Prečo sú dizajny áut, autobusov a trolejbusov z roku 2019 - 2021 také hnusné?
Prototyp Solarisu Trollino 24 MetroStyle zapožičal výrobca na testovanie do Bratislavy v novembri 2020 v súvislosti s plánovaným nákupom trolejbusov tejto dĺžkovej kategórie.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Solaris Trollino 24 MetroStyle | 6000 | 2018–2019 | 2020 | 2020 | 1 |
Spolu | 2018 | 1 |
Dĺžka | 24800 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3450 mm |
Výška podlahy | 320 mm |
Rázvor | 5900 mm, 6000 mm a 7350 mm |
Počet dverí | 5 |
Počet miest na sedenie | 52 + 1 |
Počet miest na státie | 150 |
Celkový počet miest | 203 (5 os./m2) |
Celková hmotnosť | 37000 kg |
Elektrická výzbroj | Cegelec Integra 3236.Sa / TV Europulse, s IGBT tranzistormi a mikroprocesorovým riadením |
Motor | TSA TMF 35-44-4, asynchrónny |
---|---|
Výkon motora | 160 kW |
Počet motorov | 2 |
Celkový výkon | 320 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF, nezávislé zavesenie kolies
druhá a tretia: ZF AV 133, hnacia, portálová zadná: ZF, vlečená, riaditeľná |
Pneumatiky | 275/70 R22,5 |
Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight |
Melange
Hovoríš o čistých tvaroch a jednoznačných líniách - naozaj diskutujeme o trolejbuse Solaris Trollino 24 Metrostyle? O trolejbuse, ktorého asymetrické blatníky práve narúšajú čistý tvar a jednoznačnú líniu? O trolejbuse, ktorého autor sa očividne vyžíval v nespočetných samoúčelných lomených krivkách? Však celý ten predok je čistý chaos.
Asymetrické čelo je kapitola sama osebe. Ten trolejbus spredu vyzerá ako Václav Klaus mladší. A neprekvapí ma, ak ho ľudia budú prezývať všelijakými nelichotivými výrazmi.
Pre istotu dodám, že hovorím iba o tomto modeli a tá poznámka o automobilovom dizajne bola reakcia na to, čo tu ktosi argumentoval, že tento trolejbus je výrazom doby, či také čosi. A ja vravím, že ak je to tak, tak do automobilového dizajnu dorazili 90. roky minulého storočia, kedy sa stavali takéto budovy - s rôznymi schválne asymetrickými prvkami a schválne neúčelnými líniami či tvarmi, ani to nie je ornament, ani to nemá funkciu, je to len také popretie toho, čo tu bolo doteraz a ukážka, že to vieme aj inak. A aby bolo jasné, ja mám postmodernú architektúru rád, patrí to k tej dobe a treba si k tomu vybudovať vzťah ako všetkému, ale dnes je to už predsa len trochu smiešne. Ako tento trolejbus.