Vstupenky na futbalový zápas ŠK Slovan slúžia aj ako lístok na MHD

Futbaloví fanúšikovia sa na zápas ŠK Slovan dostanú bratislavskou MHD bezplatne.

Vďaka spolupráci medzi Dopravným podnikom Bratislava a futbalovým klubom ŠK Slovan Bratislava môžu návštevníci futbalových zápasov tohto klubu konaných na Národnom futbalovom štadióne bezplatne cestovať linkami MHD na zápas a následne po skončení zápasu domov. Stačí, ak sa pri kontrole vo vozidle MHD preukážu platnou vstupenkou na daný zápas, príp. celosezónnou permanentkou v tlačenej alebo elektronickej forme. Dodatočné preukázanie nie je možné.

Návštevníci futbalového zápasu môžu cestovať bezplatne 3 hodiny pred oficiálnym začiatkom zápasu, počas trvania zápasu a dve hodiny po skončení zápasu. Bezplatné cestovanie sa vzťahuje na cesty linkami bratislavskej MHD s cieľom pri Národnom futbalovom štadióne, resp. na návrat domov. Národný futbalový štadión je v pešej dostupnosti od zastávok MHD:

  • Nová doba - linky 4 53 98
  • Bajkalská - linky 39 53 60 61 63 98 163

Podľa uzavretej zmluvy možnosť bezplatného cestovania futbalový klub návštevníkom zaplatí od začiatku júla 2024 do konca júna 2025. Pri predpokladanej väčšej návštevnosti zápasu si môže futbalový klub objednať aj posilnenie vybraných liniek MHD.

Bezplatné cestovanie so vstupenkou na športové podujatie nie je novinkou, takúto možnosť mali už v minulosti návštevníci hokejových zápasov (napr. v rokoch 2013 až 2015). „Týmto krokom chceme v prvom rade podporiť atraktivitu cestovania v mestskej hromadnej doprave. Zároveň by to malo pomôcť odľahčiť dopravu okolo štadióna, mala by sa zlepšiť situácia s parkovaním pre ľudí, ktorí bývajú v jeho okolí. Idea kumulovaného lístka, teda vstupenky na podujatie s dopravou prostredníctvom MHD je progresívnym produktom pre Bratislavčanov i návštevníkov mesta", uviedli vtedy primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
podporit atraktivitu cestovania mhd by mohol dp a magistrat mesta aj celorocne a celoplosne - zlacnenim cestovneho. hm?
Presne tak, je načase znížiť ceny na pôvodnú úroveň pred posledným zdražením.
Stalo sa už niekedy, že by cestovné zlacnelo? 🙂
Reakcia na: Pajo #2:
Keby magistrát mal voľné zdroje - btw, nemá - tak by ich mal určite smerovať do zvyšovania kvality, nie znižovania ceny. Však MHD v BA je už teraz takmer zadarmo.
Reakcia na: 810zssk #4:
"Keby magistrát mal voľné zdroje"
keby ich nerozhadzoval na ftakoviny, tak nejake by mal... a sice znizenie cestovneho neocakavam, ale zato nejake to poznatelne zvysenie dopravnych vykonov, zlepsenie dopravnej obsluznosti obvzlast novych lokalit a pod. by sa zislo....
"Bezplatné cestovanie sa vzťahuje na cesty linkami bratislavskej MHD s cieľom pri Národnom futbalovom štadióne, resp. na návrat domov."

Čiže ak potrebujem prestupovať (nemám z domu priamu linku ku štadiónu), bezplatnú dopravu využiť nemôžem?
Reakcia na: 3pa3ck3 #6:
To je celkom zbytočné obmedzenie. Koľko ľudí ročne sa bude napr. samoúčelne voziť na vstupenku na linke 65 hore dole?

