Obnova by mala byť financovaná z fondov EÚ.
Slovenská metropola v nadchádzajúcich mesiacoch spustí viacero projektov, ktorými podporí rekonštrukciu trolejbusových, električkových tratí a podporí tak modernizáciu značne zastaralej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce samospráva podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej a je to tiež cesta k zvyšovaniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. K realizácii projektov môže hlavné mesto pristúpiť aj vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie (Operačný program Doprava, Operačný program Bratislavský kraj), vláda SR bude znášať 10% nákladov a magistrát 5%.
Bratislavský magistrát spoločne s dopravným podnikom pripravil opravu dvoch úsekov existujúcich električkových tratí. Ide o úsek na Dúbravskej radiále (Hanulova – Pri kríži) a tiež električkovú trať smerujúci na Hlavnú železničnú stanicu (Radlinského – Kyčerského). Celkové náklady na nevyhnutné stavebné práce sa pohybujú na úrovni 18 mil. eur, pričom 2/3 nákladov smerujú do rekonštrukcie električkovej trate v mestskej časti Dúbravka. V nadchádzajúcich mesiacoch mesto využije milión eur na obstaranie projektových dokumentácií, ktoré zadefinujú podmienky rekonštrukcie Vajnorskej, Karloveskej a Ružinovskej električkovej radiály. Opravu nosných dopravných radiál chce bratislavská samospráva spustiť v roku 2015 a to aj vďaka aktívnemu využitiu európskej pomoci v programovacom období 2014 – 2020.
Pomoc EÚ v nadchádzajúcich mesiacoch využije mesto na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, priamo súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici. Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).
Informáciu poskytol Ľubomír Andrassy z magistrátu hlavného mesta.
derik
(mimochodom slús mi definovať nosný systém).
Električku nemôžeš porovnáť s metrom a v Bratislave električka metro nemôže nahradiť. Vo svojich príspevkoch sa snažíš zlepšiť rýchlosť, takže k rýchlosti:
1. nejde len o počet zastávok, ale aj počet križovaní s iným druhom dopravy (cestná, pešia), aké sú to križovatky a aká je preferncia (v Bratislave nulová a keď si niekto myslí že sa to zmení tak nech na to zabudne, pretože v tomto meste sa všetko robí pre prefernciu IAd ako jazdmú tak aj statickú - parkovanie na úkor chodcov)
2. kvalita tratí, výhybiek a križovatiek (tá je zúfalo zlá). Sa niekedy postav dopredu k vodičovi a pozeraj na tachometer. Minule som si to schválne pozeral na trati do Dúbravky a je to:
- každý prechod križovatkou bol rýchlosťou 5 až 15km/h
- bežná rýchlosť 35km/h
- možno tak 1% jazdy tvorila max. rýchlosť ktorá ani nedosiahla 45km/h
A keď už spomínaš Brno tak áno Brno je ukážka že keď sa naozaj chce dá sa investovať do lepšej električkovej dopravy, kvalitnejšie trate, električky a pod. Bol som v Brne a hodne som cestoval električkami takže áno v Brne je kvalite oveľa, oveľa lepšia.