Bratislava ukončí prevádzku trolejbusov Škoda 25 Tr Irisbus (od 1.7.2024)

Trolejbusy, ktoré 18 rokov zabezpečovali premávku na dlhodielskej trati, budú nahradené mladšími vozidlami.

Dopravný podnik Bratislava od 1. júla 2024 ukončí prevádzku kĺbových trolejbusov Škoda 25 Tr Irisbus s prídavným diesel-elektrickým agregátom, ktoré od roku 2006 zabezpečovali premávku na linke 33 na ostrovnej dlhodielskej trolejbusovej trati. Z pôvodných šiestich vozidiel do dnešných dní premávajú už iba tri, ktoré sa pre časté poruchy a fakt, že nie sú klimatizované, rozhodol dopravca definitívne vyradiť z prevádzky.

Namiesto nich dopravca nasadí na linku 33 mladšie a klimatizované trolejbusy Škoda 30 TrDG z roku 2015, ktoré pôvodne jazdili na linke 40, kde ich začiatkom roka nahradili novšie batériové trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris.

Keďže ide o vozidlá s menšou kapacitou než mali trolejbusy Škoda 25 Tr, spoje linky 33 budú po novom premávať častejšie.

Trolejbus Škoda 30 TrDG

Pre cestujúcu verejnosť a dopravných fanúšikov zároveň dopravný podnik pripravuje rozlúčku s trolejbusmi Škoda 25 Tr Irisbus, ktorá sa uskutoční v sobotu 6. júla 2024 v priebehu jesene v trolejbusovej vozovni Hroboňova.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Upravi sa aj CP L 32? Vacsinu tyzdna jazdili 32,33 v preklade obe po 15min tj 7-8 takt. Teraz s malymi vozmi je to utopia jazdit 33 v preklade s 32 v tom preklade.
Jasne, a dopadne to ako v Lamaci. Hromadne prekopanie liniek a potom postupne usekavanie spojov (mensia kapacita spojov ale zato castejsie... na par mesiacov). Miesto toho aby vymyslali Valloviny, mali konecne dostavat trolejbusovu trat cez Mlynsku dolinu.

Len aby nespravili to, ze daju Degese, potom okresu interval a potom zavedu PaaS na Dlhacoch. Co ich tam po ludoch...
Reakcia na: MatejBA #2:
Ciastocny PAAS je uz pri konecnej na 2 uliciach. Stavat trate my nevieme, furt nas brzdia povolenia, majetkove vztahy, odvolania atd. A je jedno ci tam bude Vallo alebo niekto iny novy.
Nasadit "degese" na 33 je absolutna nehospodarna sprostost, tym padom by sa musel zdvojnasobit pocet vozidiel, vodicov a interval, aby sme sa dostali na povodnu hodinovu kapacitu - v tomto modelovom pripade posilnenie 32 neuvazujem, kedze v clanku nie je o tom ani zmienka, no bez toho si to osobne neviem predstavit.

Cisto hypoteticky - viacej hospodarnejsie by bolo tahat 31 Tr a obsadit ich na vsetkych poradiach, alebo z linky 61 spravit vyslovene letiskovu ako bola v minulosti, avsak v terajsej trase, vratit 64 (povodnu 204) do povodneho stavu aj za cenu subehu na trase tychto liniek, kde by sa dali nevyuzite "klasicke" trolejbusy a uvolnene hybridy nasadit na 33. Samozrejme do doby, kym sa dlhodielska trat neprepoji so zvyskom, co uz davno malo byt hotove, no ci sa toho dockaju vnuci mojich vnukov, je veru otazne 😂
Reakcia na: Transportholic #4:
Celodenky mali ostat na 33 podla mna s 31tr. Tu spicku hadam 2-3 soferov by uz nasli hadam pre delene sluzby 30trdg. No takto pri cisto 30trdg musia hladat celotyzdenne soferov co bude cislo aj 8-10 ludi.

ADD2 hybridy 27tr nemozu ist inde ako 40/61 - len ak je vyluka co boli par krat na 72 už.
Reakcia na: Petto #5:
Môžu ísť... Vozidlá neboli kupované na konkrétnu linku... To je ako Hydrogeny ktoré sú iba na 75 z dôvodu plničky...

