Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #2606:
Nuz nad L53 som sa zamyslel a vymyslel som toto, ked nechces aby chodila na Podhradovu, tak navrhujem Dargovskych hrdinov. Trasa by bola taka:

Madridska
Nadchod
MU (pripoj na L54), ktora by tu koncila
Berlinska
Hanojska
Belehradska
Sofijska
Letecka akademia
Termostav
Palackeho
Jakabov palac
Mlynska Basta
OD Mier
HM Tesco (vysvetlim preco)
Kalinovska
Fabryho
Poliklinika
Exnarova
- alebo -
potiahnut az na Lingov

Ked som sa tak zamyslal, tak chyba priame prepojenie tychto dvoch sidlisk, ak si odmyslim nocnu 101tku. Ostatne ine maju medzi sebou prepojenia. No a teraz k tej zastavke HM Tesco. Preto je zvolena, lebo na tejto zastavke je vzdy velka kumulacia ludi, ktori sem chodia hlavne nakupovat a to nielen z Tahanoviec, Dargovskych hrdinov, ale aj z inych casti mesta. Takze podla mojej mienky, by im mohol prist ten spoj vhod (najma pre obyvatelov D.H. a Tahanoviec) a jednak sa jedna o poslednu zastavku (ja ju nazyvam razcestim). Interval by mohol zostat taky isty ako je teraz (nezamyslal som sa nad nim, hlavne mi slo o trasu linky).
Reply on: Sarko #2628:
Z praktického pohľadu ide len o to, že vodič často mimo spoja nemá kde kúpiť, čo chce.

All: Ale aj tak položím otázku - je vôbec možné tolerovať akékoľvek odbiehanie vodiča z vozidla na spoji, ktoré pritom nesúvisí priamo s výkonom služby? Smie vodič opustiť vozidlo, v ktorom má cestujúcich. Stačí si len predstaviť takú "drobnosť", keby sa napr. dalo vozidlo samo do pohybu... Čo vy na to?
Proc stale nevyjely KT8D5RN2 ?? Blokuje to Drazni urad ?
Reply on: balky #2620:

Ohľadne tých CD si to napísal veľmi výstižne a niet k tomu čo dodať. Vodiči si budú musieť uvedomiť, že takto vlastne vedome môžu spôsobiť nešťastie. A to sa týka nielen CD pozastrkaných za čelným sklom, ale aj visiacich na šňúre.

Čo sa týka odbiehaniu vodičov mimo vozidlo počas vykonávania spoja, v podstate by som proti tomu nenamietal, ale čo sa týka kúpy akejkoľvek fľaše, ktorá môže pôsobiť ako nákup alkoholického nápoja, by mal mať vodič dostatok filipa, aby si uvedomil, že sa môže nájsť hocikto, komu to môže vadiť (a oprávnene). Okrem toho aj nealkoholické pivo obsahuje alkohol, aj keď len mizivú časť, ale predsa. Ponechaním nákupu po službe alebo bez prítomností cestujúcich ušetrí stres nielen tomu, komu to vadí, ale aj sebe, keď nebude musieť na podnet cestujúceho absolvovať mimoriadnú dychovú skúšku.

Re #2626 balky:
Tak som si naozaj predstavil, že som v cudzom meste, kde som ešte nepoužil MHD (a ako dopravný fanúšik si nenaštudoval sieť vopred 🙂 ). Myslím, že ako prvé by som hľadal na schéme siete miesto, kam sa chcem dostať a vyhľadal si, aké linky tam premávajú. Potom by som sa pozrel do CP danej linky, kedy mi pôjde a ak si všimnem nejaké písmenká pri čase (poznáme z SAD 🙂 ), hľadal by som poznámky, kde by už hádam bolo uvedené, čo skratka znamená a nezostal prekvapený, ak by mi prišiel spoj s označením á la 29AB. Z uvedeného sa zdá, že Tvoj prípad prekvapí skôr obyvateľa mesta, ktorý jazdí iba tými svojmi linkami a nepozrie si trasu alebo CP inej linky, ktorou mimoriadne pôjde. Súhlasíš, alebo máš iný názor? :o)
Reply on: Dopravák #2612:
Aha... tak to by možno súhlasilo...

Re #2626 balky: No veď domáci vedia a cudzí sa pozrú do CP, kde to majú vysvetlené. Myslím, že tu niet čo riešiť.
Reply on: Sarko #2624:
Dobre, to vieme my, domaci. Ale si predstav,ze stojis na zastavke v inom, neznamom meste a zrazu mas pred sebou takyto spoj. No nespanikaris? A kludne sa to moze stat aj domacemu, ktory tou linkou necestuje casto.
Este dobre, ze to tak pekne vyslo:A-Alpinka, B-Bankov, C by mohlo byt Cermel,D- Dargovskych hrdinov, E-Exnarova a tak by sme mohli pokracovat az na koniec abecedy.
Zdravím, niekedy v apríli sa chystám krátko navštítiť Košice a preto by som sa chcel radu čo a kde by som si z oblasti MHD rozhodne nemal nechať ujsť.
Vďaka
Reply on: balky #2622:

