Futbaloví fanúšikovia sa na zápas ŠK Slovan dostanú bratislavskou MHD bezplatne.
Vďaka spolupráci medzi Dopravným podnikom Bratislava a futbalovým klubom ŠK Slovan Bratislava môžu návštevníci futbalových zápasov tohto klubu konaných na Národnom futbalovom štadióne bezplatne cestovať linkami MHD na zápas a následne po skončení zápasu domov. Stačí, ak sa pri kontrole vo vozidle MHD preukážu platnou vstupenkou na daný zápas, príp. celosezónnou permanentkou v tlačenej alebo elektronickej forme. Dodatočné preukázanie nie je možné.
Návštevníci futbalového zápasu môžu cestovať bezplatne 3 hodiny pred oficiálnym začiatkom zápasu, počas trvania zápasu a dve hodiny po skončení zápasu. Bezplatné cestovanie sa vzťahuje na cesty linkami bratislavskej MHD s cieľom pri Národnom futbalovom štadióne, resp. na návrat domov. Národný futbalový štadión je v pešej dostupnosti od zastávok MHD:
- Nová doba - linky 4 53 98
- Bajkalská - linky 39 53 60 61 63 98 163
Podľa uzavretej zmluvy možnosť bezplatného cestovania futbalový klub návštevníkom zaplatí od začiatku júla 2024 do konca júna 2025. Pri predpokladanej väčšej návštevnosti zápasu si môže futbalový klub objednať aj posilnenie vybraných liniek MHD.
Bezplatné cestovanie so vstupenkou na športové podujatie nie je novinkou, takúto možnosť mali už v minulosti návštevníci hokejových zápasov (napr. v rokoch 2013 až 2015). „Týmto krokom chceme v prvom rade podporiť atraktivitu cestovania v mestskej hromadnej doprave. Zároveň by to malo pomôcť odľahčiť dopravu okolo štadióna, mala by sa zlepšiť situácia s parkovaním pre ľudí, ktorí bývajú v jeho okolí. Idea kumulovaného lístka, teda vstupenky na podujatie s dopravou prostredníctvom MHD je progresívnym produktom pre Bratislavčanov i návštevníkov mesta", uviedli vtedy primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.
bobitwo
240 tisíc ľudí je 189 miliónov na daniach, ktoré nedorazili. 426 tisíc ľudí financuje služby pre ďalších 240 tisíc ľudí, čo tu žije a ktorých peniaze končia inde ako by mali.
Príklad s domom je presne to isté, čo s mestom. Tam tiež predsa chodia návštevy, musíš zabezpečiť, aby to neohrozovalo okolie.
Ak by si čítal s porozumením, tak by si pochopil, kde je problém. 240 tisíc ľudí žijúcich v BA, ktorých dane neskončia v Bratislave. A napísal som to nie raz. Lebo aknsi zarátam tých 240 tisíc ľudí, čo tu oficiálne nebývajú, ale vlastne tu bývajú, tak Bratislava dostane na hlavu menej ako 500€ z daní, čo je menej ako majú Košice, Trenčín, Prešov, či Dunajská Streda. 426 tisíc ľudí zabezpečuje služby pre ďalších 390 tisíc. Ukáž mi slovenské mesto, ktoré z daní za 1 obyvateľa sa musí postarať o ďalšieho 0,91 človeka.