Trolejbusy, ktoré 18 rokov zabezpečovali premávku na dlhodielskej trati, budú nahradené mladšími vozidlami.
Dopravný podnik Bratislava od 1. júla 2024 ukončí prevádzku kĺbových trolejbusov Škoda 25 Tr Irisbus s prídavným diesel-elektrickým agregátom, ktoré od roku 2006 zabezpečovali premávku na linke 33 na ostrovnej dlhodielskej trolejbusovej trati. Z pôvodných šiestich vozidiel do dnešných dní premávajú už iba tri, ktoré sa pre časté poruchy a fakt, že nie sú klimatizované, rozhodol dopravca definitívne vyradiť z prevádzky.
Namiesto nich dopravca nasadí na linku 33 mladšie a klimatizované trolejbusy Škoda 30 TrDG z roku 2015, ktoré pôvodne jazdili na linke 40, kde ich začiatkom roka nahradili novšie batériové trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris.
Keďže ide o vozidlá s menšou kapacitou než mali trolejbusy Škoda 25 Tr, spoje linky 33 budú po novom premávať častejšie.
Pre cestujúcu verejnosť a dopravných fanúšikov zároveň dopravný podnik pripravuje rozlúčku s trolejbusmi Škoda 25 Tr Irisbus, ktorá sa uskutoční v sobotu 6. júla 2024 v priebehu jesene v trolejbusovej vozovni Hroboňova.
Transportholic
Cisto hypoteticky - viacej hospodarnejsie by bolo tahat 31 Tr a obsadit ich na vsetkych poradiach, alebo z linky 61 spravit vyslovene letiskovu ako bola v minulosti, avsak v terajsej trase, vratit 64 (povodnu 204) do povodneho stavu aj za cenu subehu na trase tychto liniek, kde by sa dali nevyuzite "klasicke" trolejbusy a uvolnene hybridy nasadit na 33. Samozrejme do doby, kym sa dlhodielska trat neprepoji so zvyskom, co uz davno malo byt hotove, no ci sa toho dockaju vnuci mojich vnukov, je veru otazne