otazne je preco tam nie je zahrnuta aj trat do us steelu co sa tyka novej trate na tahanovce+terminal stanica/sever sa obavam ze to fakt sudruh RR a spol s usmevom potichucky zamietli pod koberec ?
To áno
Ale hovorím, nie je to nič extra skvelé, no oproti Košiciam je to mnohonásobne lepšie.
Už len to umiestnenie displeja na viditeľnom mieste a jeho obojstrannosť a veľkosť. Ďalej ten automat - myslím, že v roku 2015 sú prastaré automaty na mince totálne out a každý nosí skôr kartu než mince. Detto displej... prečo by mali byť turisti obmedzovaní, keď môžu mať plnohodnotný preklad na displeji a ľahko si navoliť lístky? Toto u nás asi nikomu nenapadlo.
Tiež prístrešky - napríklad na Námestí osloboditeľov a Dome umenia sú veľmi ďaleko od označníka a teda nevidíš na odchody a/alebo utekáš za električkou, ktorá zastaví mimo teba... Hrúza des ?
Prekvapuje ma, že primátor Raši považuje skúšobnú jazdu tram-trainu za výdavok mesta. Buď nie je dobre informovaný on, alebo istý zamestnanec magistrátu, ktorý zastupuje mesto v kolaudačných konaniach. Toho som pred odchodom na kolaudáciu oslovil s priamou otázkou, kto by hradil výdavky na vykonanie prípadnej skúšobnej jazdy – mesto (investor) alebo zhotoviteľ. Odpoveď bola jednoznačná – zhotoviteľ. Túto informáciu píšem napriek tomu, že po jej zverejnení sa už s najväčšou pravdepodobnosťou nebude dať potvrdiť. Primátorovo tvrdenie predsa nemôže byť spochybnené nejakým úradníkom magistrátu.
Skúšobná jazda už bola
Niekto nás tu vodí za nos. Tram-train bol predsa v Košiciach videný aj vyfotografovaný na vynovenom obratisku električiek pred stanicou, ako to dokazuje fotka z Rašiho FB! http://karolko1.rajce.idnes.cz...
Ale teraz vážne. Fotka ukazuje, že aj tram-train sa dá doviezť hoci aj zo zahraničia. Ak ministerstvo považuje jazdnú skúšku za neuskutočniteľnú, najskôr len preto, že nevzalo do úvahy cenu, za ktorú by uskutočniteľná bola. Mestský poslanec Špak už viackrát verejne informoval, že vie o rakúskom výrobcovi týchto vozidiel, ktorý by za 100-tisíc eur túto skúšku vedel vykonať vrátane dovozu a odvozu vozidla. Vysúťažením by sa dala aj táto cena určite znížiť. Ak sa zdá byť cena privysoká, stačí ju porovnať s fiktívnym vyčíslením opravy zistených závad na náklady mesta, pokiaľ by sa skúška robila až po uplynutí záručnej doby. A že závad môže byť neúrekom, to snáď po skúsenostiach s Dúhou netreba nikoho presviedčať, vrátane primátora. Ale aj tieto finančné úvahy by boli zbytočné, keby investor – mesto – pri preberaní stavby trval na skúšobnej jazde v réžii zhotoviteľa. Kto iný, než zhotoviteľ má investora, stavebný úrad a iné orgány povoľujúce prevádzku presvedčiť o tom, že trať zodpovedná projektu a je spôsobilá na účel, na ktorý boli vyčlenené európske peniaze. A tým účelom je duálna prevádzka bez kompromisov. Na rozdiel od ministerstva nevidím rozdiel medzi povinnosťou skúšobnej jazdy trolejbusov a tram-train vozdiel. Skôr naopak. Trolejové vedenie bolo vymieňané len ako vyvolaná investícia, ale koľaje (nielen zvršok, ale aj spodok) a trakčné vedenie boli primárne určené aj na prevádzku tram-train vozidiel.
mínus Reagovať | 196 Karol Labaš
15.12.2015 12:37
...aj tie automaty máme multifunkčné, aj displeje obojstranné a vhodne umiestnené, že? ?
A to ešte stále nie je nič extra, len obyčajný štandard. Košice, žiaľ, aj tento štandard pri IKD podliezli a nechytajú sa ani na Bratislavu. Na vyspelejšie mestá ani nehvorím... Škoda premárnenej šance vďaka projektu zlému už od prvých nákresov ?
Keď tomu správne rozumiem, tak potom, keď sa raz začne takáto trakcia zavádzať, až potom sa to vyskúša ? Takže keď sa o dajme tomu 20 rokov prepadne trať, dajme tomu na Námestí osloboditeľov, potom budú zháňať Remetu, nech to príde opraviť? Ten už vtedy bude niekde v Paname alebo na Tahiti, aj s peniazmi...
Nikdy... Nám také netreba. Variá sú práveže výborné a takmer ideálne! Sú jednoduché, masívnej konštrukcie, spoľahlivé, nenáročné na údržbu a nemajú problém aj s menej kvalitným zvrškom, vďaka otočným podvozkom. Absencia klimatizácie je vlastne nepodstatná, je to zdroj zbytočných problémov s údržbou a efektivita jej použitia je diskutabilná, 100% nízkopodlažnosť je tiež diskutabilná a v podstate zbytočný luxus predražujúci konštrukciu vozidla. Takže Bratislava, Miskolc, Praha a ďalší, ešte budú raz plakať nad zničenými traťami a ťažko a draho udržiavateľnými zložitými vozidlami. ?
