VehiclesBuses › SOR NS 12 Electric

SOR NS 12 Electric
SOR NS 12 Electric
SOR NS 12 Electric

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR NS 12 Electric 3001 – 3002 2017 2018 2
2. SOR NS 12 Electric 3003 – 3016 2018 2018 14
Total 2017 – 2018   16

Technical Data

Length 12000 mm
Width 2550 mm
Height over air conditioning 3200 mm
Wheelbase 5900 mm
Doors 3
Number of seats 33 + 1
Number of standing places 72
Design load 105 + 1
Weight of unloaded vehicle 12350 kg
Motor control Rail Electronics CZ
Traction battery capacity 242 kWh
Engine Pragoimex TAM 1053 C6V, 600 V, asynchrónny, chladený vodou
Continuous power output 160 kW / 1372 rpm
186,6 kW (maximálny 30-min.)
Maximum speed 80 km/h
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner SOR HVAC
Cooling capacity 15 kW

Photos

Vehicle catalogue

3001 3002

3003 3004 3005 3006 3007 3008 3009 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016

Legend and statistics

3001vehicle in service: 16 (100 %)
3012online: 2 (12.5 %)
3007today in service: 8 (50 %)
3001vehicle ot of service (more than 2 weeks): 6 (37.5 %)
3002vehicle ot of service (more than 6 months): 4 (25 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 48.3 %, Monday to Friday 54.7 %

Currently in service on lines

/ 7
43 / 1

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Cestovateľ Jakub

Cestovateľ Jakub

Ako si veria s L66 😃
Reply on: Cestovateľ Jakub #1:
Tu mas rozpis sluzieb kde budu ebusy . A je tam aj jedna 66tka
http://www.dpb.sk/projekty-eu/elektrobusy/
Reply on: Petto #2:
Urbawnay je dobry ?
Fantasticky napad dat ich na 94, ked sa bude dobijat len vo vozovni... Som zvedavy, ci ratali aj s jalovym postavanim v zapchach alebo proste posledne kolo neodjazdi, lebo nebude mat na co...
Klasicky - DPB dostane prikaz nieco nakupit a potom nikto nevie, co s tym... Lebo pri dojazde 160 km ich davat na sluzby s 80-90 km...
Reply on: kecho #3:
Teraz neviem co ti vadi viac. Riziko, ze posledne kolo neodjazdia, lebo nebudu mat "stavu" alebo to, ze maju dojazd 160km a daju ich na poradia s 80-90km dennym najazdom.
Mal by si si vybrat, lebo sme v rovine nadavania na utecencov co nic nerobia a kradnu domacim pracu.
Reply on: kecho #3:
Aj podla rozpisu vidis ze max. vzkm maju na poobednej spicke 105km ci je nieco okolo 2/3 kapacity . Cez medzidiel (sedlo) mozu ist kludne na rychlodobijacku do vozovne. Aj dnes bezne chodia naftaky cez medzidiel z 80/94 do vozovne a nepostavaju na konecnych. Semtam vidno vynimky ze soferi si odstavuju vozidla pocas medzidielu na konecnych,ked tam byvaju v pesej dostupnosti.
Skor ako chcu riesit L43 ? Denne vzkm to ma 278 a rataju len s 1 vozom. Rychlonabijacka sice ma byt na Patronke a aj cez sedlo to ma prestavky cca 35minut na Patronke alebo 1 kolo vynecha ebus a pojde nejaky prejazd - napr po rannej spicke 41/2 ?
Reply on: Petto #6:
Aj 80/2 tam je celodenka a bude sa nabíjať niekedy počas dňa na Kollárku. A tiež by to podľa dnešného grafikonu nestihli ... ?
Reply on: Mike #7:
Hej to Kollarko je jedine take otazne.
Som zvedavy ako to vymyslia. Urcite vsak pri priebeznom nabijani netreba cakat na dobitie na 100%.
Ak mu kazde kolo vyjde dobijat 5 minut, tak si myslim, ze to za cely den zvladnu odjazdit.

