Autobusy pôjdu v smere z Petržalky cez Most Apollo a Prievozskú.
Od 15. augusta 2020 bude pre stavebné práce dlhodobo uzatvorený zjazd z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu a preto budú linky 96 98 a 196 premávať v smere z Petržalky po obchádzkových trasách cez Most Apollo. V rámci preferencie MHD počas výluky bude na Dolnozemskej a na Moste Apollo zriadený vyhradený pruh pre autobusy.
- Linky 96 a 196 pôjdu v smere Letisko/ŽST Nové Mesto medzi zastávkami Bosákova a Prievozská cez Most Apollo, Košickú a Prievozskú.
- Neobslúžia zastávku Prístavný most.
- Na obchádzke zastavia na zastávke Miletičova (na Prievozskej, ako autobusy a trolejbusy smerom von z mesta).
- Linka 98 pôjde v smere k OD Slimák medzi zastávkami Ekonomická univerzita a Mliekarenská cez Most Apollo, Košickú, Prievozskú a Bajkalskú.
- Neobslúži zastávku Prístavný most.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach Miletičova (na Prievozskej, ako autobusy a trolejbusy smerom von z mesta) a Prievozská (na zastávke regionálnych autobusov po odbočení z Prievozskej na Bajkalskú).
Pri ceste z Petržalky na zastávku Prístavný most je možné cestovať linkami 96 98 196 s prestupom na linku 70 (smer ŽST P. Biskupice) na zastávke Miletičova, prípadne je možné využiť peší presun medzi zastávkami Prievozská a Prístavný most.
V smere do Petržalky pôjdu uvedené linky po svojich stálych trasách cez Prístavný most.
birch
Beriem argument gejzu, že pridanie zastávky pri autobusovej stanici (+1 minúta) môže znamenať potrebu ďalšieho vozu do výpravy. Zároveň pokiaľ by už teraz L96/196/98 boli preplnené (čo v špičke neviem potvrdiť a v sedle a cez víkendy to tak nie je), bral by som aj argument o zhoršení komfortu cesty - aj keď kvôli predĺženiu si časť "kmeňových" cestujúcich môže vybrať alternatívne spojenia a počet cestujúcich sa naopak zníži. A rovnako beriem argument, že križovatka Prievozská / Košická má v súčasnosti dostatočné spojenie všetkými smermi (s výnimkou smeru na nábrežie, ktorý však uvedené linky aj tak nepokryjú).
Môj protiargument je to, že ďalšia zastávka by mohla zvýšiť atraktivitu MHD a "využiť" výluku aj pre umožnenie nového spojenia na Košickú, pretože podľa mňa autobusová stanica a okolie Košickej je dostatočne silný zdroj dopytu a ponuky po cestovaní MHD z Petržalky aj do Ružinova.
Ak by som použil paralelu: Pokiaľ by bol zavretý Most Lafranconi a L92 by jazdila pol roka jednosmerne po nábreží, tiež by som navrhoval, aby stála na Lafranconi, hoci predtým linka túto oblasť neobsluhovala. Nemusí zastavovať na každej zastávke, ale v dôležitom prestupnom uzle, aby ju napr. mohli využívať aj iní cestujúci ako tí pôvodní.
P.S.: Píšem na počítači. Ak by som písal v mobile, bolo by to tiež bez diakritiky.