Trolejbusy sa pred obnovením prevádzky musia odskúšať. Prečo sú všetci tak ticho ohľadom toho, že doteraz sa trolejbus v meste neukázal? V tichosti pripravovaná privatizácia sa postupne blíži k realite, som len zvedavý, či to bude týždeň po voľbách alebo až dva...
Rezort: Jazdné skúšky trolejbusov sú pri kolaudácii povinné
Kompetentní mlčia, prečo neurobili skúšobné jazdy trolejbusov, hoci počas kolaudácie byť mali. Uzly sú už pritom skolaudované.
KOŠICE. Primátor Richard Raši (Smer) poslancom včera na mestskom zastupiteľstve povedal, že by nemali veriť všetkému, čo sa píše v novinách.
Narážal tým zrejme aj na včerajší článok v Korzári, kde sa riešila problematika, či na zrekonštruovaných električkových tratiach musia pred vydaním kolaudačného rozhodnutia absolvovať skúšobnú jazdu aj trolejbusy a tram-trainy.
Je otázne, či do pár dní spustia ďalšie trate
Raši tiež konštatoval, že očakáva rozhodnutie v prípade stavby „IKD, Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie“ v najbližších dňoch.
Jeho očakávanie sa však nemusí tak rýchlo naplniť. Ako sme už včera naznačovali, mohol by byť s dotiahnutím kolaudačného konania do rýchleho konca problém.
Na rozdiel od električiek neprebehla totiž skúšobná jazda trolejbusov, hoci na časti tratí sa modernizovalo aj ich trolejové vedenie (Štúrova, Senný trh).
A to ani pri od piatku skolaudovanej stavbe „Modernizácia električkových uzlov“, kde už odvčera začali električky aj premávať.
Ministerstvo dopravy Korzáru včera pritom potvrdilo, že jazdné skúšky trolejbusov sú povinné.
„Podľa zákona o dráhach sa technicko-bezpečnostná skúška stavby dráhy vykonáva v rámci kolaudačného konania,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa.
Dodal, že túto skúšku vo vzťahu k určeným technickým zariadeniam nahrádza podľa zákona overenie. Jeho výsledok je podkladom pre kolaudáciu stavby.
„Trolejbusové vedenie, ktoré je podstatnou časťou stavby trolejbusovej dráhy, je určeným technickým zariadením elektrickým a na jeho skúšku spôsobilosti na prevádzku sa vzťahuje spomínané overenie. Súčasťou overenia sú i jazdné skúšky v predpísanom režime,“ vysvetlil Kóňa.
Rezort označil otázku o absencii jazdy za predčasnú
To, že uzly sú už skolaudované aj bez jazdnej skúšky, ministerstvo nekomentovalo.
K prebiehajúcej kolaudácii stavby IKD jeho hovorca uviedol:
„Konštatovanie, že skúška nebola vykonaná, pokiaľ nebolo vydané kolaudačné rozhodnutie, teda kolaudácia sa neskončila, považujeme za predčasné.“
Košický samosprávny kraj (KSK) ako Špeciálny stavebný úrad pre stavby mestských dráh, ktorý vydáva kolaudačné rozhodnutia na dráhy, neodpovedal od piatku na otázky Korzára, prečo sa doteraz jazdná skúška neuskutočnila.
Nekomentovali to ani mesto ako investor rekonštrukcií a ani Dopravný podnik mesta Košice, ktorý bude trate prevádzkovať.
Skúška trate tram–trainom nie je potrebná
Trať IKD bola na rozdiel od MEU stavaná v parametroch pre tram-train (vlakoelektrička). Aktivista Karol Labaš vyjadril obavu, či kolaudácia bez skúšobnej jazdy tram-trainu neohrozí preplatenie eurofondov, za ktoré sa obnova tratí robila.
Ministerstvo na rozdiel od trolejbusov jazdu tram-trainu označilo za fyzicky neuskutočniteľnú, keďže „takýmto vozidlom v súčasnosti žiadny dopravca nedisponuje. Zároveň môže byť vykonaná až pred začiatkom prevádzky tohto systému. Základné parametre dráhy boli overené vozidlom električkovej dráhy a príslušnými meraniami“.
..prip. ci sa niekedy dockame ako v BA aspon takychto trolejbusov..rad by som ich tu v Ke uvital.. https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/739/Skoda-31-Tr-SOR aj ked priznam sa radsej by som bral asi 18ky+ 15ky solarisy(aspon 5x 15m a 10x 18m by trebalo kupit prip po 10 ks z oboch).. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
master5228
...aj tie automaty máme multifunkčné, aj displeje obojstranné a vhodne umiestnené, že? ?
A to ešte stále nie je nič extra, len obyčajný štandard. Košice, žiaľ, aj tento štandard pri IKD podliezli a nechytajú sa ani na Bratislavu. Na vyspelejšie mestá ani nehvorím... Škoda premárnenej šance vďaka projektu zlému už od prvých nákresov ?