Toto bude najvacsia skuska pre dalsie rozsirovanie poctu elektrobusov.
Reply on: Petto #6:
A čo na tom nevychádza? Trochu matematiky. Vo vozovni bude baterka nabitá na 232 kWh, to je 160 km plného zaťaženia vrátane kúrenia.

Tá 250A nabíjačka má výkon cca 160 kW. SOR má kapacitu batérie 232 kWh. Ak berieme, že posledných 20% kapacity sa asi bude nabíjať pomalšie, tak rátajme, že cca za 70 minút nabiješ z 0 na 80% baterky.

Čiže ak potrebuješ počas dňa nabiť baterku na 118 km, potrebuješ 171 kWh, a to nabiješ za 65 minút, čo sú cca dve také prestávky. Dlhých prestávok je tam počas dňa 10...

Akože aj ja mám k SORu nejaké výhrady, ale zase nerobme z nich nejakých blbcov, ktorí si nevedia spočítať 1+1..
Reply on: Ámos #8:
Zrovna toto až tak otázne nie je. Cestovný poriadok sa dá aj zmeniť. Takže určite by som nevidel problém v tom, že dnes má 80 prestoj na Kollárku max. 10 minút.
Reply on: Petto #2:
Mna zaujalo ze tam uvadzaju vikendovu 43 ? Ale zas podla toho rozpisu im bude cez vikend dost elektrobusov stat, cize mozno by sme sa mohli dockat nejakeho poriadneho posilnenia 43 cez (nie len, ale najma) letne vikendy.
Reply on: Mike #7:
Nabijanie na Kollarku je velmi cudesny koncept.

Divim sa ze sa nesustredili na jednu oblast, kde by zaroven mali rychlonabijacku pre viac liniek. Napr. taka Cilizska by bola celkom pouzitelna.
Reply on: 810zssk #12:
Podla mna ked zistia, ze im to prezije cely den, tak z L80 sa vyhladovo stane elektrobusova linka ?
A este to zvladne aj predlzit L147. ?

Kebyze sa obnovi odstavny pruh pre busy na Vazovovej, dalo by sa nabijat tu a k Blumentalu predlzit aj L80. Rychlonabijacka bude demontovatelna predpokladam.
Reply on: Ámos #13:
Aj ten napájací kábel bude zroľovateľný a rovnako dlhý k najbližšiemu bodu elektrickej siete DPB.
Reply on: 810zssk #11:
To je dufam vtip ten solo elektrobus na L43. Aj klbaky semtam nepoberu,ale ak sa pojde na 15min int. tak s prihladnutim oka to mozno pojde. Len ci dusit ebus do kopca s ludmi je "zdrave" sa uvidi ?
Reply on: Valec #14:
Myslis k sieti na Radlinskeho?
Reply on: Petto #15:
Čím "nezdravšie" to bude, tým skôr sa tých nezmyslov zbavíme. ?
12-metrová SOR-ka a NEMÁ 4 dvere??? ?
Reply on: FFF13 #18:
Vyhravat tendre uz dokaze SOR aj bez manipulacie s poctom dveri ,takze netreba.
Reply on: Petto #19:
“Vyhravat tendre uz dokaze SOR aj bez manipulacie ”
Sirka displeju mi najprv ukazala len tuto cast...?
Reply on: FFF13 #18:
Podla mna je to chyba.
Dnes ráno 1 voz na Púchovskej na prívese ?
Reply on: All1111 #22:
Vyzeralo jak tento hore na fotke ? Ci bol celočerveny ?
Reply on: Petto #23:
Bola ešte tma, tak neviem? Videl som ho z cca 100 metrov
Reply on: Petto #23:
Celočervený určite nie. Keď tak červeno čierny. ?
Reply on: All1111 #22:
Mali ich otestovať a nechať po svojich prísť a cestou zapnúť kúrenie vo voze a tak že dokedy potiahne. ?
Reply on: Dadino #25:
Okenny ram sa nerata ako cierna farba laku ? . Otazne je, ci dali urobit tu tiptop vlnovku vpredu a vzadu ci to ma cierne narazniky. Ale aj tak si myslim, ze nam predali 1.prototyp len mu zmenili potahy ? .
Reply on: Petto #27:
Ešte stále môže byť vo farebnom prevedení ako Capacity. Kolom dokola červená zvyšok čierny a tá vlnovka červená by akože prepojila prednú a zadnú časť vozidla opticky.
Reply on: Dadino #28:
Hej aj pečene holuby mozu este byt.
Podla uniknutej fotky na webe vozidlo vyzera v Krasnanoch trochu inak ako na ilustracnej fotke. ?
Reply on: Dadino #28:
preco nie? ved aj cena je podobna.neskutocne vyhadzujeme peniaze. namiesto 240000 za bezny 12 m SOR platime tolko ako za capacity. pritom ale chybaju 18m busy na viacerych linkach.za cenu tohto hlucneho nepodarku by sme pomaly mohli mat dva NB18.
Reply on: omg123 #31:
"za cenu tohto hlucneho nepodarku by sme pomaly mohli mat dva NB18."