Prečo potom môžu ísť na nočné linky 27Tr .. ?
Reakcia na: Ma178rek #6:
V noci su volne 27tr tak je to asi jedno. Ale cez den ich treba na 40/61. Ale len moj odhad.
Reakcia na: Petto #5:
S prvou castou plne suhlasim, v kombinacii s 31 Tr by to bolo viac prijatelnejsie ako prakticky tak aj ekonomicky, no radsej si nechcem ani predstavit ako by to vyzeralo v spicke, najma tej rannej, ak by tam boli cisto iba dg, ktore su kapacitne viac chudobnejsie najma kvoli motorovej vezi.

K tomu druhemu bodu - nieco som o tejto klauzule v zmluve o nakupe zapocul, no spomenul som si na jeden konkretny odsek z prispevku na FB/IG DPB z 31.1. o zaradeni novych trolejbusov do premavky, kde jasne uviedli, ze "Tešiť sa môžu aj obyvatelia Dlhých dielov, v lete budú nové klimatizované trolejbusy nasadené aj na linku 33. Nahradia tak staré neklimatizované vozidlá, ktoré na Dlhé diely jazdia od roku 2006.", tak som si (zrejme naivne) myslel, ze toto maju nejako podchytene.
Reakcia na: Transportholic #8:
Ta veta o 27tr na L33 bola aj v katalogu na imhd v sekcii prevadzka - ze budu v lete 2024 nasadene na 33:. No uz to vymazali. 27tr su zial nespolahlive a nevedia pokryt celu 40+61, kde vypomahaju najstarsie serble NB18 na spicky + uz aj Urbanway12 som tam videl a nebol to zalozak.
Reakcia na: Petto #3:
Henten KV paas je minimalne lepší v tom, že cez deň tam máš parkovanie zdarma a večer pre 90% rezidentov.

Ale teraz tu nejde primárne o parkovanie ale o to, že reálne hrozí výrazne zhoršenie kapacity dopravy na DD. Určite nebudú mať toľko vodičov od Septembra a pokiaľ budú trvať na degesoch tak amen tma. Teraz by sa tam obcas v špičkách uživil dvojklbak.
To je zase riešenie. Treba ľudí vyhnať z MHD asi. Potom je to výborné riešenie.
Budu tam nadalej aj 31Tr??
Reakcia na: MatejBA #10:
Zase dvojklbak nepreháňajme...
Sú tie spoje plné, ale nie je to také tragické
Pochvala DPB za organizovanie rozlúčkovej akcie. Taktiež pochvala DPB, že tie vozy dokázal držať pri živote neuveriteľných 18 rokov. Kto sa trošku vyzná do techniky, ten dobre vie ako mimoriadne nevhodné boli najmä pre výkony na Dlhé diely. Na začiatku prevádzky mnohí tým vozom dávali životnosť 6 až 8 rokov. Že dokázali jazdiť 18 rokov je zázrak. Nerobím si ilúzie, že degeše na tom budú lepšie.
Kto si pamätá ako to vyzeralo pred štvrť storočím? Sólo autobusy TAM BUS 232 A 116 M v úlohe "naftového výťahu" k električkám.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/2357/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2385/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2386/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2406/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2373/ (už v roku 2003 som sa snažil fotiť v noci vozidlá v pohybe)
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2443/

Bolo by fajn, keby DPB na rozlúčke pripomenul obyvateľom Dlhých dielov aj obdobie, ako cestovali pred zavedením trolejbusov. 3702 je pojazdný:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/156801/

A na Dlhé diely by mohli dotiahnuť aj jednu 9Tr! To by bola paráda! Ešte tam nikdy nebola a bola by to skvelá PR akcia! Keď sa už DD vracajú k sólam.... A spraviť linku 12 v trase Šafárikovo nám. - Karlova Ves s K2 č. 317 a T3SUCS 7819+7820, aby sa dali spraviť na Riviére spoločné fotky K2 a 9Tr vedľa seba, aj T3SUCS a TAM 232 A 116 M vedľa seba.

DPB má potenciál urobiť si mimoriadne dobré PR, niečo, čo mu mesto Bratislava môže v tichosti závidieť!
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
A spojazdnenie ufa, ktoré by vzlietlo z Mosta SNP a pristálo na Kuklovskej by si nechcel? 😎

Buďme realisti...

