Jednosmerná výluka liniek 96 98 196 na Prístavnom moste (od 15.8.2020)

Autobusy pôjdu v smere z Petržalky cez Most Apollo a Prievozskú.

Od 15. augusta 2020 bude pre stavebné práce dlhodobo uzatvorený zjazd z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu a preto budú linky 96 98 a 196 premávať v smere z Petržalky po obchádzkových trasách cez Most Apollo. V rámci preferencie MHD počas výluky bude na Dolnozemskej a na Moste Apollo zriadený vyhradený pruh pre autobusy.

  • Linky 96 a 196 pôjdu v smere Letisko/ŽST Nové Mesto medzi zastávkami Bosákova a Prievozská cez Most Apollo, Košickú a Prievozskú.
    • Neobslúžia zastávku Prístavný most.
    • Na obchádzke zastavia na zastávke Miletičova (na Prievozskej, ako autobusy a trolejbusy smerom von z mesta).
  • Linka 98 pôjde v smere k OD Slimák medzi zastávkami Ekonomická univerzita a Mliekarenská cez Most Apollo, Košickú, Prievozskú a Bajkalskú.
    • Neobslúži zastávku Prístavný most.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Miletičova (na Prievozskej, ako autobusy a trolejbusy smerom von z mesta) a Prievozská (na zastávke regionálnych autobusov po odbočení z Prievozskej na Bajkalskú).

Pri ceste z Petržalky na zastávku Prístavný most je možné cestovať linkami 96 98 196 s prestupom na linku 70 (smer ŽST P. Biskupice) na zastávke Miletičova, prípadne je možné využiť peší presun medzi zastávkami Prievozská a Prístavný most.

V smere do Petržalky pôjdu uvedené linky po svojich stálych trasách cez Prístavný most.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Takto by to mohli nechať aj natrvalo a v oboch smeroch... 😃
Výluka na pol roka, ale ani náhodou tie linky nenecháme zastavovať pri autobusovej stanici... 🤬 #cestujucibytozneuzili
Reakcia na: birch #2:
Cestujúci by sa o tom najskôr ani nedozvedeli, ak zase nebudú CP ani nahrané informácie vo vozidlových informačných systémoch ako pri výluke na Mamateyovej.

