením kolaudačného rozhodnutia na MEU, zostáva nezodpovedané.
Aj to, či takéto rozhodnutie nemôže byť spochybnené a nemohlo by spôsobiť problémy pri preplácaní eurofondov, ak by na to úradníci z Bruselu pri kontrole prišli.
Šofér nemohol prehodiť výhybku diaľkovo z kabíny
Primátor Richard Raši (Smer) v pondelok na mestskom zastupiteľstve avizoval, že kolaudačné rozhodnutie v prípade stavby IKD, Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie očakáva do niekoľkých dní.
Tým, že jazda prebehla, nemala by byť už prekážkou, aby sa tak stalo. Ale nie je to celkom tak.
Trolejbus Škoda 14TrM s evidenčným číslom 2002 vyrazil z garáže na Hornádskej okolo 21.30 hod. Popri Tescu prešiel pomaly cez Mier, Námestie osloboditeľov na KVP a späť.
Podľa zvedavcov, ktorí si túto prvú jazdu trolejbusu v Košiciach takmer po roku nenechali ujsť, je tu niekoľko vecí na vysvetľovanie zo strany kompetentných.
„Podľa toho, čo som mal možnosť vidieť, by sa dalo povedať, že všetko prebiehalo bez problémov. Len pri Auparku nebola zapojená trolejová výhybka, ktorou sa trať rozvetvuje na smery na Bottovu ulicu a pokračovanie na KVP. Bola prehodená na Bottovu bez možnosti prehodenia na smer KVP, takže musel vodič zberače elektrického prúdu manuálne prehodiť na správnu stopu,“ povedal nám jeden z nich.
Čudovali sa, prečo nie je pri skúšobnej jazde, potrebnej pri kolaudácii, zapojená a nedá sa ovládať z kabíny diaľkovo (rádiovým signálom). Keďže trolejbus pokračoval na KVP, nepreverilo sa ani odbočenie a samotné núdzové obratisko na Bottovej.
Niektoré kríženia nepreverili
Keď sa vracal z KVP, odbočil od Auparku ku mestskej krytej plavárni a rovno zamieril do Mlynského náhonu (Štefánikova) a potom do garáže.
Takže sa takisto neotestovalo nanovo urobené kríženie trolejbusovej a električkovej trate pri plavárni, keďže vozidlo pri nej nezabočilo späť k Námestiu osloboditeľov (smer KVP). A ani blízke kríženie z Rooseveltovej k Mlynskému náhonu sa nevyskúšalo.
Či má takáto „provizórna prechádzka“ trolejbusu atribúty jazdnej skúšky, postačujúcej na vydanie kolaudačného rozhodnutia, tak s tým sa bude musieť vysporiadať KSK ako stavebný úrad.
„Či sa ešte bude niekedy niečo skúšať, alebo to bola prvá a zároveň posledná jazda trolejbusu, nevieme, ale obávame sa, že pravdepodobnejšia je tá druhá možnosť. Trať je otestovaná, môže sa podpísať papier, že boli vykonané skúšky, a máme hotovo. Projekt sa môže odovzdať a kolaudácia pre električky ukončiť,“ poznamenali.
Narážali tým na snahu DPMK a mesta zrušiť trolejbusovú dopravu v Košiciach. Hovorí sa, že po rekonštrukcii električkových tratí by sa už trolejbusy nemali vrátiť do výpravy a majú byť natrvalo nahradené autobusmi.