Záujemcov o prácu vodiča autobusu MHD je na Slovensku málo, DPB sa opäť začína obzerať po zahraničných vodičoch.
Nedostatok vodičov autobusov je v súčasnosti problémom, ktorý trápi mnohých dopravcov nielen na Slovensku. V rámci Európy je podľa najnovšej správy svetovej organizácie cestnej dopravy IRU neobsadených viac ako 100-tisíc miest vodičov autobusov a v najbližších rokoch sa bude tento počet ešte zvyšovať. Slovenský Zväz autobusovej dopravy nedávno uviedol, že aktuálny nedostatok vodičov autobusov v súčasnosti u nás zhoršilo umožnenie skoršieho odchodu do dôchodku po odpracovaní 40 rokov za výhodných podmienok a ohrozuje to fungovanie mestskej aj prímestskej autobusovej dopravy.
Nedávne obmedzenie premávky viacerých autobusových liniek MHD v Bratislave dopravný podnik zdôvodnil potrebou zabezpečenia náhradnej autobusovej dopravy za električky na Vajnorskej radiále, no dá sa predpokladať, že problém s nedostatkom vodičov autobusov sa nevyhýba ani bratislavskému dopravcovi (DPB). Chýbajúcich domácich uchádzačov o prácu vodiča MHD chce teraz DPB, podobne ako už v nedávnej minulosti, nahradiť aj kvalifikovanými vodičmi autobusov zo zahraničia.
V súčasnosti DPB hľadá sprostredkovateľskú agentúru, ktorá by zabezpečovala nábor vodičov autobusov v zahraničí. DPB má záujem realizovať náborovú kampať v krajinách EÚ, ako aj v ďalších štátoch, ako napríklad Ukrajina, Gruzínsko, Moldavsko, Srbsko, Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Azerbajdžan, Arménsko a podobne. Podľa súťažných podkladov je predpokladaný počet obsadzovaných pracovných miest 130 za obdobie 24 mesiacov, pričom v rámci prvej objednávky DPB na minimálne 15 vodičov by mala agentúra najneskôr do 6 mesiacov zabezpečiť aspoň 10 vodičov.
Agentúra pre DPB zabezpečí vedenie náborovej kampane vo vybranej krajine, predvýber uchádzačov spĺňajúcich požiadavky, odborné testovanie a výber uchádzačov za účasti zástupcov DPB, zabezpečenie agendy súvisiacej s legalizáciou pobytu a výkonu zamestnania na našom území a sprostredkuje uzavretie pracovnej zmluvy medzi uchádzačom a DPB. Medzi požiadavkami DPB na vodičov sú zdravotná a psychická spôsobilosť, bezúhonnosť, vek aspoň 21 rokov, vodičský preukaz skupiny D a ovládanie slovenského, českého alebo ruského jazyka aspoň na úrovni B2.
Na slovenskom pracovnom portáli v súčasnosti DPB ponúka 15 voľných pracovných miest pre vodičov autobusov mestskej hromadnej dopravy. Záujemcom o prácu vodiča autobusu ponúka možnosť rozšírenia vodičského oprávnenia zo skupiny B na D a získanie kvalifikačnej karty vodiča na náklady podniku, ako aj náborový príspevok a ďalšie benefity.
lostrail
Ak narazas na Stromovu, tam to je stiesnene, ale konfiguracia 2+1 by vosla, stacilo by len nepocitat s tym, ze pruhy budu mat sirku pomaly ako na dialnici. Ked to slo urobit na Lamacskej v jej pomerne uzkej casti, tu by to slo ako nic. A ano, ak tam chces napchat aj kompletnu cyklotrasu v kazdom smere, potom asi bude problem, no to si uz musi aj magoriat rozhodnut, comu chce dat prednost, ci tomu, aby trolejbusy stali v zapche s autami a predbiehali ich cyklisti (lebo elektricka je len taka fantazmagoria, s ktorou sa tu hrame, v skutocnosti je tam potrebne zabezpecit, aby presla v pohode hocijaka MHD) alebo sa cela organizacia za cenu urciteho kompromisu zmenila tak, ze budu tahane spolocne pruhy bus+cyklo (aj ked napr. tam, kde je to co i len trochu mozne, urcite by som preferoval oddelit cyklodopravu od ostatnej) alebo cyklotrasy povedu inymi trasami.
Vedenie mesta naznacilo, ze v prospech jedneho druhu dopravy (cyklo) nevaha ani zabit MHD (nabrezie), takze asi bude nakoniec po tvojom, no stale tu bude velka cast ludi, ktori z najroznejsich dovodov bicykel vyuzivat nechcu alebo jednoducho nemozu. Krv v ociach niektorych ludi na magoriate vidi len auta a bicykle, cize ak nebicyklujes, si u nich zly autickar, ktoreho treba trestat. Nie je nic medzi tym a MHD sa tu viac-menej trpi. Potom to aj tak vyzera.
Elektricka na Kramare samozrejme pravdepodobne nikdy nepojde, ale ani tie trolejbusy to tam nemaju lahke. No mali by mat.