#neoplatisato #jednuzastavkusmeubrali #jednuzastavkusmepridali #onosatonejakovykompenzuje
Bude v nových cestovných poriadkoch nejako riešené aj možné predĺženie jazdnej doby medzi zastávkami Bosákova a Prievozská ?
Reakcia na: gejza #4:
Aby to nespravili ako pri 96 alebo 99 cez EUBA - na “presunutom” zastavkovom cp len prelepeny nazov zastavky a vybavene. 🙂
Reakcia na: Andy #1:
Jedno leto tak 96tka chodila a potom to neviem preco zrusili.
Reakcia na: birch #2:
Nechcem byť zlý, ale máš tam spojenie linkami 68 a 88. Okrem toho si treba položiť otázku, či máme zvýšiť počet zastávok a tým pádom sanovať možný nárok na vyšší počet vozidiel/vodičov (lebo zvýšený počet zastávok Ti predĺži jazdnú dobu a skráti prestávky) alebo je snahou vrátiť voz čo najskôr na jeho pôvodnú trasu a zachovať obsluhu linky v (relatívne) tých istých časových polohách a nenabúrať prípadnú nadväznosť.
Reakcia na: kecho #6:
No len vtedy to bolo trochu nedomyslené, lebo 96 vtedy končila už v Ovsišti a 196 išla cez Prístavný most až na Prokofievovu. Keďže sama 196 v Petržalke nestačila, vrátili po lete 96 na pôvodnú trasu.
Neviem, aký je dopyt po spojení Petržalky a Ružinova so zastávkou Prístavný most, no tiež sa mi pozdáva nápad, že by 96 a 196 jazdili po Prievozskej a cez Apollo. Zároveň by tak vzniklo aj priame spojenie autobusovej stanice a letiska, ktoré niektorí požadujú. A v špičke by to možno bolo aj rýchlejšie.
Reakcia na: gejza #7:
“ alebo je snahou vrátiť voz čo najskôr na jeho pôvodnú trasu ”
Linka 3 jazdila pol roka bezdovodne do Petrzalky, takze “vratit voz co najskor na povodnu trasu” je v realiach DPB nonsens 🙂
Pri návrhoch 96/196 cez Prievozskú a Apollo treba počítať s tým, že sa nedá z neho odbočiť na Bosákovú a okolo EU sú to + 2 min.
Reakcia na: Technopol #10:
Tak to odbočenie by sa pri troche dobrej vôle snáď dalo obnoviť aspoň pre MHD.. Však nejaký čas sa tade jazdilo normálne, aj autami.
Ad Andy: Keďže situáciu na spojení mostov Apollo a Prístavného na Petržalskej strane dobre poznám, je jasné, že opätovné povolenie relácie Apollo - doprava na Bosákovu by vyvolalo veľa kolíznych situácií a nehôd. Viem, že toto prepojenie chýba, ale z hľadiska zvýšenej nehodovosti je, bohužiaľ, lepšie, že sa odbočiť nedá.
Ad Kecho: To je nedorozumenie. Tvrdením "Čo najskôr vrátiť na pôvodnú trasu" sa myslí, aby sa vozidlo dostalo čo najskôr na pôvodnú trasu. Teda, aby mu obchádzka výrazne nepredĺžila jazdnú dobu a aby obslúžilo čo najviac pôvodných zastávok. Preto sa na obchádzkovej trase nezriadilo toľko zastávok, aby to nezdržiavalo a aj aby sa do linky nenapchali noví cestujúci, ktorým by práve obchádzka mohla byť výhodná, čo by opäť predĺžilo jazdnú dobu. Linka č.3 je úplne iný problém, s týmto nijako nesúvisí.
A vie sa, co sa tam bude na tej zjazdovej rampe prerabat?
Reakcia na: Urbanway 2423 #14:
A okrem toho sa bude asi aj celá estakáda rekonštruovať, podobne ako sa teraz robí nájazd na most z bývalého kruhového objazdu.
Reakcia na: Andy #11:
Pri súčasných intenzitách dopravy by to nebolo vhodné. Veď ani zaťaženejšie diaľničné križovatky sa už nerobia ako klasické štvorlístky práve kvôli malej dĺžke prepletu.
Reakcia na: Mhr1 #12:
Potom je škoda, že sa na toto nemyslelo pri výstavbe mosta, ktorý má slúžiť pre dopravu vrámci mesta.
Reakcia na: Andy #17:
Si uvedom, kedy sa to projektovalo.
Reakcia na: Technopol #10:
A čo je to za vec, ten bosák?
Reakcia na: Andy #17:
Podoba toho prepletu je ešte z doby, keď sa projektoval Prístavný most. Pri tom sa predpokladali intenzity tuším 40000 vozidiel / 24 hodín a aj to sa zdalo byť vtedy šialene veľké číslo (dnes je to reálne 2-3 x viac).
Inak na spojenie Most Apollo -> Bosákova existuje ideové riešenie bez kolízie so smerom Prístavný most - Dolnozemská cesta. Vozidlá z Apolla by pred rampou na most nad Bosákovou išli vľavo (popri smere Dolnozemská - mosty) a doprava na Bosákovu by zabočili popod most. Len to si žiada stavebné riešenie.
Reakcia na: tr3mp #20:
To by si akože chcel zrušiť jeden pruh do centra (viesť tade dopravu na Bosákovu), alebo upraviť ten násyp, pretože na to je tam celkom málo miesta.
Reakcia na: tr3mp #20:
to ideove riesenie som volakedy komusi na magistrate kreslil tak 15-20 rokov dozadu....
Reakcia na: Urbanway 2423 #21:
Nie zrušiť. Medzi vozovkou a podchodom na strane EU je dosť široký chodník, ktorý môže byť preložený aj na opačnú stranu podchodu. Tým získaš potrebný priestor. Lenže to je už pomerne zložitý projekt s malou prioritou, preto to ani nikto nerobí 😉
V tomto priestore by sa hodila aj výrazná rekonštrukcia pochodu: jeho znovusprevádzkovanie a prerobenie lomených rámp na "slimáka" alebo priamy vjazd, čím by sa cez tento podchod dala spraviť cyklotrasa na Prístavný most od Šustekovej a TPD.
Reakcia na: Mhr1 #12:
“ aby sa do linky nenapchali noví cestujúci, ktorým by práve obchádzka mohla byť výhodná” 😃 😃
Stale tvrdim, ze MHD by bola asi idealna vtedy, keby nevozila ziadnych cestujucich - tot myslienkove pochody a ciel DPB. 🙂
Reakcia na: tr3mp #23:
Holt, ked si na to mesto nenaslo cas 15 rokov, tak to uz nikto riesit nebude - ved si predsa uz vsetci zvykli...
Reakcia na: S499.1023 #18:
Aj tak ma to zaráža, pretože odbočenie z mosta Apollo na Bosákovu by bolo tak trochu na hrane aj v nedeľu ráno (teda za predpokladu, že tam nie sú tie bariéry brániace odbočeniu), keď isto jazdí oveľa menej áut, než na koľko bol projektovaný most Apollo. Ak si dobre pamätám, tak veľmi rýchlo po otvorení mosta bolo toto odbočenie zrušené, takže už vtedy, nie až dnes, to intenzita dopravy nedovoľovala.

