Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SHORTY #4039:
Takze 351+350 nebudu tento rok odstavene?
Reply on: SHORTY #4042:
Aha, to ako u nas ked byva vyluka, zvykneme to humorne komentovat, ze tratovaci idu na trat opekat si slaninu...
Reply on: Esicko #4041:
Bude každoročná plánovaná výluka na rýchlodráhe tak preto nebude premávať 5 a R. myslím,že to je budúci týždeň a potom ešte 2x ale nepamätám si data, neštudoval som až tak dôkladne výlukový rozkaz.
Reply on: Vladimír #4040:
Ten oznam som sem prepisal takmer doslovne, ziadny iny upresnujuci udaj tam nie je, akurat este v zatvorke je napisane, ze autobus nahradnej dopravy zastavuje v urovni tejto zastavky, tot vse.
Reply on: Esicko #4037:
??? A dôvod? A termín dokedy? To tam neuviedli?
Aj by som to hodil na stránku, ale chcelo by to viac info. Asi zajtra ráno brnknem na DP.
Reply on: Diggi #4038:
Má CVR minerálnej vody Lucka, Bielo-modrá, reklama je podobne ako LIVE iba nálepkami obtiahnutý voz a nárazníky preletené nejakou riedkou bielou farbou.
Vladimír : Ešte ja tu chýbam, takže GRATULUJEM.

Vie niekto ako to vyzerá s 351+350? ?
Na zastavke Plynarne je vyveseny nasledovny oznam. Na L5 cez pracovne dni v case od 8.00 do 13.00 hod. premava nahradna autobusova doprava.
Reply on: Esicko #4033:
Mimochodom, v čase keď si poslal SMS, bol som už niekde v Družstevnej na ceste do Košíc.
Reply on: Esicko #4033:
Škoda. Tie nočáky by som si asi nenechal ujsť (za skúsenosť akokoľvek zvláštnu som aj tak vďačný), ale mohol som zaujímavejšie využiť aspoň poslednú hodinu (medzi príchodom L101 na stanicu a odchodom vlaku) a nemusel som sa tupo prevážať nejakou skororannou L3 na Jazero a späť aby som zabil čas... Na druhej strane, moje oko potešilo reko KT #521 na R2, ktorým som sa dve zastávky odviezol. Po dnešku už teda mám vzhliadnuté oba tieto vozne. Akurát ma mrzí, že nehlásia zastávky. Môj názor na to poznáte.

Re #4034 S499.1023: Ťažko povedať, či možno dve pivá považovať za alkoholické opojenie 🙂 Za volant by som samozrejme nesadol, ale inak myslím, že som bol v absolútnej pohode. A aj keby nie, jazdy nočákmi, zdá sa, veľmi rýchlo vyčistia hlavu ?

