Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
SARKO: Snad my, ktori mame taku moznost, si tie odborne info mozeme overovat z prvej ruky. ale bezny clovek, vyuzivajuci MHD a nemajuci kontakty v podniku, to moze asi dost tazko.
Navrhujem ukoncit diskusiu na temu clanku v novinach.
Reply on: J #393:

Ja som sa jednoznačne postavil na stranu DPMK. P. Maliarová dementovala sporný odstavec bez toho, aby som sa na konkrétny odstavec pýtal. Dokonca dokázala jednoznačne ozrejmiť, ako k uvedenej dezinformácii došlo. A napokon, z časových dôvodov nie je možné, aby DPMK ešte pred zverejnením uvedené články autorizoval, a to aj napriek tomu, že k rôznym dezinformáciam dochádza pomerne často. Dôvodom je najčastejšie neznalosť problematicky daného novinára.

Na druhej strane, redaktorka Košického večera, p. Linhardová po dlšej debate pripustila, že uvedený odstavec nie je jednoznačne formulovaný i keď argumentovala, že napísala len to, čo jej bolo povedané. Súhlasila aj s mojími argumentami, ako by mal byť správne sporný odstavec myslený.

Na základe uvedených skutočností považujem konkrétny prípad za jasný a myslím si, že ponaučenie plynie len jedno - média brať s dostatočnou rezervou a odbornú stránku veci si dodatočne overovať z prvej ruky.
sarko: no čo ktomu dodať? Teraz komu veriť?

Buď je chyba na strane novinárky, ktorá si ako správny košičan (nič v zlom) neodpustí zhodiť Bratislavu, alebo DPMK ktorý podáva dezinformácie.
Radšej by som prijal to druhé, lebo vtedy by sa to dalo označiť za vytváranie mena spoločnosti a robenia toho, čo som si myslel, že dokáže len Novotný. A to urobiť z HOVNA skvelú pomazánku.
Vyjadrenie DPMK ad http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=14656 :

Podarilo sa mi osobne stretnúť s p. JUDr. Janou Maliarovou, ktorá je vedúcou odboru dopravného marketingu DPMK, a.s. a uviedla veci na pravú mieru.

V prípade sporného odstavca sa malo pôvodne jednať o porovnanie cien medzi jednotlivými DP na Slovensku. Redaktorke bolo správne vysvetlené, že ceny sa kvôli rôznym ohľadom a rôznych tarifných systémov porovnávať nedajú. Výsledkom je uvedený odstavec, kde sú informácie VYTRHNUTÉ Z KONTEXTU. Dr. Maliarová s určitosťou vyvracia tvrdenie, že by v Žiline alebo v Prešove mali menšie možnosti, ktoré nevyslovila. Naopak potvrdila, že žilinská a prešovská MHD sú na vysokej úrovni a preto by si tento fakt nedovolila znevažovať. Ako dôkaz, že média nemožno brať doslovne, vybrala niekoľko čerstvých článkov s dopravnou tématikou a poukázala na viac či menej vážne chyby v nich. Dohodli sme sa, že v budúcnosti v prípade sporných výrokoch v médiách, to budeme vzájomne konzultovať.
Vyjadrenie redaktorky ad http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=14656 :

Pani redaktorka bola velmi mila a potvrdila, ze si sama nic nevymyslela 🙂.

V pripade uvedeneho clanku boli pouzite dva zdroje - dopravny riaditel Bc. Stefan Dutko a menezment s mediami Dr. Maliarova. Sporny odstavec pochadza od Dr. Maliarovej.

Prebrali sme aj sporny posledny odstavec a zhodli sme sa na tom, ze hoci su elektricky najdrahsie na prevadzku, vyrovnava to vsak podstatne vyssia kapacitnost oproti ostatnym trakciam. Dohodli sme sa, ze prva veta hovori vylucne o POROVNATELNOSTI TRAKCII, bez ohladu napr. na kvalitu linkoveho vedenia, ci hustoty intervalov. Naopak, suhlasila s nazorom, ak su v meste bez elektriciek hustejsie intervaly, tak oproti mestu, kde su intervaly v elektrickovej doprave redsie, je MHD kvalitnejsia a neda sa porovnavat.

Dnes musim odniest nejake dokumenty na Bardejovsku, takze sa poinformujem aj v DPMK.
Reply on: Nodes #380:
Mesto ma vyse 2 000 000 obyvatelov, takze podla mna to je take idealne.