Predpokladám, že projektantská firma chcela všetkým vyhovieť, tak spravili takého mačkopsa. Odbočenie naprojektovali, aby sa nikto nemohol sťažovať, ale zároveň to neurobili poriadne bez kolízneho kríženia, aby nenavyšovali cenu stavby.
A nemohli by autobusy dotknutých liniek odbočiť z Prístavného mosta smerom k Slovnaftu, otočiť sa niekde na najbližšom kruháči a potom pokračovať opäť Bajkalskou ulicou na sever?

Laicky mi to príde ako prípustné riešenie. Zápchy a zdržania približne rovnaké (bohužiaľ tu by to bolo bez bus pruhu), ale nevynechali by zastávku Prístavný most. V čom je problém?
Reakcia na: kecho #24:
Milý Kecho, a-98 má svojich kmeňových cestujúcich, pre ktorých bude obchádzka tak či tak nepríjemným zdržaním. Ak by ešte stála na všetkých zastávkach (podotýkam, že napr. mne osobne by to vyhovovalo, cestujem z a do tejto oblasti temer denne), pribrala by ďalších cestujúcich, zdržanie by bolo ešte väčšie, takže by sa tu možno niekomu vyhovelo, ale tým, ktorým sa trasa predĺži, by sa to zase výrazne zhoršilo. Takže sa nedá paušalizovať, že "MHD by bola asi idealna vtedy, keby nevozila ziadnych cestujucich - tot myslienkove pochody a ciel DPB". Jedným by sa vyhovelo, druhým zhoršilo. A prosím - píšeme slovensky, teda s diakritikou. Čo je to za choroba, že neviete používať mäkčene a dĺžne??? Potom píšte anglicky...😫 (len či by to aj niekto čítal).
Reakcia na: johnnyjanko #27:
Nie, pretože aj táto vetva bude uzavretá, ale počíta sa s tým od decembra, čo aj vysvetľuje rozpor v informáciách, kedy DPB má výluku do decembra, hoci spustenie vetvy Bajkalská je až v marci 2021.
Reakcia na: Mhr1 #28:
Vyše polročná výluka v podstate znamená, ako keby šlo o trvalú zmenu. A v takom prípade by podľa mňa nemalo byť riešením za každú cenu zrýchliť prejazd linky vylúčeným úsekom, ale pozrieť sa na náhradnú trasu z hľadiska prepravných prúdov a cieľov.

Beriem argument gejzu, že pridanie zastávky pri autobusovej stanici (+1 minúta) môže znamenať potrebu ďalšieho vozu do výpravy. Zároveň pokiaľ by už teraz L96/196/98 boli preplnené (čo v špičke neviem potvrdiť a v sedle a cez víkendy to tak nie je), bral by som aj argument o zhoršení komfortu cesty - aj keď kvôli predĺženiu si časť "kmeňových" cestujúcich môže vybrať alternatívne spojenia a počet cestujúcich sa naopak zníži. A rovnako beriem argument, že križovatka Prievozská / Košická má v súčasnosti dostatočné spojenie všetkými smermi (s výnimkou smeru na nábrežie, ktorý však uvedené linky aj tak nepokryjú).

Môj protiargument je to, že ďalšia zastávka by mohla zvýšiť atraktivitu MHD a "využiť" výluku aj pre umožnenie nového spojenia na Košickú, pretože podľa mňa autobusová stanica a okolie Košickej je dostatočne silný zdroj dopytu a ponuky po cestovaní MHD z Petržalky aj do Ružinova.

Ak by som použil paralelu: Pokiaľ by bol zavretý Most Lafranconi a L92 by jazdila pol roka jednosmerne po nábreží, tiež by som navrhoval, aby stála na Lafranconi, hoci predtým linka túto oblasť neobsluhovala. Nemusí zastavovať na každej zastávke, ale v dôležitom prestupnom uzle, aby ju napr. mohli využívať aj iní cestujúci ako tí pôvodní.

