Druhá trolejbusová trať mesta má viesť na Sídlisko KVP. Pre nedostatok finančných prostriedkov sa zatiaľ jej výstavba odkladá. V DPMK však chcú vylepšiť aspoň súčasnú linku č.70 z Lingova k Domu kultúry. Je vypracovaných päť variantov jej predĺženia k železničnej stanici alebo Námestiu osloboditeľov s nákladmi od 32 do 60 miliónov korún.
Riaditeľ DPMK Ing. I. Reiprich rokoval o tomto projekte na Obvodnom úrade košice I a chystá sa vystúpiť i pred poslancami mestskej časti Staré mesto, na ktorej území by trať predĺžili. Jeho cieľom je získať takto potrebné peniaze, aby sa práce začali už tento rok.
Musíš zobrať do úvahy obrat liniek 2 a 3, takže spolu je potrebné zosúladiť 5 liniek. Shorty, ktorý má prehľad o frekvencii spojov a končiacich službách, tvrdí, že vratná koľaj by sa používať musela. Žiaľ, momentálne nemám aktuálne služobáky, aby som sa na to mohol pozrieť a prepočítať to.
Napríklad...
Inak nerád počúvam reči vodičov, že nie, tak to nemôže chodiť, lebo by sa museli na stanici otáčať po vratnej koľaji, lebo pri Optime by nemohli dlho čakať, lebo by museli ručne hádzať výmenu... Tak to nie!
Pekne-krásne nech sa urobí na Žst. elektricky ovládaná výhybka, veľa to určite nemôže stáť, len vôľu a CP sa dajú urobiť aj tak, aby čakanie KT8D5 pri OC Optima bolo bezkolízne.
Ja viem, že na ODS o dodávkach nevedia takmer nič. A to je osudová chyba!
Re #1584 Sarko: Áno, dalo by sa. Zo stanice by mohli odchádzať:
L5 - o celá 06 a 26
L6 - o celá 16, 36 a 56
LR1 - o celá 46
Ale to by sa museli prekopať zásadnejšie cestovné poriadky rýchlodráhy s väčším využitím prejazdov vozidiel medzi linkami.
Neviem, či ste niekto z vás už bol pozorovať prevádzku na novej linke č. 5, ale dnes ma veľmi potešilo, že prevádzka na trase zo žel. stanice je opäť o niečo rušnejšia. Škoda, že sa nepodarilo zosúladiť CP medzi linkami 5, 6 a R1, ktoré sú v bežnom čase nasledovné:
-odchody zo Žel. stanice:
16 (L6), 29 (L5), 36 (L6), 47 (R1), 56 (L6), 59 (L5)
rozdiel medzi spojmi 13+7+11+9+3+17 min.
-odchody z SOU dopravného:
04 (L6), 21 (L5), 24 (L6), 31 (R1), 44 (L6), 51 (L5)
rozdiel medzi spojmi 17+3+7+13+7+13 min.
Je vidieť, že tie rozdiely sú dosť markantné, s rozdielom až 14 minút.
Ak by sa L5 viac prispôsobila CP linky R1 (20 min. spoločný interval), tak by sa dal urobiť krásny a súvislý 10 minútový interval...
Áno, práve som pár vodičom poslal SMS s otázkou, čo je to delená služba a všetci to vedeli
Pokojne sa zasmej a potom si mrkni služobáky ED. Na Bardejovskej ako prvé nastupujú celodenky od 3:45 a potom do cca až 8:18, pričom postupujúcim časom to nie je špecifikované na konkrétne typy služieb.
Mne riaditeľ autobusovej prevádzky tvrdil niečo iné. Na adresu SU 18 uviedol, že jeden by chcel mať, pretože sa vraj patrí aj taký mať, keď už sme výhradným dovozcom. Ich ďalší nákup v budúcnosti síce nevylúčil, ale mal som dojem, že sa nejedná o blízku budúcnosť. Veď napokon, v roku 2004 to určite nebude.
Zaujímavosťou bolo, že na Odbore dopravných služieb som týmto vzbudil rozruch, pretože tam vôbec nevedeli, že sa uvažuje s nákupom SU 18.
DPMK robí obrovskú chybu, že nákup vozidiel nie je skoordinovaný s dopravnými výkonmi. V konečnom dôsledku na to dopláca cestujúci. Nákup vozidiel by mal prebiehať podľa štruktúry vozidlového parku schválenej Odborom dopravných služieb.
