Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #1588:
Ja tvdrím, že nemusela, ak by sa zariadilo, že žiaden zo spojov R1 alebo 5 by na stanici nevyčkával viac ako 5 min.

Re #1594 Sarko: Nebesia! Ako môžu čipové karty prispieť ku kvalite MHD? Pomaly mi začína byť z tej slovenskej čipovej rakoviny zle 😞
Reply on: J #1592:
Asi prejdeme na 60 minutovy interval 😉
Reply on: Sarko #1593:
Nerobil si v zivote na autobuske. Stravil som tam 4 mesiace a viem co hovorim.

ADD nastup do sluzieb: Okrem liniek 12, 30, 36 a 71. Nastupuje prva trhana sluzba. Dal som si namahu a presiel som si vsetky sluzobaky ( su stare 6 dni) Este sa pozriem na elektrickove.
S akými predsavzatiami vstupujete do roku 2004? (Košický večer, 02.01.2004)

"Ing. Igor Reiprich, CSc., riaditeľ DPMK: Do nového roku vstupujem len s tými najlepšími predsavzatiami. Tým najhlavnejším je mestská hromadná doprava a to, aby bola taká, že s ňou budú všetci spokojní. Moje osobné predsavzatie úzko súvisí s pracovným - aby sa nám konečne podaril zaviesť čipové karty, ktoré prispejú ku kvalite dopravy. Nič iné si neprajem. Cigeratám neholdujem a pohárik dvíham naozaj len príležitostne, takže nemám s čím prestať. Prajem si len dobré zdravie a spokojných cestujúcich."
Reply on: BM #1589:

Koľko je to pár výnimiek? Však si pozri do služobákov a napíš tu pár časov po sebe idúcich, s číslami služieb.

Ver mi, že vodiči veľmi dobre vedia, čo je to delená služba. V rôznych príkazoch a vnútorných smerniciach sa takýto výraz používa a je to aj oficiálny spisovný výraz. Trhaná služba je hovorový výraz.
m@rtin: No trochu preháňaš.
V tom predpredaji na Hodžovom sme neboli 15 min, bol som tam s tebou, bo si mal auto v garáži a stihli sme to do 15min vybaviť celé, takže si parkovné neplatil. E nebolo tam "ti kdo stojí ve frontě a jsou potichu" ale niečo ako udržujte ticho.

Čo sa vyhliadky týka, je tam súdny spor, mesto tvrdí, že je to jeho a nájomca že jeho, takže o tom to je.
Bratislavčania sú nevlúdny, resp. nie sú taký ako ostatok Slovenska. Tu sa na teba nikto neusmeje ale inde na Slovensku to bolo pre mňa bežné.

No Tatranský hotelieri si myslia, že môžu mať ceny ako v Alpách a služby ako na Podkarpatskej rusi. Ale na štrbskom plese je nová sedačková lanovka a ževrj sa už tak nečaká. Ak chceš však dobre lyžovať choď do Veľkej Rače.

No ale vrátme sa k MHD. Dnes som počul že magistrát znížil dotáciu pre DPMK o 40%. Ohrozí to nejak DPMK alebo tohto ročná dotácia je tak malá, že už je to aj jedno.
Reply on: Dopravák #1590:
Za to som aj teraz. Nemusela by potom zachadzat 32 na furcu.
Trolejbusom na stanicu

Druhá trolejbusová trať mesta má viesť na Sídlisko KVP. Pre nedostatok finančných prostriedkov sa zatiaľ jej výstavba odkladá. V DPMK však chcú vylepšiť aspoň súčasnú linku č.70 z Lingova k Domu kultúry. Je vypracovaných päť variantov jej predĺženia k železničnej stanici alebo Námestiu osloboditeľov s nákladmi od 32 do 60 miliónov korún.
Riaditeľ DPMK Ing. I. Reiprich rokoval o tomto projekte na Obvodnom úrade košice I a chystá sa vystúpiť i pred poslancami mestskej časti Staré mesto, na ktorej území by trať predĺžili. Jeho cieľom je získať takto potrebné peniaze, aby sa práce začali už tento rok.

Košický večer 4.1.1994
Reply on: Sarko #1583:
to je par vinimiek v pracovne dni.
Viem komu si posielal SMS a ale poznas len vodicou asi, ktory sa zaujimaju aj o dopravu. Ale skus si inych.
Reply on: Vladimír #1587:

Musíš zobrať do úvahy obrat liniek 2 a 3, takže spolu je potrebné zosúladiť 5 liniek. Shorty, ktorý má prehľad o frekvencii spojov a končiacich službách, tvrdí, že vratná koľaj by sa používať musela. Žiaľ, momentálne nemám aktuálne služobáky, aby som sa na to mohol pozrieť a prepočítať to.
Reply on: Sarko #1586:
Dá sa to urobiť aj tak, že preklad bude a vratnú koľaj používať nebudú musieť. Dá sa to.
Reply on: Vladimír #1585:

Napríklad...
Inak nerád počúvam reči vodičov, že nie, tak to nemôže chodiť, lebo by sa museli na stanici otáčať po vratnej koľaji, lebo pri Optime by nemohli dlho čakať, lebo by museli ručne hádzať výmenu... Tak to nie!