Je to ľahké, A=Alpinka, B=Bankov, Z=ZOO. Takže 29 premáva len do Čermeľa, 29A zachádza z Čermeľa na Alpinku, 29B zachádza z Čermeľa na Bankov a 29AB zachádza na Alpinku, ale po ceste sa otočí cez Bankov. V opačnom smere má 29 konečnú Kavečany, Kostol a 29Z Kavečany, ZOO.
Reply on: balky #2620:
CD za oknom moze mat presne ten istu efekt, ako kruhove zrkadlo lekara na ORL (ostatne, to zrkadlo vyzera podobne ako CD, dokonca ma v strede dieru). Ten ho tiez pouziva ako nepriamy zdroj svetla, aby si mohol posvietit pacientovi do krku. Na koho si chcu posvietit (= oslnit ho) vasi vodici?
Este sa chcem s vami podelit o jeden zazitok, ktory ma v sobotu pobavil. Je zname, ze niektore cisla liniek su doplnene o dodatkove pismena, co vyjadruje, ze konkretny spoj je odlisny od bezneho spoja. Asi najviac sa takych pismen vyskytuje na L29. A prave touto linkou som cestoval v sobotu.Na svetelnom paneli krasne ziarilo: 29AB. Hm, vobec som nemal sajnu, co tie pismena znamenaju, no nastastie som siel len na ZST.
A este sa vratim k pivovej flasi, kupenej vodicom na L13. Niekomu sa to nepacilo, no myslim si , ze par sekund nikoho nezabije, navyse co ak mal spoj naskok a touto kratkou prestavkou sa priblizil k casu odchodu uvedenom v CP?A ked aj siel normalne, tak ziskal mensie meskanie, co tiez nevidim ako problem.
Dokonca som parkrat pil pivo s vodicom priamo na konecnej. Len v tom bol maly hacik- bolo nealkoholicke. Takze aj keby mal bol vodic videny, ako kupuje PIVOVU flasu, dokonca ju aj otvara a pije z nej,to este neznamena, ze poziva alkoholicke napoje. Len by to bolo neprijemne pre cestujucich, ktori by to videli a mozno by sa dostalo aj nejake hlasenie na vedenie podniku.
Pokial viem tak aj na ZST sa vodici skladali na nejake tie pivecka, resp. flase vodky.
Vodici trolejov si zase casto odskakuju do bufetu Zastavka pri Narodnej banke.
Reply on: Dopravák #2603:
Netusil som, ze s tymi CDckami rozvirim taku diskusiu. Naozaj si myslis,ze tie CD nie su nebezpecne? Troleje jazdia sice pomaly, nemalo by sa nic stat. Ale Sarko ma pravdu, ved nehody sa nestavaju vtedy, ak je vsetko OK, ale prave vtedy, ked je nepredvidava zhoda nahod. A tou nahodou moze byt aj nestastny uhol dopadu slnecneho luca na CD, nasledne jeho odraz k protiiducemu autu a to prave v momente, ked sa bude priblizovat ku krizovatke, resp. k prechodu pre chodcov. A trolejbus ani nemusi byt v pohybe, bude stat na zastavke(takze tvoj argument o pomalej jazde v meste- 60km/h neberiem do uvahy).
A dalsi pripad:Predne skla maju take rozmery, aby mal vodic dostatocny vyhlad. Nielen do dialky, ale aj tesne pred vozidlo. U vozidiel MHD je to o to dolezitejsie, lebo ludia dobiehavaju na spoj tesne spoza vozidla, ale pribiehavaju aj tesne pred vozidlom. Preco asi maju Solarisy tak upraveny lavy spodny okraj predneho skla? roleje maju klasicky-rovny, no ked si za spodny okraj pozasuva CDcka, ma znemozneny pohlad pred vozidlo. Staci znova nahoda,ked nejake dieta nizsej postavy bude dobiehavat na spoj, vodic vsak medzitym zavrie dvere, rozbehne sa a...
Starostlivost o vozidlo by vziadnom pripade nemala znizovat bezpecnost cestnej premavky.
Reply on: Nodes #2618:
DP si to asi nechá do chvíle, keď to začne rad-radom mimovoľne vykoľajovať. Pri prevedení BKV bude potrebné celý zvršok zlikvidovať a trať postaviť nanovo. Vyjde to lacnejšie ako akákoľvek, hoci aj kompletná oprava.
Reply on: Sarko #2617:
Som zvedavy, kedy a ako sa budu opravovat tie useky s panelmi BKV. Jazero, Terasa, Alejova, Kuzmanyho...Vsetky postupne budu potrebovat kompletnu opravu.
Reply on: J #2614:

Južná trieda je prevedená pomerne kvalitne, má to len menšie muchy, ale tie sa dajú pomerne ľahko odstrániť, keďže sa jedná o voľne uložený (zhutnený kamenivom) a otvorený úsek na vignolách S49.

Čo sa týka DT, samozrejme vodiči musia dodržiavať predpisy ako pre ostatné výhybky (detto ako v BA), ale nájdu sa niektorí, ktorí o tom vedia a pokusne si dovolia ísť aj rýchlejšie. 50 km/h sa určite ešte nekonala, to som mal problém presvedčiť vodiča, aby išiel 50 km/h cez trolejovú križovatku s trolejbusovým vedením, kde je povolená 25-ka.