Re #1575 m@rtin: Ja si myslím, že nemožno posudzovať všetko všeobecne. Iste, nejaké spoločné črty sa nájdu, ale inak ide o ľudí. Ja som zase celkom slušne pochodil ČR a v mnohých podnikoch som "zíral jak na Vizir" s akými službami sa stretávam, aké, pre mňa úplne samozrejmé veci, tam neexistujú a pod. A predsa som na ČR nezanevrel. Čím mám viac skúseností, tým viac zisťujem, že naozaj všetko je o ľuďoch a od Ašu po Čiernu nad Tisou si až takí vzdialení nie sme.
Trhana, cize delena sluzba sa napriklad v zargone presovskych dopravakov nazyva spickova sluzba - jazdi sa len v rannej a poobednajsej spicke. Ale znamena to to iste. Neviem, ci existuje nejaka slovencinarska norma, ktora by urcila, ako sa to spravne ma nazyvat, ale skor si myslim, ze v kazdom meste to ma svoje pomenovanie
Oficiálny názov trhanej služby je delená služba. Niektoré takéto služby myslím premávajú aj mimo špičky, ale podstata takejto služby je tá, že vodič nastúpi do služby v čase rannej špičky, po nej ide napr. domov a v čase odpoludňajšej špičky ide znova do práce. Výhodou takejto služby je, že vodič nemusí vstávať do práce veľmi skoro, ani končiť veľmi neskoro, nevýhodou zasa, že službu ma "potrhanú" a musí prísť do práce 2x.
Delená služba sa v čísle služby označuje číslom 5, dlhá nepretržitá služba 4, odpoludňajšia služba 2 a dopoludňajšia služba 1.
J:
Promiň, ale musím si trochu rýpnout. Kritizuješ tu východní Slovensko jak se neumí chovat k turistům.
Na Slovensku jsem byl asi 7X. Projel jsem ho celé. Nejvlídnější a nejlaskavější lidé jsou právě na východním Slovensku. Nejnafoukanější v Žilině a v Bratislavě. Nedá se to samozřejmě hodit do jednoho pytle, ale takový dojem jsem neměl jenom já, ale i známí, kteří tam byli nezávisle na mě.
Nejhorší služby jsou v Tatrách. Co se týče neochoty v restauracích tak tím je pověstné Slovensko úplně celé. Prohlídni si české průvodce na Slovensku, kde se upozorňuje na pomalý personál, studená jídla a o zaplacení musíte prosit, aby k vám číšník vůbec došel.
A toto můžu jenom potvrdit. Co jsem byl na Slovensku nespočetkrát, v restauracích je to přesně tak jako se to popisuje, existují vyjímky, ale jich málo......vč. Bratislavy.
Nejhezčí město (centrum) já považuju právě Košice a pak Prešov.
V Bratislavě nás dvakrát okradli ve směnárnách za 250 Kč jsem dostal 270 Sk v roce 2002, kdy byl kurz 100Kč v. 150 Sk. Druhá směnárna v roce 2003 na nádraží Petržalka to samé, neochytný blbec, který nám nedal účet a když jsem ho o něj poprosil, odpověděl mi, že jsem si o něj měl říct dřív.....idiot!
Jestli tu jde i o špínu, tak do té se musí počítat i MHD a víc zaprasený a počmáraný prostředky MHD jsem nikde jinde než v Bratislavě neviděl. Na vyhlídkovou terasu na Novém mostě jsme se vydali také, co nás ovšem zarazilo, byl propiskou napsaný text pouze SLovensky, že vyhlídka je měsíc zatvorená. Musel jsem se stydět sám, překládat Němcům, že je vyhlídka zavřená. V restauraci mi dali studený guláš. Kemp Zlaté písky má špinavý záchody a sprchy, ale pořád to byl luxus proti tomu co jsme zažili ve Slovenském ráji, kde sprchy nebyly vůbec a z kohoutku tekla jenom studená voda. Suchý záchody apod.