Pekne-krásne nech sa urobí na Žst. elektricky ovládaná výhybka, veľa to určite nemôže stáť, len vôľu a CP sa dajú urobiť aj tak, aby čakanie KT8D5 pri OC Optima bolo bezkolízne.
Reply on: BM #1581:
No ja viem tiež len o tom jednom kuse.

Ja viem, že na ODS o dodávkach nevedia takmer nič. A to je osudová chyba!

Re #1584 Sarko: Áno, dalo by sa. Zo stanice by mohli odchádzať:
L5 - o celá 06 a 26
L6 - o celá 16, 36 a 56
LR1 - o celá 46
Ale to by sa museli prekopať zásadnejšie cestovné poriadky rýchlodráhy s väčším využitím prejazdov vozidiel medzi linkami.
Neviem, či ste niekto z vás už bol pozorovať prevádzku na novej linke č. 5, ale dnes ma veľmi potešilo, že prevádzka na trase zo žel. stanice je opäť o niečo rušnejšia. Škoda, že sa nepodarilo zosúladiť CP medzi linkami 5, 6 a R1, ktoré sú v bežnom čase nasledovné:

-odchody zo Žel. stanice:
16 (L6), 29 (L5), 36 (L6), 47 (R1), 56 (L6), 59 (L5)
rozdiel medzi spojmi 13+7+11+9+3+17 min.

-odchody z SOU dopravného:
04 (L6), 21 (L5), 24 (L6), 31 (R1), 44 (L6), 51 (L5)
rozdiel medzi spojmi 17+3+7+13+7+13 min.

Je vidieť, že tie rozdiely sú dosť markantné, s rozdielom až 14 minút.

Ak by sa L5 viac prispôsobila CP linky R1 (20 min. spoločný interval), tak by sa dal urobiť krásny a súvislý 10 minútový interval... 😕
Reply on: BM #1582:

Áno, práve som pár vodičom poslal SMS s otázkou, čo je to delená služba a všetci to vedeli 😉

Pokojne sa zasmej a potom si mrkni služobáky ED. Na Bardejovskej ako prvé nastupujú celodenky od 3:45 a potom do cca až 8:18, pričom postupujúcim časom to nie je špecifikované na konkrétne typy služieb.
Reply on: Sarko #1578:
povedz v Kosickom DP delena sluzba vodicovy a pozrie na teba ako na vola. Hovorime tu o Kosickej doprave a nie o inej vo svete.

"Výhodou takejto služby je, že vodič nemusí vstávať do práce veľmi skoro" Mam sa zasmiat

Vsade nastupuju trhane ako prve a potom az celodenky. Asi si dlho nevydel sluzobaky.
Reply on: Vladimír #1580:
Ja viem o minimalne jednom kuse SU18 na tento rok. Co sa tyka ODS, ty nevedia pomali o novych vozoch nic. Minule som im musel povedat co ma prist
Reply on: BM #1572:
Mne riaditeľ autobusovej prevádzky tvrdil niečo iné. Na adresu SU 18 uviedol, že jeden by chcel mať, pretože sa vraj patrí aj taký mať, keď už sme výhradným dovozcom. Ich ďalší nákup v budúcnosti síce nevylúčil, ale mal som dojem, že sa nejedná o blízku budúcnosť. Veď napokon, v roku 2004 to určite nebude.
Zaujímavosťou bolo, že na Odbore dopravných služieb som týmto vzbudil rozruch, pretože tam vôbec nevedeli, že sa uvažuje s nákupom SU 18.

DPMK robí obrovskú chybu, že nákup vozidiel nie je skoordinovaný s dopravnými výkonmi. V konečnom dôsledku na to dopláca cestujúci. Nákup vozidiel by mal prebiehať podľa štruktúry vozidlového parku schválenej Odborom dopravných služieb.

Re #1575 m@rtin: Ja si myslím, že nemožno posudzovať všetko všeobecne. Iste, nejaké spoločné črty sa nájdu, ale inak ide o ľudí. Ja som zase celkom slušne pochodil ČR a v mnohých podnikoch som "zíral jak na Vizir" s akými službami sa stretávam, aké, pre mňa úplne samozrejmé veci, tam neexistujú a pod. A predsa som na ČR nezanevrel. Čím mám viac skúseností, tým viac zisťujem, že naozaj všetko je o ľuďoch a od Ašu po Čiernu nad Tisou si až takí vzdialení nie sme.
Reply on: Sarko #1578:
Trhana, cize delena sluzba sa napriklad v zargone presovskych dopravakov nazyva spickova sluzba - jazdi sa len v rannej a poobednajsej spicke. Ale znamena to to iste. Neviem, ci existuje nejaka slovencinarska norma, ktora by urcila, ako sa to spravne ma nazyvat, ale skor si myslim, ze v kazdom meste to ma svoje pomenovanie 🙂
Reply on: Peter #1576:

Oficiálny názov trhanej služby je delená služba. Niektoré takéto služby myslím premávajú aj mimo špičky, ale podstata takejto služby je tá, že vodič nastúpi do služby v čase rannej špičky, po nej ide napr. domov a v čase odpoludňajšej špičky ide znova do práce. Výhodou takejto služby je, že vodič nemusí vstávať do práce veľmi skoro, ani končiť veľmi neskoro, nevýhodou zasa, že službu ma "potrhanú" a musí prísť do práce 2x.
Delená služba sa v čísle služby označuje číslom 5, dlhá nepretržitá služba 4, odpoludňajšia služba 2 a dopoludňajšia služba 1.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.