Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #1338:

Podľa mňa by sa hodilo uvádzať skôr ten okrajový režim, pretože ak už spomínaš konkrétny prípad najneskoršieho príchodu na stanicu, tak na vlak/bus sa predsa vyberám s predstihom (veď spoj môže vynechať, výpadok prúdu, zápcha...), ale s vedomím, že ten spoj stihnem. Takže ak podľa knižného CP bude môj spoj oproti reálnemu CP meškať, tak to radšej, než by som nakoniec mal ísť aj tak až s rezervným spojom (na poslednú chvíľu).
Ja som to tu už raz písal: L72.
Tento spoj neustále jazdí z nadbehom (víkend ani nehovorím).
Nezabudnem, ako mi pred nosom ušla L72 na Nám. oslob. - odchodom o 20:54 - v skutočnosti bolo 20:51. (pred nosom som mu dobehoval a vodič mi aj tak ufujazdil - za čo mu Ďakujem).
Reply on: Esicko #1337:
Linky majú v priebehu dňa 3 režimy jazdných časov. Autobusy a trolejbusy majú 1. a 2. režim rovnaký, takže majú vlastne len dva režimy.
Ak by mala byť brožúra presná, museli by byť namiesto jedného stĺpca s minutážou stĺpce tri a súčasne jednotlivé spoje odlíšené podľa toho, do ktorého režimu patria.
Prípadne by mohli byť uvedené len jazdné časy tretieho režimu (spravidla víkendy a okrajový režim), ktoré sú nakratšie. Potom by skutočný odchod oproti vypočítanému mohol byť presný alebo neskorší, nie však skorší. Tu však nastane problém, ak si vyhľadám spoj nie podľa odchodu z výhodzej zastávky, ale rozhodujúcim kritériom je príchod na cieľovej zastávky (napr. vyberám spoj, aby som vtedy a vtedy najneskôr prišiel na stanicu a pod.). Tu sa viac hodia maximálne časy a nie minimálne.
Najlepšie by asi bolo uvádzať časy vo všetkých režimoch (v čom však väčšina cestujúcich bude mať zmätok) alebo prejsť na iný formát CP - napr. ako SAD či železnica.
Neviem ci brozurka "Informacie o doprave v Kosiciach" je oficialnym cestovnym poriadkom DP, ale, pise sa tu o jazdnych casoch pre ZAKLADNY a OKRAJOVY REZIM. To nemozu byt uz priamo casy odchodov zo zastavok uvedene s prihliadnutim na to, v akom z uvedenych rezimov konkretny spoj ide? Moj nazor je ten, ze ak si vyhladam konkretny cas odchodu, tak to znamena, ze tento spoj aj vtedy pojde, pripadne neskor, v ziadnom pripade SKOR. Aby som rozmyslal o rezimoch a kadecom... , raz je uvedeny cas odchodu, tak je to cas odchodu. Ako by to vyzeralo, ze ides na vlak a zistis, ze on uz napr. 2 minuty skor odisiel...
All:
Dúfam, že tu viacerí napíšete o vaších skúsenostiach s nadbehnutiami voči cestovnému poriadku. Čím viac toho bude, tým lepšie. Potom to vytlačím a čierne na bielom odnesiem na Odbor dopravnej služby, ktorý má, myslím, normovanie liniek na starosti. Vyjadrenie by som tu, samozrejme, tlmočil.
A este nieco. Aspon, ze niekto rozmysla a KT8D5 RN2 daju na 7-ku 😉
A tych papalasov by som veru hned poslal do 3-ky v case spicky, ked tam su sola... Chcel som napisat, ze by som ich tam posadil, ale uvedomil som si, ze by tam nemali miesto ani na státie...
Tak konecne som zastihol SU 12 na 13-ke. A to dokonca 2x. Motor to ma teda vynikajuci a ma omnoho prijemnejsi zvuk ako Irisbus. Aj ked asi az tak netaha... 😉 Mrzi ma vsak, ze nehlasil zastavky. Ti vodici to uplne ignoruju... Isiel som aj 5241, ktorej vodic si to pomylil s osobnym vytuningovanym autom (konecne normalna jazda s B952 ;-)), a tam nielenze nehlasil zastavky, ale dokonca mal aj pasmo 0! Keby sa tam vtedy objavili revizorky, mali by cestujuci zabavu, lebo by som sa s nimi zacal hadat...
A, mimochodom, ten Solaris U12 prisiel na OC Vazec (z mesta) o 2 min. skor. Ale to mi nevadilo. Som proti chodeniu spojov skor, ale nech sa konecne znormalizuju tie intervaly, ci ako to pomenovat. Taka 36 sa musi uplne vliect a aj tak pride skor. To iste 13-ka. Cez vikendy ide pomaly, ale chodi celkom nacas, ale v poobednajsich spickach castokrat ide tak, ze pride na konecnu na Bani 2 min. po tom, co tam ma odchod s5.
