Midibusy Rošero First vyrábala od roku 2008 spišskonovoveská firma Rošero-P na podvozkoch Iveco Daily. Postupne boli na trh uvedené v piatich verziách pre mestskú, prímestskú aj diaľkovú zájazdovú dopravu. Vozidlá s dĺžkou okolo 8 metrov boli ponúkané s naftovým, plynovým i elektrickým motorom a v roku 2021 vzniklo aj vozidlo s vodíkovým pohonom. Mestský, resp. prímestský midibus s nízkou podlahou v prednej časti (tzv. low-entry) niesol označenie First FCLEI a vyrábaný bol od roku 2013.
V roku 2020 vyhlásil Dopravný podnik Bratislava verejnú súťaž na dodávku 8 nových malých autobusov pre linky 44 a 147, ktorú vyhrala spoločnosť Corex Vráble s vozidlami First FCLEI-SF (Slim Fit) s naftovým pohonom. Prvé štyri vozidlá boli objednané a dodané v roku 2020. Cena jedného vozidla bola 138 740 € bez DPH.
Viko
(O zvyšku by som sa trochu menej kladne vyjadroval - Slovbus vyrábal veľa, ale chýb odstraňoval málo; na export sa tlačil netušiac, ako zabezpečí servis. Granus iste mal zopár technických benefitov, ale práve preto, že bol licencia staršieho modelu, bol ako celok zastaralý a bez politickej tlačenky by sa IMHO nikdy nepresadil.)
Rošero z Iveca dostane ani nie že dodávku, ale iba podvozok s "búdkou" z takej celty - a na ňom stavia vlastnú karosériu. Aká je jej kvalita vyhotovenia, sa samozrejme môžeme baviť, ale každý voz z profi sféry (t.j. nie osobák s nájazdom 2x 10km denne) prirodzene bude mať istý výskyt technických závad aj kým je nový. Odsúdiť celé Slovensko kvôli tomu, že jednému Rošeru tečie olej, je dosť prehnané.