Reakcia na: Vladimír #755:
Aké typické pre DPMK?!? Myslíš si, že DP súhlasil s akýmkoľvek nezmyselným rušením tratí na Masarykovej, Aničku, Čermeľa a Boženy Němcovej, čo vyplývalo zo schváleného smerného územného plánu v čase totality? Výstavba a prepojenie Starého mesta a centrálnej časti sídliska Dargovských hrdinov bola len zakrývacím manévrom. Skutočnosť bola taká, že za komunizmu sme mali lacnú ropu zo ZSSR a preto aj vláda podporovala rozmach dopravných prostriedkov fungujúcich na naftu.
J
Čo sa týka 15 vozov som ich zástancom. Netvrdím, že sú náhradou za 18m vozy, ale tvrdím, že sú linky kde 18 metrov je veľa a 12m málo. V Bratislave je takých zopár. L90, 50, 32, 59, 198... Okrem iného radšej v 15m buse každých 6 minút ako v 18m každých 8 minút. Nech si hovorí každý čo chce, ale podľa mňa je súčasné linkové vedenie v BA postačujúce, treba len lepšie intervaly.
Takisto na údrbu je 15m voz lacnejší a dlhšie vydrží a to vďaka absencii kľbu. Napríklad 4802 bola dosť dlho odstavená, bo mala zlomený kĺb. To sa pri 15m voze stať nemôže.
Čo som ja počul o cene Su tak 12m - 8mil, 15m - 11mil a 18m - 15mil. MB Citaro, bolo BA ponúkané za desať mil. Ale to je neoficiálna infoška.