Reply on: J #752:
Ale veď veľkosť balíka financií od mesta v podstate ovplyvňuje objednávku celkového objemu výkonov v MHD. A 1018 už predsa vysvetlil, že peniaze od štátu sú výhradne investičného charakteru a nedajú sa viazať na prevádzkové náklady.
Čo sa týka cien, nezdá sa mi, že by 15m Urbino bolo drahšie ako 15m Citaro. V podstate je to však aj tak jedno, pretože DPMK ako výhradný obchodný zástupca Solarisu pre SR ma podpísanú lukratívnu zmluvu na 50 ks tejto značky autobusu. A tie sú/budú jednoznačne lacnejšie.
J
Čo sa týka 15 vozov som ich zástancom. Netvrdím, že sú náhradou za 18m vozy, ale tvrdím, že sú linky kde 18 metrov je veľa a 12m málo. V Bratislave je takých zopár. L90, 50, 32, 59, 198... Okrem iného radšej v 15m buse každých 6 minút ako v 18m každých 8 minút. Nech si hovorí každý čo chce, ale podľa mňa je súčasné linkové vedenie v BA postačujúce, treba len lepšie intervaly.
Takisto na údrbu je 15m voz lacnejší a dlhšie vydrží a to vďaka absencii kľbu. Napríklad 4802 bola dosť dlho odstavená, bo mala zlomený kĺb. To sa pri 15m voze stať nemôže.
Čo som ja počul o cene Su tak 12m - 8mil, 15m - 11mil a 18m - 15mil. MB Citaro, bolo BA ponúkané za desať mil. Ale to je neoficiálna infoška.