Futbaloví fanúšikovia sa na zápas ŠK Slovan dostanú bratislavskou MHD bezplatne.
Vďaka spolupráci medzi Dopravným podnikom Bratislava a futbalovým klubom ŠK Slovan Bratislava môžu návštevníci futbalových zápasov tohto klubu konaných na Národnom futbalovom štadióne bezplatne cestovať linkami MHD na zápas a následne po skončení zápasu domov. Stačí, ak sa pri kontrole vo vozidle MHD preukážu platnou vstupenkou na daný zápas, príp. celosezónnou permanentkou v tlačenej alebo elektronickej forme. Dodatočné preukázanie nie je možné.
Návštevníci futbalového zápasu môžu cestovať bezplatne 3 hodiny pred oficiálnym začiatkom zápasu, počas trvania zápasu a dve hodiny po skončení zápasu. Bezplatné cestovanie sa vzťahuje na cesty linkami bratislavskej MHD s cieľom pri Národnom futbalovom štadióne, resp. na návrat domov. Národný futbalový štadión je v pešej dostupnosti od zastávok MHD:
- Nová doba - linky 4 53 98
- Bajkalská - linky 39 53 60 61 63 98 163
Podľa uzavretej zmluvy možnosť bezplatného cestovania futbalový klub návštevníkom zaplatí od začiatku júla 2024 do konca júna 2025. Pri predpokladanej väčšej návštevnosti zápasu si môže futbalový klub objednať aj posilnenie vybraných liniek MHD.
Bezplatné cestovanie so vstupenkou na športové podujatie nie je novinkou, takúto možnosť mali už v minulosti návštevníci hokejových zápasov (napr. v rokoch 2013 až 2015). „Týmto krokom chceme v prvom rade podporiť atraktivitu cestovania v mestskej hromadnej doprave. Zároveň by to malo pomôcť odľahčiť dopravu okolo štadióna, mala by sa zlepšiť situácia s parkovaním pre ľudí, ktorí bývajú v jeho okolí. Idea kumulovaného lístka, teda vstupenky na podujatie s dopravou prostredníctvom MHD je progresívnym produktom pre Bratislavčanov i návštevníkov mesta", uviedli vtedy primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.
bobitwo
Úlohou mesta je zabezpečiť služby pre svojich obyvateľov a návštevníkov. Ale by to mohlo robiť, tak musí na to dostať peniaze.
3) 240 tisíc ľudí v BA reálne žije a sú neobyvatelia. Aj pre nich sa opravujú cesty a chodníky, aj oni chcú mať verejné osvetlenie, pokosené trávniky, školy, škôlky, chcú mať čisto, robia sa projekty, aby mohli existovať, aj pre nich je tu MHD, rôzne športoviská, parky atď. Ale mesto na to nedostáva peniaze za tých ľudí, lebo tam oficiálne nežijú.
4) úlohou verejnej dopravy je prepraviť čo najviac ľudí v čo najkratšom čase a čo najefektívnejšie. Úlohou mhd pre primárne prepravovať ľudí - obyvateľov a návštevníkov mesta. Keďže verejná doprava je skoro vždy dotovaná, tak od niekoho tie peniaze ísť musia, v prípade mesta idú z daní obyvateľov. Nikto nečaká, že turista, či návštevník bude platiť plnú cenu za mhd, alebo obyvateľ mesta to bude mať lacnejšie. Pokiaľ niekde žiješ, máš sa podieľať na chode obce. 240 tisíc ľudí to v BA nerobí.
5) skús si prečítať zas a znova. Hovorím to stále. Riešenie je, aby tých 240 tisíc ľudí, čo žíjú v BA a neplatia tu dane, aby ich dane skončili v BA a nie inde. Na základe aktuálneho kľúča to je 189 miliónov, ktoré BA nedostala.