Nemohli, lebo za tento dal DPB 30k € (lebo €-fondy), ale tie dva NB18 by si zo svojho musel zaplatiť celé.
Reply on: Valec #32:
Ale treba povedat aj B . Ak by boli NB18 na CNG tak ma omg123 v podstate pravdu. Za cenu ebusu by sa kupili 2 CNG NB18 orientacne za cenu 15 -20 tisíc / vozidlo.
Reply on: Valec #32:
Nemusel. Z IROPu sa daju čerpať eurofondy už aj na naftové autobusy.
Reply on: Petto #33:
A lebo nakup busu je to jedine co treba platit. Cena busu by sa mala za zivotnost toho vozidla vratit v podobe nizsich prevadzkovych nakladov.
Reply on: Ámos #35:
Čo z toho, ak ho o 5 rokov môźeš buď zahodiť, alebo kúpiť nové batérie, ktoré stoja zhruba polovicu obstarávacej ceny vozidla (samozrejme zo svojho).
Reply on: Gryzly65 #36:
Uvidíme. Ja si pamatam, ako po dvoch rokoch budeme vyradovať SORky NB18, lebo sa rozpadnu...
Reply on: Ámos #37:
Noooo, z tých najstarších už sú viaceré v rovnakom, ak nie horšom štádiu rozpadu ako napr. v týchto dňoch opäť po dlhšej dobe vo zvýšenej miere nasadzované plynosy...
Reply on: Gryzly65 #38:
To je dosledok tych tendrov pre kamaratov J&T, poskytnut co najnizsiu cenu co sa odrazi na kvalite. Proste aby sa znovu riesil v blizkom case dalsi nakup, ktory opat vyhra J&T. "Stare a dobre" Ikarusy, co vydrzali 20 rokov 🙂 ale je to tak vsade, elektroniku uz vyrabaju tak, aby vydrzala len na 2-3 roky, ze aby sa ti po skonceni zaruky hned pokazila a riesil si opravu alebo kupu novej 🙂 som zvedavy, ako dlho vydrzia elektricky. Uprimne si myslim, ze Mercedesy Capacity su v naj stave za obdobie co su v uliciach, najkonfortnejsie stale, najmenej poruchove, interier stale vyzera neznicene...Ale tak Nemci vedia robit kvalitnejsie nez Cesi.
Reply on: pharel #39:
Spomienkový optimizmus vyhráva nad realitou.
Reply on: pharel #39:
Nemáš tam chybu? Ikarusy sú staré dobré? Skôr staré zlé. Cestoval som s nimi celé detstvo a som rád, že už nemusím.
Reply on: pharel #39:
Autobusy nemaju co "vydrzat 20 rokov", potom to dopada tak ako v Bratislave, kde si vacsina ludi kupuje auto hned ako si to moze dovolit.
Reply on: pharel #39:
Su vozidla ktore z pohladu cestujuceho vyzeraju ze maju 10 rokov uz pri vyrobeni. Dobrym prikladom je ruzovy zilinsky citelis, kde sa designeri interieru pozabudli v roku 1993. https://imhd.sk/za/galeria-media/19797/Interier-Citelisu-Line?ref=za%2Fpopis-typu-vozidla%2F266%2FIrisbus-Citelis-Line

Naproti tomu 15-metrove Solarisy stale posobia sviezo aj bez generalky. Prve NB18 vdaka sedozltemu interieru velmi rychlo chytili patinu niecoho vyblednuteho a stareho. Cerveno-kremovy interier novsich serii posobi stale velmi dobre.