Presný opak paretovho princípu, kvôli desatine promile prípadov zneužívania službu zablokujeme pre nemalé percento cestujúcich a ešte systém zneprehladnime
Reakcia na: slavius #3:
Áno, ale nevydržalo to dlho (365d za 199€).
Reakcia na: Color #8:
Lebo tých 264,2€ za rok je neskutočné zderstvo asi. To je 0,72€/deň.
Reakcia na: 810zssk #4:
Až na to, že z okolitých krajín má drahší ročný lístok len Budapešť, kde je však aspoň prenosný na inú osobu.
Reakcia na: bobitwo #9:
Zaujímavé je, že kým pri cene potravín a ich dvojakej kvalite sa ľudia išli pominúť, prečo za hranicou sú kvalitnejšie a lacnejšie, pri službách sa naopak budeme hádať, prečo u nás môžu byť aj menej kvalitné, aj drahšie, však?
Chcem vidieť toho fanúšika, čo pôjde linkou 163 😅
Reakcia na: 810zssk #4:
takmer zadarmo?? vy mate aky prijem clovece?
Reakcia na: keks #11:
Aká dvojaká kvalita? Nové električky, busy, trolejbusy, opravujú sa zastávky, infraštruktúra, nové systémy v MHD atď. Kvalitou určite nie je BA MHD na tom horšie ako tá v Prahe, či Viedni. Ale áno, môžeš sa ísť sťažovať, že v BA to je drahší ročný lístok ako vo Viedni, či Prahe. Ale ako Praha, tak aj Viedeň majú väčšiu hustotu obyvateľstva 2x viac ako BA, to znamená menej km a viac cestujúcich. Tak isto, mesto z rozpočtu hradí viac ako 70% nákladov v prípade Prahy, či Viedne, v prípade BA je to cca 50%. Ak nájdeš v mestskom rozpočte ďalších 30 miliónov na dopravný podnik, prosím, môže sa znížiť cena cestovného. Ak nie, tak proste inak to nejde. V BA žije "ilegálne" cca 150 tisíc ľudí, ďalších cca 200 tisíc sem denne dochádza. Nehovorím, že každý z nich využíva MHD, ale bavíme sa o tom, že do oficiálne 440 tisícového mesta sa valí každý deň 350 tisíc ľudí, ktorý tu neplatia dane a využívajú služby, ktoré financujú občania. Do Prahy s 1,35 miliónom obyvateľov sa to týka cca 450 tisíc ľudí, pri Viedni s 1,95 miliónom obyvateľov je to cca 500 tisic. Brno, ktoré má 380 tisíc obyvateľov má o viac ako 200 miliónov vyšší rozpočet ako BA.

#13 mesačný náklad na ročnú električenku je 22€. To nie je žiadna drakonická suma.
Reakcia na: bobitwo #14:
Môžeme teraz začať polemizovať aké sú dôvody toho, prečo je u nás doprava drahšia, zároveň som nikde netvrdil, že nerozumiem dôvodom, len som sa snažil v prvom rade poukázať na to, že len tak vypľuť tvrdenie, že je doprava skoro zadarmo, najmä keď inde je lacnejšia, je trochu scestné.
Navyše, keď sa už chceme baviť o tej kvalite, tak áno, vozový park máme výrazne novší, ale prečo? Pretože predtým sa naňho tak veľmi kašľalo, že ho bolo treba skoro celý naraz obmeniť. Logicky, v mestách, kde sa obmieňa postupne, bude ten priemerný vek vyšší.
Druhá vec je, že mesto sa rozvíja, ale objem dopravy sa nezvyšuje, nestávajú sa nové trate ako v iných mestách, nepribúdajú nové linky, len sa predlžujú a menia existujúce.
Aj tieto veci hovoria čo-to o kvalite dopravy a podľa môjho názoru výrazne zaostávame. Len obnova vozového parku proste nie je všetko, napriek tomu, že jednoznačne je veľkým plusom.
Reakcia na: Šantilka #13:
Menej ako euro denne za neobmedzené cestovanie. Ja fakt neviem akú cenu by ste považovali za primeranú.
Reakcia na: bobitwo #14:
Neviem sa vyjadriť, či je ročný lístok drahý alebo lacný. Ale pri prerozdelení výnosu dane z príjmu z fyzických osôb sa v rámci fiškálnej decentralizácii uplatňujú také mechanizmy, že Bratislava má podľa nich dvakrát toľko obyvateľov ako v skutočnosti. Koeficient je navyše upravený počtom lôžok v nemocniciach a počtom miest na školách.
Reakcia na: keks #10:
Viedeň má lacnejší ročný lístok ako Bratislava? Varšava má lacnejší ročný lístok ako Bratislava?