K monolitickému prevedeniu sa staviam rezervovane, pretože je to zatiaľ veľmi drahý špás a je to len novinka. O BKV paneloch sa tiež hovorilo ako o systéme "postav a zabudni", ale čas ukázal, že je to presne naopak. Na smolu sa v 90-tych rokoch takto nepredvídavo zrekonštruovalo cca 80% tratí.

Ja som zástancom trate na otvorenom zvršku už len z jediného dôvodu, je to najlacnejší, ľahko a rýcho opraviteľný systém. Vignolová koľajnica sa pritom opotrebováva pomalšie než žliabková. Monolitická doska naopak nemusí byť vždy 100%-ná, stačí, že v dlhšom jednoliatom úseku niekde praskne a už nepomôže žiadna oprava, už to bude dilatačná špára, ktorá bude "pracovať". Monolitické prevedenie je najvhodnejšie na krátke úseky, hlavne napr. na klasické koľajové križovatky (do písmena "V" alebo triangle) alebo výhybky do/z obratiska a podobne. Otvorená trať má aj nespornú výhodu v tom, že je úplne izolovaná, takže autá si nemôžu dovoliť žiadne nedovolené skracovanie cez trať a nedisciplinovaným ľuďom sa po kamenive veľmi zle chodí. Tento fakt teda vytvára automatickú a lacnú ochranu pred neželanými kolíziami. Je to ideálne prevedenie pre prevádzku, ktorá neoplýva financiami alebo do toho nechce veľa peňazí vrážať nechce.

Podobnú predstavu zatrávnenia by som mal aj ja, avšak obávam sa, že Tebou spomínané "účka" by bol dosť drahý špás, tráva by odspodu nemala prirodzenú vhlkosť (musela by byť znova draho zavlažovaná) a plech začne rýchlo podliehať korózii a aj keď pomalému, ale istému zvetrávaniu. Možno by to bolo lepšie vyriešiť nejakými pozdĺžnymi rámami, ktoré by boli pospájané z profilov "L" a v spodnej časti rámu by bola pripevnená pevná sieťovina (z nekorodujúceho materiálu) vyplnené v štýle anglického trávnika. Pozdĺž trate by boli rámy vyrobené ako skladačka a presne na mieru, s tým, že by sa dali ľahko odmontovať a trať podbiť. Veľkou nevýhodou je, že na pozdĺž alebo naprieč zatrávnenom úseku budú trávu ničiť ľudia prechádzaním po nej a v pravidelných intervaloch bude potrebné zničené úseky vymieňať. Oprava trate bude pritom zdĺhavejšia a náročnejšia. Pokiaľ by sa prevádzka na také niečo odhodlala, musí si byť vedomá, že o uvedený úsek sa bude musieť pravidelne starať. Ak nie, nemá to zmysel a trať bude vyzerať menej esteticky ako pri otvorenom prevedení.
Reply on: J #2615:
Tak by som Vas poprosil o ten clanok, alebo aspon o podstatu z neho. Aj tak som zastanca otvoreneho zvrsku a nie kdejakych panelov.
Reply on: J #2614:
Ak by mal niekto záujem o ten článok o monolitickej doske, tak ho sem môžem prepísať. To je pre tých čo sa nedostatnú k MD 6/2003
Reply on: BM #2578:
No neviem, na Mostovej ťa hentak nehegá. Problém Mostovej je len v škŕípaní skrz nespravenia rozšírenia rozchodu v zákrutách, ale možno sa to bude prerábať, bo to tam už boli niekoľkokrt merať. Uvidíme. Ak nie dá sa to mazať. Keď je napršané, jazdí sa tade ideálne.

Re #2596 Sarko: A aj vodiči cez DT jazida 50km/hod alebo sa boja ako u nás?
Aha, takže je to pokusná trať? No minule som čítal v MD o monolitických doskách a ich výhodách. V Nemecku sa ževraj v súvislosti snimi zaužívalo spojenie "postav a zabudni" Je to nenáročné na údržbu aj vyhotovenie s menšími nákladmi. Monolitická doska sa použila aj na Mostovej v BA.
Avšak aj tak si myslím, že zatrávnenie by malo byť zhotovované aj mimo centra. Napríklad ja by som bol zato, aby sa celá Račianska radiála aj K.V. zatrávnila a to nejakým primitívnym spôsobom zakrytím úchytov (obyčajné účka z hrubšieho plechu) kolajníc a navezením zeminy. Samozrejme som laik a tak neviem či by to bolo také jednoduché.
Reply on: Dopravák #2609:

Policajti merajú rýchlosti mobilným radarom RaMeR 7CCDU, pre ktorý je akékoľvek a koľkokoľvek CD obyčajný vzduch a CD sa môže otáčať hoci aj ako vrtuľa...

Nie, tie CD pôjdu dole a myslím to vážne. Je to len otázka času.
Reply on: Vladimír #2611:
po D) je správne (v porovnaní s inými vozidlami DPMK)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.