A teda naozaj neviem v com su horsie SORky z pohladu cestujuceho oproti rozhrkanym Citelisom s hrdzou prezratymi stlpikmi. Teraz neriesim usporiadanie interieru ale pocit aky v cestujucom voz zanecha.
Reply on: dupe #43:
Ironia, ze 15M Solarisy vyzerali dokonca tiez lepsie jak 8rocne Tudomy . Takze na L32 doslo k zlepseniu po dodani NB18 na 2DP. ?
Reply on: 810zssk #42:
Ja som sa tiez navozil Ikarusmi cele detstvo aj teenage obdobie, ale myslel som tym, ze mohli by vydrzat viac uz len z dovodu, ze nase mesto nema peniaze na neustale kupovanie novych vozov vzdy ked sa nejake vyradia a v pripade, ze sa nevyradia, tak tu jazdia naozaj "autobusovi zombici" 🙂 hej Citelisy su dost na tom zle, ale aj Tedomy, o Karosach radsej pomlcim. Mne islo hlavne o porovnanie SORov s Capacity z mojho pohladu, ako to vidim ked nimi cestujem.
Reply on: pharel #45:
Zas ale ten SOR stál polovicu toho, čo Capacity. Tak potom nemôžeš očakávať rovnakú kvalitu.
Reply on: Valec #46:
A co som pocul, aj ND patria k tym vyrazne drahsim.
Reply on: Valec #46:
Prirodzene. Ale tu je prave ta otazka, ze ktorym smerom chceme ist. Nakupovat najlacnejsie co sa da, alebo dosiahnut nejaku uroven kvality? CapaCity su zbytocne drahy extrem, podobny efekt by sa dosiahol napr. aj s Citarom.
Reply on: Ámos #47:
Pre zaujimavost, ako casto potrebujes ekvivalentny nahradny diel na SORku a CapaCity? Lebo vyrazne drahsi nahradny diel este neznamena ze za dobu prevadzky vozidla minies vyrazne viac penazi na udrzbu.
Reply on: pharel #45:
"nase mesto nema peniaze na neustale kupovanie novych vozov vzdy ked sa nejake vyradia"

Blbosť. Pravidelná obnova tu bola, potom v druhej polovici 90tych rokoch sa úplne zastavila až to skončilo tak, že po ik 435 v 1998 mali prísť prvé kĺbaky až v 2006 a aj to zmenili z kĺbakov na 15 metrové, takže potom až Záhradníkovci robili masívnu obnovu autobusov. A to za Ďurkovského éry bolo v tomto meste peňazí kvantum... Až teraz sa to opäť ako tak dostáva do normálu.

