Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dopravák #2603:
Netusil som, ze s tymi CDckami rozvirim taku diskusiu. Naozaj si myslis,ze tie CD nie su nebezpecne? Troleje jazdia sice pomaly, nemalo by sa nic stat. Ale Sarko ma pravdu, ved nehody sa nestavaju vtedy, ak je vsetko OK, ale prave vtedy, ked je nepredvidava zhoda nahod. A tou nahodou moze byt aj nestastny uhol dopadu slnecneho luca na CD, nasledne jeho odraz k protiiducemu autu a to prave v momente, ked sa bude priblizovat ku krizovatke, resp. k prechodu pre chodcov. A trolejbus ani nemusi byt v pohybe, bude stat na zastavke(takze tvoj argument o pomalej jazde v meste- 60km/h neberiem do uvahy).
A dalsi pripad:Predne skla maju take rozmery, aby mal vodic dostatocny vyhlad. Nielen do dialky, ale aj tesne pred vozidlo. U vozidiel MHD je to o to dolezitejsie, lebo ludia dobiehavaju na spoj tesne spoza vozidla, ale pribiehavaju aj tesne pred vozidlom. Preco asi maju Solarisy tak upraveny lavy spodny okraj predneho skla? roleje maju klasicky-rovny, no ked si za spodny okraj pozasuva CDcka, ma znemozneny pohlad pred vozidlo. Staci znova nahoda,ked nejake dieta nizsej postavy bude dobiehavat na spoj, vodic vsak medzitym zavrie dvere, rozbehne sa a...
Starostlivost o vozidlo by vziadnom pripade nemala znizovat bezpecnost cestnej premavky.
Reply on: Nodes #2618:
DP si to asi nechá do chvíle, keď to začne rad-radom mimovoľne vykoľajovať. Pri prevedení BKV bude potrebné celý zvršok zlikvidovať a trať postaviť nanovo. Vyjde to lacnejšie ako akákoľvek, hoci aj kompletná oprava.
Reply on: Sarko #2617:
Som zvedavy, kedy a ako sa budu opravovat tie useky s panelmi BKV. Jazero, Terasa, Alejova, Kuzmanyho...Vsetky postupne budu potrebovat kompletnu opravu.
Reply on: J #2614:

Južná trieda je prevedená pomerne kvalitne, má to len menšie muchy, ale tie sa dajú pomerne ľahko odstrániť, keďže sa jedná o voľne uložený (zhutnený kamenivom) a otvorený úsek na vignolách S49.

Čo sa týka DT, samozrejme vodiči musia dodržiavať predpisy ako pre ostatné výhybky (detto ako v BA), ale nájdu sa niektorí, ktorí o tom vedia a pokusne si dovolia ísť aj rýchlejšie. 50 km/h sa určite ešte nekonala, to som mal problém presvedčiť vodiča, aby išiel 50 km/h cez trolejovú križovatku s trolejbusovým vedením, kde je povolená 25-ka.

K monolitickému prevedeniu sa staviam rezervovane, pretože je to zatiaľ veľmi drahý špás a je to len novinka. O BKV paneloch sa tiež hovorilo ako o systéme "postav a zabudni", ale čas ukázal, že je to presne naopak. Na smolu sa v 90-tych rokoch takto nepredvídavo zrekonštruovalo cca 80% tratí.

Ja som zástancom trate na otvorenom zvršku už len z jediného dôvodu, je to najlacnejší, ľahko a rýcho opraviteľný systém. Vignolová koľajnica sa pritom opotrebováva pomalšie než žliabková. Monolitická doska naopak nemusí byť vždy 100%-ná, stačí, že v dlhšom jednoliatom úseku niekde praskne a už nepomôže žiadna oprava, už to bude dilatačná špára, ktorá bude "pracovať". Monolitické prevedenie je najvhodnejšie na krátke úseky, hlavne napr. na klasické koľajové križovatky (do písmena "V" alebo triangle) alebo výhybky do/z obratiska a podobne. Otvorená trať má aj nespornú výhodu v tom, že je úplne izolovaná, takže autá si nemôžu dovoliť žiadne nedovolené skracovanie cez trať a nedisciplinovaným ľuďom sa po kamenive veľmi zle chodí. Tento fakt teda vytvára automatickú a lacnú ochranu pred neželanými kolíziami. Je to ideálne prevedenie pre prevádzku, ktorá neoplýva financiami alebo do toho nechce veľa peňazí vrážať nechce.