Načo ťahať 9Tr tam, kde nikdy nebola? Ak bude trať na DD napojená na zvyšok siete, môže sa počas otvárania po nej prebehnúť historický trolejbus, ako to robili napr. v Prahe. No a Tambus by mal zmysel, keby bolo nejaké výročie, napr. budúci rok bude 30 rokov od začiatku ich premávky v Bratislave. Len, v súčasnosti je úspechom, ak sa podarí historičáky vypraviť počas jedného víkendu v roku.
Reakcia na: mirec240 #16:
Áno, máš pravdu, takže +1 za mňa. Trošku som nechal ujsť moju fantáziu. 😃 Byť v DPB, tak určite takéto akcie navrhujem. Prečo? Lebo PR. Lebo DPB na to má. Náklady navhovanej akcie sú doslova peanuts, keď si porovnáme s inými vecami, ktoré musí DPB riešiť.

Oslovil by som urbanistov, historikov, plánovačov, aby spravili nejakú prezentáciu k sídlisku Dlhé diely. Bolo by fajn, keby sa v 9Tr cestujúcim rozdávali letáky o histórii Karlovej Vsi a Dlhých dielov, spolu s egrešmi, ktoré sa tam pestovali pred výstavbou sídliska. Spraviť z toho kultúrno-spoločensko-dopravné podujatie. Sídlisko Dlhé diely sa začalo stavať v 80. rokoch 20. storočia, v čase, kedy 9Tr ešte jazdili v bežnej premávke. Od začiatku bolo uvažované s trolejbusmi, len realzácia nastala až v 21. storočí. Takže 9Tr na Dlhých dieloch nie je až také sci-fi. A koncert kapely Longital v obratisku na Kuklovskej ako záver programu.
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
PR pre koho? Ako že pre tých ludí čo chodia autom? Hnilé vraky počas jedného dňa je to čo ich prinúti na dochádzanie s MHD miesto autom?

Či pre šotoušov, ktorí chodia s MHD aj tak lebo im robí tesno v nohaviciach?
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Obavam sa, ze taketo prehnane PR by malo skor negativny ucinok v style "na taketo blbosti sa peniaze najdu, ale na realne zlepsenie dopravy uz nie".
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Ani si netreba robit ziadne iluzie, kedze su to v principe technologicky identicke vozidla 😃
Reakcia na: Cancer #18:
"Tí čo chodia autom" to poznajú? Že sú to "hnilé vraky"? Really?
Reakcia na: jozin #19:
Dovolím si nesúhlasiť. Negatívny pre koho? Mesto? Áno. DPB? Nie. Aj keď je DPB je 100% mestská akciovka. Ak by dokázal robiť veci, ktoré majú úspech, nevidím na tom nič negatívne. Že mesto nedokázalo osloviť mestskú časť a spraviť nejaké kultúrno-spoločenské podujatie? Nie je predsa chyba DPB. A DPB na to má všetky predpoklady spraviť takú vec. Za mňa osobne som presvedčený, že pozitívny feedback by prevažoavl nad negatívnym. Samozrejme, plne rešpektujem tvoj názor. Hoci s ním nesúhlasím.
Reakcia na: Cancer #18:
Bez vulgárnych prejavov by to nešlo? Až také zlé meno tejto stránke nemusíš robiť.
Rešpektujem odlišné názory, je možné, že moje návrhy by viac uškodili DPB. Som vďačný za akýkoľvek feedback, aj negatívny. Nikto nie je dokonalý. Dovolím si ostať v presvedčení, že pozitívny feedback skutočnej verejnosti by prevážil negatíbny feedback, ktorý tu prezentuje Andrej a jozin. Keďže nič z mojej strany navrhované nebude, môžu si daní diskutéri potvrdiť ich závery.
ani v jednom 30TrDG som ani raz nezazil fungujucu klimu
Reakcia na: Relé556 #25:
Ono tam.klima aj občas išla... Ale ten diesel agregát robil také teplo a hlavne keď sa to točilo na 210/40 tak klíma išla iba v úseku Nivy-Hl.ST a späť a častokrát ju nezapinali potom keďže príliš často ju museli vypínať/zapínať
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Ale oni tie vaše milované historičáky sú hnilé vraky. Či do obchodu by ťa tiež pritiahla reklama na to ako počas jedného dňa/víkendu. budú vo všetkých obchodoch prázdne regále a rady na pomaranče a mäso ako za socíku?