Práve naopak, z okolitých krajín má lacnejší ročný lístok iba Praha, ktorá MHD dotuje extrémnym spôsobom, ktorý je na európske pomery neštandardný.
Reakcia na: Ike #17:
Prekusal som sa cez rozpočty miest BA, Trenčín, Prešov, KE a Dunajská Streda. Podľa prepočtov na hlavu, čo pritečie zo štátu, tak BA dostáva cca rovnako peňazí ako ďalšie menované mestá. Takže ak tvrdíš, že to tak je, tak sa uvažuje, že v BA je 848 tisíc ľudí (oficiálne 424 tisíc), Trenčín 110 tisíc (oficiálne 55,7 tisíca), Prešov 179,8 tisíc (oficiálne 89,9 tisíca). Nejak to teda nevychádza.

Edit: podľa toho čo som našiel, v BA pracuje cca 200 tisíc ľudí, čo majú trvalý podiel inde. Pri súčasnom modely financovania ak by to bolo priklepnuté BA, je to navýšenie rozpočtu o cca 125 miliónov. Napríklad z Dunajskej stredy do BA denne vycestuje viac ľudí za prácov, ako do nej príde to znamená, že všetci ostatný okrem BA vlastne na tom zarábajú, len Bratislava je stratová.
Reakcia na: Ike #20:
Ja som si pozrel peniaze, čo tečú zo štátu na do miest. BA dostáva cca rovnaké peniaze ako ostatné mestá v prepočte na hlavu.

Tak si pozrime tie rozpočty čo si dal na hlavu (oficiálnu)
BA - 779€/osoba
KE - 543€/osoba
Prešov - 540€/osoba
Trenčín - 515€/osoba
Dunajská streda - 525€/osoba.

Podľa čo tu prezentuješ, tak BA by mala mať 2,35x toľko peňazí ako nejaký priemerný zvyšok. Má? Nie. Nemá ani 1,5x toho čo je nejaký priemer.

A to nie sú jediné peniaze, čo štát posiela obciam.

Navyše ignoruješ fakt, že veľa opatrení vlády a ministerstiev uberajú peniaze obciam, napríklad 200€ bonus na deti zasiahne BA viac ako napríklad DS aj po prepočte na hlavu, lebo v BA pracuje cca 200 tisíc ľudí, ktorý majú pobyt inde a ich peniaze tečú tam. Trvalo tu že vraj žije 240 tisíc obyvateľov iných obcí. Takže ak si čo ja viem z Prešova a pracuješ a žiješ v BA, tak tvoje dane idú do Prešova, ale Prešov z teba nemá žiadne náklady. Takže síce Prešov príde o nejaké peniaze, ale má tvoje dieťa ho na školskej dochádzke nič nestojí. kým BA z tvojich peňazí nič nemá a ešte musí zabezpečiť školskú dochádzku, čo niečo stojí. A takto sa dá ísť ďalej.
Reakcia na: Šantilka #13:
Priemerná mzda v Bratislave je cca 2150€, teda ročný lístok stojí cca 1% z priemernej mzdy. Či 1% z priemernej mzdy je skoro zadarmo alebo nie nech každý posúdi sám.
Reakcia na: bobitwo #19:
Do výpočtu je potrebné zohľadniť aj priemernú mzdu pracujúcich a výšku odvedených daní. Ak teda ti vyšlo, že na hlavu dostávajú uvedené mestá cca rovnakú výšku, tak niečo asi nie je správne.
1) ako píšeš, 200 000 ľudí tu pracuje a dane platia inde - ako píšeš, je to cca 125 mil. €
2) ak priemerný Bratislavčan má priemernú mzdu dvojnásobnú oproti priemernému Prešovčanovi, alebo Dunajskostredčanovi, teda platí dvojnásobné dane (dokonca aj viac ako 2-násobné kvôli progresívnemu zdaneniu (aký paradox, že progresívne zdanenie zaviedol bojovník proti progresívnej ideoógii, súdruh hranatý žatevník), tak by tieto dane malo dostať mesto, kde tento človek býva, takže ak dnešných 450 mil. € rozpočtu prenásobím dvojkou a pripočítam tých 125 miliónov, tak sme na zhruba na miliarde eur ročne, čo by si Bratislava zaslúžila
Reakcia na: keks #10:
V akom svete je Viedenský ročný lístok (365 €) lacnejší než náš?
Reakcia na: richardhudec #22:
Priemerná mzda priemerného cestujúceho v Bratislave nie je 2 150 eur 😛
Reakcia na: bobitwo #21:
Podľa mňa ty ignoruješ znenie toho nariadenia 🙂 55 % výnosu z DPFO sa delí počtom obyvateľov, z toho koeficient hlavného mesta sa uplatňuje pri 32 %. Pri 57 % z 23 % sa dokonca uplatňuje koeficient nadmorskej výšky, kde sa príspevok BA kráti. 45 % nemá nič spoločné s celkovým počtom obyvateľov.
Reakcia na: richardhudec #23:
Ak si pozrieš ten vzorec na výpočet tých daní, čo dodal IKE, tak zistíš, že je to zanedbateľné, keďže sa to prenásobí cez toľko koeficientov, že sa to stratí. Navyše, mediánová mzda, čo je údaj, ktorý je viac relevantý ako priemerná mzda bola pre Bratislavský kraj 1500€ v 2022. Je možné, že to za ten rok stúplo, ale určite nie nejak výrazne.

