Čo sa týka kĺbových autobusov. Na jednej strane ich máme málo, takže by sme ich asi potrebovali viac. Na druhej strane je tu zvýšené riziko poruchovosti vozidiel v kĺbe a vysoká cena. A teraz babo raď.
Aké typické pre DPMK?!? Myslíš si, že DP súhlasil s akýmkoľvek nezmyselným rušením tratí na Masarykovej, Aničku, Čermeľa a Boženy Němcovej, čo vyplývalo zo schváleného smerného územného plánu v čase totality? Výstavba a prepojenie Starého mesta a centrálnej časti sídliska Dargovských hrdinov bola len zakrývacím manévrom. Skutočnosť bola taká, že za komunizmu sme mali lacnú ropu zo ZSSR a preto aj vláda podporovala rozmach dopravných prostriedkov fungujúcich na naftu.
1. Myslím, že akusticky hlásiť cestujúcim prestup na iné linky je zbytočnosť. Ak chce DP takúto informáciu poskytnúť, môže ju zaradiť do vizuálnej informácie cez vnútorný displej. Ak by to tie všetky linky krákalo, tak by cestujúci začali asi rozbíjať reproduktory pri každej ceste centrálnou časťou mesta.
2. Ako už bolo písané v bratislavskom fóre, vetička "Nasleduje" pred názvom zastávky je veľmi nešťastná. V Žiline sa používa "Ďalšia zastávka", v Prešove a Košiciach "Nasledujúca zastávka". Môj názor v tejto veci je nemenný - ideálne by bolo "Nasleduje zastávka". Prečo? Oproti BA to má výhodu, že je cestujúcemu jasné, čo nasleduje a zároveň sa eliminujú jazykové nezmysly typu "Nasleduje Zemiakové sklady". Oproti ZA, KE a PO to prináša normálny oznamovací charakter vety a činnom rode. Ani sa žel. stanici sa predsa nehlási "v odrážkach", ale normálne.
3. Rozhlasové vysielanie, či akákoľvek hudba vo vozidlách MHD >> blbosť.
Re #718 Sarko: Aké typické a blízke DPMK. Električkovú trať na Masarykovej zrušili preto, lebo územný plán počítal o 20 rokov s výstavbou nadjazdu. Odvtedy však prešlo takmer 40 rokov a nadjazd nestojí, električka nepremáva. Preto ani nerozmýšľajme nad trolejbusom na stanicu, lebo tak reálne asi o 20 rokov bude radikálne priestor zastávky prestavaný (ach, nebesia, šak to budem už štyridsiatnik!)
Re #742 1018: Môžeš mi vysvetliť, prečo, ak má DPMK nedostatok kĺbových autobusov, objednal pre rok 2003 všetky možné typy autobusov, len nie kĺbové? Nerozumiem tomu.
Re #743 J: Neviem o tom, že by sa uvažoval o SU18 v Košiciach.
Ale veď veľkosť balíka financií od mesta v podstate ovplyvňuje objednávku celkového objemu výkonov v MHD. A 1018 už predsa vysvetlil, že peniaze od štátu sú výhradne investičného charakteru a nedajú sa viazať na prevádzkové náklady.
Čo sa týka cien, nezdá sa mi, že by 15m Urbino bolo drahšie ako 15m Citaro. V podstate je to však aj tak jedno, pretože DPMK ako výhradný obchodný zástupca Solarisu pre SR ma podpísanú lukratívnu zmluvu na 50 ks tejto značky autobusu. A tie sú/budú jednoznačne lacnejšie.
No veď presne o tom hovorím, že štátny rozpočet vám nedá tak veľa a tak radšej financie od mesta presunúť do lepších intervalov a nevymýšlať hlúposti ako Solarisy, NP článok do KTčka,...
Čo sa týka 15 vozov som ich zástancom. Netvrdím, že sú náhradou za 18m vozy, ale tvrdím, že sú linky kde 18 metrov je veľa a 12m málo. V Bratislave je takých zopár. L90, 50, 32, 59, 198... Okrem iného radšej v 15m buse každých 6 minút ako v 18m každých 8 minút. Nech si hovorí každý čo chce, ale podľa mňa je súčasné linkové vedenie v BA postačujúce, treba len lepšie intervaly.