P.S.: Píšem na počítači. Ak by som písal v mobile, bolo by to tiež bez diakritiky.
Reakcia na: Mhr1 #28:
mily Mhr1
ja na vacsine svojich zariadeni ziadne rozlozenie znakov s diakritikou nemam a pouzivam dokonca aj terminaly ktore ti miesto toho zobrazuju rozne stvorceky a ine obrazky, a preto uplne zboznujem ludi ktori tu diakritiku musia pchat vsade
a neuskodi si uvedomit, ze tieto stranky mozu byt citane od vselikade a viac-menej univerzalne vsade rovnako sa ti zobrazi len spodna polovica ansi znakovej sady....
Reakcia na: Mhr1 #28:
To som nevedel, ze kmenovi cestujuci vlastnia bus - to su ti s rezervovanymi miestami? 🙂 Klasicky, ze prejde polovicu vozu, postavi sa nad cloveka, ze “toto je moje miesto”...

Dalsimi zastavkami by cestujuci pribudli a aj ubudli, kedze pre niektorych bude alternativna trasa lepsia. Netvarme sa, ze teraz je trasa 98 fixne dana a dalsich 150 rokov sa nemoze nic zmenit...

Diakritika sa cita dost nahouby, ked sa objavi znak 1/4 alebo nieco ine namiesto ľ ť ž a pod. a clovek aby potom hadal, co to slovo malo byt.
Uzávierka je vraj zrušená z dôvodu nedostatku dopravných značiek, keďže vozidlo, ktoré ich prevážalo, malo včera vážnu nehodu.
Reakcia na: kecho #32:
To je len vec nastavenia, prečo mne diakritika bez problémov funguje na všetkých počítačoch, na mobile aj iPade?
Reakcia na: Mhr1 #34:
vsetky _TVOJE_ pocitace su len velmi velmi zanedbatelnou mnozinou oproti vsetkym pocitacom....
Reakcia na: si #31:
To by ma fakt zaujímalo, na akom zariadení sa dnes nedá nastaviť správne zobrazovanie slovenskej diakritiky. Som nevedel, že sú ľudia, ktorí čítajú imhd cez nejaký textový prehliadač na starodávnom DOSe alebo Unixe...
Reakcia na: Mhr1 #28:
to je jedina tvoja starost v zivote, ze ta dokaze absencia diakritiky tak vytocit? si stastny clovek
dolezity je obsah a nie ci su tam makcene a dlzne
Reakcia na: martinah #37:
Ak si to ešte nezistil, mäkčeň či dĺžeň často menia význam slova. Skrátka píšeme po slovensky, takže s diakritikou. Iná alternatíva je len núdzové riešenie na niektorých telefónoch, ale pri dobrej vôli ani to nie je problém. Alebo inak: v diktáte by za text bez diakritiky - teda chybný text - bola päťka. Písať zámerne na päťku je dosť veľké čudáctvo. A na počítači písať s diakritikou nie je vôbec žiadny problém, keďže temer všetky takéto písmená sú priamo na klávesnici bez potreby kombinácie kláves.
Reakcia na: birch #30:
Zabúdate na základné pravidlo organizácie MHD: "Nikdy nezavádzaj linku, keď o potrebe jej trvalej prevádzke nie si presvedčený". Pominie dôvod výluky, linka sa vráti do pôvodnej trasy a začnú sa ozývať veční sťažovatelia, že veru im ten výlukový režim vyhovoval lepšie a že oni to chcú naspäť, resp. nech pridajú ďalšiu linku, ktorá zaistí reláciu, na ktorú si medzičasom navykli... To sú skúsenosti desiatok rokov a nielen v bratislavskej MHD.
Reakcia na: Mhr1 #28:
K diakritike - mam anglicku znakovu sadu (lebo dovody) a diskusia na internete mi nestoji za to prehodit jazyk 🙂
Reakcia na: MatejBA #40:
Pre mňa nepochopiteľné (tiež programujem na US klávesnici, ale nemám problém to občas prehodiť), ale aspoň úprimné a uveriteľné "nechce sa mi", žiadne kecy o tom, že nejaké prastaré terminály zle zobrazujú diakritiku... 😉
Reakcia na: Mhr1 #39:
Preboha, ako je mozne, ze 96/196 a aj 84/99 stali pocas vyluky na EUBA? Ved to mohol nejaky cestujuci zneuzit a ziadat trvalu zmenu trasy... 😃
Reakcia na: Mhr1 #39:
Moje nervy, toto je esencia všetkého zlého, čo cestujúci neznášajú na dopravákoch. Ako keby išlo len o to, aby sme mali krásne a uhladené linkové vedenie, bez ohľadu na to, kedy a kam by chcel "substrát" jazdiť. Predpokladám, že máš za sebou oslnivú kariéru u mnohých dopravcov, ktorí túžia voziť čo najprázdnejšie vozidlá.
Reakcia na: Andy #33:
To je asi najoriginalnejsi dovod - o nedostatku znaciek pri zmene zmeny som este nepocul. 🙂
Reakcia na: kecho #44:
To je asi ako známe "náš pes mi roztrhal domácu úlohu" 😂
Reakcia na: Mhr1 #39:
A? Tak sa budu ozyvat. A co ako teraz? Zasa raz v Bratislave nejdu veci co vsade inde ano.
Reakcia na: si #31:
Ja ľudí za absenciu diakritiky drbať nepotrebujem, ale v časoch, keď UTF-8 tiahne na tridsiatku, sa vyhovárať na nejaké štvorčeky... To niekde bežíš originál VTčko?
Reakcia na: Mhr1 #39:
Aha, rozumiem. DPB a mesto má možnosť otestovať novú trasu počas pomerne dlhej výluky ale ešte by si na to náhodou niekto zvykol alebo by sa náhodou ukázalo, že nová trasa je lepšia, využívaná viacej – tak to robiť nebudeme.