Inak ešte jeden postreh, keď sa bavíme o MHD a cene lístka. BA ako mesto dotuje dopravný podnik ročne cca 55 miliónmi €. Ak si to predelíme na osobu, tak každý oficiálny obyvateľ BA prispieva 129,1€ na chod MHD. Podľa rôznych prieskumov a výskumov neoficiálne žije v BA cca 240 tisíc ľudí, čo majú trvalý pobyt inde. Ak by aj oni prispievali rovnakou čiastkou ako oficiálny obyvatelia, tak sa vyzbiera ďalších 31 miliónov € ročne na dopravný podnik. Za 3 roky, ak by teda vedenie nebolo neschopné riešiť petržalskú električku, tak by za 3 roky dokázalo na ňu našetriť. Za tých 31 miliónov ročne vieš kúpiť nové stroje, dať lepší plat šoférom, za 31 miliónov máš tak 1-2km električkovej trate atď. A to nie je zrovna zanedbateľné číslo. Na 80 miliónov je odhadovaná rekonštrukcia Ružinovskej radiály napríklad.
Reakcia na: bobitwo #27:
Zbytočne robíš z trvalého pobytu svätý grál. Ten prisťahovalec s trvalým pobytom v Parihuzovciach tu míňa finančné prostriedky, využíva aj spoplatnené služby a samozrejme, ak cestuje MHD, tak si kupuje lístky alebo PCL.

A ako ti povedal Richard, v BA zarobí viac ako v Parihuzovciach, teda aj viac odvedie na daniach, čím zvyšuje veľkosť toho mešca, ktorý sa delí medzi obce a tam v absolútnych číslach tú deltu medzi základom dane ktorý by odviedol pri zamestnaní v Parihuzovciach a ktorý odvedie v Bratislave najviac pristane na účte v Bratislave.
Reakcia na: Ike #28:
Ten prisťahovalec platí dane do Parihuzoviec. Ale opotrebúva cesty, chodníky, MHD a ďalšie veci v BA, nie v Parihuzovciach. Ako neobyvateľ má zvýhodnenú cenu električenky, keďže z jeho peňazí mesto nedotuje MHD (neprispel svojími daňami na MHD do toho 55 miliónového balíka).

Navyše, máš tam základnú chybu. Ak zarába v BA a žije v BA, tak odvedie rovnako na daniach, ako keď má trvalý pobyt v Parihuzovciach, ale žije a zarába v BA. Takže veľkosť mešca z ktorého sa delia peniaze sa nezmení. Zmení sa len to, že peniaze, ktoré mala dostať BA nedostane, dostanú ich Parihuzovce.

To čo ty zosmiešňuješ je pri cca 240 tisíc obyvateľoch, čo nemá trvalý pobyt v BA suma 187 miliónov €, čo Bratislava ročne nedostane, lebo tí ľudia tu oficiálne nežijú. Alebo si myslíš, že 187 miliónov ročne je maličkosť, ktorú Bratislava nepotrebuje?
Reakcia na: bobitwo #29:
Ja si v prvom rade myslím že tvoje výpočty nie sú správne. MHD napríklad dotujú aj obyvatelia, ktorý ju nevyužívajú a teda je tam istá rezerva pre neobyvateľov, ktorí MHD cestujú a prispievajú tak k udržateľnosti mesta. Predpokladám, že tento aspekt a kopec ďalších si vo svojich výpočtoch nezohľadnil.
Reakcia na: Ike #30:
Ja som to zohľadnil. 55 miliónov na DPB ide z mestského rozpočtu a každého oficiálneho obyvateľa to stojí 129€, či už využíva MHD, alebo nie. Kalkulačku snáď máš, aby si vedel vydeliť 55 miliónov 426 tisíc obyvateľmi.
Reakcia na: bobitwo #31:
Ok, každý obyvateľ odvedie na daniach 129 € DPB ročne. A čo mám teraz s týmto číslom robiť?

