Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
J:
Tak za prvé, sám se osobně znám s vozíčkářem a vím moc dobře jak je pro něj obtížné se dostat na chodník upravený pro vozíčkáře.

Častokrát jsem pomáhal vozíčkáři do Citybusu v Praze, a že to byli dost svalnatý chlapi.

Asi třikrát v životě jsem pomáhal dostat se do metra vozíčkáři. Proboha nesnaž se tu opět oponovat, samozřejmě, že ti vozíčkář bez cizí pomoci v životě nepřekoná 10cm. škvíru.

Víš, co až budu mít možnost, velice bych ti rád mého známeho dostal k internetu, který by ti povídal jak je pro něj obtížné se např. dostat sám do výtahu, kde je škvíra např. 5 cm.

Ale hlavně, žiju tady, jezdím metrem, jezdím denně Citybusy a vidím. Ne nepřekoná ti vozíčkář sám nikdy mezeru mezi autobusem a zastávkou!
Reply on: BM #294:
Uznávam, asi som sa nevyjadril najlepšie. Existuje dosť veľká skupina telesne postihnutých, ktorý okrem toho, že sú pripútaní na vozík, majú aj ďalšie fyzické postihnutia. Prešovskou L12, ako väčšina viete, cestujem veľmi často, a tak často vidím ľudí, ktorí doslova bezvládne sedia na vozíku a ich ochrnutie im sotva umožňuje ovládať elektrický vozík. Aj takí cestujú!
Okrem toho mnoho vozíčkarov má aj ďalšie drobné poruchy orientácie a pod. Normálne sa s dotyčným rozpávate o čomkoľvek, zdá sa inak úplne zdravý, no ak by nestihol spoj domov do ústavu z centra by sám do ústavu "peši" netrafil aj keď celý život prežil v meste.
Čo tým chcem povedať. Cestujúci si rôzni a v žiadnom prípade si DP nemôže dovliť kúpiť bus bez plošiny. Ak ju vozíčkar nepotrebuje, tak ju nepoužije, ale takých je, myslím, menšina.

Linkové vedenie nie večné a ani Vyšné Opátske nemusí byť naveky spojené so Šacou, či Poľovom. Do Opátskeho môže pokojne jazdiť linka z Ťahanoviec, Čermeľa a pod., ktorá bude vypravovaná z VŠA alebo Hornádskej. Preto si myslím, že výskyt SU 12 v Opátskom nie je nereálny. Myslím, že zatiaľ preň ani lepšia trasa neexistuje.
Reply on: Vladimír #290:
Musim ti pripomenut ale to ze mentalne postihnuta osoba musi mat povinne doprovod, ktory ju dokaze ustrazit. Viem to lebo som sa jeden cas staral o takto postihnutu kamosku.

Cuvanim sa to prekona jednoduchsie, lebo zabera vecsie rameno, a zvysuje sa tak krutiaci moment, ani proti obrubniku neides s furikom priamo kolesom ale ides cuvanim. Proste jednoducha dynamika totacneho pohybu.

Ta garantovana 7 by bola velmi dobra. vlado plne s tebou suhlasim.

Sarko> chcem dodat ze autobusova doprava nema ani jedno socialne zariadenie, vsetky totiz autobusakom zrusili. Jedine ho maju elektrickary a trolejbusaci. Mozes sa spytat hoc ktoreho vodica, vsetci ti to potvrdia.

solaris by sa na 25 osvedcil ale kto ti da Sacanskym novy voz. Nikto lebo Sacania su ty najhorsi vodici a vobec sa ti o to nebudu starat.
Dali im na skusku novu 5231 a pani vodici zo Sace ju hned naburali. Vobec sa o tie vozy nestaraju, i ked su tam niektore vynimky napr. 6030.