Zrovna vtedy by si si išiel spraviť týždňový nákup a vďaka takémuto zážitku by si nakupoval už iba v tejto sieti? Ty možno áno, ale ostatní by sa radšej týmto obchodom vyhli lebo väčšina ludí do obchodu chodí lebo potrebuje niečo kúpiť, nie z dlhej chvíle či nostalgie.

Skús sa na to pozrieť nie z pohladu šotouša ale z pohladu človeka, ktorý si mód dopravy ktorý použije vyberá na základe kvality a vysvetli mi ako by ťa ako takého človeka prilákali začať využívať MHD historičáky.

Aký zmysel teda má také PR, keď nepriláka zákazníkov ktorých najviac chceme a potrebujeme, a priláka iba šotoušov ktorý našimi zákazníkmi dávno sú a vždy budú?
Spoje linky 30 budú premávať častejšie. Počas špičiek budú jazdiť každé 3min? Samotné 30TrDG nemajú ani polovičnú kapacitu 25Tr. Tie spoje bývajú plné ale keď prídu naraz 2-3 električky z mesta tak ani 2x30TrDG za sebou nebudú stačiť. To zas bude pekná tlačenka.
Ja si myslím že na leto mohli niekde nájst na tie dve poradia 27Tr a celodenky by boli 31Tr.
Reakcia na: Andrej #23:
A prosím ťa kde tam je vulgárny prejav?
Reakcia na: Mischo1 #28:
Leto nevidím ako problém
Skôr školský rok...
Ale tak zase DPB nechcel mať mix výpravy kde bude kapacita spoja 50 vs 100 ľudí ...
Ale na poradia 1,2 by mohli nechať 31Tr
Súhlasím ako je spomenuté nižšie v diskusii, aby sa z linky 61, spravila vyslovene, letisková ako bola v minulosti! Ja, tvrdím už veľmi dávno a bol som hejtovaný, že keď letisková, tak ale v smere na Hl.Stanicu, bez zachádzky k Avionu a určite nie cez Trnávku. Linka 61 v dnešnej trase ale po Rožňavskej a Galvaniho a miesto nej v Trnávke, vrátiť linku 64.
Áno, je úctihodné ako tu už niekto spomenul, že 25Tr sa dožili 18 rokov ale rovnako +- sa dožili aj nenávidené Solarisy Urbino15.
Že sú nespoľahlivé 27Tr? To aj Trollino 24. Ono, poukazovať len na poľského výrobcu je dosť plytké, keďže výzbroj, dávala Škoda. Teraz, netvrdím, že z vás to niekto povedal, ale bol som svedkom, toho ako to niekto v DPB tvrdí. Nebudem tu dávať dôkazy aby som niekomu neuškodil, ale boli sme svedkami keď prišli nové vozy, ešte tesne pred zaradením, čo voz, to nezapojená elektroinštalácia. Nebudem špecifikovať. Už veľa vypovedá aj výrok poľského výrobcu, že v budúcnosti, príde z vlastným trolejbusom na trh a nechce už spoluprácu.
Reakcia na: Relé556 #25:
Na 40 ju veľmi nepoužívali, keď sa stále štartoval motor. Jednak tá klíma nedokázala vychladiť interiér pri naštartovanom motore a okrem toho to znižovalo výkon motora, ktoré sa potom prehrievali. Pri prevádzke pod vedením by to malo byť ok. Keď budú vozy na Hrobonke, tak ich dajú dokopy a bude to fungovať 😉
Reakcia na: Transportholic #8:
Toto bol pôvodný plán, dve celodenky mali byť 27 Tr. Akurát sa ukázalo, že to nebude možné, pretože sú dosť poruchové a treba mať vyššiu rezervu pre 40/61 na výmenu.
Reakcia na: Transportholic #4:
Treba sa najprv zamyslieť nad tým, kde nastal problém. Projekty neboli časovo skoordinované a napokon nastala táto situácia, keď sú tu nové vozy, ale výstavba nových trolejbusových tratí zamrzla. V tomto prípade predovšetkým výstavba trolejbusovej trate Mlynská dolina – Riviéra. Rátalo sa s tým, že 25 Tr dojazdia a vozy stiahnuté z linky 71, kam prišli dvojklbáky, pôjdu na linky 32 a 33. Nastala však situácia, že pôvodné vozy 30 TrDG a 31 Tr nemajú využitie a nadsluhujúce 25 Tr zase nemajú adekvátnu náhradu.
nebolo by logickejsie dat docasne po kym sa spravi trat riviera patronka 27Tr na linky 33 a 40 popripade aj 32 kolko ostane volnych a namiesto toho dat letiskove solarisy na linky 61 a styri poradia 93 a to nie len cez prazdniny ale aj cez skolsky rok.😉 namiesto toho aby jazdili nie uplne adekvatne linky 84 a 96.
Reakcia na: kvorka #29:
"Či pre šotoušov, ktorí chodia s MHD aj tak lebo im robí tesno v nohaviciach?" je podľa teba normálna veta ktorá by sa písala v civilizovanej debate?
Reakcia na: Ma178rek #30:
Nechajme sa prekvapiť. Možno to bude mix 31tr s 30trdg. V sedle a poobedny víkend bohate stačí klbak 33 (31tr) s klbakom 32 v preklade 7,8.
Aj článok hovorí o náhrade 25tr s 30tr. O skončení 31tr na 33 nie je zmienka.
Reakcia na: 2232S #35:
Ak by ostal interval ako teraz v rannej špičke tak by si potreboval cca 12 poradí na linku 61, takže by letiskové len nestačili, museli by asi vypomôcť Otokary...
Neviem či je ok pre linku 32 aby toľkokrát zhadzovali palice .. prvýkrát v úseku Riviera-Patronka, následne pod Stanicou by museli zhodiť... Teoreticky na stanici by mohli nahodiť kvôli nabíjanie ale zase potom zhodiť a nahodiť na zastávke Pod Stanicou, zhodiť za Patrónkou a nahodiť zase na Riviére ....
Reakcia na: Ma178rek #38:
tak len na linky 33 a 40+61 celeodenky 27Tr a solarisy letiskove na 32 93 a 40+61. a aj tak dnes jazdia na 32 93 hoci co okrem solarisov jazdia na tych linkach aj otokary a sorky euro 6 a euro 5. a zrazu nikomu nevadi ze na 40+61 jazdia stare sorky ked tam boli solarisy to vadilo vsetkym.😉
Reakcia na: 2232S #39:
Na 61 sú celodenné poradia 1-8, na 40 sú to v podstate 1-11, strašne komplikované to je.. ale hej to by bolo asi lepšie riešenie