Ak si cezpolný kúpi PCL, tak zaplatí DPB priamo 239 € ročne, prípadne 4x96 = 384 €. A to nehovorím o kvante študentov, ktorí síce platia menej, ale je ich značne veľa.

Ak cezpoľný necestuje MHD, tak potom nás jeho príspevok DPFO do DPB nemusí zaujímať, ale aj tak je väčší ako keby v Bratislave nepracoval, lebo základ jeho DPFO je vyšší a to čo zarobí navyše v Bratislave, sa čiastočne Bratislave vráti.

Ja viem, že vieš deliť, ale tie čísla, ktoré tu uvádzaš neznamenajú vôbec nič.
Reakcia na: Color #8:
Nevydržalo, lebo cena sa stanovila podľa predvolebnej knižky, ktorá sa písala tak dva roky pred samotnou zmenou ceny.
Reakcia na: bobitwo #9:
Ročná električenka teraz stojí 239 €.

#14: Opravím ťa. Praha hradí z rozpočtu cca 80 % nákladov (pohybuje sa to medzi 75 a 85), Bratislava asi 70 %.
Reakcia na: Ike #32:
Cezpoľný, najmä taký čo dochádza, nie čo tu roky býva len si nezmenil trvalý pobyt (a cena MHD ho k tomu určite nedonúti, viď nebohá BMK), skôr zaplatí tých 4*96 = 384 €, alebo dokonca 11*36 = 396 €, lebo nevie či a do kedy bude MHD využívať. Naproti tomu, domáci má tú cenu za 239 €.
Predsa len, neočakávaná zmena zamestnania je viac pravdepodobná, než zmena bydliska.
Reakcia na: Ike #32:
426 tisíc obyvateľov Bratislavy prispieva 129€ ročne na chod DPB, či koľko to je. Cca 390 tisíc (cca 240 tisíc ľudí, čo tu býva, ale nie oficiálne + 150 tisíc, čo sem denne dochádza) nedá na chod MHD ani cent zo svojich daní, zaplatí len to, že si kúpi lístok.

426 tisíc oficiálnych občanov platí dane, aby mesto fungovalo, mhd, kosenie trávnikov, verejné osvetlenie, oprava ciest atď. Sú to desiatky vecí, čo treba zabezpečiť. 240 tisíc ľudí, ktorý tu oficiálne nebývajú to využívajú a ničím neprispejú.

Predpokladám, že bývaš v paneláku? Alebo to ber len ako príklad. Panelák má 60 bytov a každý majiteľ/obyvateľ musí platiť nejaké poplatky na chod, elektrina v spoločných priestoroch, upratovač, fond opráv, keď treba niečo opraviť, smeti atď. Ale z tých 60 bytov je oficiálne obývaných len 38, peniaze zvyšných 22 bytov putujú inde, pritom tí ľudia tam normálne bývajú, ale ich peniaze dostane iná bytovka, v ktorej oni nebývajú. Je to podľa teba fér?
Reakcia na: bobitwo #36:
Rozdiel medzi bytovkou a mestom je v tom, že úlohou mesta je zabezpečovať služby pre návštevníkov, kým úlohou mojej bytovky nie je zabezpečovať servis pre okoloidúcich. A v neposlednom rade, mesto od okolitého sveta nie je izolované magnetickou bránou.

To mesto dostáva finančné prostriedky aj na zabezpečenie servisu pre neobyvateľov.

Lebo, čo iné navrhuješ, zrušiť 39? Inú tarifu pre neobyvateľov? Všetky tieto apartheid-like opatrenia sa Ti vrátia ako bumerang a kopnú do zadku práve toho dane platiaceho obyvateľa. Podobne ako pri nápadoch odignorovať vypredaný play-off zápas HC Slovan.
Reakcia na: richardhudec #22:
spoliehat sa na vysku priemernej mzdy u kazdeho cestujuceho je rovnako zavadzajuce ako tvrdit, ze mhd v ba je skoro zadarmo. treba vychadzat zo mzdy tych financne najzranitelnejsich a neskreslovat ich zivotnu realitu spriemerovanim mzdy vsetkych pracujucich v ba…
Reakcia na: Ike #37:
240 tisíc ľudí, čo tu žije sú návštevníci? Čo sa tu človek nedozvie.

