Aby sme tu len nekritizovali, tak musím pochváliť tých, ktorí navrhli, naprojektovali a zafinancovali nový záliv zastávky Grunt v smere na Mašu, ktorý vzniká v súvislosti s výstavbou nového marketu. Kasselské obrubníky a dĺžka 18 metrov nie sú štandardom ani v centre, nie to na valale ?
Tatranka
Prekvapuje ma, že primátor Raši považuje skúšobnú jazdu tram-trainu za výdavok mesta. Buď nie je dobre informovaný on, alebo istý zamestnanec magistrátu, ktorý zastupuje mesto v kolaudačných konaniach. Toho som pred odchodom na kolaudáciu oslovil s priamou otázkou, kto by hradil výdavky na vykonanie prípadnej skúšobnej jazdy – mesto (investor) alebo zhotoviteľ. Odpoveď bola jednoznačná – zhotoviteľ. Túto informáciu píšem napriek tomu, že po jej zverejnení sa už s najväčšou pravdepodobnosťou nebude dať potvrdiť. Primátorovo tvrdenie predsa nemôže byť spochybnené nejakým úradníkom magistrátu.
Skúšobná jazda už bola
Niekto nás tu vodí za nos. Tram-train bol predsa v Košiciach videný aj vyfotografovaný na vynovenom obratisku električiek pred stanicou, ako to dokazuje fotka z Rašiho FB! http://karolko1.rajce.idnes.cz...
Ale teraz vážne. Fotka ukazuje, že aj tram-train sa dá doviezť hoci aj zo zahraničia. Ak ministerstvo považuje jazdnú skúšku za neuskutočniteľnú, najskôr len preto, že nevzalo do úvahy cenu, za ktorú by uskutočniteľná bola. Mestský poslanec Špak už viackrát verejne informoval, že vie o rakúskom výrobcovi týchto vozidiel, ktorý by za 100-tisíc eur túto skúšku vedel vykonať vrátane dovozu a odvozu vozidla. Vysúťažením by sa dala aj táto cena určite znížiť. Ak sa zdá byť cena privysoká, stačí ju porovnať s fiktívnym vyčíslením opravy zistených závad na náklady mesta, pokiaľ by sa skúška robila až po uplynutí záručnej doby. A že závad môže byť neúrekom, to snáď po skúsenostiach s Dúhou netreba nikoho presviedčať, vrátane primátora. Ale aj tieto finančné úvahy by boli zbytočné, keby investor – mesto – pri preberaní stavby trval na skúšobnej jazde v réžii zhotoviteľa. Kto iný, než zhotoviteľ má investora, stavebný úrad a iné orgány povoľujúce prevádzku presvedčiť o tom, že trať zodpovedná projektu a je spôsobilá na účel, na ktorý boli vyčlenené európske peniaze. A tým účelom je duálna prevádzka bez kompromisov. Na rozdiel od ministerstva nevidím rozdiel medzi povinnosťou skúšobnej jazdy trolejbusov a tram-train vozdiel. Skôr naopak. Trolejové vedenie bolo vymieňané len ako vyvolaná investícia, ale koľaje (nielen zvršok, ale aj spodok) a trakčné vedenie boli primárne určené aj na prevádzku tram-train vozidiel.
mínus Reagovať | 196 Karol Labaš
15.12.2015 12:37