Prečo sú dizajny áut, autobusov a trolejbusov z roku 2019 - 2021 také hnusné?
Prototyp Solarisu Trollino 24 MetroStyle zapožičal výrobca na testovanie do Bratislavy v novembri 2020 v súvislosti s plánovaným nákupom trolejbusov tejto dĺžkovej kategórie.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Solaris Trollino 24 MetroStyle | 6000 | 2018–2019 | 2020 | 2020 | 1 |
Spolu | 2018 | 1 |
Dĺžka | 24800 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3450 mm |
Výška podlahy | 320 mm |
Rázvor | 5900 mm, 6000 mm a 7350 mm |
Počet dverí | 5 |
Počet miest na sedenie | 52 + 1 |
Počet miest na státie | 150 |
Celkový počet miest | 203 (5 os./m2) |
Celková hmotnosť | 37000 kg |
Elektrická výzbroj | Cegelec Integra 3236.Sa / TV Europulse, s IGBT tranzistormi a mikroprocesorovým riadením |
Motor | TSA TMF 35-44-4, asynchrónny |
---|---|
Výkon motora | 160 kW |
Počet motorov | 2 |
Celkový výkon | 320 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF, nezávislé zavesenie kolies
druhá a tretia: ZF AV 133, hnacia, portálová zadná: ZF, vlečená, riaditeľná |
Pneumatiky | 275/70 R22,5 |
Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight |
Viko
Ale veď kľudne bižšie vysvetli, prečo nie takéto čačkanie, ale práve dizajnovo jednotný jazyk Solarisu je pre teba postmoderný (!) manierizmus (!!!) a ako sa z toho dá štandardizovať smer vývoja pre celý automobilizmus. Lebo teda ak sa mám držať hoci len tvojho prímeru, dospejem k pluralite smerov. Dizajn 4. generácie Urbina a SOR NS (alebo pred pár dňami odhalený redizajn linkáčov) je totiž od východísk cez použité prvky až po finálnu kompozíciu tisíc a jedno už len po formálnej stránke, aj bez ohľadu na výsledný subjektívny vnem.
Úprimne chápem, že sociálne vedy možno neponúkajú na takéto hodnotenie najlepší základ, ale rád ti dám šancu obhájiť sa.