Záujemcov o prácu vodiča autobusu MHD je na Slovensku málo, DPB sa opäť začína obzerať po zahraničných vodičoch.
Nedostatok vodičov autobusov je v súčasnosti problémom, ktorý trápi mnohých dopravcov nielen na Slovensku. V rámci Európy je podľa najnovšej správy svetovej organizácie cestnej dopravy IRU neobsadených viac ako 100-tisíc miest vodičov autobusov a v najbližších rokoch sa bude tento počet ešte zvyšovať. Slovenský Zväz autobusovej dopravy nedávno uviedol, že aktuálny nedostatok vodičov autobusov v súčasnosti u nás zhoršilo umožnenie skoršieho odchodu do dôchodku po odpracovaní 40 rokov za výhodných podmienok a ohrozuje to fungovanie mestskej aj prímestskej autobusovej dopravy.
Nedávne obmedzenie premávky viacerých autobusových liniek MHD v Bratislave dopravný podnik zdôvodnil potrebou zabezpečenia náhradnej autobusovej dopravy za električky na Vajnorskej radiále, no dá sa predpokladať, že problém s nedostatkom vodičov autobusov sa nevyhýba ani bratislavskému dopravcovi (DPB). Chýbajúcich domácich uchádzačov o prácu vodiča MHD chce teraz DPB, podobne ako už v nedávnej minulosti, nahradiť aj kvalifikovanými vodičmi autobusov zo zahraničia.
V súčasnosti DPB hľadá sprostredkovateľskú agentúru, ktorá by zabezpečovala nábor vodičov autobusov v zahraničí. DPB má záujem realizovať náborovú kampať v krajinách EÚ, ako aj v ďalších štátoch, ako napríklad Ukrajina, Gruzínsko, Moldavsko, Srbsko, Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Azerbajdžan, Arménsko a podobne. Podľa súťažných podkladov je predpokladaný počet obsadzovaných pracovných miest 130 za obdobie 24 mesiacov, pričom v rámci prvej objednávky DPB na minimálne 15 vodičov by mala agentúra najneskôr do 6 mesiacov zabezpečiť aspoň 10 vodičov.
Agentúra pre DPB zabezpečí vedenie náborovej kampane vo vybranej krajine, predvýber uchádzačov spĺňajúcich požiadavky, odborné testovanie a výber uchádzačov za účasti zástupcov DPB, zabezpečenie agendy súvisiacej s legalizáciou pobytu a výkonu zamestnania na našom území a sprostredkuje uzavretie pracovnej zmluvy medzi uchádzačom a DPB. Medzi požiadavkami DPB na vodičov sú zdravotná a psychická spôsobilosť, bezúhonnosť, vek aspoň 21 rokov, vodičský preukaz skupiny D a ovládanie slovenského, českého alebo ruského jazyka aspoň na úrovni B2.
Na slovenskom pracovnom portáli v súčasnosti DPB ponúka 15 voľných pracovných miest pre vodičov autobusov mestskej hromadnej dopravy. Záujemcom o prácu vodiča autobusu ponúka možnosť rozšírenia vodičského oprávnenia zo skupiny B na D a získanie kvalifikačnej karty vodiča na náklady podniku, ako aj náborový príspevok a ďalšie benefity.
lostrail
Trolejbus 42 by bol bud nahradeny alebo by v pripade zmeny trasy mohol vyuzivat elektrickovy pas tam, kde by boli smery oddelene.
K tomu prevyseniu tolko, ze ak by nebolo mozne viest elektricku adhezne, mozno by nebolo prave najdrahsie doplnit ozubnicu (urcite lacnejsie ako vrtat tunely). Druha vec je, akou rychlostou by bolo mozne tadial jazdit. Keby sa dalo dosiahnut 30 km/h, za mna dobre.
Navyse, uz sa v meste objavili rozne blbe napady, ako napr. lankovka, tak preco sem nedat napr. pozemnu lanovku ako kyvadlovku k Prazskej?