Možnosť prehodnotiť klady/zápory, nárast/pokles cestujúcich na daných linkách na novej trase, zmapovať využitie jednotlivých zastávok – pri obsluhe všetkých zastávok na výlukovej trase. Sledovať nové spojenia ktoré zmena trasy prinesie a porovnať ich s tými, ktoré zaniknú. Porovnať spoľahlivosť liniek pri novej trase oproti pôvodnej cez Prístavný most kde často naberali v špičke pomerne veľké meškanie.

A na základe toho všetkého potencionálne prehodnotiť trasu respektíve zastávky na novej trase na trvalo ak by sa ukázalo že klady novej trasy prevyšujú klady tej pôvodnej.

Pričom nieje nič jednoduchšie ako argumentovať výhodami zvolenej trasy a prínosmi, ktoré prinesie oproti tej ktorá nebola zvolená (bez ohľadu na to či by vyhrala stará, alebo nová trasa) v prípade tých, ktorý by sa domáhali tej druhej čo zvolená nebola.

Najlepšie vedenie mesta aj DPB v historii, fakt! Hlavne toho veľa nerobiť, lebo iba ten kto veľa nerobí veľa nepokazí. Jedine že by to tak nebolo...
Reakcia na: yellowcaptcha #48:
Najdolezitejsie je si nepridavat pracu. Co tam po nejakej doprave, hlavne ze nebudu musiet odpisovat na e-maily.
Reakcia na: MatejBA #40:
Alt + Shift = jeden dvojhmat. To je taký problém???
Reakcia na: johnnyjanko #43:
Nie, len cca 60 rokov sledovania dopravy v BA, inde v Česku a na Slovensku a v mnohých mestách v Európe. Profesiou som inde, doprava ma nikdy neživila. Tí, ktorí ma poznajú, vedia, že na tomto fóre je odo mňa veľa fotografií i faktických údajov z histórie MHD nielen v BA.
Reakcia na: yellowcaptcha #48:
ach, presne toto! a nielen dpb, ale aj dalsie veci v tejto krajine
kiezby sme sa toho raz dockali, lebo za tie roky mi to pride stale ako cakanie na godota
Reakcia na: ceres #47:
budes sa divit, ale ano, este aj dnes pracujem aj s normalnymi HW seriovymi terminalmi, v tom lepsom pripade vt100 kompatibilnymi
Reakcia na: si #31:
To ale skutočne nie je obvyklá výbava bežného diskutujúceho.
Píšem z mobilu aj z počítača aj z laptopu, píšem po slovensky, česky, poľsky, anglicky, nemecky, napriek tomu používam správne znaky (ł, ş, ß). Kto je lenivý prepnúť si klávesnicu, môže sa tých pár klávesových skratiek naučiť alebo vyberať z mapy znakov.
Kto nechce, nemusí ale je to odrazom jeho úcty k vlastnému jazyku.
Reakcia na: martinah #37:
Dôležité je nájsť si správnu výhovorku na zdôvodnenie svojej lenivosti.
Reakcia na: 810zssk #49:
Všetky výluky nad 24h sú v palubakoch, na webe a na tabuliach. Viac prace je s vrátením do pôvodného stavu ako s prehlásenim vylukoveho stavu za normálny 🙂
Reakcia na: Mhr1 #50:
Ano - chces uprimne? Nechce sa mi a nestoji mi to za to, aby som menil svoj navyk kvoli tomu, ze princezna na hrasku sa stazuje 🙂
Reakcia na: S499.1023 #54:
A co chces, aby som tu pisal A4 textu o nicom v starosloviencine/bernolakovcine? Jakó vóni mi nerózumijeú?