Uf, to bol asi moj najdlhsi prispevok tu... 🙂
Reply on: Sarko #1328:
Nepovoleny naskok je zalezitost, ktora aj mne dlhodobo pije krv. Logicky tento naskok vznika na dlhych linkach a to na zastavkach najvzdialenejsich od vychodzej. Ked si chcem byt isty, ze na zastavke Plynarne stihnem 6 alebo R1 smer stanica, musim tu stat najmenej 5 minut skor. Komunisticke casy uz pominuli, nebolo by rozumne linky znova prenormovat?
Reply on: Diggi #1312:
Kedy tam bol. Lebo ja som si takmer istý, že som ho v utorok 9.12.2003 videl na vnútrozávodnej doprave U. S. Steel. Alebo som sa zmýlil?
Reply on: BM #1329:

Náskok je hovorový výraz a oficiálny výraz je nadbehnutie voči CP. '-)
Co sa tyka nadbiehania ci predcasneho odchodu zo zastavky, pravidlene sa mi stava, ze nestihnem stvorku, lebo ide niekedy aj 3 minuty skor...Niekedy ide skor aj sedmicka. Vtedy sa zlostim, podobne, ako Sarko dnes.
SARKO: Nevedel som, ze robis aj v nedelu...:-(
Reply on: Sarko #1328:
Sarko chcel si povedat naskok. Z velkej casti vodic nemoze za meskanie. Casove vzdialenosti na linkach su spravene na vela usekoch nanic a podla monitorovanej situacie z rokou komunistickych. Co sa tyka naskokov tak je v DP dovoleny maximalne 2 minutovy naskok. I ked som tak isto zasadne proti tomu. Moze byt ze vodic ma zle nastavene hodinky, to iste aj BUSE je rozladene , v jednom voze idu tak v druhom tak. Neraz som ostal prekvapeny ked som prestupil do autobusu a ten mal o 1 zle iduci cas.
Tak a dnes už definitívne pretiekol môj pohár trpezlivosti. Presne o 8:40 som vystúpil na ostrovček zastávky SOU dopravné a vodič L6 na #387 už veselo vyštartoval zo zastávky Plynárne, pričom len zo zastávky SOU dopravné mal mať odchod o 8:42. Takže som zodvihol telefón a zavolal smenovému výpravcovi na tel.č. 055/6407461 a požiadal ho, aby aspoň upozornil vodiča o vysokom nadbehnutí CP. Nebyť meškajúcej L25, do práce zmeškám. To už aby sa človek vyberal do práce s hodinovým predstihom a pol hodiny kysol na začatie zmeny len kvôli nejakému blbcovi. Tak tomu je koniec! Každé, viac ako minútové meškanie a bez milosti volám výpravcovi.
Reply on: milan-cestujúci #1314:
Konstrukcne to ide ale musi tam byt zasah do konstrukcie zavesu sedadla. Skusim vasu pripomienku preposlat na konstrukterov s Karosy z ktorymi som v kontakte. Dam potom vediet na fore.
Reply on: Vladimír #1308:
si moj clovek
Takže sa môžeme tešiť, podľa predbežných informácií začnú premávať KT8D5RN #517 a 521 spoločne na budúci týždeň. Jedno bude vždy na garantovanom NP spoji a druhé podľa zadelenia vodiča, avšak s tým, ak vypadne vozidlo na garantovanom spoji, druhé vozidlo sa okamžite presunie na tento garantovaný spoj a toto naopak nahrádza bežná dispozičná záloha. S vysokou pravdepodobnosťou pôjde o spoje na linke č. 7.
Reply on: Esicko #1323:
No ved aj ja som to tu niekolkokrat pisal... Takze z tohoto hladiska to hodnotim kladne.
Reply on: Nodes #1321:
V novom GVD ktory zacina o par hodin 840 mala jazdit na vl. 1821 zo Zv prichod do Ke o 21.35, dalej vl. 1905 do He (v Ne az Stvr) odch. 22.43, prich. na druhy den (len pracovny) z He ako vl. 1906 o 5.24 a hned do Zv ako vl. 1820 o 5.55. Mala... Ja osobne, ako tu uz bolo napisane, sa stotoznujem s nazorom, ze tieto jednotky sa nehodia na medziregionalnu prepravu.
No sláva, síce som sa s potkanom ešte neviezol, ale mi ani nechýba. Také nepekné hlodavce nemám rád. 🙂
Reply on: Esicko #1320:
Cize nic take, ze poobede ako Zr. najprv Zv - KE a potom vecer ako iny Zr. KE - HE? A rano v opacnom smere nebude?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.