Podobnú predstavu zatrávnenia by som mal aj ja, avšak obávam sa, že Tebou spomínané "účka" by bol dosť drahý špás, tráva by odspodu nemala prirodzenú vhlkosť (musela by byť znova draho zavlažovaná) a plech začne rýchlo podliehať korózii a aj keď pomalému, ale istému zvetrávaniu. Možno by to bolo lepšie vyriešiť nejakými pozdĺžnymi rámami, ktoré by boli pospájané z profilov "L" a v spodnej časti rámu by bola pripevnená pevná sieťovina (z nekorodujúceho materiálu) vyplnené v štýle anglického trávnika. Pozdĺž trate by boli rámy vyrobené ako skladačka a presne na mieru, s tým, že by sa dali ľahko odmontovať a trať podbiť. Veľkou nevýhodou je, že na pozdĺž alebo naprieč zatrávnenom úseku budú trávu ničiť ľudia prechádzaním po nej a v pravidelných intervaloch bude potrebné zničené úseky vymieňať. Oprava trate bude pritom zdĺhavejšia a náročnejšia. Pokiaľ by sa prevádzka na také niečo odhodlala, musí si byť vedomá, že o uvedený úsek sa bude musieť pravidelne starať. Ak nie, nemá to zmysel a trať bude vyzerať menej esteticky ako pri otvorenom prevedení.
Reply on: J #2615:
Tak by som Vas poprosil o ten clanok, alebo aspon o podstatu z neho. Aj tak som zastanca otvoreneho zvrsku a nie kdejakych panelov.
Reply on: J #2614:
Ak by mal niekto záujem o ten článok o monolitickej doske, tak ho sem môžem prepísať. To je pre tých čo sa nedostatnú k MD 6/2003
Reply on: BM #2578:
No neviem, na Mostovej ťa hentak nehegá. Problém Mostovej je len v škŕípaní skrz nespravenia rozšírenia rozchodu v zákrutách, ale možno sa to bude prerábať, bo to tam už boli niekoľkokrt merať. Uvidíme. Ak nie dá sa to mazať. Keď je napršané, jazdí sa tade ideálne.

Re #2596 Sarko: A aj vodiči cez DT jazida 50km/hod alebo sa boja ako u nás?
Aha, takže je to pokusná trať? No minule som čítal v MD o monolitických doskách a ich výhodách. V Nemecku sa ževraj v súvislosti snimi zaužívalo spojenie "postav a zabudni" Je to nenáročné na údržbu aj vyhotovenie s menšími nákladmi. Monolitická doska sa použila aj na Mostovej v BA.
Avšak aj tak si myslím, že zatrávnenie by malo byť zhotovované aj mimo centra. Napríklad ja by som bol zato, aby sa celá Račianska radiála aj K.V. zatrávnila a to nejakým primitívnym spôsobom zakrytím úchytov (obyčajné účka z hrubšieho plechu) kolajníc a navezením zeminy. Samozrejme som laik a tak neviem či by to bolo také jednoduché.
Reply on: Dopravák #2609:

Policajti merajú rýchlosti mobilným radarom RaMeR 7CCDU, pre ktorý je akékoľvek a koľkokoľvek CD obyčajný vzduch a CD sa môže otáčať hoci aj ako vrtuľa...

Nie, tie CD pôjdu dole a myslím to vážne. Je to len otázka času.
Reply on: Vladimír #2611:
po D) je správne (v porovnaní s inými vozidlami DPMK)
Reply on: Dopravák #2610:
Naj... udržiavané a čistené... V porovnaní s čím? V porovnaní s Prešovom? V porovnaní s ostatnými TR prevádzkami na Slovensku? V porovnaní s ostatným TR prevádzkami v SR a ČR? Alebo len v porovnaní s inými vozidlami DPMK?
Reply on: Vladimír #2608:
ja už fakt neviem, čo ty stále máč proti našim trolejbusom. Vozím sa v nich od začiatku prevádzky a musím konštatovať, že sú naj... udržiavané a čistené. Proste starajú sa o ne! Samozrejme, nájde sa vozidlo 1007, ktorá vzadu vyzerá (vďaka vandalom) otrasne.
Reply on: Sarko #2605:
nebol som! Našťastie! / A áno tak som to myslel 🙂 (trošku som to poplietol)

Re #2606 Vladimír:to pre ten radar platí pre osobné autá (je nižšie) a musí visieť to CDčko a otáčať sa (nie ako u 1020 statické)