Ked treba tak prepnem a pisem poriadne, ale sorry jako, forum/diskusia na iMHD je v tomto ohlade naozaj skoro na spodku 🙂
Reakcia na: si #53:
V poriadku, ale pristupuješ cez také zariadenia na imhd.sk? O tom pochybujem. Takže to nie je argument.
Reakcia na: MatejBA #58:
Možno to je práve ten problém, že niektorí ľudia tieto diskusie berú ako "spodok" alebo "dno"...

Mne je dosť jedno, ako kto píše, ale písanie bez diakritiky mi evokuje také pubertálne "četovanie" na rôznych webstránkach niekde okolo roku 2000, nemôžem si pomôcť. Napríklad v ČR to vôbec nie je také bežné, aby niekto písal na fóra bez diakritiky. Robí to len minimum Čechov, a samozrejme skoro všetci Slováci, ktorí na také fóra zavítajú. Áno, obsah je dôležitejší než forma, ale predsa...
Reakcia na: johnnyjanko #59:
obcas ano, mojou beznou (aj browsovacou) vybavou je lynx, telnet, wget, curl a zopar shellovych prikazov cez ktore to viem prepipeovat a ofiltrovat z toho co tam nechcem....
PS: a sukromne maily dodnes citam vyhradne textovymi klientami (obvykle pine) v terminali, a tak nejaky "skodlivy" brajgel rozosielany mailami sa ma nijak nedotkne a kludne si ho aj 'prezriem' alebo 'ulozim' 🙂
Reakcia na: johnnyjanko #59:
obcas ano
a tvrdenie ze dnes uz vsetko vie diakritiku ti z hladiska logiky zneplatnim cez tzv dokaz sporom a bez problemov ta mozem za taky term co to nevie (ale pritom stranku bez obrazkov, reklam a diakritiky nacita bez problemov) strcit....
Nepoznam forum, kde by TAK riesili gramatiku ako tu. Ze vas to aj bavi... 🙄
Reakcia na: johnnyjanko #60:
Ty kokso, úroveň fóra sa dnes hodnotí počtom použitých mäkčeňov? Asi je už dlho teplo...

Nechcem byť prehnane nostalgický, ale je mi ľúto za časmi, keď išlo v prvom rade o komunitu a zdieľané informácie, a nie o meranie si, kto má lepší background, írečitejšiu reč a viac trpezlivosti s klávesnicou.
Moj hlavny problem je ze na mobile mi napisat znak s diakritikou trva tak stvornasobne dlhsie ako napisat znak bez diakritiky. Ak pisem nieco oficialne, tak to zmysel ma, ale kvoli nejakej random diskusii fakt nie.
Reakcia na: 810zssk #65:
Ja tiež žasnem nad diskusiou. Na mobile používam SwiftKey, má celkom dobru slovnú zásobu v slovenčine, ale odborné slová nepozná. A toto je fórum zamerané na odbornú problematiku. Preto sú moje príspevky hybridné, niektoré slová s diakritikou a niektoré nie. No nemám problém pochopiť aj text bez diakritiky. Nevšimol som si ze by tu bola debata na štýl "awooj popismenkujes xixi?"
Reakcia na: Ike #66:
Správne má byť "popismenqujes". Vylepšiť to možno už len náhodne rozhádzanými veľkými písmenami a nulou miesto o.
Reakcia na: Valec #67:
V eurotel sms aréne som naposledy minal kredit v roku 2001. Diki za pripomenutie 🤣
Tak ešte týždeň a potom opäť jeden príspevok ku doprave v Bratislave ktorá je aj bez toho na hrane...a to ešte uvidíme čo sa vyklube z tých "8 mesiacov" ...ono človek rozumie že je potrebná obnova ale bolo by fajn keby sa aspoň harmonogram prác robil tak aby bola aspoň nejaká priepustnosť dopravy...a nie že sa nedokončia tri veci a hop zavrieme štvrtú 🙄
Karlovka jak cez kopirák...nedokončia odbočku na DH a zavrú odbočku na riviéru aj odbočku do mlynskej doliny atď...za chvílu skončia prázdniny a polka mesta bude rozmrdaná 🤮
Zdravím, pozeral som si cestovný poriadok linky 96 po 15.8. a zarazilo ma, že je tam cestovný poriadok na pracovné dni (školské prázdniny) a na sobotu. Vôbec tam nie je cestovný poriadok na "voľné dni" ako pri iných linkách ale iba na sobotu. Znamená to, že linka 96 nebude v nedeľu od 15.8. jazdiť? Alebo ide iba o chybu?
Reakcia na: Matej_BA #70:
Určite bude jazdiť v nedeľu, bude to chyba.
Na slovenskej klávesnici:
AltGr + 3 -> ^ (Ô)
AltGr + 5 -> ° (Ů)
AltGr + 0 -> ˝ (Ű)
AltGr + = -> ¨ (Ü)
 