240 tisíc ľudí je 189 miliónov na daniach, ktoré nedorazili. 426 tisíc ľudí financuje služby pre ďalších 240 tisíc ľudí, čo tu žije a ktorých peniaze končia inde ako by mali.

Príklad s domom je presne to isté, čo s mestom. Tam tiež predsa chodia návštevy, musíš zabezpečiť, aby to neohrozovalo okolie.

Ak by si čítal s porozumením, tak by si pochopil, kde je problém. 240 tisíc ľudí žijúcich v BA, ktorých dane neskončia v Bratislave. A napísal som to nie raz. Lebo aknsi zarátam tých 240 tisíc ľudí, čo tu oficiálne nebývajú, ale vlastne tu bývajú, tak Bratislava dostane na hlavu menej ako 500€ z daní, čo je menej ako majú Košice, Trenčín, Prešov, či Dunajská Streda. 426 tisíc ľudí zabezpečuje služby pre ďalších 390 tisíc. Ukáž mi slovenské mesto, ktoré z daní za 1 obyvateľa sa musí postarať o ďalšieho 0,91 človeka.

Reakcia na: Solider #25:
Celkovo pojem "primerná mzda v BA" treba brať s rezervou lebo sa do neho rátajú aj 5 ciferné platy vysokopostavených osôb z nadnárodných firiem a inštitúcií 🤷
Reakcia na: bobitwo #39:
Nebudem s tebou v tejto diskusii pokračovať z dôvodu že:
1) nerozumieš fiškálnej decentralizácii a úlohe mesta
2) stále dookola opakuješ tie isté výpočty, ktoré sú v princípe na úrovni priemerov z priemerov z priemerov,
3) ignoruješ obrovské množstvo rôznych use caseov, ako napríklad neobyvateľa, ktorý mestské služby nevyužíva a nepredpokladám, že k tomuto máš relevantné data,
4) nerozumieš cieľom verejnej dopravy a v neposlednom rade
5) nenavrhuješ žiadne riešenie.

Na záver dodám že samozrejme je vždy lepšie mať trvalý pobyt v meste v ktorom žijem (aj keď treba si uvedomiť že nemala časť populácie SR prespáva inde ako pracuje), ale zase nie je korektné tváriť sa že trvalý pobyt je svätý grál a že fiškálna decentralizácia nemá nástroje na kompenzáciu mestotvorných činnosti väčších miest.

Howgh.
Reakcia na: bobitwo #29:
Nikto neplatí dane *z príjmu* (EDITED) v Parihuzovciach. Ani v Bratislave, ani v žiadnom inom meste na Slovensku. To je častý omyl. Vo Švajci to tak funguje, platia sa tri druhy dane z príjmu: obecná, kantonálna a federálna. Kantóny a obce si daňové sadzby a iné podmienky určujú samostatne a sami tie peniaze od svojich obyvateľov aj vyberajú. Zmena trvalého pobytu spôsobí, že tvoje dane budúci rok dostane iná obec alebo iný kantón.

Na Slovensku všetci platíme dane priamo štátu do jedného a toho istého balíka. Štát potom rozdeľuje peniaze obciam a mestám podľa počtu obyvateľov, pričom vôbec nezáleží na tom, či obyvatelia tej obce platia vysoké alebo nízke dane, alebo dokonca žiadne - rozdeľuje sa to tak, ako keby všetci občania odvádzali na daniach presne rovnaké množstvo peňazí. Ale ako už povedali iní, je to korigované rôznymi koeficientami, ktoré v prípade Bratislavy kompenzujú to, že je tu oveľa viac reálnych obyvateľov ako trvalých pobytov.
Reakcia na: johnnyjanko #42:
"Nikto neplatí dane v Parihuzovciach. Ani v Bratislave, ani v žiadnom inom meste na Slovensku."

no ja neviem no, ale myslim ze taku dan z nehnutelnosti platim na ucet patriaci mestu, ci ?
(PS: lebo si nepovedal ake dane...)
Reakcia na: 3pa3ck3 #6:
Silno dúfam, že ten lístok nebude platiť len v linkách, ktoré prechádzajú okolo štadióna, ale bude možný aj prestup.