PRE VSETKYCH PRISPIEVAJUCICH.
Prosim Vas velmi pekne aby ste mali kusok strpennia pri pridavani prispevku do diskusie. Chvilku to trva ale vzdy a to prida. Vsetko zavisi na rychlosti pripojenia. Nerad mazem prispevky kvoli iMHD NEWS, lebo ludia ktory ho maju aktivovany potom maju bordel v prispevkoch, ked ich tam nenajdu. Dakujem BM
Reply on: Sarko #292:
Nejaká výhra by to predsa len bola, pretože, aspoň podľa paralely s Prešovom, mnoho postihnutých v Domove sociálnych služieb priamo žije. Takže tí by sa vedeli dostať do mesta.
Opakujem znova. Minule som sa rozprával s jednou pani na vozíku, ktorá sa chcela dostať do DSS - išla tam na návštevu. L60 bola čudujsasvete v nedohľadne a o L19 nemala záujem, nakoľko sa vyjadrila, že sama cestu do kopca cez nadjazd ponad Južné nábrežie nezvládne. Napokon sa rozhodla, že počká na L25 a požiada vodiča, aby ju vyniesol do vozidla aj s vozíkom. Na zastávke som až do príchodu L25 nezostal, (musel som utekať na vlak), takže neviem ako docestovala. Ja si myslím, že v kombinácii s ostatnými Solarisovými linkami by sa SU 12 na L25 určite osvedčil.
Reply on: Vladimír #290:

Prave aj na to som myslel:
-linka zastavuje na vsetkych zastavkach
-linka premava po celom sidlisku Nad jazerom a ma rychle priame spojenie so Starou nemocnicou (kombinacia L19 a L16, resp. L30)
-linka ma priame rychle spojenie N.O. s Novou nemocnocou (kombinacia L29 a L12)
-garantovane NP vozidlo
-pravidelnost spojov
-pre vozickarov sa navyse otvaraju nove moznosti dostupnosti Okresneho uradu Kosice IV. (MC Juh a Nad jazerom), policie, posty a univerzit (UPJS a TU)

Urcite by to stalo aspon za vyskusanie. Ak by linka nemala ani potom uspech, priklonil by som sa radsej za jej zrusenie a nasadenie garantovaneho NP spoja na L25. Tu vsak zostane prepojeny akurat Domov socialnych sluzieb s N.O., co nie je ziadna vyhra.
Sarko: No ano, ale to vedia aj oni, že im to predné koleso "zapadne" no čudoval by si sa oni s tými vozíkmi vedia aj cúvať.
Proste myslím si, že plošina sa občas zíde, ale elektrická je nevyhnutná len na linkách vytvorenej pre vozíčkarov.
Reply on: BM #279:
Možnože ešte radšej ako L19 na Važci by som videl garantovaný spoj rekonštruovanými KT-čkami so stredným NP dielom. Napríklad na takej L7.
L60 by som zrušil okamžite. Ako jednu z náhrad by som objednaný SU 12 umiestnil na linku smerujúcu do Vyšného Opátskeho, kde obslúži Domov sociálnych služieb.

Re #285 Sarko: Zaujímavá myšlienka s tým vozidlom pre telesne postihnutých. Ale myslíš, že by bola táto linka vyťažená? A okrem toho, pomer 100 min. jazda a 20 min. prestávka je už aj pre mňa priťažký.

Re #286 J: Opäť pripomínam, že vozíčkar hodlajúci cestovať v MHD, to nie je len športovec, ktorý prišiel o nohy! Mnoho z telesne postihnutých cestujúcich je postihnutých aj mentálne. A od tých žiadne prekonávanie škár očakávať nemôžeš. Skrátka plošina byť musí, a to aspoň manuálna. Ak je pohyb vozíčkov na linke frekventovaný, pre zrýchlenie dopravy a zjednodušenie výkonu práce vodiča je vhodná elektrická plošina.
J:
No asi tazko premiestnis vsetkych ludi a administrativu z OU, ktore som menoval. Od 1.1. sa to bude volat inak, ale telesne postihnuti obcania si budu kompenzacne pomocky a socialnu vypomoc vybavovat na tych istych miestach. V prispevku som OU spominal vzhladom k nim.
J:
Hovoris asi o velkych zadnych kolesach a co predne male? Ked ma vozickar problem v metre, kde je 10cm skara v jednej urovni, tak ma urcite vacsie problemy s dvoma vyskovo rozdielnymi rovinami v pripade busu. Nemyl si rampy a nadchody s prekazkami, kde moze vozickarovi zapadnut koleso a spadnut!

Elektricky vozik nech ma akokolvek velky vykon, ale tam, kde mas "schod" ho uz kvoli vahe nenadvihne ani sam Rambo. Preto je v tomto pripade uz potrebna plosina a to sa snazil M@rtin vysvetlit.
Sarko: Okresné úrady sa od 1.1.2004 rušia. Ich úlohu prevezmu obecné, miestne, mestské úrady.
m@rtin: Blbosť! 10cm škáru ti vozíčkar bez problémov prejde. Možno ženy stým majú problém, ale tých vytlačí vodič. Avšak elektrické vozíky majú dosť vysoký výkon na to aby niečo také prešli. Veď vozíčkary (už je jedno s akým vozíkom) ti bezproblémov výjdu aj prudšie nájazdové rampy na nadchody, či terasovité paneláky. Asi si ešte v doprovode vozíčkara nešiel. Veď tie koleá na vozíčku sú dosť veľké a desať cm škára naozaj nie je problém.