Ale tak musia sa niekde využívať zmysluplné 30TrDG a bohužiaľ inde ako na takúto ostrovnú linku využitie nemajú, lebo neustále zapínať agregát je chumajina
Reakcia na: Andrej #36:
Hovoríš o vulgárnosti. Ja vulgarizmus nevidím. A či je normálna? Je to diskusia, ja nehodnotím obsah, ale vulgarizmus nepoužil ako narazas. Tak sa potom vyjadri hneď inak.
Reakcia na: Ma178rek #38:
A 44 je co?
Vie mi niekto vysvetliť, prečo DPB neurobil trolejovú odbočku pod stanicou smer stanica a naspäť? Či to zas budeme čakať 10 rokov na vhodné eurofondy, ktoré by sme na to stopili? 🤔
Reakcia na: SixSixTrooper #42:
Jedna takáto linka stačí nepotrebujeme ďalšie...
Reakcia na: Pajo #43:
Asi hej neviem preč o to neurobia
Reakcia na: Pajo #43:
Pretože to je súčasťou projektu Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka – Kramáre – Hlavná stanica, ktorý momentálne čaká na vydanie územného rozhodnutia.
Reakcia na: Petto #37:
Nie, má to byť vypravené čisto v degešoch. Veď ide o to, aby tam nemuseli nič ťahať s nič strážiť.
Reakcia na: Ma178rek #44:
Prečo keď to 44 zvládajú bez problémov vozy aj vodiči.
Reakcia na: 2232S #48:
Či to zvládajú vozy a vodiči zistíme neskôr... Ako píšem raz za koleso je to ok, ale viackrát v Tom nevidím moc zmysel ..
Reakcia na: Cancer #27:
To snáď nemôžeš myslieť vážne s tým prirovnaním akože WTF??? Však načo máme historičáky? Dajme všetky historičáky do šrotu, aj tak sú to hnilé vraky. Treba sa ich hneď zbaviť nedajbože tie historické vozidlá niekto uvidí tak už nikdy potom nepôjde MHD lebo mu to pripomenie socializmus. A na fanúšikov MHD sa treba vysr... teda vykašľať. Však načo im robíme akcie keď majú nulový prínos pre MHD a iba zaberajú miesto vo vozidlách "bežným zákazníkom".