Skôr to chápem tak, že keby revízor nadobudol dojem, že dotyčný necestuje na futbal alebo z futbalu (napr by sa viezol s bicyklom do Čunova), tak táto klauzula mu dáva právo lístok neuznať.
Reakcia na: si #43:
Áno, máš pravdu, samozrejme som myslel dane z príjmu. V príklade zo Švajčiarska som to už uviedol explicitne. Dane z nehnuteľností sú iná vec, a v tom nie je rozpor, lebo kto vlastní nehnuteľnosť v BA, tak musí platiť daň z nej v BA, aj keď tu nemá TP.
Reakcia na: Ike #41:
1) rozumiem. Daň z príjmov fyzických osôb sa rozdeľuje z celoslovenského výnosu, a nie z výnosu v danej obci či VÚC. Vzorec, na základe ktorého sa výnos rozdeľuje medzi jednotlivé samosprávy, obsahuje štatisticky merateľné kritériá. Medzi nimi nie sú nijaké kritériá, ktoré by odzrkadľovali ekonomickú silu regiónov, napríklad miera nezamestnanosti či úroveň platov. Ekonomická sila regiónov teda nebude mať vplyv na rozdeľovanie dane z príjmov fyzických osôb. V praxi to bude znamenať, že výnos dane z príjmov fyzických osôb, vybraný od obyvateľov ekonomicky silnejších regiónoch, sa rozdelí v prospech slabších regiónov. - Teda v skratke, že dane z príjmov fyzických osôb sa hodia do 1 koša a potom sa to cez vzorec rozdelí medzi jednotlivé obce na základe nahláseného počtu obyvateľov.
Úlohou mesta je zabezpečiť služby pre svojich obyvateľov a návštevníkov. Ale by to mohlo robiť, tak musí na to dostať peniaze.
3) 240 tisíc ľudí v BA reálne žije a sú neobyvatelia. Aj pre nich sa opravujú cesty a chodníky, aj oni chcú mať verejné osvetlenie, pokosené trávniky, školy, škôlky, chcú mať čisto, robia sa projekty, aby mohli existovať, aj pre nich je tu MHD, rôzne športoviská, parky atď. Ale mesto na to nedostáva peniaze za tých ľudí, lebo tam oficiálne nežijú.
4) úlohou verejnej dopravy je prepraviť čo najviac ľudí v čo najkratšom čase a čo najefektívnejšie. Úlohou mhd pre primárne prepravovať ľudí - obyvateľov a návštevníkov mesta. Keďže verejná doprava je skoro vždy dotovaná, tak od niekoho tie peniaze ísť musia, v prípade mesta idú z daní obyvateľov. Nikto nečaká, že turista, či návštevník bude platiť plnú cenu za mhd, alebo obyvateľ mesta to bude mať lacnejšie. Pokiaľ niekde žiješ, máš sa podieľať na chode obce. 240 tisíc ľudí to v BA nerobí.
5) skús si prečítať zas a znova. Hovorím to stále. Riešenie je, aby tých 240 tisíc ľudí, čo žíjú v BA a neplatia tu dane, aby ich dane skončili v BA a nie inde. Na základe aktuálneho kľúča to je 189 miliónov, ktoré BA nedostala.
Reakcia na: Valec #35:
BMK bola vo svojej podstate hlupost uz od zaciatku... kazdy clovek nad 15 rokov predsa vo vrecku nosi karticku, ktora hovori o tom, ci ma alebo nema trvaly pobyt v Bratislave anemusi si kvoli tomu zriadovat kartu v zazmluvnenej banke a nabijat si tam peniaze
ale aby som ostal pri teme... ten zoznam spojov ma celkom prekvapil, napr absenciou 75 a 78
Reakcia na: johnnyjanko #42:
"Štát potom rozdeľuje peniaze obciam a mestám podľa počtu obyvateľov, pričom vôbec nezáleží na tom, či obyvatelia tej obce platia vysoké alebo nízke dane" - No a to je práve ten problém a zdroj odlivu v Bratislave vyprodukovaných peňazí niekam do tramtárie. V Bratislave sa tvoria výrazne väčšie hodnoty, ale distribúcia peňazí do rozpočtu to nijak nezohľadňuje.
Reakcia na: 810zssk #48:
Napríklad tu je to rozpísané celkom rozumne. https://blog.sme.sk/janohrcka/politika/preco-ma-bratislava-a-petrzalka-malo-penazi

