all> ten "trhanar" je to iste co v bratislavskom ponimani "delenkar" ? Cize vodic, ktory robi len rannu a poobednajsiu spicku? Alebo je to daco uplne ine?
Vdaka.
Peniaze zo štátneho rozpočtu sú čisto investičného charakteru a nemôžeš ich vrazit do prevádzky. Sú to viazané financie.
K tým sólo busom na "veľkých" linkách; jedná sa jednoznačne o neschopnosť ľudí, ktorí pripravujú výpravu (konkr. jednej pani). Majú totiž príkaz zadeľovať článkové vozy. Vieme ale, že ich je nedostatok. čiže sa môže stať, že príde sólo. Otázka ale je, prečo, keď už to sólo musí ísť na takúto linku, ho zadelia na celodennú službu a nie na trhanú. Alebo ako je možné, že aj cez víkend jazdí sólo, keď veľká časť článkových busov stojí v garážach. Odpoveď: zadelenie vozov jednotlivým vodičom. Príklad- Jožko je celodenkar, má pridelený článkový voz, ten má ale dnes udrzbu. Ferko je trhanar, ma clankovy, sluzbyschopny voz. Riesenie v DPMK je také, že Ferkovi trhanárovi ostane na par hodin jeho sluzby jeho bus, a celodenkar Jozko (aj s na obed striedajucim kolegom Jankom) dostanu na cely den solo. A presne to sa deje aj cez vikend, kedy trhanarske vozy stoja. TOTO JE OZAJ ÚBOHÉ... Je to jedna z mnohých vecí, ktore omieľam dookola, že chyba nie je v nedostatku financii, ale v ludoch...
Neviem aký má DPMK rozpočet No keď DPB má 2,1mld. tak KE môžu mať aj s odpismi tak 650mil. Nebolo by potom lepšie nekupovať desať SU18 za 150mil, ale vraziť to do lepších intervalov a jazdiť aj so starými šunkami?
Ono radšej v Ik280 ale každých 10 minút, ako v Solarise každých 30.
Napriklad, ale mohli by napr. premavat na L2, ale cez Hlavnu, s tym, ze "normalna" L2 by premavala cez Kuzmanyho. Bola by nadhera robit po dostavani trate cez Svatoplukovu historicke okruzne jazdy Hlavna-NO-Zel. stanica-NMMM-Hlavna a opacne. Mohla by pripadne existovat samostatna historicka L1.
Ano, prevadzka by bola subezna, avsak s tym, ze NP elektricky by premavali v pravidelnych intervaloch podla CP a historicke elektricky podla zvlastnych CP, napr. raz za hodinu.
ked sa tu bavite o sanaciach a prestavbach nevyhovujucich priestorov, tak dalsi problem, alebo skor lievik je na Palackeho pod mostami. Dnes som vsak mal moznost prispiet k buducej väcsej prejazdnosti vozidiel. Zatial iba na papieroch. Krizovatka s cestou od SADky by mala byt riadena svetelnou signalizaciou a popod kolaje (len prvy most od centra) sa vyhlbi tunel. Takze uz aj v Kosiciach sa bude vo velkom tunelovat. Zatial vsak nikto nevie, kedy.
K redukcii na linkách : Okrem intervalu ktorý je je ešte po starom sú už okrem 32-ky vsúvané do výpravy sóla aj na linky L18, L27, L34 a L53 ( a samozrejme aj 32-ka).
Naco by nam boli baterkobusy, ked tu mame kolajnice? Postavenie historicky vyzerajucich trakcnych stlpov s oblukovitymi vyloznikmi s historickymi a NP elektrickami mozu vyzerat ovela zaujimavejsie.
Dopravák