Ono sa to dá ľahko vypočítať, že aký máme stav autobusov, ak je životnosť nech by 12 rokov, tak koľko vozov by bolo treba nakúpiť každý rok. A krát cena za jeden bus a máme aj nárok na rozpočet. A ako výsledok tendra sa môže uzatvoriť rámcová zmluva na x rokov. Iné mestá to tak robia.
Reply on: 810zssk #49:
Samozrejme.
Take čelne sklo do tejto kategorie patrit asi nebude. Matematika je tam zlozitejsia a zalezi co menis.
V kazdom pripade, ak sa dozijem, som zvedavy ci MB vydrzia dvojnasobok toho co vydrzia SORky.
Lebo nie je vsetko citaro, co sa blisti https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/526/Mercedes-Benz-Citaro-CNG
Reply on: Mike #50:
Na druhej strane, vozidlo sa pri dobrej udrzbe moze dozit dlhsie ako 12 rokov.
Taketo tabulkove rozhodovanie od stola, nie je ekonomicke.
Vzorom by mohla byt Budapest.
Ak vozidlo nie je moralne zastarane, nevidim dovod na jeho vyradovanie, ak oprava je rentabilna.
Napriklad SU15. Okrem ekonomickej stranky, treba pozerat aj na tu ekologicku. GO je lepsia volba ako novy voz. Samozrejme to treba dobre zvazit pri kazdom jednom vozidle.
Reply on: 810zssk #48:
Podla mna by sa malo ist do kvality ked chceme dostat ludi z aut do MHD. Ale to by trebalo este vela veci okolo toho, stale zasnem, ze tu vobec nemaju v planoch riesit prestupne uzly. Ja by som vedel aj ako vyriesit Racianske myto, hlavne zastavky elektriciek aby neboli take uzke, ale to by chcelo peniaze a hlavne robit nieco na ukor inych veci. Napriklad aj rozsirenie Radlinskeho v smere na Racko kde auta neustale zasahuju do elektrickoveho pasu, rozsirenie cesty by bolo na ukor aut parkujucich na chodniku. Dalej vybudovanie pruhu na nabrezi pri odbocke k Redute aby boli 2 priame pruhy, to by museli odkrojit z chodnika a travy. Neviem preco sa taketo veci neriesia vobec. 😞
Reply on: Ámos #51:
Dvojnasobok pravdepodobne nie, to som ani nikde netvrdil - potom by nebolo sa o com bavit a volba CapaCity by bola jasna 🙂 Ide skor o to aky vyrazny je ten pomer.

Co sa Citara tyka, nie je tam skor problem v tom ze DPB ma len jedno take vozidlo, takze nedrzi na sklade nahradne diely? Teda ze pricinou casteho dlheho odstavenia nie je castost poruch, ale dlhe cakanie na opravu aj tych banalnejsich?
Reply on: pharel #53:
Suhlas.
Reply on: pharel #53:
A dovtedy budeme rozsirovat cesty az kym nebudu v meste len cesty a auta a nic ine.

Preco by sa malo ukrajovat z chodnika a zelene kvoli ceste? Rozsirovanie nabrezia mesto a hlavne utvar hlavneho architekta dlhodobo blokuje a chvalabohu. Vsetky moderne mesta postupne rusia svoje dialnice pri nabreziach, len Bratislava sa stale snazi ist opacnym smerom.
Reply on: pharel #53:
radlinskeho v smere na racko by sa dala velmi elegantne vyriesit zjednosmernenim radlinskeho medzi vazovovou a racianskym mytom (len smerom von z mesta) a prelozenim elektrickovej trate o jeden jazdny pruh smerom k "novej mytnej", toto by neukuslo ani zo sirky chodikov, ani z parku; doprava v smere racismyto-vazovova je tam minimalna (hlavne tam teraz parkuju stroje a auta zo stavby)
som sa divil uz pred mnohymi rokmi ked rekonstruovali dany usek trate ze to tam tak nespravili....
Reply on: 810zssk #54:
A tiež to Citaro je bývalá predvádzačka - so všetkým čo k tomu patrí.
Reply on: si #57:
Dva pruhy na Radlinského vôbec nie sú potrebné, kapacita jedného pruhu je väčšia ako kapacita vstupu do križovatky na račku.
Reply on: drink #59:
dva pruhy by ale riesili vacsinu problemov prejazdu elektriciek cez dany usek - auta vychadzajuce z vazovovej by sa z trate bez problemov odpratali (momentalne hned prvy a hlavny problem je dvojpuhovy vyjazd z vazovovej a nasledne lievik do jedneho jazdneho pruhu) a to ze by stali ~rovnako dlho akurat miesto jedneho v dvoch pruhoch vedla seba je uz viac menej jedno (ale tym zeby stali dvojmo by to bolo kratsie a netrcali by tolko na trati ci pripadne na zastavke blumental)
a mierne by sa tym zvysila aj prejazdnost krizovatky na racku pre iad (ale to uz je len taky postranny bonus)
Reply on: Ámos #56:
Ja som tiez zastanca MHD a tiez vravim, ze tu mame kopu aut, ale urcite by to rozsirenie cesty na nabrezi nesposobilo taku katastrofu a nespravilo by to dialnicu v meste. Ci radsej nech tam su vecne zapchy v ktorych stoja aj busy? A co sa tyka ukrojenia travy na Racku, to bolo len kvoli rozsireniu zastavok, nie pridanie dalsieho jazdneho pruhu. Ako ja by som kludne odstranil odbocovaci pruh doprava na Sancovu kludne, ja chodim elektrickou, ale autickari by pindali 🙂 A kusok chybajucej travy by nikomu nevadilo.
Reply on: pharel #61:
Buspruh na nábreží môže pokojne viesť po koľajniciach, to nie je argument. Akékoľvek rozširovanie bude chybou - viď jav menom dopravná indukcia. Nehovoriac o výslednom pocite z priestoru... Štyri narvaté pruhy nebudú nikdy vyzerať ako prívetivé nábrežie.
Reply on: Viko #62:
No mohol, preco to este nikto nenavrhol? 😃
Reply on: pharel #63:
Planovaci na DPB to vytrvalo odmietaju?! Nikdysatotaknetrobilo?
Pamatam si este legendarnu vetu pana Kajdiho. Ty si mozno trufnes pustit bus oproti elektricke, ale ja rozhodne nie.
Busy by nemuseli stat v zapchach od Chatama Šoféra. Bohuzial.
Reply on: Ámos #64:
V čom to je akože trúfalé??? ?
Reply on: Ámos #64:
Hlavne nikto Kajdimu nepovedzte o Radlinskeho ?
Reply on: Viko #65:
Argumentoval, ze elektricka neuhne a zrazka by bola katastroficka. Ale to uz je nejaky ten piatok. Este som bol na VŠ, cize viac ako10 rokov.
Reply on: Ámos #67:
Ja si zase pamätám Ing. 1/2/3, ktorý argumentoval, že čo ak sa autobus v zastávke pokazí.
Reply on: Ike #68:
To bolo pred 3 rokmi
Reply on: Ike #68:
Ach bože. To je odbornosť!
Reply on: Ámos #67:
A preco by malo dojst k zrazke? To je akoby "nepustme auta na cesty, mohlo by dojst k zrazkam, aj ked sa snazia vyhnut" 😃 😃 😃
V prípade nábrežia sa mi zdá najreálnejší argument, že tam nie je na to vhodné podložie a ani zvršok trate.
Reply on: Mike #72:
Tak nemusi to po trati jazdit cely den. Stacilo by dohromady 3-4 hodiny denne v najhorsich casoch.