Ale spomína sa tam aj to, že nie len štát kašle na mestá, ale aj napríklad samotná BA na mestské časti, Petržalka to odnáša najviac. Prípadne chuťovky ako toto https://www.aktuality.sk/clanok/MXzAehx/navrh-hlavneho-mesta-k-prerozdeleniu-penazi-je-neferovy-vyhlasil-starosta-petrzalky/ Hlavne Vallove slová by som vypichol, prečo mestské časti nemôžu dostať 100% sumy, čo štát poslal na štátne materské škôlky, ale súkromné materské škôlky dostanú 100% sumy. Citujem: "Úvahu o tom, že by mesto dávalo mestským častiam 100 percent financií, považuje za nelogickú. „Nie je to ako normatív na základné školy. Počet detí je jedným z troch ukazovateľov, ktoré sú vo vzorci, podľa ktorého sa menia peniaze pre každú samosprávu a ktorý iba naviguje a hovorí, kam a koľko peňazí má ísť," poznamenal Vallo. Zároveň pripomína, že v opačnom prípade by hlavné mesto nemohlo platiť verejné osvetlenie pri škôlkach, mestskú hromadnú dopravu k nim či mestských policajtov, ktorí niekedy pri nich hliadkujú." Natiska sa otázka, čo akože si šňupol. Škôlky predsa nie sú mimo mesta, ale zvyčajne uprostred domov, takže lampy čo osvetľujú škôlky, tak osvetľujú aj ulicu. Nevšimol som si, že by MHD jazdila špeciálne ku škôlkam, tak isto, argument s tými policajtami je o čom akože? To sa akože najímajú extra policajti len na to? Určite nie.

Žiaľ kopa ľudí to nechce chápať. Minulý či predminulý rok bola na RTVS reportáž, buď Miloslavov, alebo Kvetoslavov v Občan za dverami to bol myslím, kde sa rodičia sťažovali, že nevedia dať deti do škôlky, že je plná a odmietajú zobrať ich deti. Vyjadrenie starostu, že v obci oficiálne žije 2500 či koľko ľudí a všetky deti, ktoré žijú oficiálne v obci sú v škôlke. Podľa jeho odhadov, ale v obci žije cez 5000 ľudí. Žiaľ ľudia čo žijú neoficiálne v obci majú smolu, obec nemá ani peniaze aby to riešila a ani nemá vedomosť, že koľko vlastne tam je detí a čo treba pripraviť.
Reakcia na: 810zssk #48:
Áno, je to tak. Ale dá sa na to pozrieť aj inak. Napríklad existuje veľa firiem, ktoré majú aktivity po celom Slovensku, ale daňové sídlo majú v Bratislave. Asi by nebolo spravodlivé, keby dane z nich zostali len v Bratislave. (Ako to riešia Švajčiari, netuším.)
Reakcia na: johnnyjanko #50:
Dane z príjmu právnických osôb nemajú s financovaním samospráv vôbec nič.
Reakcia na: 810zssk #51:
Ale ak má na myslí daň z motorových vozidiel, tak ta je príjmom vyššieho územného celku podľa miestnej príslušnosti.
Reakcia na: bobitwo #49:
Škôlky už riešiť netreba, štát si ich vezme pod seba, samozrejme aj s financovaním. Podľa tej logicky to ale zároveň znamená, že už nebudú mať ani to VO, ani MHD a ani mestských policajtov.
Zajtra je futbal. Som zvedavy, ci budu na L98 klbaky, alebo sa budu ludia zase tlacit a nadavat v 12m vozoch ako min.sezonu.
Reakcia na: marek1978 #54:
Budú sa zatiaľ tlačiť ..
Reakcia na: Ma178rek #55:
Prípadne sa na to vybodnú a pôjdu autom...
Včera bolo nejaké posilnenie??? Nezaregistroval som pri tých 20000 ľudí .. pričom by možno stačilo pridať nejaké vložené električky ktoré by šli po zastávku centrum resp Poštová na striedačku s klasickými 4kami po zápase... Lebo už od 22:30 šli určite plnšie spoje...
Reakcia na: Ma178rek #57:
20404. Tých 404, to máš približne 9 kĺbakov a zároveň symbolické číslo k posilovke 😂
Reakcia na: Ma178rek #57:
Autobusy boli posilnené.
Dnes je avizovaný vypredaný štadión. Posilovka bude?
Reakcia na: 3pa3ck3 #61:
Paráda, takto to má vyzerať.
Z Vajnorskej videne minimalne 2 posilove 3ky smer Petrzalka.