Viete čo: aby sme boli všetci spokojní dáme pod tie CDčka priesvitnú fóliu (ako 1016) a je to, CDčka môžu ostať a máte po probléme, keď len to Vás trápi. (alebo osobne pôjdem tie CDčka pretrieť fixkou aby sa podľa Sarka neleskli :-))
Reply on: Dopravák #2607:
Skús im navrhnúť, aby čas od času radšej zobrali do rúk metlu a handru a tie zahumusené trolejbusy vyčistili. Možno sa potom budú cítiť v robote ešte lepšie.
A zabúdate na to najdôležitejšie! Vodič je zodpovedný (nesie riziko) za Nás, cestujúcich. A tak, keď on je v pohode, cíti sa v tej uzavretej, stiesnenej (v lete neskutočne dusnej 40°C) kabíne príjemne, je to okey, že si ju upravý podľa chuti. Hlavné je, aby sa cítil príjemne a v pohode. Určite nie je blbec aby si tam dal niečo, čo by mu bránilo alebo ináč ohrozovalo výhľad.
Reply on: eMareq #2582:
A veruže ja budem k Tvojmu prvému odstavcu tvrdiť, že sa to just nedá 🙂
1) preložiť vzájomne 12 a 15 min. interval alebo 15 a 20 min. interval jaksi od prírody nejde, i keby bol dotyčný génius
2) i keby boli intervaly rovnaké a na úseku Podhradová - NO preložené, je vysoko pravdepodobné, že sa nepodarí zladiť L16 na úseku k hale Cassosport a L53 na úseku na Sídl. Ťahanovce s ostatnými linkami. Počet liniek MHD v Košiciach je taký vysoký, že sa vždy nájdu nejaké vzťahy, ktoré budú musieť "padnúť za obeť" a neprekladať sa, aby sa aspoň väčšina vzťahov prekladala.
To nie je môj výmysel, to je alfa a omega dopravnej koordinácie, to je zákon.

Vodič na L14 môže byť neviemako inteligentný, ale predpisy mu nedovoľujú zastaviť mimo zastávky. Vzhľadom na to, že je pár stovák metrov pre podnikom, prečo by mal riskovať finančné zrážky alebo nebodaj stratu zamestnania.

Čo sa týka žel. prejazdu v Ťahanovciach, myslím si, že sa tam signalozácia tak často nekazí, aby to bol dôvod odklonu linky. Okrem toho túto oblasť nejako výrazne lepšie inak ani obslúžiť nejde.

Re #2599 PvvS: Konečne normálny názor! 🙂 A vôbec, načo by sa košickým zdochliackym 15 Tr-kám trebalo chrániť pred radarmi? Kvôli pokutám za bezdôvodne pomalú jazdu pod Jakabovym palácom? 😃
Reply on: Dopravák #2603:

A bol si už medzi Rómami na Luníku IX? '-)

Len neobhajuj cédečkárov-haraburdárov, pretože prevádzka MHD v meste je nebezpečnejšia a viac pozornosti si vyžadujúca, než prevádzka SAD. To, že je v meste dovolená rýchlosť 60 km/h ešte neznamená, že sa aj dodržiava. Mnohí chodia po meste ako po diaľnici. Čo sa týka slnka, chcel si povedať slnko svietiace do prostismeru (do očí), nie? A predstav si, že takto úžasne Ti do očí zablikajú CD z 1020 (ako mne pred pár dňami), na pár sekúnd Ťa oslepí a za ten čas môžeš dajme tomu hravo zmasakrovať pár ľudí prebiehajúcich cez cestu.
V meste je nebezpečná poľadovica!! Vodičom prajem dojazť bez nehody a správcom semafórov ďakujem, že vypli semafór pri Poliklinike východ. Konečne!
Reply on: spank #2594:
Mám aj ja zopár CDčiek! Musím ich odniesť vodičom 1020, nech si ich začnú ukladať aj v spodnej časti okna. Bude to cool 😉


Stále sa tu oháňate, že pokiaľ sa nič nestane. A čo sa má stať! V meste je dovolená rýchlosť 60km/h. Absolútne v tom nevidím problém. Omnoho nebezpečnejšie je slnko svietiace do smeru jazdy. Vtedy vodič absolútne nič nevidí. Ďalej sú to nedisciplinovaní vodiči, diery na ceste atď. Napr. aj to podsviecovanie podvozkov osobných áut (modrým neónom) je zakázané. Čo tak 1020 tak podsvietiť! Bolo by to cool! 😉

Pozor! V SADke by som to už zakázal (celé okno obložiť - ešte jedno dve by mohli), pretože tam je to už nebezpečnejšie .. väčšia rýchlosť, úzké cesty
Reply on: eMareq #2584:
ešte coolovejšie!! Vybral by som si za A) ísť medzi Rómov

Re #2586 BM: Ja viem! Len si to tak napísal, že končí na Lingove ... (niekto neznalí veci si myslí, že ide do garáže) 🙂
Reply on: PvvS #2599:
Bezvýhradne súhlasím. Niektorí vodiči si prostriedky MHD zjavne pomýlili s cirkusovým karavanom. Kým sa v tomto smere nezavedie interný predpis, vrátane sankcií za porušenie a nezmení benevolentný prístup vedenia, vodiči si budú dovoľovať stále viac. Ale ako to už býva zvykom, riešiť sa to začne, až sa niečo stane a bude neskoro...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.