Ešte sa vrátim k jazdným dobám - za všetky tento úsek:
L103
3:34 VSS
3:34 VSS križovatka
3:35 SAD
3:35 Cintorín
3:35 Poľská
3:36 Hotel Strojár
3:37 Stará nemocnica
Samozrejme, ani na jednej z týcho zastávok sa nestálo a Karoska to drala koľko vládala. Inak, celkovo som bol prekvapený, ako málo nočáky zastavujú - vynechané boli aj mnohé zastávky na sídliskách a v centre, ktoré počas dňa patria k najzaťaženejším (bez záujmu napr. Dom umenia, UPJŠ, Slovenský rozhlas, Poliklinika Západ, OC Hornád, OD Mier, Stará nemocnica a pod.). Ďalším prekvapením bolo, že v nočnej prevádzke sa prísne uplatňuje princíp zastávok na znamenie - "Nezazvoníš - nestojím!" najmä v súvislosti so skutočnosťou, že v KE zastávky na znamenie neexistujú.
Vladimír:Nedajbože si bol aj v alkoholickom opojení:-)?
Reply on: Vladimír #4031:
Skoda skoda skoda, ze som Ti v mojej vcerajsej sms nenapisal, ze som v nocnej... Mohol si vykonat nocnu kontrolu na zst. a ziskat len prijemne zazitky!
Reply on: Sarko #4030:
Výraz "gratukúcie" znamená gratulácie v reči ľudí, ktorí dve noci poriadne nespali 🙂
Vzhľadom na doštátnicovanie a slávnostné uvedenie z radov študentstva do radov nezamestnaných som včera večer pochopiteľne znova navštívil Košice, aby som to s (už) bývalými spolužiakmi oslávil. Zhromaždenie sa po polnoci začalo rozchádzať a ja som do ulíc vyšiel o pol druhej. Keďže som vedel, že po spoji do Prešova o 23:25 nasleduje najbližší ďalší o 5:35 (pozoruhodné - Prešov+Košice cca 340 000 obyv.), rozhodol som sa "voľnú chvíľu" využiť pre dopravácke poznanie.
Nechcem, aby to vyzeralo ako nejaký citový výlev, ale chcem napísať, že včera som bol prvýkrát v živote v Košiciach večer a v noci. Nikdy predtým som neskôr ako o 20:30 pôdu tohto mesta neopustil. Jedným z mojich prvých zážitkov bolo to teda vidiet ako funguje nástup prednými dverami po 20:00 v praxi (dovčera som tiež nevidel). Na moje začudovanie som zo svojej skúsenosti (i keď to bol len jeden spoj) zistil, že napriek všelijakým historkám o precíznych vodičoch, ktorí smelo idú kontrolovať aj tých, ktorí prednými dverami nanastúpili a pod., je skutočnosť trochu iná. Prístup cestujúcich i vodiča mi k celému ustanoveniu pripadal dosť benevolentný - niekto šiel cez predné, niekto cez stredné a zadné, vodič sa kontrole cestujúcich vôbec nevenoval. Ale opakujem - je to len jeden spoj.
Po spomínanej oslavnej akcii (rozhodol som sa už vopred popoludní) šiel na stanicu, kde som si zakúpil 24h CL (mimochodom, do 1:54 mi ešte platí 🙂 ) a následne som si prešiel všetky tri mestské nočné autobusové linky. Aby som veľa nešakal, zvolil som si poradie 105 (2:10), 103 (3:00), 101 (3:50), takže po absolvovaní jednej trasy som mohol po 10 minútach absolvovať ďalšiu.
Výprava:
101 - 6272
103 - 6236
105 - 6230
+ postávala tam nejaká vyhradená doprava pre USS (celé hodiny) - 6222
Inými slovami, všetko plyňáky (čo mi potešilo dušu, lebo som sa plyňákom neviezol vyše roka).

Na nočákoch sa už nastupovalo poctivo prednými dverami a vodič ich pomerne starostlivo kontroloval (pri Slovane vyhodil z busu mladíka, ktorý mal na lístku nie štyri ale šesť dierok 🙂 ). Bol som prekvapený štýlom nočnej jazdy, ktorú musím označiť prívlastkami ako rýchla, plyn/brzda, adrenalínová, povážlivá, na hrane bezpečnosti... Na všetkých uvedených spojoch som vykonal prieskum jazdných dôb (záujemcom môžem poslať vo formáte .doc na mail) - ich porovnaním s oficiálnymi som bol prekvapený, že dva z uvedených spojov dokonca meškali.
Pokiaľ by som mal hodnotiť atmosféru, pôsobila na mňa spočiatku dosť komorným a serióznym dojmom. Vodič mal pustené rádio v štandardnej hlasitosti - oproti prešovským nočákom mi chýbala hlasitosť v štýle disco, kde možno hudbu z vodičovej kabíny počúvať aj pomaly v zadnej časti 15 Tr-ky... Príjemne ma prekvapilo, že busy neboli zničené vandalizmom - nevidel som ani jeden čarbanec.
Prvý spoj (105) bol po celú trasu len veľmi málo obsadený a priebeh spoja bol pokojný. To žiaľ nemôžem povedať o ďalších skúsenostiach. Spoj 103 bol naplnený už poriadne a okoliu život "spríjemňovala" skupinka hlučnej a agresívnej mládeže v stave silného alkoholického opojenia. Okrem vyrevovaných vulgarizmov najhrubšieho zrna boli k dispozícii aj zvuky, na základe ktorých som mal obavu, že ten autobus rozkopú. Nechcem tu filozofovať alebo čo, ale osobne ma dosť zamrzela úroveň slovného prejavu a tém rozhovorov absolútnej väčšiny osadenstva autobusu. Napokon sme šťasne došli, ale "vrcholový zážitok" mal ešte len prísť. Tým špicom bol spoj 101, kde som skutočne zažil atmosféru, ktorú som doposiaľ nepoznal. Ja to tu nebudem nejako extra rozoberať, ale v mnohých ohľadoch bola skupina z L103 prenonaná. V 101-tke som sa už skutočne bál o svoje zdravie, pretože čo sa tam dialo presahovalo moje doterajšie schopnosti predstavivosti. Šialené výstupy niekokých podnapitých ľudí ústili do otvoreného stretu, kedy reálne hrozilo, že sa vo vozidle strhne bitka. Nebolo mi všetko jedno, keďže som sedel v bezprostrednej blízkosti (jedno sedadlo od) konfliktu (pritom to bolo vpredu medzi 1. a 2. dverami). Bitka napokon našťastie nebola len vďaka tomu, že ďalší účastníci spoja držali konfliktné strany v odstupe, a to aj s použiím násilia. Dráma sa skončila na Ťahanovciach a ako to pokračovalo vonku netuším. Vzhľadom na to, že v ani jednom prípade vodič nezasiahol priamo ani sa nepokúsil privolať policajnú hliadku, som nadobudol nechválny dojem, že takéto doslova a dopísmena divoké jazdy sú pravidlom. Možno by sa dalo vytknúť, že z troch spojov nemožno vynášať súdy, ale ja asi po tejto noci viac do košického nočáku buďto nenastúpim vôbec alebo aspoň nie sám. Je mi ľúto, že som získal taký názor.
Napokon som ráno o 5:35 zničený, unavený a vystresovaný odcestoval vlakom do Prešova (vypravil nás Esičko, ale to som si všimol až neskoro). Po osemhodinovom spánku (predtým som dve noci nespal) píšem do diskusných fór.