Veď aj počas mestských dní nechápem načo pustili do ulíc tie socialistické hnilé vraky a ešte sa tým mesto Bratislava chváli na sociálnych sieťach. Veď aj počas tej akcie tie autobusy chodili úplne prázdne, vozili iba vzduch a pár nadržaných šotoušov. Mesto bolo prázdne a v ten deň sa všetci vyhýbali cestovaniu MHD aby nedajbože nezažili socializmus. Ľudia na ulici boli zhrození, otáčali sa a fotili aké neskutočné vraky jazdia v uliciach. Jasné že väčšina ľudí už po jazde historičákom už MHD nepôjde a bude jazdiť iba autom.
Reakcia na: ikarus31 #50:
Na jednej strane má Rakovina pravdu že jazdy historických vozidiel asi neprilakajú nových zákazníkov. Ale na druhej strane je predstava že jazdy historických vozidiel odradilo bežného človeka je úplná šialená myšlienka. V lepších časoch keď boli peniaze na oveľa viac akcií než v dnešnej dobe vôbe necestovalo málo ľudí na MHD. Aj teraz na tých akciách ktoré si spomenul bolo veľa bežných smrteľníkov a počet cestujúcich po tom neskolaboval. Celá táto diskusia je o úplne vymyslenom probléme.
Reakcia na: Andrej #51:
Ja úplne súhlasím s tým že v dnešnej dobe kedy nie sú peniaze ani na zabezpečenie bežnej premávky MHD a neustálom škrtaní výkonov nie je vhodný čas na nejaké historicko-vyhliadkové jazdy a podobné akcie. V prvom rade treba zabezpečiť bežnú prevádzku a potom riešiť ostatné.

Avšak úplne ma odrovanlo to prirovanie historických vozidiel k prázdnym regálom a radom v obchodoch za socializmu. Ako to som naozaj nepochopil ako to spolu súvisí. Akože historické vozidlá vyvolávajú niekomu nejaké negatívne pocity ako prázdne regále? Naozaj nepoznám nikoho takého.

A druhá vec je že keby sa mali robiť akcie len za účelom prilákania zákazníkov tak to by sa mali zrušiť 2/3 všetkých podujatí lebo však načo ich budeme robiť keď aj tak nám neprilákajú zákazníkov.

A vyjadrenia že historické vozidlá sú "hnilé vraky" a že šotouši vždy budú jazdiť MHD tak nemá zmysel robiť žiadne akcie radšej nebudem komentovať.
Už budúcu sobotu 6.7. sa lúčime s dlhodielskými ikonami Škoda 25 Tr. 👋

Poďte s nami stráviť príjemný letný deň a naposledy sa odviezť trolejbusmi, ktoré odštartovali už takmer dvadsaťročnú trolejbusovú epochu na Dlhých Dieloch. Čo sme si pre vás pripravili?

🚎 Hlavným lákadlom bude špeciálna linka H33, ktorá vás od 10:00 do 14:00 prevezie každých 30 minút po trase Depo Hroboňova – Dlhé Diely a späť. Posledný prevádzkový deň trolejbusov 25 Tr tak máte možnosť zažiť, ako vyzeral ich každodenný život po dobu 18 rokov. Trasa, po ktorej trolejbusy z Depa na Dlhé Diely pôjdu, je oficiálnou výjazdovou trasou na linku 33. Okrem pár mesiacov v začiatkoch premávky trolejbusov v roku 2006 však trolejbusy cestujúcich po tejto trase nevozili. Všetkým fanúšikom preto prinášame unikátnu možnosť zažiť jazdu trolejbusom cez Mlynskú dolinu.