A dokážu výjsť s pomocou aj do Ik280. Bol to pán, ktorého do busu ťahal jeho sprievodca a veru mo sa nenatrápil. Behom piatich sekúnd boli v buse.
Akosi velmi Ti lezi osud dievcat na srdci, nemyslis...? 😉

L19 k OC Vazec v ziadnom pripade. DPMK je povinny vodicom zabezpecit na konecnej socialne zariadenia.
Na L60 by som zmenil trasu, cislo na beznu linku a zastavovanie na kazdej zastavke po trase s dostupnostou aj pre beznych cestujucich.

Trasa by mohla byt zmenena nasledovne:
Tallinska - Slanecka - Juzne nabr. - Opatovska cesta - Juzne nabr. - Palackeho - Jantarova - Rastislavova - Milosrdenstva - Juzna tr. - N.O. - Sturova - Moyzesova - Postova - Vojenska - Ondavska - Tr. SNP - Letna - Zimna - (Bacikova) - (Hviezdoslavova) - Gorkeho - Slov. jednoty - Tahanovske riadky

T.j.:
-od Domova soc. sluzieb nie priamo na N.O. (Jazercania tu maju priamu L19 a expres L52), ale cez rychlu spojku Jantarovu ul. ku Starej nemocnici
-od Starej nemocnice cez Ul. milosrdenstva a Juznu tr. pre rychle spojenie na N.O.
-od N.O. pre rychle spojenie s Hl. postou, Novou nemocnicou a dalej po povodnej trase

Rozsirenie dostupnych miest pre telesne postihnutych:
Tallinska, Domov soc. sluzieb, Stara nem., Soltesovej (bezbar. byty), centrum (N.O.), policia, UPJS, posta, Nova nem., podnikatelske centra a Socialna poistovna (amfiteater), Tech. univerzita, centrum (NMMM), Detsky klub.

Na druhej strane pridu o dostupnost na magistrat, ale pochybujem, ze sluzby magistratu vyuziju viac nez dolezitejsiu postu, policiu ci univerzity. Dolezitejsie by pre nich boli skor aj Okresne urady, pod MC Juh a Nad Jazerom spadaju pod OU KE IV na Zizkovej ul., ktory je relativne dostupny zo zastavky Dom umenia. OU KE I je na Hviezdoslavovej ul., co obsluzi zastavka Stara radnica. OU KE II je na Popradskej a OU KE III na Adlerovej ul., obe su uz nedostupne aj v sucasnosti.

Obeh linky - 100' (jeden smer 50')
Interval na linke - PD 120', VD 240' (s prejazdmi na dalsie linky-13, 22..)
Zabezpecenie - 1 ks Solaris Urbino 12 s elektrickou plosinou
Zaloha - stiahnutie ktorehokolvek SU 15
Akosi velmi Ti lezi osud dievcat na srdci, nemyslis...? 😉

L19 k OC Vazec v ziadnom pripade. DPMK je povinny vodicom zabezpecit na konecnej socialne zariadenia.
Na L60 by som zmenil trasu, cislo na beznu linku a zastavovanie na kazdej zastavke po trase s dostupnostou aj pre beznych cestujucich.

Trasa by mohla byt zmenena nasledovne:
Tallinska - Slanecka - Juzne nabr. - Opatovska cesta - Juzne nabr. - Palackeho - Jantarova - Rastislavova - Milosrdenstva - Juzna tr. - N.O. - Sturova - Moyzesova - Postova - Vojenska - Ondavska - Tr. SNP - Letna - Zimna - (Bacikova -> ) - (Hviezdoslavova
Akosi velmi Ti lezi osud dievcat na srdci, nemyslis...? 😉

L19 k OC Vazec v ziadnom pripade. DPMK je povinny vodicom zabezpecit na konecnej socialne zariadenia.
Na L60 by som zmenil trasu, cislo na beznu linku a zastavovanie na kazdej zastavke po trase s dostupnostou aj pre beznych cestujucich.