Koniec príbehu 🙂
Vladimír: výraz gratukúcie je nejaká slovná hračka, alebo len preklep slova gratulácie? :o)

Dr. Nodes: A mňa si zjazdil, keď som Ti k tel. číslu titul neuviedol ;o)
Za vyslovené gratukúcie ďakujem :o)

Re #4021 Sarko: Oukej - skrátka budem používať Strojárenská.

Re #4022 eMareq: Nemyslím si, že súčasný stav košickej MHD je výsledkom len nedostatku financií. Naopak, k hospodáreniu DPMK mám takú dôveru, že neverím, žeby sa MHD po miliardovej dotácii nejako dramaticky zmenila k lepšiemu. Možno viac Solarisov, plyňákov, reko brík, vyšší plat riaditeľom, menovky s číslom aj pre sekretárky, nový písací stroj na tvorbu CP...

Re #4023 1018: Spávaj pokojným spánkom. Tamto bol len mimoriadny nick pre slávnostný deň a nemienim (ani som nemienil) ho ďalej na diskusii používať 🙂 Dnes som už zase "normálny" Vladimír.

Tiež som sa zamýšľal nad tým, že po včerajšku mám vzdelanostné predpoklady na výkon niektorých dôležitých funkcií v DPMK ?

Re #4027 Nodes: Ako už vysvetlil Papyr a násladne aj ja - titul som uviedol len pri príležitosti jeho získania. Nemusíš sa bát 🙂
Reply on: Nodes #4027:
Vlado, do piklse, este som Ti aj skomolil meno. ?
VALDIMIR: Tak gratulujem aj ja k titulu. ? Co sa tyka titulov, navrhujem podpisovanie prispevkov bez nich, tak ako doteraz. Nieze by som sa za ten svoj hanbil ( aj ked nemam z neho absolutne nic), ale ved sa pozname. ? Nemusime ukazovat, ze sme neviemaki studovani. ☺
Reply on: Papyr #4025:
Joj, to ze by som sa bal aj lekarov :))
Reply on: 1018 #4023:
Vcelku mas pravdu, to Bc. nie je az taky titul, ale ved ma cerstvo po skuskach, tak mu dovol sa vytesit. Ved som Vladovi aj poblahozelal na presovskom fore a podpisal som sa zo srandy ako MUC. Papyr, co je moj polooficialny titul medika po prvych troch rokoch 🙂

Az budem mat za sebou poslednu statnicu (no, to este potrva 🙂 ), tak v ten den sa tiez vsade budem podpisovat ako MUDr., ale len ten jeden den 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.