🚏 Pri Depe Hroboňova nájdete náš Šoto-shop, do ktorého sme si pripravili dizajnovú limitovanú edíciu nášho merchu. Tá je inšpirovaná priamo vozidlami Škoda 25 Tr. Na pamiatku si môžete odniesť aj brožúrku o histórii vozidiel či pamätný cestovný lístok zdarma. Pri Šoto-shope nájdete vystavený aj jeden z lúčiacich sa trolejbusov, ktorý si malí aj veľkí fanúšikovia budú môcť prezrieť do najmenších detailov.

🚌 Spestrením akcie bude autobusová linka H29 v trase Depo Hroboňova – Hrad Devín a späť, na ktorú nasadíme autobusy, ktoré v našich uliciach už bežne neuvidíte. Ktoré to budú? Prezradíme čoskoro.
Reakcia na: pato922 #53:
Budem veľmi zvedavý ci tie vozy zvládnu H33😊 a nepokazia sa
Reakcia na: pato922 #53:
Na H29 bude čo? Oranžové Citelisy?
Na tejto fotke,ked som ju fotil, som ani len netusil, ze "degese" raz nahradia 25tr o cca 10 rokov neskor.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/128311/Stretnutie-trolejbusov-%C5%A0koda-25-Tr-a-30-TrDG?ghv=9854&ref=ba%2Fvozidlo%2F9854%2F%25C5%25A0koda-30-Tr-SOR-6101 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #55:
3102, 3202, 3211, 3423?
Reakcia na: Andrej #51:
Cancer je rak.
Reakcia na: S499.1023 #58:
Ak sa zaujímaš o astrológiu alebo hovoríš po Latinsky tak ťa napadne rak. Každého iného človeka napadne rakovina.
Reakcia na: Andrej #59:
A po anglicky sa podľa teba rak povie ako?
Reakcia na: S499.1023 #60:
Crayfish. Prípadne sa lokálne používa lobster alebo crawdad. Je vylúčené, že prídeš do reštaurácie a vypýtaš si "cancer". To na teba skôr zavolajú sanitku.
Reakcia na: Andrej #61:
Ako myslíš.
Reakcia na: 3pa3ck3 #55:
Tak už to máme vyzradené:

Svoj posledný deň v uliciach Bratislavy zažijú 6.7.2024 nielen trolejbusy Škoda 25 Tr, ale aj viacero autobusov. Ako spestrenie rozlúčkového dňa s trolejbusmi 25 Tr sme pre vás pripravili výletnú autobusovú linku H29, ktorá bude medzi 10:00 a 14:00 premávať medzi zastávkami Depo Hroboňova a Hrad Devín. 🚌🚌🚌
Na linku nasadíme autobusy Irisbus Crossway LE, MAN NG 313 a Solaris Urbino BVG. Ide o vozidlá, ktorých pôsobenie u nás v Bratislave môžeme nazvať unikátnym. Kým prvý z menovaných autobusov vozil cestujúcich hlavne na autobusových linkách do Rusoviec a Čunova, autobusy MAN a Solaris odkúpil Dopravný podnik v roku 2019 od ich pôvodných majiteľov z Rakúska a Nemecka. Pre ich nezvyčajný pôvod sa rýchlo stali obľúbenými medzi vami, fanúšikmi MHD. Preto v deň, keď bratislavskú MHD opúšťajú ikony, vozidlá 25 Tr, sme si pre vás pripravili možnosť sa naposledy zviezť aj obľúbenými vozidlami, ktoré síce v Bratislave pôsobili krátko, ale o to intenzívnejšie sa zapísali do histórie našej MHD.
Podľa FB DPB rozlúčka presunutá na jeseň.
Reakcia na: Juraj #64:
Takze 25tr nekoncia ? 😁
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
Aspoň niečo som trafil. 😋
A dôvod? Nemajú dost vodičov na posilnenú L33? 😃 Ale klímu sľúbili tak teraz to odvolajú tiež? 😂
Reakcia na: Juraj #64:
I came to TWO DEPOTS before i saw the date changed, I waisted 1 hour and 7€😐
Reakcia na: tiny111223 #68:
What can we say? This is our reality. Sorry for that although it’s DPB’s s**t. 😞
Reakcia na: Color #69:
To vážne nebola nijaká správa o tom, že sa to presúva, iba sa vymazal FB event a správa z DPB stránky?
Reakcia na: Solider #70:
V diskusii FB eventu bolo asi týždeň napísané že sa presúva na jeseň avšak keďže sa zmazal už aj celý event už to vidieť nieje.