Hoci Kamenne namestie tu X13 zvladala dobre.
Reply on: Ámos #67:
Určite Kajdi? Ten s tým jednak nemá nič spoločného, jednak tento argument som vždy počul od ing. Rafaja.
Reply on: Mike #72:
Pretože už pri poslednej reko odmietali počúvať, že je blbosť dávaŤ na tie VÚIS panely piesok a zámkovú dlažbu a že by sa to malo práve kvôli pojazďovaniu autobusmi zaasfaltovať.
Reply on: 810zssk #66:
...a neberte ho napr. do Prahy.
Reply on: S499.1023 #74:
Urcite
Rozvinula sa tu riadna off-topic debata... mňa by zaujímalo, aké sú skúsenosti s prevádzkou elektrobusov, najmä v týchto mrazoch?
Reply on: Miro #78:
No moja skúsenosť bola počas druhej cesty (asi začiatok apríla) s týmto autobusom taká, že na ceste z Trnavského mýta do Vajnôr sa na dvoch zastávkach zastavil, otvoril dvere, ľudia vystúpili/nastúpili, dvere sa zavreli, bolo počuť hluk ako keď sa rozbieha, a zrazu ticho a autobus stojí... Po niekoľkých sekundách na vnútorných displejoch tma, a z kabínky vodiča nadávky. Ale od vtedy som to už nezažil a aj keď sory nemusím, týmto sa rád zveziem
DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