Tí, čo majú Windows, už nemajú výhovorku. 😊
(AltGr - je Alt na pravej strane, dá sá nahradiť aj kombináciou Ctrl+Alt, teda napr.: Ctrl+Alt+3 -> ^)
Reakcia na: SuchSoft #72:
a ti co nemaju ? (prastary windows zivym len vo virtualke kvoli specialnym programom na ovladanie roznyho HW....)
Reakcia na: si #73:
Aký systém potom používaš? Ak Linux, alebo Mac OS, tak tam sa to dá skratkami tiež.
Ten vyhradený pruh na Apolle bude? Lebo začiatkom týždňa ešte nebol.
Reakcia na: TomJ #75:
Ak som spravne zaregistroval, niektori usudili, ze budu “monitorovat” bez buspruhu a potom sa uvidi...
Ten BUS pruh od zastávky Eko. univerzita smer mesto kedy kreslili ? V utorok som ho tam ešte nevidel. Vyzerá to tak, že Vallo sa rozhodol nasrať aj Petržalčanov. Osekať Dolnozemskú od zastávky EU smer mesto z 2 na 1 pruh 👍. V podstate z jedného kolízneho bodu pri križovaní Dolnozemská-Apollo x Bosákova-Prístavný most sa vytvorilo viacero kolíznych bodov, keďže sa bude musieť krížiť každý s každým 👍. Kým predtým sa väčšina vozidiel zaraďovalo postupne do svojho pruhu už od svetelnej križovatky, teraz to bude na cca 120m. Najlepšie bude keď sa budú blokovať autá Dolnozemská-Apollo (zo stredného do ľaveho) x Bosákova-Prístavný most (z ľavého do stredného pruhu), keďže zo stredného sa nebude dať pokračovať rovno a v strednom budú aj tí čo sa ešte nepreradili do pravého.
A pri tom spájaní pruhov pri zastávke, kde ľavý pruh náhle končí a treba dať prednosť pravému niečo ako na Miletičovej, kde sa pripája BUS pruh https://goo.gl/maps/uTojSm8UYnWxDeWh9 akurát tu to bude pri vyšších rýchlostiach a hustejšej premávke 👍 .

Reakcia na: Technopol #77:
Dnes cez obed tam boli maliari/nalepovaci.
Reakcia na: Technopol #77:
Tiež som si to včera všimol (z autobusu) a nevšimol som si presne, čo tam porobili, ale napadlo mi, že to asi fungovalo moc dobre, keď to potrebovali pokaziť.
Most Apollo mal doteraz to čaro (alebo aspoň zmysel ) že z točky z Einsteinky si skončil v pravom a od EU v ľavom...a keďže maľované čiary majú u nás malú hodnotu tak tam bol ten pevný oddeľovač pruhov s tými lopúchmi 😁 teraz ak som to správne pochopil tak keď som išiel z Einsteinky tak som sa vlial do BUS pruhu od EU....čiže autobus od univerzity neskončí v lavom ale v pravom (neviem isto,od eu som dlho nešiel) ....nuž zaujímavý algoritmus ...btw aj to dačo pomôže? či len alibistické sekundy keďže bus pruh končí ešte na nájazdovej rampe a svetelná križovatka až taká priepustná nieje? už nech otvoria aspoň tie Nivy lebo už to začína byť origoš na psychiku 🙄
Včera vrchol, L87 si to namieri zo zastávky priamo do ľavého pruhu čím zastavil celú kolónu v 2 pruhoch čo vyrazila pokope od semaforov. Aký zmysel mal robiť BUS pruh od zastávky EU, keď si to vodiči MHD pravidelne namieria priamo do ľavého pruhu a BUS pruh je voľný? Že by to bolo tým, že je to bezpečnejšie a plynulejšie aby sa nemuseli križovať s IAD na konci BUS pruhu tesne pred mostom? Ale hlavne že si môžme odškrtnúť BUS pruh 🤮
Reakcia na: NOKS #80:
Tie pevné zábrany tam boli preto lebo kedysi išli z Dolnozemskej dva pruhy a keď to bolo čerstvo premalované mohlo to kadekoho zlákať.

