Snahy mesta o zrýchlenie výstavby električkovej trate do Janíkovho dvora zatiaľ neprinášajú ovocie.
Necelých 8 mesiacov pred plánovaným dokončením výstavby druhej časti električkovej trate v Petržalke vedenie hlavného mesta informovalo, že je len veľmi málo pravdepodobné, že sa tak naozaj stane a žiadny nový termím možného dokončenia momentálne neexistuje. Pomalé tempo prác na stavbe, ktoré je možné pozorovať už dva roky, sa zatiaľ výrazne nezrýchlilo. V roku 2022 vedenie mesta očakávalo zrýchlenie výstavby po podpísaní dodatku k zmluve o dielo, ktorý umožnil navyšovať cenu diela podľa aktuálnej situácie na trhu (do konca roka 2023 sa zmluvná cena za výstavbu zvýšila o cca 5,3 mil. €). Následne sa po dlhých vyjednávaniach so zhotoviteľom mesto dohodlo na novom harmonograme prác, ktorý počítal s dokončením všetkých objektov stavby do 30. septembra 2024. Už v priebehu roka 2023 sa začalo ukazovať, že aj tento termín je čisto iluzórny. Primátor mesta sa zatiaľ neúspešne snaží zhotoviteľa presvedčiť, aby tempo prác zrýchlil, aktuálne sa obrátil aj na Čínu, odkiaľ pochádza majoritný akcionár zhotoviteľskej firmy Aldesa. Aj keď zmluva umožňuje mestu ukladať zhotoviteľovi pokuty za neplnenie termínov, doteraz tak nespravilo, pravdepodobne v obave, aby stavba neskončila ako bratislavské metro, ktoré sa nikdy nedostavalo.
Mesto oneskorenie výstavby zdôvodňuje aj viacerými neočakávanými okolnosťami, ktoré sa vyskytli počas stavby. Aktuálne ide napríklad o potrebu odstránenia náhodne objavenej starej skládky stavebného odpadu, či o presun protitankovej steny, ktorá stojí priamo v koridore trate neďaleko polikliniky Strečnianska a ktorej konštrukcia sa ukázala byť iná než predpokladal projektant stavby.
Pri spustení výstavby sa očakávalo, že električky budú do Janíkovho dvora premávať na konci roka 2023 a celá stavba bude dokončená vo februári 2024. Stavba mala byť zaplatená z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, nakoniec sa z OPII zaplatila iba časť prestavaná do konca roka 2023, zvyšok nenávratného príspevku by malo mesto dostať z nového programového obdobia, zatiaľ však tento zdroj financií nie je garantovaný.
Michalziak
Petržalská električka je ambiciózny projekt, ktorý má mizernú realizáciu. Realizácia je zlá v tom zmysle, že otvoril sa tu výbežok trate namiesto realizácie trate celej, čo osobne pokladám za veľmi nešťastné a namiesto toho sa musí prestupovať na električku na Farského. Bohužiaľ ako to tak vyzerá, bude to takto ešte poriadne dlho. Bývam v okolí zastávky Bradáčova a osobne si pamätám na staré dobré časy, kedy som len nasadol na 95 a nemusel som riešiť ani prestup, ani to, mi Trojka častokrát ujde pred nosom a musím v mraze alebo v horúčavách čakať. Preto ja osobne a aj veľa iných ľudí je za to, aby sa obnovila 95 v celom rozsahu až na nábrežie po pôvodnej trase predtým ako bola spustená električka. Tí, čo chcú ísť do okolia Kamenného námestia (Centrum), Blumentálu, Račianskeho Mýta cez Stanicu Vinohrady až do Rače môžu prestúpiť a zvyšok ostane a pôjde sa cez nábrežie a Most SNP naspäť do Petržalky. Win-Win aj pre tých, ktorí sa odmietajú tlačiť v 88 a aj tak prestupovať na Námestí Hraničiarov.