Po novom by si kraj mohol objednávať aj dopravu do Rajky a Hainburgu.
Bratislavský samosprávny kraj (BSK) vypísal verejnú súťaž na poskytovanie prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme na 10 rokov od jesene roku 2021, kedy končí zmluva so súčasným dopravcom Slovak Lines. Uchádzači môžu predkladať ponuky do 22. júna 2020. Predpokladaná hodnota zákazky je necelých 389 mil. € bez DPH.
BSK predpokladá, že nový dopravca odjazdí ročne 14,5 mil. kilometrov na 62 linkách. Súčasťou súťažných podkladov sú aj navrhované cestovné poriadky jednotlivých liniek. Novinkou má byť aj 6 nočných regionálnych liniek, ktoré by premávali z Bratislavy do regiónu počas nocí pred voľnými dňami. V rámci zmluvy je zahrnutá opcia, podľa ktorej môže BSK rozšíriť objednávanie prímestskej autobusovej dopravy aj na cezhraničné linky do Rajky a Hainburgu. BSK tiež požaduje garantovanie nadväzností medzi jednotlivými linkami Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK).
Podmienky súťaže detailne špecifikujú technické a prevádzkové štandardy, ktoré musí nový dopravca splniť. Ide o štandardy, ktoré platia v IDS BK. Dopravca musí napríklad vybaviť všetky zastávky označníkmi podľa štandardu IDS BK, či zabezpečiť vozidlový park v požadovanej štruktúre a vybavení autobusov. Priemerný vek všetkých používaných vozidiel nesmie presiahnuť 9 rokov, pričom maximálny vek každého vozidla nesmie presiahnuť 15 rokov. Vzhľadom na súčasnú krízu spôsobenú pandémiou choroby Covid-19 bude stanovené prechodné obdobie v trvaní jedného roka, počas ktorého nebude musieť dopravca spĺňať všetky požiadavky na vozidlový park, stanovené sú napríklad výnimky pre niektoré parametre starších vozidiel, alebo vek jednotlivých vozidiel bude môcť byť 16 rokov bez stanovenia maximálneho priemerného veku vozidlového parku.
Joyki
TTSK ak aj bude mať vlastný IDS, prejazdové linky medzi dvoma krajmi by mali byť zaintegrované v oboch systémoch, a ideálne by ich bolo zaintegrovať do IDS BK bez ohľadu na črtajúci sa nový IDS TTSK (to je aj v PDO), lebo vybavujú aj územia IDS BK - napríklad zónu 645, kde podľa navrhovaného CP 640 je diera v sedle, a práve SAD DS jazdí v čase diery, dokonca v takte x:05, konkrétne o 11:05 No a lepšie by bolo jednoducho rátať s doplnkovým cudzím dopravcom, a tým pádom objednané výkony môžu byť nižšie za danú zónu, lebo veď jazdí tam aj niekto iný mimo BSK. Jednotnejšie by to mohlo byť aj pre cestujúcu verejnosť. Dúfam aspoň sa linky zaintegrujú, keď teda okresy nie, nie je ich až tak veľa, predovšetkým tie do Bratislavy jazdiace. Síce tá naša linka 202 409 už roky vozí vzduch, akurát tak počas špičky je tam do 15 ľudí, naproti 640, čo keď jazdila taktovo k ranným vlakom do Senca, tak počas 3 mesiacov doslova vysala ľudí z linky SAD DS jazdiacej priamo do BA a získala aj nových cestujúcich (spoje sa zriedili, v návrhu sú našťastie späť).