Sarko > na stanovisko redaktorky sa plne tesim.
S redaktorkou Linhardovou z Kosickeho vecera budem zajtra rozpravat, tak vam budem tlmocit jej stanovisko. Robit nejake unahlene uzavery je teraz predcasne.
Reply on: balky #387:
Ako hovorím - ak jej také niečo povedali na DPMK, tak mi to vyráža dych...
Pani redaktorka pise len to, co jej fundovani odbornici povedia. A ked oni su tupci, ona za to nemoze, nemaju to napisane na cele. Ale ak jej velmi chces nieco napisat, mam jej mail.
Reply on: J #385:
Nevzrušuj sa! 🙂 Ja som sa už rozčúlil v inom fóre a dnes na adresu tohto článku môžem povedať len toľko, že ma až desí, aké hlúposti sú schopní novinári naservírovať čitateľom. Len dúfam, že jej to nikto nepovedal na DPMK, lebo to by bolo ešte horšie.
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=14656

To čo je. Doprava je s Bratislavou porovnatelná? No ak by mi bus chodil každú pol hodinu a oni by to chceli ešte preriediť, tak im otrieskam o hlavu, všetko čo chytim do rúk.

Eliny najdrahšie na prevádzku? Možno na vlakokilometer, ale na počet prepravených osôb určite nie. Turbo to aj počítal a elina vyšla takmer o polovicu lacnejšie.

A to, že DP nemá elinu znižuje jeho možnosti. Načo by Prešovu bola elina a pritom je to najlešpí DP v SR.

Keby sa pani Alžbete LINHARDOVEJ dal poslať mail (nikde ho nemá uvedený) tak jej niečo nepekné napíšem.
Reply on: PvvS #381:


O tom si dovolim pochybovat. Pokial viem, tak v plane DPMK sa nic taketo nenachadza. Pri sucasnej financnej situacii mozeme byt radi, ze budeme mat aspon 2 NP KT8D5N.
Reply on: Diggi #348:

K mojim prispevkom ste mali moznost reagovat v priebehu hadky a nie teraz, ked je uz "po funuse". V prispevkoch som sa uz vyjadril a viac sa k tomu nemienim vraciat.
Co je pravdy na tom že by KE měly letos/začátkem příštího roku dostat soupravu T3REV + NP vlek ? prej by to měla bejt nějaká reko ?
BM: Takze minimalne system el. dopravy nam moze byt vzor. Len sa mi vidi kus vysoky pocet liniek a to aj autobusov. Ale nebol som tam,takze nepoznam miestne pomery.
Reply on: BM #378:
vecsie -> vacsie
Reply on: Dopravák #370:
Aby som to ujasnil. Fotky 4303 ukazuju stav ako vyzeral autobus v neakom obdoby. To ze ten autobus beha plne dobre viem. Vzdy treba sledovat datum.

ALL > vcera som sa vratil z Varsavy a mozem povedat ze som ostal milo prekvapeny. Mesto vecsie ako Praha nosnou dopravou su elekticky 37 liniek, metro 1 linka a autobusy 194 liniek.

Intervali: elektricky v rozmedzi 3-5min v spicke
5-15 min mimo spicku
10-20min volne dni

Autobusova 10 - 20 min spicka
15-20 min mimo spicky
15-20 min volne dni

METRO - 3 min v spicke
4-5 mimo spicky
6-8 volne dni

Vozove parky: elektricky ALSTOM asi 35% nizkopodlazne velka cast elektriciek je podobna T6 kam a T5C5 ale dokonca T1.
Autobus: Velka cast- MAN klbovy a solo
- Solaris 15, 12, 10
- Ikarus 280.08 , 435, 412, 417, 260

Jelcz solo a klbove vsetky co som videl nizkopodlazne

Vozovy autobus. park je z asi na 85% nizkopodlazny.

METRO- supravy Alstom a klasicke stare ruske ako v Prahe a Moscve.

Ceny listkov velmi podobne ako v Bratislave. System casovych listkov.

Pouzivaju sa transparenty BUSE a Mielec.Dokonca su kombinovane. Vnutorny Mielec vonkajsi BUSE, palubne pocitace jednoznacne BUSE 100 a 200 ale i Mielec SRG 3000, zalezi od vozovne.

Co sa tyka este dlzky liniek tak sa polkolo pohybuje v intervale asi 30 - 90 min.

Odporucam pozriet ale davajte si sakramensky pozor kde fotite nie vsade vam to totiz dovolia.
Reply on: Vladimír #375:
konkretne: Cena bez DPH: 7 390 000 Sk, cena spolu. 8 868 000 Sk 🙂
Nodes : Jasné,že jazdí. V celom buse sú nové sedačky, rsp. tie vyplne, ktoré svojou veľkosťou a poťahom vyzerajú ako karosácke.

J : Naše Jazvečíky stáli okolo 10,5mil. za jeden a s výbavou sme na tom o mnoho lepšie. Neviem aký je štandart, ale ja som spokojný.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.