Dnes je to teda opäť tak že od EUBA idú dva pruhy, ale jeden s toho je BUS? Teda ak ide niekto z Einsteinky na Apollo, dáva prednosť busu?
Reakcia na: 810zssk #82:
Áno, je to tak + je tam mŕtvy uhol + pôvodné VDZ prelepené "zázračným" oranžovým VDZ.
Reakcia na: Ike #83:
Skvelé 😃 Ďakujem.
Reakcia na: 810zssk #82:
Ano, je to tak a je to dost o drzku. 😮


Ked som tade isiel prvykrat po tejto zmene (priznavam sa, ze po pamati), tak som si na poslednu chvilu uvedomil, ze idem vpalit do bus pruhu, takze okamzite brzda a takmer som si krk vykrutil, aby som skontroloval bus pruh. Nastastie dalsie auto za mnou bolo pomerne daleko, takze sa to zaobislo bez nehody. Ked som tade isiel po dlhsej dobe znova, tak uz som si daval pozor, ale podla spravania aut pred sebou predpokladam, ze ich vodici si zmenu stale nevsimli.

Ten uhol pripajania je asi najhorsi, aky moze byt.
V spatnom zrkadle nevidno nic, lebo je to prilis z uhla a ked to chce clovek skontrolovat otocenim hlavy, tak sa musi poriadne predklonit dopredu, aby sa obzrel v podstate cez plece.
Alebo jednym ockom sledovat bus pruh uz na zjazde, ale zaroven druhym okom sledovat premavku pred sebou a pretekarov vo vedlajsom pruhu, ktori sa na poslednu chvilu a vo velkej rychlosti zaraduju do praveho pruhu.

Pri sucasnej nizsej premavke sa tam este asi nestala ziadna vazna nehoda, ale za normalnych podmienok predpokladam, ze po par nehodach by bolo povodne riesenie vratene velmo rychlo.
Reakcia na: jozin #85:
Súhlas, je to tam veľmi zle riešené.
Reakcia na: jozin #85:
Ja som tiež otestoval podtlakovku autobusu. Z pozície vodiča IAD. Treba povedať, že tie lopúchy sú preč, ale biele VDZ (dopravné tieňovanie) tam zostalo. A oranžové čiary, ktoré vyznačujú tvoju "stopčiaru" a zároveň legalizujú jazdu cez tieňovanie je vidieť tak 5 m pred ústím. Ja som podvedome autobus na hlavnej ceste videl, ale videl som aj tieňovanie a absencii lopúchov som pozornosť nevenoval. Čiže v jednom momente sa udialo nasledujúce:
- hromženie kadiaľ ten beusák ide,
- spozorovanie oranžového VDZ,
- moje dupnutie na brzdu
- podtlakovka.
Reakcia na: jozin #85:
Najsmutnejšie na tom celom je ako veľmi nepotrebné to je. To nie je žiaden kľúčový bod kde by kolabovala doprava. Nehovorím že tam občas nebolo nejake mierne zdržanie, ale 99% času to tam bolo plynulé, takže ja fakt netuším aký problém sa kto pokúšal vyriešiť týmto nezmyslom.
Inak pozor aj opačným smerom. Momentálne chýbajú oddelovače pri spájaní cesty z Apolla a Prístavného mosta a dosť veľa aút to z Apolla prekrižuje cez všetky pruhy na Bosákovu a niektorý si nelámu hlavu ani s dávaním prednosti.
Reakcia na: 810zssk #84:
Dnes som tadiaľ išiel, tak som Ti to natočil 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=SmNYWorb6mI
Reakcia na: Ike #90:
Vďaka 🙂
Má zmysel riešiť nejakou oficiálnou cestou vodičov čo pri výjazde zo zastávky EUBA nevyužívajú BUS pruh ale vyjdú priamo do stredného jazdného pruhu? Mám hlavne na mysli takých, čo týmto výjazdom obmedzia ostatných účastníkov premávky. 60km/h rozbehnuté autá vs bus, ktorý len zrýchluje z nuly zo zastávky a pichne sa pred tieto autá. Dnes 88/5 1219.