Moja prvá skúsenosť bola na linka 80. Ale moja druhá skúsenosť na linke 53 bola zaujímavejšia. Autobus prichádza ja si ho fotografujem ako prichádza na zastávku na Zlatých pieskoch. Keď v vpredu vidím prasknuté okno (druhý deň v premávke 3003) vyfotim si ho potom si presadnem dozadu na Trnavskom mýte vodič výstupy z kabíny, príde ku mne kľakne si a pýta sa: Prijatelko prečo si ma stále fotiš? (od tej fotografije skla som žiadnu fotku nespravil) Pozrel som naňho a povedal že ja som tu včera nebol. Ospravedlní sa vráti sa do kabíny a odíde. Ja som sa cítil stiesnene v PRÁZDNOM autobuse a tak som na ďalšej zastávke vystúpil. Aby som išiel do polusu na skludnenie hormónov v McDonald's . Ja viem divne.
DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

Ale sú skvelé. Len ta výroba je pomalá.
Reply on: DolneHonyTrolley #80:
Čo to splietaš?
DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

Len píšem o svojom zážitku s vodičom 3003ki. Rozbitom čelnom skle druhý deň v premávke. A čo som tam vtedy robil. A čo som spravil potom. Pardon za gramaticke chyby.
Reply on: Durkø4941 #84:
Neprehanaj, to je tak 10-15. Take typicke sotouske spravanie.
DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

Si blízko Petto. Päť rozhodne nemám!
Reply on: DolneHonyTrolley #86:
Toto tu je diskusia, nie chat. Offtopic prkotiny si prosím vybavujte cez sociálne siete.
celkom skoro zacinaju vrzgat tie busy. a zeby boli tichsie ako dieselove sa tiez neda povedat. proste kvalita a la SOR. ale co by sme chceli za 589000.
Reply on: omg123 #89:
Este to len vyslo z vyrobne,a uz sa cely trase,..Predrazena sracka co stoji uplne za hovno... Davam tomu tak 5 rokov...aj to som prehnal.Neviem nac to kupovali,ale eurofondy su eurofondy a musime byt ekologicky a opicit sa.Zachvilu to dopadne tak ako v rusku s ich elektrobusmi
DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

Je to parádny autobus.Hlavne je tam viac miesta na sedenie ako v sor 12. Ešte by sa mohla pridať jedna dvojsedačka za štvorku vľavo v predu. Takéto autobusy potrebujeme ,na sedenie a nie na státie.
Reply on: janstár #113:
Rozhegane vraky,klepe sa to,uz to bucha,trasie sa,je tam sice priestoru viac ako u nb 12/18 ale tie sedacky su fakt otrasne
Parádny autobus aj dnes som s ním išiel.Všetci sedeli len šiesti stáli ,v NB12 by stálo 20 ľudí.Parádny interiér ,lepšie stoličky,tvarované. Nejde o to že je elektrický aj NB12 by bola dobrá s takým interiérom. Tam si skutočne človekom,ten autobus poľudšťuje.
Reply on: Durkø4941 #115:
Práve že tie sedačky sú výborné oproti NB12,tam sa dá meditovať.

Ale v Tedome boli lepšie ,no čo už.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Až sa klepem keď do toho nastupujem. Bojím sa, že sa to za jazdy rozpadne na prach. Svätá Karosa B741:D
Reply on: tbusabustram6609 #118:
No vzhladom na niektoré zelené šmakocinky ako napríklad 1626 alebo 2639 2645 a iné mňamky,mám asi rovnaké obavy o svoj život ako v týchto Elektrických delikatesach a kĺbovych rároh.O třebíckych plachetniciach ani nehovorím...
Reply on: janstár #117:
Otrasne vytvarované plastové sedačky s 0,1mm molitanom a poťahom.Radšej si lahnem na podlahu aj to je pohodlnejšie.Aspoň ma z toho nebolí celý chrbát.Žiadny priestor na nohy, absolútna katastrofa celý SOR.
Reply on: janstár #117:
v TEDOMe bolo nieco dobre?
Reply on: medzernik #121:
Ano, len tie sedacky. NS12 ma tvrde sedacky
Reply on: Petto #122:
Celý problém týchto sedadiel je ten, že nie sú vyplnené. Testovacie NS18 ich malo vyplnené a boli veľmi pohodlné. Avšak jednoduchšia údržba a menšia možnosť poškodenia sedadiel je pri týchto bez výplní iba s poťahom potiahnutým na plaste.
12.9. sa píše, že dnes bolo v premávke 15 kusov. Pritom 3005 je vo vysvetlivkách ako nepremávajúca, v prehľade zelená, ale keď si ju rozkliknete, tak už od júla nejazdí (a predtým stála od januára podľa výpravy). Ako to teda je? A prečo sú tieto vozy 3005 a 3012 odstavené? Nehoda či porucha? A 3902? Lebo tiež už nejaký čas nevyšla von.
Reply on: Mhr1 #126:
Prečo mínuska? To sa nemôžem opýtať? A ak som sa opýtal nelogicky, nebolo by lepšie to vysvetliť ako dať mínusku?
Reply on: Mhr1 #126:
Všetky tri na poruchy. 3005 by už ale mala ísť v krátkom čase von.
Reply on: Samčo #129:
Ďakujem.
Tieto vozy a EBN budú počas rekonštrukcie vozovne Krasňany na Trnávke alebo na Hroboňovej?
Reply on: SimonMHD #131:
Na Hrobonke. Boli tam vytvorené v hale dočasné nabíjacie stanice pre ne. Už su aj tam jak stanice tak aj e-busy.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