Trasa by mohla byt zmenena nasledovne:
Tallinska - Slanecka - Juzne nabr. - Opatovska cesta - Juzne nabr. - Palackeho - Jantarova - Rastislavova - Milosrdenstva - Juzna tr. - N.O. - Sturova - Moyzesova - Postova - Vojenska - Ondavska - Tr. SNP - Letna - Zimna - (Bacikova >>) - (Hviezdoslavova
pokracovanie:
...(Hviezdoslavova
Akosi velmi Ti lezi osud dievcat na srdci, nemyslis...? 😉

L19 k OC Vazec v ziadnom pripade. DPMK je povinny vodicom zabezpecit na konecnej socialne zariadenia.
Na L60 by som zmenil trasu, cislo na beznu linku a zastavovanie na kazdej zastavke po trase s dostupnostou aj pre beznych cestujucich.

Trasa by mohla byt zmenena nasledovne:
Tallinska - Slanecka - Juzne nabr. - Opatovska cesta - Juzne nabr. - Palackeho - Jantarova - Rastislavova - Milosrdenstva - Juzna tr. - N.O. - Sturova - Moyzesova - Postova - Vojenska - Ondavska - Tr. SNP - Letna - Zimna - (Bacikova >>) - (Hviezdoslavova
Akosi velmi Ti lezi osud dievcat na srdci, nemyslis...? 😉

L19 k OC Vazec v ziadnom pripade. DPMK je povinny vodicom zabezpecit na konecnej socialne zariadenia.
Na L60 by som zmenil trasu, cislo na beznu linku a zastavovanie na kazdej zastavke po trase s dostupnostou aj pre beznych cestujucich.

Trasa by mohla byt zmenena nasledovne:
Tallinska - Slanecka - Juzne nabr. - Opatovska cesta - Juzne nabr. - Palackeho - Jantarova - Rastislavova - Milosrdenstva - Juzna tr. - N.O. - Sturova - Moyzesova - Postova - Vojenska - Ondavska - Tr. SNP - Letna - Zimna - (Bacikova >>) - (Hviezdoslavova
Reply on: Sarko #278:
V blave 2 krat. to je priama umera.

Vladimir. > invalidov v presove myslim z humorom

Dievcata v takom pripade by som dal utlacat vozovku na Presovskej ceste najme v useku Monok - Zeleny dvor

Najradsej by som 60 zrusil a natiahol tam 19 k OC Vazec, vodici by mali aj tak kulturnejsie prostredie na konecnej. Mali by konecne aj WC.

19 ma preklady na 37 a 52
Reply on: BM #274:

Sa Ti divim, ze tu spominas L60 s 5-timi spojmi v oboch smeroch, co je na hanbu 2. najvacsieho mesta...

Pocet vozickarov je percentualne v KE urcite vyssi ako v PO radovo s percentualnym podielom obyvatelov. Takze v pripade Presova je len vidiet, ze L12 mozu vozickari vyuzivat tak ako ostatne linky bezni cestujuci.
Reply on: BM #274:

1. neviem si spomenúť, aké nástupište je pri Leteckej akadémii. No určite viem, že vozíčkar "dlhší krok" nespraví 😉
2. L60 je nezmysel - obyčajné vyhadzovanie prachov von oknom, vôbec ju nikto nepoužíva. (V praxi) vyhradená preprava vozíčkov je ekonomické šialenstvo. To, že invalidi v Košiciach využívajú viac Maltézsky kríž ako DPMK je predovšetkým hanba a neschopnosť DPMK. Každý vozíčkar, keby na to mal podmienky, by si vybral radšej DPMK.
3. Súhlasím, že pri porovnaní kvality a ceny sa oplatí jednoznačne Solaris. Preto som rád, že ho v Prešove budeme mať.
4. V Prešove sa invalidi nemnožia. Trochu nechápem, čo si tým chcel povedať. L12 je nimi permanetne využívaná, pretože DPMP narozdiel od DPMK prevádzkuje bezbariérovú dopravu v záujme telesne postihnutých cestujúcich. Prešovskí invalidi žiaden Maltézsky kríž nepotrebujú.
5. Ak sú na L19 v sedle štyri vozidlá, znamená to, že sa obieha po 120 minútach, a že na 66 min. jazdy pripadá 54 min. prestávky. Pokiaľ služby L19 nerobia prejazdy na iné linky, tak nekomentujem...
6. Dievčatá, o ktorých píšeš, si istotne nájdu iné pôsobisko.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.