Trolejbusy, ktoré 18 rokov zabezpečovali premávku na dlhodielskej trati, budú nahradené mladšími vozidlami.
Dopravný podnik Bratislava od 1. júla 2024 ukončí prevádzku kĺbových trolejbusov Škoda 25 Tr Irisbus s prídavným diesel-elektrickým agregátom, ktoré od roku 2006 zabezpečovali premávku na linke 33 na ostrovnej dlhodielskej trolejbusovej trati. Z pôvodných šiestich vozidiel do dnešných dní premávajú už iba tri, ktoré sa pre časté poruchy a fakt, že nie sú klimatizované, rozhodol dopravca definitívne vyradiť z prevádzky.
Namiesto nich dopravca nasadí na linku 33 mladšie a klimatizované trolejbusy Škoda 30 TrDG z roku 2015, ktoré pôvodne jazdili na linke 40, kde ich začiatkom roka nahradili novšie batériové trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris.
Keďže ide o vozidlá s menšou kapacitou než mali trolejbusy Škoda 25 Tr, spoje linky 33 budú po novom premávať častejšie.
Pre cestujúcu verejnosť a dopravných fanúšikov zároveň dopravný podnik pripravuje rozlúčku s trolejbusmi Škoda 25 Tr Irisbus, ktorá sa uskutoční v sobotu 6. júla 2024 v priebehu jesene v trolejbusovej vozovni Hroboňova.
upravovač fotiek
Oslovil by som urbanistov, historikov, plánovačov, aby spravili nejakú prezentáciu k sídlisku Dlhé diely. Bolo by fajn, keby sa v 9Tr cestujúcim rozdávali letáky o histórii Karlovej Vsi a Dlhých dielov, spolu s egrešmi, ktoré sa tam pestovali pred výstavbou sídliska. Spraviť z toho kultúrno-spoločensko-dopravné podujatie. Sídlisko Dlhé diely sa začalo stavať v 80. rokoch 20. storočia, v čase, kedy 9Tr ešte jazdili v bežnej premávke. Od začiatku bolo uvažované s trolejbusmi, len realzácia nastala až v 21. storočí. Takže 9Tr na Dlhých dieloch nie je až také sci-fi. A koncert kapely Longital v obratisku na Kuklovskej ako záver programu.