Ďalší autobus? Som zvedavý, kedy budú u vás jazdiť. Vyzerá super.
V roku 2020 vyhlásil Dopravný podnik Bratislava verejnú súťaž na dodávku 8 nových malých autobusov pre linky 44 a 147, ktorú vyhrala spoločnosť Corex Vráble s vozidlami First FCLEI-SF (Slim Fit) s naftovým pohonom. Prvé štyri vozidlá boli objednané a dodané v roku 2020. Cena jedného vozidla bola 138 740 € bez DPH.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Rošero First FCLEI-SF | 1231 – 1234 | 2020 | 2020 | — | 4 |
Spolu | 2020 | 4 |
Dĺžka | 7999 mm |
---|---|
Šírka | 2152 mm |
Výška | 2880 mm |
Výška s klimatizáciou | 2990 mm |
Výška podlahy | 360 mm (250 mm s kneelingom) |
Rázvor | 4750 mm |
Počet dverí | 1 + 1 núdzové |
Počet miest na sedenie | 14 + 1 (+2 sklápacie) |
Počet miest na státie | 18 |
Celkový počet miest | 32 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 4850 kg |
Celková hmotnosť | 7200 kg |
Motor | FPT Industrial F1CFL4117, Euro 6D, naftový, radový 4-valec s elektronicky riadeným priamym vstrekovaním, vodou chladený s elektromagnetickým ventilátorom |
Výkon motora | 132 kW / 3500 rpm |
---|---|
Objem motora | 2998 cm3 |
Krútiaci moment motora | 430 Nm / 1500 - 2750 rpm |
Maximálna rýchlosť | 100 km/h |
Prevodovka | ZF 8 HP 70L Hi-Matic, automatická, 8-stupňová |
Nápravy | predná: Iveco, s nezávislým zavesením kolies
zadná: Iveco, tuhá, jednoduchá s dvojmontážou |
Pneumatiky | 225/75 R 16 |
Klimatizácia | Autoclima RT 145 |
Chladiaci výkon klimatizácie | 14,5 kW |
Urbanway 2423
Dúfal som, že s týmito Ivecami sa konečne zlepší cestovanie na 44, 147 a nebudú tam musieť jazdiť staré rozpadnuté Rošerá, ale musím povedať, že som dosť sklamaný (tie staré Rošerá boli podľa mňa lepšie, keď boli fungl nové). Triasť to trasie rovnako, vnútri je dosť tma, príp. modré osveltenie (ktoré aspoň pre mňa nie je úplne najpríjemnejšie), zvonku nie je vidieť na displeje, vďaka väčšej dĺžke ledva prejdú cez niektoré ulice na Kalvárii (hlavne, že kvôli tomu sme ich kupovali) a z niektorých sedadiel (prvé v hornej časti) by človek pri prudšom brzdení skončil až na mieste pre invalidov (chýba tam nejaké zábradlie).