Asi nejpikantnější historka se mi stala v Tatrách, kde Skibus jezdil jednou za hodinu na Štrbské pleso a Karosa LC736 (velice vhodný autobus), když jsem se zaptal řidiče, kdy pojede, odpověděl mi, že až pojede tak pojede. A když jel, tak otevřel kufr a řekl nám ať si tam lyže naházíme sami. Za nekřesťansky drahý vleky jsme zaplatili skoro 400Sk a ve frontě na lanovku jsme čekali 90 minut. Na Solisku nás ovšem čekala další pecka, kamarád si šel koupit do špinavýho bufetu čaj a když zaplatil a odcházel, zavolala si ho prodavačka znovu, že prý mu vrátila asi o 20 Sk navíc a chtěla od něj půjčit peněženku, aby se podívala!
Když jsme si šli koupit třídenní jízdenku v Bratislavě do předprodeje, musel jsme čekat 15 minut ve frontě! Na přepážce mě zarazil text v podobě "ti kdo stojí ve frontě a jsou potichu"
ALe samozřejmě na Slovensko jezdím rád, je tam spoustu fajn lidí a krásná příroda, pozitiva z výletu převládají co je ovšem stále se opakujícím problémem a mě každým rokem přesvědčuje, že služby jsou na SLovensku otřesné, je neochota v restauracích, studená jídla, špinavý kempy, nespolehlivá hromadná doprava (ne všude) atd. atd., na celém Slovensku a Bratislava není žádnou vyjímkou, naopak tam by měly být sužby nejlepší, protože se jedná o hlavní město a vstupní bránu na Slovensku, opak je ovšem pravdou.
Ja len doplním BM, že 2002-ka primárne nepremáva preto, že pred zaradením do bežnej premávky by bolo potrebné zakaždým demontovať zariadenia, čo síce nie je zložité, ale časovo náročné. Pretože je trolejbusov dostatok, počas zimnej sezóny je trolejbus #2002 trvale vyhradený ako pracovný.
Ja si takisto myslím, že by malo byť v záujme DPMK, aby nahradzoval 18m vozidlá. Neviem kto Ťa takto vyrozumel, ale od riaditeľa PCD takáto info určite nevyšla.
Zober si potom aj prípad nášho SU12. Prešov ho už mal kúpený, Košice nie, ale aj napriek tomu sa DPMK odhodlal ho kúpiť tiež. Rád by som chcel veriť, že je to prvý krok k tomu, že v budúcnosti sa budú kupovať namiesto Karos práve Solarisy.
2002 je vzime technologicke vozidlo. Pouziva sa na odmrazovanie trakcneho vedenia. A ked sme uz pritom. Na dennu vypravu trolejbusov staci len 13 klbových trolejbusov (7 na 71 a 6 na 72). Linka 70 je pokrita len 3 trolejbusmy. takze sumarne to cez pracovne dni vychadza asi takto, ze na vypravu je potrebnych len 16 vozidiel z poctu 27 vozidiel.
Co sa tyka volnych dni tak je to priblizne takto 6 klbovych trolejbusov na 71 a 6´solo trolejbusov na 72 z toho 2 vykonavaju este nocný trolejbusovy spoj 71.
VLADIMIR: DPMK ma v zaujme kupovat aj SU18 a to z dovodu nahrady klbovych vozidiel. Ano je pravda ze, velku cast klbovych vozidiel chce DP nahradit SU15.
OTECKO: V tomto casovom oddobi, cize 7:14 je pisana trhana sluzba, v ktorej sa pise ze na linku je mozne vypravit len klbovy autobus. Ale problem je zakopany v tom, ze klbových autobusov vyhradenych na trhane sluzby sluzby je o mnoho nizsi ako bol predtym. Je to z dovodu nakupu SU 15, ktore niekedy nemozu byt nasadene na trhane sluzby, lebo su nasadene na celodenne sluzby. Tieto trhane sluzby totiz vykonavali klbove vozidla, ktore boli uz vyradene a nenasiel DPMK za nich nahradu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Ja viem, že na ODS o dodávkach nevedia takmer nič. A to je osudová chyba!
Re #1584 Sarko: Áno, dalo by sa. Zo stanice by mohli odchádzať:
L5 - o celá 06 a 26
L6 - o celá 16, 36 a 56
LR1 - o celá 46
Ale to by sa museli prekopať zásadnejšie cestovné poriadky rýchlodráhy s väčším využitím prejazdov vozidiel medzi linkami.