Záujemcov o prácu vodiča autobusu MHD je na Slovensku málo, DPB sa opäť začína obzerať po zahraničných vodičoch.
Nedostatok vodičov autobusov je v súčasnosti problémom, ktorý trápi mnohých dopravcov nielen na Slovensku. V rámci Európy je podľa najnovšej správy svetovej organizácie cestnej dopravy IRU neobsadených viac ako 100-tisíc miest vodičov autobusov a v najbližších rokoch sa bude tento počet ešte zvyšovať. Slovenský Zväz autobusovej dopravy nedávno uviedol, že aktuálny nedostatok vodičov autobusov v súčasnosti u nás zhoršilo umožnenie skoršieho odchodu do dôchodku po odpracovaní 40 rokov za výhodných podmienok a ohrozuje to fungovanie mestskej aj prímestskej autobusovej dopravy.
Nedávne obmedzenie premávky viacerých autobusových liniek MHD v Bratislave dopravný podnik zdôvodnil potrebou zabezpečenia náhradnej autobusovej dopravy za električky na Vajnorskej radiále, no dá sa predpokladať, že problém s nedostatkom vodičov autobusov sa nevyhýba ani bratislavskému dopravcovi (DPB). Chýbajúcich domácich uchádzačov o prácu vodiča MHD chce teraz DPB, podobne ako už v nedávnej minulosti, nahradiť aj kvalifikovanými vodičmi autobusov zo zahraničia.
V súčasnosti DPB hľadá sprostredkovateľskú agentúru, ktorá by zabezpečovala nábor vodičov autobusov v zahraničí. DPB má záujem realizovať náborovú kampať v krajinách EÚ, ako aj v ďalších štátoch, ako napríklad Ukrajina, Gruzínsko, Moldavsko, Srbsko, Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Azerbajdžan, Arménsko a podobne. Podľa súťažných podkladov je predpokladaný počet obsadzovaných pracovných miest 130 za obdobie 24 mesiacov, pričom v rámci prvej objednávky DPB na minimálne 15 vodičov by mala agentúra najneskôr do 6 mesiacov zabezpečiť aspoň 10 vodičov.
Agentúra pre DPB zabezpečí vedenie náborovej kampane vo vybranej krajine, predvýber uchádzačov spĺňajúcich požiadavky, odborné testovanie a výber uchádzačov za účasti zástupcov DPB, zabezpečenie agendy súvisiacej s legalizáciou pobytu a výkonu zamestnania na našom území a sprostredkuje uzavretie pracovnej zmluvy medzi uchádzačom a DPB. Medzi požiadavkami DPB na vodičov sú zdravotná a psychická spôsobilosť, bezúhonnosť, vek aspoň 21 rokov, vodičský preukaz skupiny D a ovládanie slovenského, českého alebo ruského jazyka aspoň na úrovni B2.
Na slovenskom pracovnom portáli v súčasnosti DPB ponúka 15 voľných pracovných miest pre vodičov autobusov mestskej hromadnej dopravy. Záujemcom o prácu vodiča autobusu ponúka možnosť rozšírenia vodičského oprávnenia zo skupiny B na D a získanie kvalifikačnej karty vodiča na náklady podniku, ako aj náborový príspevok a ďalšie benefity.
lostrail
Ak sa raz dozijem momentu, ze nejakeho jednookeho medzi slepymi osvieti, ze zapad potrebuje druhu radialu, potom bude asi najjednoduchsie a najlacnejsie vybudovat trat po Prazskej a spojenie s Kramarmi zabezpecovat pomocou kyvadlovky podobne, ako je to teraz na Dlhe Diely. Ked spoje budu premavat medzi Patronkou, resp. Zeleznou studnickou (tam by sa dokonca patrilo cely ten priestor zvacsit, a je skoda, ze cely pozemok Vojenskej nemocnice uz ma Eset, a novou zastavkou v mieste vyustenie Stromovej na Prazsku (s doplnenymi vetvami krizovatky), bude to nadlho postacujuce. Co sa tyka samotneho tahu cez Kramare, na niektorych miestach by sa dal rozsirit a doplnit o BUS pruh. Taka Limbova by sa dala rozsirit na styl Harmincovej prakticky od Patronky az po nemocnicu Kramare. Miesto tam na to je, zbavit sa treba opachy byvaleho infekcneho oddelenia. Kedze oproti nemocnici je parkovaci dom, tam by to uz bolo problematicke, resp. muselo by sa uhryznut z priestoru pred nemocnicou. Keby sa cely areal nemocnice preriesil nanovo (a ze uz 20 rokov je neskoro), luxusne by sa dala 2+2 tahat az po krizovatku s Vlarskou (t.j. cela Limbova). Stromova je na tom horsie, tam uz by to bolo za cenu zabratia zelene pred barakmi (peticie), ci burania mensich objektov. Za Bardosovou prakticky nemozne (nanajvys nejaky 2+1 hybrid za cenu obmedzenia parkovania). Ale aj tak by to sialene pomohlo.
Odbocenie elektricky do Mlynskej doliny je mozno mensi problem, ako by sa zdalo. Urcite mensi, ako jej vedenie dalej samotnou dolinou. Najlepsie by bolo tahat ju cez areal DSS Rosa, poza Kaufland a potom cez nevyuzity zeleny pas, na nom by vysla na estakadu ponad dialnicu, so zaustenim pri sucasnej zastavke ZOO (akurat by bola pre elektricky obojsmerna). Toto by bola ta draha a komplikovana cast, kde sa to naozaj inak riesit neda. No a potom by presla do zeleneho pasu medzi vetvu ulice a dialnicu. Napojenie na DKR (a pripadny most) uz hocijako.
Na vsetko toto casovy horizont asi 100 rokov.
Chtiac, ci nechtiac bude treba neskor stavat aj okruhy, ktore som spomenul. Akurat asi nebudu zahrnat tunely a mosty. Ratam, ze Petrzalka bude elektrickou napojena cez jediny most este veeelmi dlho.