Takisto na údrbu je 15m voz lacnejší a dlhšie vydrží a to vďaka absencii kľbu. Napríklad 4802 bola dosť dlho odstavená, bo mala zlomený kĺb. To sa pri 15m voze stať nemôže.
Čo som ja počul o cene Su tak 12m - 8mil, 15m - 11mil a 18m - 15mil. MB Citaro, bolo BA ponúkané za desať mil. Ale to je neoficiálna infoška.
Tych 15 melonov by nestacilo ani na dva SU 15. A co sa tyka tych SU 18, pred casom bol nazor, ze kvoli cene nebudu. Ale ze prave SU 15 maju nahradzat klbove autobusy. s tymto sa zase ja nestotoznujem. A nech si kazdy hovori, co chce a nech to argumentuje ako chce. 15 m autobus nemoze kapacitne plne nahradit 18 m autobus. Ina kapitola je, ze tie SU 18 by som uvital.
all> ten "trhanar" je to iste co v bratislavskom ponimani "delenkar" ? Cize vodic, ktory robi len rannu a poobednajsiu spicku? Alebo je to daco uplne ine?
Vdaka.
Peniaze zo štátneho rozpočtu sú čisto investičného charakteru a nemôžeš ich vrazit do prevádzky. Sú to viazané financie.
K tým sólo busom na "veľkých" linkách; jedná sa jednoznačne o neschopnosť ľudí, ktorí pripravujú výpravu (konkr. jednej pani). Majú totiž príkaz zadeľovať článkové vozy. Vieme ale, že ich je nedostatok. čiže sa môže stať, že príde sólo. Otázka ale je, prečo, keď už to sólo musí ísť na takúto linku, ho zadelia na celodennú službu a nie na trhanú. Alebo ako je možné, že aj cez víkend jazdí sólo, keď veľká časť článkových busov stojí v garážach. Odpoveď: zadelenie vozov jednotlivým vodičom. Príklad- Jožko je celodenkar, má pridelený článkový voz, ten má ale dnes udrzbu. Ferko je trhanar, ma clankovy, sluzbyschopny voz. Riesenie v DPMK je také, že Ferkovi trhanárovi ostane na par hodin jeho sluzby jeho bus, a celodenkar Jozko (aj s na obed striedajucim kolegom Jankom) dostanu na cely den solo. A presne to sa deje aj cez vikend, kedy trhanarske vozy stoja. TOTO JE OZAJ ÚBOHÉ... Je to jedna z mnohých vecí, ktore omieľam dookola, že chyba nie je v nedostatku financii, ale v ludoch...
Neviem aký má DPMK rozpočet No keď DPB má 2,1mld. tak KE môžu mať aj s odpismi tak 650mil. Nebolo by potom lepšie nekupovať desať SU18 za 150mil, ale vraziť to do lepších intervalov a jazdiť aj so starými šunkami?
Ono radšej v Ik280 ale každých 10 minút, ako v Solarise každých 30.
Napriklad, ale mohli by napr. premavat na L2, ale cez Hlavnu, s tym, ze "normalna" L2 by premavala cez Kuzmanyho. Bola by nadhera robit po dostavani trate cez Svatoplukovu historicke okruzne jazdy Hlavna-NO-Zel. stanica-NMMM-Hlavna a opacne. Mohla by pripadne existovat samostatna historicka L1.
NP by teda sli ku Strojaru alebo do Barce a histroicke by jazdlili len po Hlavnej?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Aké typické pre DPMK?!? Myslíš si, že DP súhlasil s akýmkoľvek nezmyselným rušením tratí na Masarykovej, Aničku, Čermeľa a Boženy Němcovej, čo vyplývalo zo schváleného smerného územného plánu v čase totality? Výstavba a prepojenie Starého mesta a centrálnej časti sídliska Dargovských hrdinov bola len zakrývacím manévrom. Skutočnosť bola taká, že za komunizmu sme mali lacnú ropu zo ZSSR a preto aj vláda podporovala rozmach dopravných prostriedkov fungujúcich na naftu.