Záujemcov o prácu vodiča autobusu MHD je na Slovensku málo, DPB sa opäť začína obzerať po zahraničných vodičoch.
Nedostatok vodičov autobusov je v súčasnosti problémom, ktorý trápi mnohých dopravcov nielen na Slovensku. V rámci Európy je podľa najnovšej správy svetovej organizácie cestnej dopravy IRU neobsadených viac ako 100-tisíc miest vodičov autobusov a v najbližších rokoch sa bude tento počet ešte zvyšovať. Slovenský Zväz autobusovej dopravy nedávno uviedol, že aktuálny nedostatok vodičov autobusov v súčasnosti u nás zhoršilo umožnenie skoršieho odchodu do dôchodku po odpracovaní 40 rokov za výhodných podmienok a ohrozuje to fungovanie mestskej aj prímestskej autobusovej dopravy.
Nedávne obmedzenie premávky viacerých autobusových liniek MHD v Bratislave dopravný podnik zdôvodnil potrebou zabezpečenia náhradnej autobusovej dopravy za električky na Vajnorskej radiále, no dá sa predpokladať, že problém s nedostatkom vodičov autobusov sa nevyhýba ani bratislavskému dopravcovi (DPB). Chýbajúcich domácich uchádzačov o prácu vodiča MHD chce teraz DPB, podobne ako už v nedávnej minulosti, nahradiť aj kvalifikovanými vodičmi autobusov zo zahraničia.
V súčasnosti DPB hľadá sprostredkovateľskú agentúru, ktorá by zabezpečovala nábor vodičov autobusov v zahraničí. DPB má záujem realizovať náborovú kampať v krajinách EÚ, ako aj v ďalších štátoch, ako napríklad Ukrajina, Gruzínsko, Moldavsko, Srbsko, Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Azerbajdžan, Arménsko a podobne. Podľa súťažných podkladov je predpokladaný počet obsadzovaných pracovných miest 130 za obdobie 24 mesiacov, pričom v rámci prvej objednávky DPB na minimálne 15 vodičov by mala agentúra najneskôr do 6 mesiacov zabezpečiť aspoň 10 vodičov.
Agentúra pre DPB zabezpečí vedenie náborovej kampane vo vybranej krajine, predvýber uchádzačov spĺňajúcich požiadavky, odborné testovanie a výber uchádzačov za účasti zástupcov DPB, zabezpečenie agendy súvisiacej s legalizáciou pobytu a výkonu zamestnania na našom území a sprostredkuje uzavretie pracovnej zmluvy medzi uchádzačom a DPB. Medzi požiadavkami DPB na vodičov sú zdravotná a psychická spôsobilosť, bezúhonnosť, vek aspoň 21 rokov, vodičský preukaz skupiny D a ovládanie slovenského, českého alebo ruského jazyka aspoň na úrovni B2.
Na slovenskom pracovnom portáli v súčasnosti DPB ponúka 15 voľných pracovných miest pre vodičov autobusov mestskej hromadnej dopravy. Záujemcom o prácu vodiča autobusu ponúka možnosť rozšírenia vodičského oprávnenia zo skupiny B na D a získanie kvalifikačnej karty vodiča na náklady podniku, ako aj náborový príspevok a ďalšie benefity.
lostrail
Ked tu uz dokonca hovorime o podzemnej elektricke na Kramare s vyustenim na Patronke (tipujem, ze v zmysle snahy vymyslat, co by sa tu mohlo postavit s neobmedzenym rozpoctom a aby sa mohlo skrtnut maximum autobusovych liniek), bolo by len logicke doplnit vetvu s vyustenim niekde pri Kukurici, t.j. taku elektrickovu severnu tangentu. Okruh by sa potom doplnil na Jarosovu, Bajkalsku, cez Mlynske Nivy a kus dalej paralelne Kosicku a Pribinovu. Niekde v priestore medzi Pristavnym a Starym mostom by bolo super, keby elektricka dokazala prejst cez Dunaj do Petrzalky (samostatnym mostom), tam doplnila zatial jedinu budovanu radialu (napr. krizom od Ovsista cez Kutlikovu a Bratsku), a cez priestor medzi mostom Lanfranconi a mostom SNP by sa vratila na staromestsku stranu. Spominana Mlynska dolina by potom okruh zavrsila. Najchrumkavejsie riesenie by bolo tahat to tak, aby takmer nikde elektricka nevyuzivala telesa existujucich radial, ale to sa asi uplne nebude dat, resp. nebudu na to peniaze. Este by sa k tejto trati patrilo vybudovat odbocku k Inchebe, popri Auparku, cez Nove Lido a Southbank (s napojenim na trat cez Stary most), k druhej strane okruhu.
Takto by vznikol okruh, ktory by sa dal oznacit ako stredny a poskytoval by robustnu redundanciu. Spojka cez Tomasikovu a Riazansku by bola dalsim paralelnym rozsirenim tohto okruhu (to by uz boli celkom tri).
Potom by sa este pytalo doplnit vnutorny okruh, napr. cez nabrezie, Dostojevskeho rad, Kriznu, Sancovu, Stefanikovu, Suche myto a Staromestsku naspat na nabrezie.
Radialy by bolo treba pridat minimalne dve - Vrakunsku, ale s paralelnou vetvou juhom Prievozu, a k tomu druhu zapadnu, cez Patronku az do Lamaca, resp. k nakupnemu centru na vypadovke na Zahorsku Bystricu. Aj napriek pripadnej trati popod Kramare by som stale videl potrebu tahat kolaje aj po Prazskej. Spojky okrem Mlynskej doliny viest aj cez Harmincovu, Alexyho (tam je pomerne dost miesta) a k Borom v mieste sucasnej dialnicnej krizovatky.
Tolko cista utopia a absolutne nerealny svet.