https://www.cs-dopravak.cz/kapacita-baterii-nestaci-zima-odstavuje-elektrobusy-od-solarisu-v-olsu/

Ako sú na tom naše? Vidím, že práve polovica z nich je viac ako 2 týždne odstavená.
Reply on: upravovač fotiek #133:
Ich odstavenie súvisí s rekonštrukciou vozovne Krasňany, kvôli čomu sa obmedzilo ich vypravovanie.
Reply on: upravovač fotiek #133:
Nie je ich kde nabijat.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

To je pravda.
Neviete, prečo je prvých 6 elektrobusov dlhšie odstavených? To za nezmestia na Hroboňku? Sú tam vôbec?
Reply on: Mhr1 #138:
Asi sa nemajú kde nabiť.
Reply on: Mhr1 #138:
Na Hrobonke je iba 8ks nabíjačiek ak si dobre pamätám projekt. Niečo sa nabíja vraj na Trnávke a zvyšok je odstavený. Boli na ploche pri vjazde do depa Trnávka z Bojnickej (tá na printscreene) ale či tam ešte sú po tej pravej strane neviem. Každopádne dúfam, že tam nie sú už a schovali ich. Lebo ich potom môžu rovno vyradiť keď to mrzne a odoláva všetkým poveternostným podmienkam vonku teraz. 😬
Reply on: Dadino #140:
Ten stav chodnika , obrubnika,plotu a verejneho osvetlenia je tiez grandiozny 😁
Reply on: Petto #141:
Vsetky radialy tak vyzeraju. Smutne.
Reply on: Petto #141:
Stačilo by tam namaľovať cyklopruh....
Reply on: Dadino #140:
A nebolo by lepšie tie elektrobusy striedať? Takto sú vozy 3002-3005 od novembra odstavené, kto vie, ako sa ich podarí znovu oživiť? Vieme, ako zle pôsobí nejazdenie na batériu v os. aute. Viete niekto niečo bližšie, prečo to tak je?
Reply on: Mhr1 #144:
Tiež ma to zaujímalo
Dajú sa tak ušetriť emisie, peniaze za naftu a ešte batérie na tych elektribusoch
Tie 3001-3005 su uz neoficialne vyradene ?
Reply on: Petto #146:
Nie.
Dúfam že nečakajú na znovuotvorenie Krasňan aby ich vrátili do premávky. Ale dobre vidieť že električkári nie sú jediní, ktorým robí problém striedať vozy v premávke.
Reply on: Petto #146:
vyradiť ich ešte nemôžu, niake podmienky v ramci eurofondov. Musia vydržať aspoň 10 rokov a aj to že sú odstavene už bolo problem
Reply on: Andrej #148:
Som zvedavý, čo to dlhodobé odstavenie spraví s batériou. Neviem, či jej prospieva, keď je tak dlho bez použitia.
Reply on: TomJ #150:
No dlhodobo vybitý mobil je problém, obávam sa, aby to tak nebolo aj s týmito odstavenými elektrobusmi.